הנסיך של מקיאוולי ותובנות לקריירה וניהול עסקים


"יש להתייחס לאנשים בנדיבות או להשמיד אותם. כי הם נוקמים על פגיעות קלות. על קשות הם לא יכולים" - ניקולו מקיאוולי


נמאס לרוץ בעולם העסקי והקריירה ולא לנצח. רובנו מוצאים את עצמנו במאבק מתמיד מול מתחרים.

בזה עוסק "הנסיך", מאת ניקולו מקיאוולי, המדריך המיתולוגי להשגת כוח והשימוש בו. 🚀


אבל רגע .... זה בכלל מוסרי? זה המקור למונח מקיאווליסטי?

אז כן. וכן. 

המקור המקורי לתובנות חשובות ביותר. 🎯


"הנסיך" מתאר אסטרטגיות וטקטיקות לשימוש בכוח והשפעה שאפשר ליישם בעולם העסקים והקריירה.

אלו עקרונות פעולה לנצח את המתחרים ולהגיע להצלחה בת קיימא. 🌟


אל דאגה. אין צורך להיות מנהיגים אכזריים וחסרי מעצורים כדי ליישם את התובנות הללו. עם חשיבה אסטרטגית, אפשר להפוך למנהיג, מנהל ובעל עסק טוב יותר. 👍🏻


זה הזמן לרענן את הטקטיקות המקיאווליסטיות שלכם וליישם אותן עוד היום.

המתחרים שלכם לא יידעו מאיפה זה בא להם.

ועכשיו, ניכנס לפרטים.


ניקולו מקיאוולי

ניקולו מקיאוולי Niccolò Machiavelli (1469-1527) היה פילוסוף, פוליטיקאי וסופר איטלקי שחי בתקופת הרנסנס. הוא ידוע בעיקר בזכות ספרו "הנסיך" The Prince, שהוא יצירה קלאסית של תיאוריה פוליטית החוקרת את מהות הכוח והדרכים שבהן שליטים יכולים לזכות בו ולשמור עליו.

תרומתו של מקיאוולי למדע המדינה ולאסטרטגיה המודרנית היא משמעותית. הוא קרא תיגר על תפיסות מוסר מסורתיות וטען שעל שליטים להיות מוכנים להשתמש בכוח וברמאות כדי להשיג את מטרותיהם. הוא גם הדגיש את החשיבות של הבנת הטבע האנושי והסתגלות לנסיבות משתנות.

לרעיונותיו הייתה השפעה על התפתחות התיאוריה הפוליטית המודרנית, כולל תפיסת המדינה כאמצעי לשמירה על הסדר והביטחון. לכתביו של מקיאוולי הייתה גם השפעה משמעותית על האסטרטגיה הצבאית, כאשר רעיונותיו על חשיבות ההונאה וההפתעה נחקרים עד היום.

בסך הכל, מורשתו של מקיאוולי טמונה בגישתו הפרגמטית למנהיגות ובנכונותו לאתגר את החוכמה המקובלת. רעיונותיו ממשיכים להיחקר ולדון על ידי חוקרים ועוסקים בפוליטיקה ואסטרטגיה עד היום.


תמצית הנסיך

"הנסיך" מאת ניקולו מקיאוולי הוא חיבור פוליטי שנכתב במאה ה-16, החוקר את מאפייניה של מנהיגות מצליחה ואת הדרכים שבהן שליט יכול להשיג כוח ולשמור עליו.

מקיאוולי טוען שמנהיג מצליח חייב להיות מוכן להשתמש בערמומיות וברמאות כדי להשיג את מטרותיו, ושעדיף לפחד מאשר לאהוב. הוא גם מדגיש את החשיבות של הבנת הטבע האנושי והסתגלות לנסיבות משתנות.

מקיאוולי מספק דוגמאות של מנהיגים היסטוריים, כמו צ'זארה בורג'ה ויוליוס השני, כדי להמחיש את נקודותיו. הוא גם דן בסוגים שונים של ממשל, כמו רפובליקות ומונרכיות, ומספק עצות כיצד לשלוט ביעילות בכל מערכת.

בסך הכל, "הנסיך" מציג גישה פרגמטית למנהיגות, המתמקדת בהשגת ושימור כוח בכל האמצעים הדרושים. היא נותרה יצירה שנויה במחלוקת ומשפיעה בתחומי התיאוריה הפוליטית והפילוסופיה.


פרק שיעניין אותך:  ספר: להיות אובססיביים או להסתפק בממוצע, גרנט קרדון


דמויות היסטוריות מהנסיך

צ'זארה בורג'יה: מקיאוולי מציג את צ'זארה בורג'יה כדוגמה למנהיג מצליח שהבין את החשיבות של שימוש בכוח והונאה כדי להשיג את מטרותיו. בורג'ה היה שליט חסר רחמים שהיה מוכן לעשות כל מה שצריך כדי לשמור על כוחו, כולל להוציא להורג את חייליו שלו אם חשב שזה יעזור לו לנצח בקרבות. מקיאוולי משבח את בורג'ה על החזון האסטרטגי שלו ועל נכונותו לקחת סיכונים מחושבים.

יוליוס השני: מקיאוולי מביא את יוליוס השני, האפיפיור בשנים 1503-1513, כדוגמה למנהיג מצליח שהבין את חשיבות הכוח הצבאי. יוליוס השני ידוע בתפקידו בהזמנת התכנון וההקמה של הקפלה הסיסטינית, אך הוא היה גם מפקד צבאי מיומן שהשתמש בצבאותיו כדי להגן על האינטרסים של האפיפיורות. מקיאוולי משבח את יוליוס השני על תעוזה ונכונותו לנקוט בפעולה נחרצת.

מלך ספרד פרדיננד: מקיאוולי מביא את מלך ספרד כדוגמה לשליט שהצליח לשמור על כוחו על ידי איזון בין פלגים ואינטרסים שונים. פרדיננד הצליח לאחד את האזורים השונים של ספרד ולבנות צבא חזק, תוך שמירה על יחסים טובים עם מעצמות אירופיות אחרות. מקיאוולי משבח את פרדיננד על יכולתו לנווט במצבים פוליטיים מורכבים ועל נכונותו להשתמש בכוח ובדיפלומטיה בעת הצורך.


נסיכים עסקיים מפורסמים

כמה מנהיגים עסקיים מפורסמים הפגינו מאפיינים והלך רוח דומה ל"הנסיך" מאת ניקולו מקיאוולי. הנה כמה דוגמאות:

סטיב ג'ובס Steve Jobs: סטיב ג'ובס, המייסד השותף של אפל בע"מ, הפגין את המאפיינים של חשיבה אסטרטגית ויכולת הסתגלות. היה לו חזון ארוך טווח עבור אפל והוא היה ידוע ביכולתו לצפות מגמות עתידיות ולעצב את השוק. ג'ובס היה מוכן גם לקחת סיכונים מחושבים, כמו הצגת מוצרים מהפכניים כמו האייפוד והאייפון, שהניעו את הצלחתה של אפל.

ג'ף בזוס Jeff Bezos: ג'ף בזוס, מייסד אמזון, הפגין חשיבה אסטרטגית ואסרטיביות. הוא ראה בעיני רוחו את אמזון כיותר מסתם חנות ספרים מקוונת והרחיב אותה אסטרטגית לקטגוריות מוצרים שונות, כולל ספרים אלקטרוניים, שירותי סטרימינג ומחשוב ענן. בזוס הפגין אסרטיביות על ידי קבלת החלטות נועזות, כמו רכישת Whole Foods Market, כדי לחזק עוד יותר את מעמדה של אמזון בשוק.

אילון מאסק Elon Musk: אילון מאסק, מנכ"ל טסלה ו-SpaceX, מגלם את המאפיינים של פרגמטיות וכושר הסתגלות. יש לו חזון ארוך טווח של שינוי בתעשיית הרכב והחלל, והוא מתמקד בעקביות בפתרונות מעשיים להשגת מטרותיו. מאסק לא מפחד לקרוא תיגר על נורמות מבוססות ולוקח סיכונים על ידי פריצת גבולות הטכנולוגיה במיזמים שלו.

ג'ק מא Jack Ma: ג'ק מא, המייסד המשותף של קבוצת עליבאבא Alibaba, מדגים את התכונות של בניית בריתות ולמידה מתמשכת. מא יצרה שותפויות אסטרטגיות ושיתופי פעולה עם חברות שונות כדי להרחיב את טווח ההגעה והשפעתה של עליבאבא. הוא גם מדגיש את החשיבות של למידה לאורך החיים, הן עבור עצמו והן עבור עובדיו, כדי להקדים את המתחרים ולהסתגל לדינמיקה המשתנה בשוק.

אינדרה נואי Indra Nooyi: אינדרה נואי, המנכ"לית לשעבר של פפסיקו PepsiCo, הציגה מאפיינים של החלטיות וביטחון עצמי. היא קיבלה החלטות מפתח לגוון את סל המוצרים של פפסיקו, כולל התרחבות לחטיפים ומשקאות בריאים יותר, כדי להתאים להעדפות הצרכנים המשתנות. המנהיגות החזקה של נואי וקבלת ההחלטות הבטוחה עזרו להניע את הצמיחה של פפסיקו במהלך כהונתה.


להורדה חינם של חוברת: תבנית להכנת תכנית אסטרטגית


יתרונות והזדמנויות בגישה הנסיכית

כאשר מאמצים מאפיינים והלך רוח דומה ל"הנסיך" בניהול עסקי, ישנם יתרונות והזדמנויות פוטנציאליים שיכולים לצמוח מגישה זו:

קבלת החלטות אסטרטגית: אימוץ חשיבה אסטרטגית הדומה ל"הנסיך" מאפשר למנהלי עסקים לחשוב בביקורתיות ולקבל החלטות מחושבות. זה יכול לעזור לזהות הזדמנויות לצמיחה, לצפות מגמות בשוק ולמצב את העסק להצלחה.

הסתגלות לשינויים: "הנסיך" מדגיש את החשיבות של הסתגלות לנסיבות משתנות. בסביבה עסקית המתפתחת במהירות, הלך הרוח הזה מאפשר למנהלים לנווט באי ודאות, לאמץ חדשנות ולהתאים אסטרטגיות כדי להישאר לפני המתחרים.

ניהול סיכונים יעיל: הגישה המקיאווליאנית מעודדת הערכה ריאלית של סיכונים ותגמולים. על ידי הערכה קפדנית של סיכונים פוטנציאליים ולקיחת סיכונים מחושבים בעת הצורך, מנהלים יכולים לקבל החלטות מושכלות המפחיתות איומים ומנצלות הזדמנויות.

בריתות אסטרטגיות: כמו הדגש של מקיאוולי על בניית בריתות, מנהלי עסקים יכולים ליצור שותפויות ושיתופי פעולה אסטרטגיים. בריתות אלו יכולות להרחיב את טווח ההגעה לשוק, לגשת למשאבים חדשים ולחזק יתרונות תחרותיים.

מיקוד מכוון תוצאות: האופי הפרגמטי של "הנסיך" מניע גישה מכוונת תוצאות. מנהלים עסקיים המאמצים את הלך הרוח הזה נותנים עדיפות להשגת יעדים והנעת הצלחה, תוך הבטחת תרבות ארגונית ממוקדת ומונעת מטרות.

כישורי מנהיגות: על ידי אימוץ מאפיינים מקיאווליאניים, מנהלים יכולים לפתח כישורי מנהיגות חזקים, כולל אסרטיביות, ביטחון עצמי והחלטיות. תכונות אלו יכולות לעורר השראה בצוותים, להניע ביצועים ולהוביל לביצוע יעיל של אסטרטגיות עסקיות.

יתרון תחרותי: אסטרטגיות מקיאווליניות, כשהן מיושמות בצורה אתית, יכולות לספק יתרון תחרותי. על ידי הבנת דינמיקת כוח, מגמות בתעשייה וחולשות של מתחרים, מנהלים יכולים למקם את העסקים שלהם בצורה אסטרטגית, לתמרן את המתחרים ולתפוס נתח שוק גדול יותר.


פרק שיעניין אותך:  שיעורים במנהיגות מניקולו מקיאוולי


סיכונים באימוץ גישה נסיכית

אמנם יש יתרונות פוטנציאליים לאימוץ מאפיינים מסוימים והלך רוח מקיאוולי בניהול עסקי, אבל חשוב להכיר בחסרונות ובסיכונים הקשורים לגישה זו:

דאגות אתיות: "הנסיך" מקדם חשיבה פרגמטית ומכוונת תוצאות שעשויה להיות כרוכה בפגיעה בעקרונות אתיים. תעדוף הצלחה וכוח מעל הכל יכול להוביל להתנהגות לא אתית, מניפולציה וניצול של אחרים, מה שעלול לפגוע במוניטין, במורל העובדים ובאמון בעלי העניין.

תרבות ארגונית שלילית: גישה מקיאווליאנית יתר על המידה עלולה ליצור סביבת עבודה רעילה שבה התחרות והאינטרס העצמי גוברים. זה יכול לעכב שיתוף פעולה, עבודת צוות ונאמנות עובדים לטווח ארוך, וכתוצאה מכך חוסר מעורבות עובדים ותחלופה מוגברת.

חוסר אמון ומערכות יחסים פגומות: אימוץ אסטרטגיות מקיאווליות עלול להוביל להתמוטטות האמון וליחסים פגומים עם לקוחות, שותפים, ספקים ועובדים. טקטיקות מניפולטיביות יכולות לשחוק את האמון ולפגוע בקשרים עסקיים, ולהשפיע על הצלחה וקיימות לטווח ארוך.

סיכון להשלכות משפטיות: התנהגות לא אתית וטקטיקות מניפולטיביות עלולות לחשוף עסקים ומנהלים לסיכונים משפטיים ורגולטוריים. עיסוק בשיטות הטעיה, הונאה או פעילויות בלתי חוקיות אחרות עלולות לגרום לתוצאות משפטיות חמורות, כולל קנסות, עונשים ופגיעה במוניטין.

הצלחה מוגבלת בטווח ארוך: בעוד שטקטיקות מקיאווליות עשויות לספק רווחים לטווח קצר, הן עשויות שלא להוביל להצלחה בת קיימא לטווח ארוך. בניית מוניטין המבוסס על טקטיקות חסרות רחמים בלבד יכולה להקשות על שימור עובדים מוכשרים, למשוך לקוחות נאמנים ולשמור על קשרים חיוביים עם מחזיקי עניין.

התנתקות של עובדים: גישה מקיאווליסטית המתמקדת אך ורק בהשגת תוצאות עלולה להזניח את רווחתם והתפתחותם של העובדים. זה יכול להוביל לחוסר שביעות רצון של העובדים, ניתוק וירידה בתפוקה, ובסופו של דבר להשפיע על הביצועים העסקיים הכוללים.

החמצת הזדמנויות לחדשנות ושיתוף פעולה: התמקדות מוגזמת בכוח ובתחרות יכולה להפריע לחדשנות ולשיתוף פעולה. על ידי אימוץ חשיבה מקיאוולית בלבד, עסקים עלולים להחמיץ הזדמנויות ליצירתיות, שותפויות ויוזמות שיתופיות שיכולות להביא להצלחה ארוכת טווח.


פרק שיעניין אותך:  ספר: חשוב והתעשר - נפוליאון היל


ניהול קריירה ע"פ הנסיך

ישנן מספר אסטרטגיות ופרקטיקות לניהול קריירה שניתן ללמוד ולאמץ מ"הנסיך" מאת ניקולו מקיאוולי:

היו מסתגלים: מקיאוולי מדגיש את החשיבות של הסתגלות וגמישות לנסיבות משתנות. זוהי מיומנות מפתח בניהול קריירה, שכן תעשיות ותפקידים בעבודה מתפתחים ומשתנים ללא הרף. היכולת להסתגל למצבים חדשים ולפתח מיומנויות חדשות היא חיונית להצלחה.

בניית בריתות: מקיאוולי מדגיש את החשיבות של בניית בריתות ומערכות יחסים אסטרטגיות. בהקשר קריירה, זה אומר לבנות רשת של אנשי קשר ומשתפי פעולה שיכולים לעזור לך להשיג את המטרות שלך. המשמעות היא גם נכונות לשתף פעולה ולעבוד עם אחרים למען מטרות משותפות או לעשות משהו יוצא דופן עבורם, כדי לרכוש את נאמנותם.

היו מוכנים לקחת סיכונים מחושבים: מקיאוולי משבח מנהיגים שמוכנים לקחת סיכונים מחושבים בחתירה למטרותיהם. בהקשר קריירה, זה אומר להיות מוכן לקחת על עצמך משימות מאתגרות או לחפש הזדמנויות חדשות, גם אם הן כרוכות במידה מסוימת של סיכון או אי ודאות.

לטפח מוניטין של מקצוענות: מקיאוולי מדגיש את החשיבות של טיפוח מוניטין של מקצוענות ומומחיות. בהקשר קריירה, זה אומר לפתח את הכישורים והידע שלך, ולספק עבודה באיכות גבוהה באופן עקבי.

היו מוכנים להשתמש בהונאה אסטרטגית: מקיאוולי טוען שהונאה אסטרטגית יכולה להיות כלי שימושי להשגת מטרות. בעוד ששקר או הונאה מוחלטים אינם אתיים או מומלצים בהקשר של קריירה, ייתכנו מצבים שבהם ניתן להשתמש בדיפלומטיה או טקט אסטרטגיים כדי להשיג תוצאות חיוביות ע"י ניתוב מידע, עיכובו או הפצתו.

הלקח המרכזי מ"הנסיך" לניהול קריירה הוא שהצלחה דורשת לעתים קרובות שילוב של חשיבה אסטרטגית, הסתגלות ובניית מערכות יחסים. על ידי אימוץ העקרונות והפרקטיקות הללו, אנשים יכולים להשיג את יעדי הקריירה שלהם ולבנות הצלחה ארוכת טווח.


תובנות מהנסיך לניהול עסקים

להלן שבע דוגמאות לאופן שבו מנהלי עסק יוכלו להשתמש בשיטות ואסטרטגיות שנלמדו ואומצו מ"הנסיך" כדי לנהל עובדים, להשיג יותר לקוחות, להפוך לרווחיים יותר ולנצח את המתחרים:

קחו סיכונים מחושבים: בדיוק כמו שמקיאוולי טוען שמנהיג צריך להיות מוכן לקחת סיכונים מחושבים כדי להשיג הצלחה, מנהלי עסק יכולים לקחת סיכונים אסטרטגיים בפיתוח מוצר, בקמפיינים שיווקיים ובתחומים אחרים כדי להשיג יתרון על פני המתחרים. זה יכול לכלול בדיקת רעיונות חדשים או השקעה בטכנולוגיות מתפתחות.

בניית בריתות אסטרטגיות: מקיאוולי מדגיש את החשיבות של בניית בריתות, ומנהלי עסקים צריכים להתמקד בבניית שותפויות ומערכות יחסים אסטרטגיות עם עסקים אחרים או שחקנים בתעשייה שיכולים לעזור להם להשיג את מטרותיהם. זה יכול להיות כרוך בפיתוח שותפויות עם ספקים, מפיצים או שחקנים אחרים בתעשייה.

לטפח מוניטין של מומחיות ומקצוענות: על ידי בניית מוניטין של מומחיות ומצוינות בתחומך, תוכלו לבדל את העסק שלכם מהמתחרים ולמשוך לקוחות נוספים. זה יכול להיות כרוך בהשקעה בהכשרת עובדים ובפיתוח, או בפיתוח פלטפורמה שמפרסמת מנהיגות מחשבתית באמצעות שיווק תוכן ודיבור בפני קהל.

הסתגלות לנסיבות משתנות: בדיוק כפי שמקיאוולי מדגיש את החשיבות של יכולת הסתגלות לנסיבות משתנות, מנהלי עסקים צריכים להיות מסוגלים לשנות את האסטרטגיות שלהם בתגובה לתנאי השוק המשתנים, התקדמות טכנולוגית או גורמים אחרים המשפיעים על התעשייה שלהם.

השתמשו בהונאה אסטרטגית: בעוד ששקר או הונאה מוחלטים אינם אתיים ויכולים לגרום לתסבוכות קשות, מנהלי עסקים יכולים להשתמש בדיפלומטיה אסטרטגית או בטקט כדי להשיג תוצאות חיוביות. לדוגמה, הם עשויים לנהל משא ומתן עם ספקים או שותפים באופן שיועיל לעסק שלהם, תוך שמירה על קשרים חיוביים. כמו כן יכולים לעשות ספין על מידע שלילי או להפיץ במכוון מידע חיובי.

תגמול נאמנות: מקיאוולי מציע שמנהיג צריך לתגמל נאמנות ומסירות בקרב חסידיו. בהקשר עסקי, זה אומר להכיר ולתגמל עובדים שעושים מעל ומעבר בעבודתם, או להציע תמריצים ללקוחות שמפגינים נאמנות למותג.

התמקדות ברווחיות: מקיאוולי טוען שהצלחתו של מנהיג נמדדת ביכולתו להשיג את מטרותיו ולשמור על כוחו. בהקשר עסקי, משמעות הדבר היא התמקדות ברווחיות והשגת הצלחה פיננסית באמצעות השקעות אסטרטגיות, צעדי חיסכון וקיצוץ בעלויות וטקטיקות אחרות שממקסמות רווחים.


פרק שיעניין אותך:  קרל פון קלאוזביץ על המלחמה ותובנות למנהלי עסקים


סגלו תכונות והרגלים של נסיך

המאפיינים, הלך הרוח וההרגלים של מנהל עסקים מיומן והישגי כמו נסיך:

חשיבה אסטרטגית: למנהל עסק דמוי נסיך יש יכולות חשיבה אסטרטגיות. יש להם חזון לטווח ארוך והם יכולים לצפות אתגרים והזדמנויות בנוף העסקי המשתנה ללא הרף. הם מתכננים בקפידה את המהלכים שלהם ומקבלים החלטות על סמך סיכונים מחושבים ותוצאות רצויות.

כושר הסתגלות: בדיוק כפי שנסיך חייב להסתגל לנסיבות פוליטיות משתנות, מנהל עסקי חייב להיות מסוגל להסתגל לשינויים בשוק, להעדפות לקוחות ולהתקדמות הטכנולוגית. הם ממהרים לזהות מגמות מתפתחות ולהתאים את האסטרטגיות שלהם בהתאם כדי להישאר לפני המתחרים.

פרגמטיות: מקיאוולי מדגיש את חשיבות הפרגמטיזם ב"הנסיך". באופן דומה, מנהל עסקים מצליח מקבל החלטות על סמך שיקולים מעשיים ותוצאות בעולם האמיתי במקום להיות מונע על ידי עקרונות אידיאליסטים בלבד. הם מתמקדים במה שעובד ומה מייצר תוצאות עבור העסק.

ביטחון עצמי ואסרטיביות: מנהל עסק דמוי נסיך משדר ביטחון עצמי ואסרטיביות. הם לא מפחדים לקבל החלטות קשות או לקחת סיכונים בעת הצורך. הם מעוררים השראה ומניעים את הצוות שלהם באמצעות הביטחון העצמי הבלתי מעורער והיכולת לעשות בחירות קשות.

בניית בריתות ומערכות יחסים: מקיאוולי מדגיש את המשמעות של בניית בריתות, ומנהל עסקים דמוי נסיך מבין את החשיבות של טיפוח קשרים חזקים. הם בונים שותפויות אסטרטגיות, רשתות ושיתופי פעולה המועילים לעסק שלהם. הם יודעים למנף את הקשרים הללו לצמיחה הדדית והצלחה.

למידה ושיפור מתמשכים: מנהל עסק דמוי נסיך מחויב לצמיחה אישית ומקצועית. הם כל הזמן מחפשים ידע, מתעדכנים במגמות בתעשייה ומשקיעים בפיתוח שלהם. הם מאמצים חשיבה של למידה לכל החיים ומעודדים את הצוות שלהם לעשות את אותו הדבר.

החלטיות: מקיאוולי מדגיש את החשיבות של החלטיות והימנעות מחוסר החלטיות. למנהל עסקים דמוי נסיך יש כישורי קבלת החלטות חזקים. הם שוקלים אפשרויות, מנתחים סיכונים ומקבלים החלטות בזמן מבלי להיכנע להיסוס או ספק.


מזהים צורך באימוץ תכונות כאלו בניהול העסקים?

אוכל לסייע לזהות את ההזדמנויות  המתאימות וליצור תכנית פעולה שאפשר ליישם.

צרו קשר בהקדם!


לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן

 

צרו קשר!

לשליחת Whatsapp בקליק   לחצו כאן

 

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל

 

לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן

 

אתר מפורט על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים

ומנהלים - לחצו: סטרטגו 360 

 

עקבו אחרי פרקים חדשים ב Instagram  לחצו כאן

 

צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

 

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן

 

עוד על ייעוץ עסקי וחומרים להורדה לעבודה עצמית באתר:

Stratego 360 http://www.stratego360.com/

 


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטיית השורדים, והקושי ללמוד ממצליחנים

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

המשך ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 25-48

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

מדריך לביצוע דברים ע"פ פילוסופיית הטאו

ספר: השפעה - הפסיכולוגיה של השכנוע - רוברט צ'לדיני