ריי דליו - הסדר העולמי משתנה והעקרונות לפעולה


"הטבע הוא מכונה. המשפחה היא מכונה. מחזור החיים הוא כמו מכונה" - ריי דליו

 

האם אתם מנהלי עסק, מקצוענים או משקיעים שמחפש להצליח במגרש הגלובלי שמשתנה מול עינינו במהירות?
הבנת סדר העולם המשתנה היא חלק מהפאזל. בנוסף, אימוץ קבוצה של עקרונות מנחים יכול לעזור לך לנווט בסביבה דינמית זו בבהירות ובמיקוד למטרה.


בספרו "הסדר העולמי המשתנה: מדוע אומות מצליחות ונכשלות" The Changing World Order: Why Nations Succeed or Fail, ריי דליו Ray Dalio מספק מסגרת מקיפה להבנת הגורמים המורכבים והמקושרים זה לזה המניעים את הנוף הגלובלי המשתנה. עם תובנות שנלקחו מניסיון של עשרות שנים כמשקיע וכיזם, דליו מציע מפת דרכים להסתגלות לסדר עולמי המשתנה במהירות ולהצליח בשנים הבאות.


העקרונות של ריי דליו מספקים מפת דרכים לבניית ארגונים מצליחים, קריירה ותיקי השקעות. בספרו "עקרונות: חיים ועבודה", מתווה דליו סט של אמונות ליבה ואסטרטגיות להשגת הצלחה בכל תחומי החיים.


על ידי אימוץ עקרונות כגון שקיפות רדיקלית, תרבות של מצוינות והתמקדות בלמידה וצמיחה מתמשכת, אנשים וארגונים יכולים לנווט בסדרי העולם המשתנה בביטחון ולהשיג את מטרותיהם בכלכלה גלובלית המתפתחת במהירות.


נסקור את עקרונות המפתח שהותווה ריי דליו ואת האמצעים המעשיים שמנהלי עסקים, אנשי מקצוע ומשקיעים יכולים ליישם כדי להשיג הצלחה במגרש גלובלי דינמי ומשתנה במהירות. נתעמק בעקרונות המנחים להצלחה בעולם של היום ונחשוף את התובנות שאתם צריכים כדי לשגשג.


פרק שיעניין אותך:  Coup D'etat על השתלטויות עוינות בפוליטיקה ועסקים


מי הוא ריי דליו

ריי דליו Ray Dalio הוא משקיע מיליארדר אמריקאי, מנהל קרנות גידור ופילנתרופ. הוא המייסד של Bridgewater Associates, שהיא אחת מקרנות הגידור הגדולות בעולם. דליו ידוע בפילוסופיית ההשקעות הייחודית שלו, המבוססת על עקרונות כמו שקיפות רדיקלית ואימוץ כישלון כאמצעי ללמידה ושיפור.

דליו נולד ב-8 באוגוסט 1949 בקווינס, ניו יורק. הוא התחיל להשקיע בגיל 12, למד מימון באוניברסיטת לונג איילנד ובבית הספר לעסקים של הרווארד. ב-1975 הוא הקים את Bridgewater Associates, שהפכה מאז לאחת מקרנות הגידור המצליחות בעולם.

בנוסף לעבודתו בברידג'ווטר, דליו ידוע גם בפילנתרופיה שלו. הוא תרם מיליוני דולרים למטרות שונות, כולל חינוך, בריאות ואיכות הסביבה. הוא גם מחברם של מספר ספרים, ביניהם "עקרונות: חיים ועבודה", המתאר את גישתו הייחודית להשקעות ולניהול ואת "הסדר העולמי המשתנה: מדוע אומות מצליחות ונכשלות".


פרק שיעניין אותך:  ספר: הדבר הקשה בדברים קשים - בן הורוביץ


מה הזאת אומרת שהסדר העולמי משתנה?

ספרו של ריי דליו "הסדר העולמי המשתנה: מדוע אומות מצליחות ונכשלות" עוסק במגרש הכלכלי הגלובלי המשתנה וכיצד הוא משפיע על מדינות ויחידים.

הספר מבוסס על מחקרו המקיף של דאליו על עלייתן ונפילתן של אימפריות לאורך ההיסטוריה, וכן על ניסיונו כמשקיע ואיש עסקים. הוא טוען שהסדר העולמי הנוכחי, שנשלט על ידי ארצות הברית מאז תום מלחמת העולם השנייה, עובר שינוי משמעותי.

דליו מזהה שלושה גורמים עיקריים שתורמים לשינוי זה: עלייתה של סין כמעצמה כלכלית וצבאית, רמות החוב הגדלות של מדינות רבות ופער העושר הגדל בין העשירים לעניים. הוא גם דן בחשיבות הטכנולוגיה וההשפעה שיש לה על הכלכלה העולמית.


פרק שיעניין אותך:  השלכות בלתי צפויות בעסקים והדרכים להתמודדות


ששת השלבים שעוברת כל מדינה גדולה

לדברי ריי דליו, כל מדינה גדולה עוברת את השלבים הבאים:

דאליו טוען טענה משכנעת לכל מדינה גדולה יש שישה שלבים:

1) הולדת מדינה, כולל הנהגה חדשה

2) ממשל תקין והקמת מוסדות

3) שלום ושגשוג כלכלי

4) עודף גדול בהוצאות ובחובות, והרחבת העושר וגם הפערים הפוליטיים והחברתיים

5) תנאים כלכליים גרועים מאוד וקונפליקט פנימי וחיצוני עז

6) מלחמת אזרחים/מהפכה או מלחמה חיצונית גדולה

ובהרחבה,

לידה: ארץ נהדרת נולדת מתוך רעיון מהפכני, המונהג בדרך כלל על ידי מנהיג בעל חזון.

התרחבות: המדינה מרחיבה את גבולותיה וצומחת מבחינה כלכלית, פוליטית וחברתית.

שיא: המדינה מגיעה לשיא הכוח והשגשוג שלה, עם כלכלה חזקה, צבאית וגלובלית חזקה.

דעיכה: המדינה מתחילה לחוות בעיות ואתגרים, כמו אי שקט ושסע חברתי, חוסר יציבות פוליטית, סטגנציה כלכלית או הרחבת יתר צבאית.

קריסה: עקב הפילוג, החוב, חוסר מיקוד ודילדול משאבים, המדינה חווה תקופה של דעיכה מהירה ובסופו של דבר קריסה (שלב 6), המאופיינת לרוב במשברים פיננסיים, טלטלה חברתית וקונפליקט גיאופוליטי.

לדברי דליו, כל מדינה גדולה עוברת את השלבים האלה, אבל משך הזמן והעוצמה של כל שלב יכולים להשתנות. הוא גם מדגיש את החשיבות של ההכרה היכן מדינה נמצאת במחזור זה, שכן זה יכול להכריע החלטות השקעות ועסקיות, כמו גם אסטרטגיה גיאופוליטית.


פרק שיעניין אותך:  המדריך לניהול מושכל של משברים


השלב בו נמצאות מדינות מובילות

חשוב לציין ששלבי המחזור הכלכלי והגיאופוליטי של מדינה יכולים להיות סובייקטיביים ועשויים להשתנות בהתאם לקריטריונים המשמשים להערכתם.לפיכך השלבים בהן נמצאות כיום מדינות מובילות הם כדלקמן:

ארה"ב: ארה"ב נמצאת כעת בשלבים מאוחרים של שלב ה"התרחבות" וייתכן שהיא נכנסת לשלב ה"שיא". עם זאת, ישנם כמה סימנים לירידה, כמו עלייה באי-שוויון בהכנסות, קיטוב פוליטי והגדלת רמות החוב.

סין: סין נמצאת כעת בשלב "התרחבות", עם כלכלה צומחת במהירות והשפעה גלובלית מתרחבת. עם זאת, המדינה מתמודדת גם עם אתגרים, כמו שינויים דמוגרפיים, הידרדרות סביבתית ומשבר חובות פוטנציאלי.

הודו: הודו נמצאת כעת בשלב "התרחבות", עם כלכלה צומחת ואוכלוסייה צעירה ודינמית. עם זאת, המדינה מתמודדת גם עם אתגרים, כמו צווארי בקבוק בתשתית, שחיתות פוליטית ואי שוויון חברתי.

גרמניה: גרמניה נמצאת כרגע בשלב הדעיכה, עם הזדקנות האוכלוסייה, צמיחה כלכלית איטית וחוסר יציבות פוליטית. עם זאת, למדינה יש גם מערכת רווחה חברתית חזקה וכלכלה חדשנית, שעשויה לסייע לה לנווט את האתגרים הללו.

רוסיה: נכון לעכשיו, כלכלת רוסיה נמצאת בשלב התרחבות, עם צמיחה חיובית בתוצר וסביבה פוליטית יציבה יחסית. עם זאת, המדינה מתמודדת עם אתגרים עקב סנקציות, ירידה במחירי הנפט וירידה באוכלוסייה, מה שעלול להשפיע על סיכוייה ארוכי הטווח.

בריטניה: בריטניה נמצאת כעת בשלב השיא של המחזור הכלכלי שלה, עם צמיחה גבוהה יחסית של התמ"ג, אבטלה נמוכה ואמון צרכנים חזק. עם זאת, המדינה מתמודדת גם עם ההשפעות של הברקזיט, שעלולות להיות לה השלכות כלכליות וגיאופוליטיות משמעותיות בשנים הבאות.

ערב הסעודית: כלכלת ערב הסעודית נמצאת בשלב התרחבות, עם השקעות משמעותיות בתשתיות ומאמצי גיוון שמטרתם להפחית את התלות של המדינה בייצוא נפט. עם זאת, המדינה מתמודדת גם עם אתגרים בשל חוסר יציבות פוליטית באזור ועימותים מתמשכים עם מדינות שכנות.

יפן: יפן נמצאת כעת בשלב דעיכה, עם אוכלוסייה מתכווצת ודפלציה מתמשכת. המדינה נאבקה להשיג צמיחה כלכלית מתמשכת בשנים האחרונות, ומתמודדת עם אתגרים משמעותיים בשל הזדקנות האוכלוסייה וכלכלה גלובלית המשתנה במהירות.

דרום קוריאה: כלכלת דרום קוריאה נמצאת כעת בשלב התרחבות, עם צמיחה חזקה במגזרי הטכנולוגיה והייצור המניעה את הביצועים הכלכליים הכוללים. עם זאת, המדינה גם מתמודדת עם סיכונים גיאופוליטיים משמעותיים בשל המתיחות עם צפון קוריאה וסביבה ביטחונית אזורית לא ודאית.

ישראל: ישראל נמצאת כעת בשלב התרחבות, עם מגזר היי-טק צומח והשפעה גלובלית מתרחבת. עם זאת, המדינה מתמודדת גם עם אתגרים, כגון חוסר יציבות פוליטית, סכסוכים אזוריים ואי שוויון חברתי.

חשוב לציין שההערכות הללו אינן מוחלטות, ולמומחים שונים עשויות להיות דעות שונות לגבי המיקום של כל מדינה במחזור הכלכלי והגיאופוליטי שלה. בנוסף, למגיפת COVID-19 הייתה השפעה משמעותית על הנוף העולמי, מה שעשוי להשפיע על הערכות אלו.


פרק שיעניין אותך:  הדרך לנהל עסק ולשרוד בעת מלחמה


כיצד משתנה הסדר העולמי?

הסדר העולמי משתנה במספר דרכים. הנה כמה מהדרכים המרכזיות שבהן הוא רואה את סדר העולם מתפתח:

עלייתה של סין: סין הופכת במהירות למעצמה כלכלית וצבאית מרכזית, ומאתגרת את הדומיננטיות של ארצות הברית בסדר העולמי. הצמיחה הכלכלית וההתקדמות הטכנולוגית של סין מאפשרים לה להשפיע יותר ויותר על מדינות אחרות, במיוחד באסיה.

משבר החוב ההולך וגובר: מדינות רבות ברחבי העולם מתמודדות עם רמות חוב שאינן בנות קיימא, ושעלולות להוביל לאי יציבות כלכלית ולתהפוכות פוליטיות. זה נכון במיוחד במדינות מפותחות כמו ארצות הברית ובאירופה, שבהן החוב הממשלתי נמצא ברמות שיא.

פער העושר המתרחב: אי השוויון בהכנסה וברמת העושר גדל במדינות רבות בעולם, כולל ארצות הברית. זה יוצר אי שקט חברתי ופוליטי, וכן חוסר יעילות כלכלית.

השפעת הטכנולוגיה: ההתקדמות הטכנולוגית משנה היבטים רבים של הכלכלה העולמית, מייצור, נגישות למידע ועד לאמצעי מימון. זה יוצר מנצחים ומפסידים חדשים, ועלול להוביל לשיבושים משמעותיים בתעסוקה ובצמיחה הכלכלית.


פרק שיעניין אותך:  תובנות על מנהיגות בעת משבר מלקחי ה-11 בספטמבר ועוד


מה מנהלי עסקים צריכים לעשות

מנהלי עסקים צריכים לקחת בחשבון את השלבים שבהם נמצאות מדינות כדי להודיע על האסטרטגיה, התפעול, השיווק והחדשנות שלהן בדרכים הבאות:

אסטרטגיה: הבנת היכן מדינה נמצאת במחזוריות הכלכלית והגיאופוליטית שלה יכולה לתת החלטות לגבי היכן להשקיע, להרחיב או להניע את העסק. לדוגמה, אם מדינה נמצאת בשלב "התרחבות", זה עשוי להיות זמן טוב להרחיב את הפעילות או להשקיע בשווקים חדשים. אם מדינה נמצאת בשלב ה"ירידה", אולי נבון להתמקד ביעילות תפעולית, קיצוץ בעלויות או גיוון.

תפעול: שלבים שונים במחזור הכלכלי והגיאופוליטי של מדינה יכולים להשפיע על גורמים כמו עלויות עבודה, סביבה רגולטורית וגישה למשאבים. מנהלים עסקיים צריכים לקחת בחשבון גורמים אלה בעת תכנון פעולות, כגון ניהול שרשרת אספקה, ייצור או הפצה.

שיווק: הבנת ההקשר התרבותי והחברתי של מדינה בשלבים שונים של המחזור שלה יכולה להוביל להחלטות שיווקיות, כגון מיתוג, הודעות ובחירת ערוצים. לדוגמה, ייתכן שחברה תצטרך להתאים את אסטרטגיית השיווק שלה במדינה שחווה אי שקט חברתי או אתגרים כלכליים.

חדשנות: שלבים שונים במחזור של מדינה יכולים גם להציג הזדמנויות לחדשנות. לדוגמה, במדינה שחווה שינוי טכנולוגי מהיר או שינויים דמוגרפיים, עשויות להיות הזדמנויות לפתח מוצרים או שירותים חדשים העונים על צרכים מתעוררים.


פרק שיעניין אותך:  ספר: סוף העולם הוא רק ההתחלה - פיטר זייהן


החיבור בין גורם עסקי לשלב המדינה בה פועלים

להלן סיכום של האופן שבו שלבי המחזור הכלכלי והגיאופוליטי של מדינה יכולים להשפיע על גורמים עסקיים מרכזיים:

התרחבות: בשלב ההתרחבות, כלכלת מדינה צומחת, ובדרך כלל ישנה תחזית חיובית לעתיד. זה יכול להשפיע על גורמים עסקיים בדרכים הבאות:

אסטרטגיה: עסקים עשויים לשאוף להשקיע בשווקים חדשים או להרחיב את הפעילות כדי לנצל את הזדמנויות הצמיחה בכלכלה המתרחבת.

תפעול: עם כלכלה צומחת, לעסקים עשויים להיות קל יותר לגשת למשאבים, ועלויות העבודה עשויות להיות נמוכות יחסית. עם זאת, עסקים עשויים להתמודד גם עם תחרות מוגברת ככל שיותר שחקנים ייכנסו לשוק.

שיווק: עסקים עשויים להיות מסוגלים להתמקד בקמפיינים שיווקיים מוכווני צמיחה, מכיוון שצרכנים ועסקים בדרך כלל אופטימיים לגבי העתיד.

חדשנות: שינוי טכנולוגי מהיר ושינויים דמוגרפיים עשויים ליצור הזדמנויות חדשות לחדשנות, שכן יש צורך במוצרים ושירותים חדשים כדי לענות על צרכים מתעוררים.

שיא: בשלב השיא, כלכלת מדינה הגיעה לפוטנציאל המקסימלי שלה, והצמיחה עשויה להאט. זה יכול להשפיע על גורמים עסקיים בדרכים הבאות:

אסטרטגיה: ייתכן שעסקים יצטרכו להתמקד בצמצום עלויות ויעילות תפעולית כדי לשמור על רווחיות, שכן הזדמנויות צמיחה עשויות להיות מוגבלות.

תפעול: ייתכן שעסקים יצטרכו לנהל את העלויות בקפידה, מכיוון שעלויות העבודה והמשאבים עשויות לעלות.

שיווק: ייתכן שעסקים צריכים להיות זהירים בהוצאות השיווק, מכיוון שאמון הצרכנים והעסקים עלול לרדת.

חדשנות: ייתכן שעסקים יצטרכו להתמקד בחדשנות מצטברת או בשיפורי תהליכים, במקום לרדוף אחרי חידושים מסוכנים יותר ומפריעים יותר.

דעיכה: בשלב הדעיכה, כלכלת המדינה מתכווצת, וייתכנו אתגרים משמעותיים לצמיחה עסקית. זה יכול להשפיע על גורמים עסקיים בדרכים הבאות:

אסטרטגיה: ייתכן שעסקים יצטרכו להסתובב או לגוון כדי למצוא הזדמנויות צמיחה חדשות, מכיוון שהשווקים הקיימים שלהם עשויים להתכווץ.

תפעול: ייתכן שעסקים יצטרכו להתמקד בצמצום עלויות ויעילות, מכיוון שהמשאבים עשויים להיות מועטים והעלויות עשויות לעלות.

שיווק: ייתכן שעסקים יצטרכו להתמקד בבניית אמון ונאמנות במותג, מכיוון שצרכנים ועסקים עשויים להיות שונאי סיכונים יותר בכלכלה בדעיכה.

חדשנות: עסקים עשויים להתמקד בהתאמת מוצרים או שירותים קיימים כדי לענות על צורכי השוק המשתנים, במקום לרדוף אחר חידושים חדשים לחלוטין.

בסך הכל, הבנת שלב המחזור הכלכלי והגיאופוליטי של מדינה יכולה לעזור לעסקים לקבל החלטות מושכלות לגבי אסטרטגיה, תפעול, שיווק וחדשנות, כאשר הם מבקשים לנווט בסביבות כלכליות שונות ולצמוח בסדר עולמי משתנה.


להורדה חינם של חוברת: תבנית להכנת תכנית אסטרטגית


העקרונות של ריי דליו

העקרונות של ריי דליו הם אוסף של אמונות, ערכים ואסטרטגיות המנחים את גישתו לעסקים ולחיים. הנה כמה מעקרונות המפתח:

אמצו שקיפות רדיקלית: על מנת להשיג הצלחה ולבנות מערכות יחסים חזקות, חשוב להיות פתוחים, כנים ושקופים בכל ההתמודדות שלכם.

טפחו תרבות של מצוינות: כדי לבנות ארגון מצליח, חשוב ליצור תרבות של מצוינות שבה כולם מחויבים ללמידה מתמשכת, שיפור וחדשנות.

אמצו את הכישלון כהזדמנות למידה: כישלון הוא חלק בלתי נמנע מהחיים ומהעסקים, אך הוא גם יכול להיות הזדמנות למידה בעלת ערך. אמצו את תקופת הכישלון כהזדמנות ללמוד ולהשתפר.

התמקדו בתמונה הגדולה: כדי להגיע להצלחה, חשוב להתמקד בתמונה הגדולה ולחשוב אסטרטגית על המטרות והיעדים שלכם.

בנו מערכות יחסים חזקות: מערכות יחסים הן בלב הדברים המשפיעים על ההצלחה, הן בעסק והן בחיים. השקיעו זמן ואנרגיה בבניית קשרים חזקים, מועילים והדדיים עם חברים משלבים שונים בחיים, עמיתים לעבודה ולתחום, לקוחות, ספקים ושותפים לדרך.

הקפידו ללמוד ולצמוח ללא הרף: כדי להגיע להצלחה ארוכת טווח, חשוב להתחייב ללמידה ולצמיחה מתמשכת, הן מבחינה אישית והן מבחינה מקצועית.


פרק שיעניין אותך:  ספר: הנסיך של מקיאוולי ותובנות לקריירה וניהול עסקים


תובנות למנהלי עסקים

ישנם מספר תובנות שמנהלי עסקים יכולים לאמץ כדי להצליח במגרש הגלובלי המשתנה במהירות של ימינו. הנה כמה מהחשובות ביותר:

אמצו שקיפות רדיקלית: אימוץ שקיפות רדיקלית יכול לעזור לבנות אמון ולשפר את התקשורת בתוך הארגון. היו פתוחים וכנים עם העובדים, השותפים והלקוחות לגבי המטרות, האתגרים וההצלחות.

טפחו תרבות של חדשנות: בעולם המשתנה במהירות, חשוב לטפח תרבות של חדשנות בתוך הארגון. עודדו את העובדים להתנסות ברעיונות וטכנולוגיות חדשות וליצור עבורם מרחב בטוח לחלוק את ההצלחות והכישלונות.

עשו תעדוף ללמידה מתמשכת: כדי לשגשג בעולם המשתנה במהירות, מנהלי עסקים ועובדיהם חייבים להתחייב ללמידה וצמיחה מתמשכת. עודדו את העובדים לחפש הזדמנויות פיתוח מקצועיות ולהשקיע בתוכניות הדרכה ופיתוח לצוות.

תבינו את הסדר העולמי המשתנה: דליו מדגיש את החשיבות של הבנת התמורות המקרו-כלכליות והגיאופוליטיות שמעצבות את הכלכלה העולמית. הישארו מעודכנים לגבי מגמות אלו והתאימו את האסטרטגיה העסקית בהתאם.

בנו מערכות יחסים חזקות: מערכות יחסים הן בלב המרכיבים של ההצלחה בעסקים ובחיים. השקיעו זמן ואנרגיה בבניית קשרים חזקים ומועילים הדדיים עם עמיתים, לקוחות ושותפים.


פרק שיעניין אותך:  ספר: דילמת החדשן - קלייטון קריסטיינסן


תובנות לניהול קריירה

ישנם מספר תובנות שאנשים יכולים לאמץ כדי להצליח בקריירה במגרש הגלובלי המשתנה במהירות של ימינו. הנה כמה מהחשובות ביותר:

אמצו תודעת צמיחה: דליו מדגיש את החשיבות של אימוץ תודעת צמיחה, הכוללת פתיחות לרעיונות חדשים, למידה מכישלון ואימוץ אתגרים כהזדמנויות לצמיחה. החלו את הלך הרוח הזה בקריירה והיו מוכנים לקחת סיכונים ולרדוף אחר הזדמנויות חדשות.

התמקדו בלמידה מתמשכת: כדי לשגשג בעולם המשתנה במהירות, חשוב להתחייב ללמידה ולצמיחה מתמשכת. השקיעו בהתפתחות המקצועית על ידי חיפוש הזדמנויות הכשרה והשכלה וחיפוש אחר מנטורים ויועצים שיכולים להציע הדרכה ותמיכה.

בנו מערך מיומנויות מגוון: בשוק העבודה של היום, המתפתח במהירות, חשוב מערך מיומנויות מגוון שיכול להתאים את עצמו למגמות ולטכנולוגיות המשתנות בתעשייה. חפשו הזדמנויות לפתח מיומנויות חדשות ולהרחיב את המומחיות.

טפחו מערכות יחסים חזקות: מערכות יחסים הן המפתח להצלחה בעסקים ובחיים. השקיעו זמן ואנרגיה בבניית קשרים חזקים ומועילים הדדיים עם עמיתים, מנטורים ואנשי מקצוע שונים בענף שלכם ובתפקידים אליהם תרצו להגיע בעתיד.

אמצו חשיבה גלובלית: דליו מדגיש את החשיבות של הבנת הכוחות הגלובליים המעצבים את הכלכלה ואת ענייני העולם. אמצו התבוננות וחשיבה גלובלית בקריירה שלכם על ידי חיפוש הזדמנויות לעבוד עם וללמוד מאנשים מרקעים ותרבויות מגוונות וממדינות שונות.


פרק שיעניין אותך:  ספר: נקודת המפנה The Tipping Point של מלקום גלדוול


תובנות למשקיעים לטווח ארוך

ישנם מספר תובנות שמשקיעים לטווח ארוך יכולים לאמץ כדי להצליח במגרש הגלובלי המשתנה במהירות של ימינו. הנה כמה מהחשובות ביותר:

תבינו את המגמות המקרו-כלכליות והגיאופוליטיות: דליו מדגיש את החשיבות של הבנת התמורות המקרו-כלכליות והגיאופוליטיות שמעצבות את הכלכלה העולמית. הישארו מעודכנים לגבי מגמות אלה והשתמשו בהן כדי לכוון את אסטרטגיית ההשקעה.

עשו גיוון תיק ההשקעות: גיוון הוא המפתח להצלחת השקעה לטווח ארוך. השקיעו במגוון סוגי נכסים ומגזרים כדי להפחית סיכונים ולנצל הזדמנויות שוק שונות.

התמקדו בטווח הארוך: דליו תומך בחשיבה לטווח ארוך בהשקעות. הימנע מהפיתוי לרדוף אחרי רווחים בטווח הקצר והתמקדו בבניית תיק שיספק תשואות בנות קיימא לאורך זמן.

תרגלו פתיחות מחשבתית רדיקלית: דליו מדגיש את החשיבות של פתיחות מחשבתית רדיקלית, הכרוכה בפתיחות לרעיונות ונקודות מבט חדשות, גם אם הן מאתגרות את האמונות הקיימות. החלו את הלך הרוח הזה באסטרטגיית ההשקעה והיו מוכנים להסתגל ולהתאים את עצמכם כשהשוק והעולם משתנים.

השתמשו בטכנולוגיה ובנתונים: בעולם מונע הנתונים של היום, טכנולוגיה וניתוח נתונים הם המפתח להשקעה מוצלחת. השתמשו בנתונים בהחלטות ההשקעה ולמנף את הטכנולוגיה כדי לייעל את ביצועי תיק ההשקעות.


פרק שיעניין אותך:  ספר: אנטי-שביר Antifragile של נאסים טאלב


אני מקווה שנהניתם מהפרק ומצאתם אותו מועיל.

אם אתם מעוניינים ללמוד עוד על היישום בעסק ובקריירה של העקרונות וההתייחסות לסדר העולמי החדש,
או אם אתם רוצים לעבוד איתי כדי ליישם אסטרטגיה והתייעלות כדי להתמודד עם השינויים שכולנו חווים,

אל תהססו ליצור איתי קשר בהקדם.


לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן

 

צרו קשר!

לשליחת Whatsapp בקליק   לחצו כאן

 

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל

 

לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן

 

אתר מפורט על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים

ומנהלים - לחצו: סטרטגו 360 

 

צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

עקבו אחריי ב Instagram לחצו כאן

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן

 

עוד על ייעוץ עסקי וחומרים להורדה לעבודה עצמית באתר:

Stratego 360 http://www.stratego360.com/

 


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

מדריך לביצוע דברים ע"פ פילוסופיית הטאו

8 סוגי אינטליגנציה שיכולים להביא להצלחה

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

אסטרטגיה עסקית קלאסית ע"פ מייקל פורטר