הדרך ליצור מוצר או תוכן ויראלי


"לעולם יש הרגל, לפנות מקום לאדם שמעשיו מראים שהוא יודע לאן הוא הולך" - נפוליאון היל


 בעולם הדיגיטלי והמהיר של היום, המושג ויראליות הפך למילת באזז בעולם השיווק ויצירת התוכן.
אבל מה בדיוק המשמעות של מוצר או פיסת תוכן שהופך לוויראלי?


ויראליות מתייחסת להתפשטות המהירה של מוצר או פיסת תוכן דרך מדיה חברתית וערוצים דיגיטליים אחרים, או פריצת דרך יוצאת דופן במכירות. כאשר משהו הופך ויראלי, הוא יכול להגיע למיליוני אנשים תוך שעות או ימים, וליצור כמויות אדירות של באזז ותשומת לב.


מה הם המאפיינים של מוצר או פוסט ויראלי?
איך מעצבים ומשווקים יכולים ליצור מוצר או פוסט שהופך ויראלי?


בפרק זה, נסקור את כל אחת מהאסטרטגיות ליצור ויראליות בפירוט ונספק עצות מעשיות ליצירת תוכן בעל פוטנציאל להפוך לוויראלי.

בין אם אתם משיקים מוצר חדש או יוצרים תוכן, הבנת עקרונות הוויראליות יכולה לעזור לכם ללכוד את תשומת הלב של אנשים ולעורר כמויות אדירות של מעורבות ובאזז.
ועכשיו ניכנס לפרטים.


מה זה ויראליות

Viral Content כאשר מוצר או פוסט במדיה חברתית הופכים לוויראליים, המשמעות היא שהם מתפשטים במהירות ורחב דרך המדיה החברתית או ערוצים מקוונים אחרים, ולעתים קרובות מגיעים לקהל גדול ומגוון. משתמשים במונח "ויראלי" מכיוון שלעיתים קרובות משווים את התופעה להתפשטות נגיף, שכן הוא יכול לקפוץ במהירות מאדם לאדם וקשה לשלוט בו.

ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לוויראליות של מוצר או פוסט, כולל המשיכה הרגשית שלו, הרלוונטיות לאירועים אקטואליים או לתרבות פופולרית, הייחודיות והאופן שבו הם מוצגים או משותפים. אלגוריתמים של מדיה חברתית יכולים גם למלא תפקיד בקידום תוכן ויראלי על ידי תעדוף פוסטים שמשתפים ועוסקים איתם על ידי מספר רב של משתמשים.

בעוד שהפיכת ויראלית יכולה להביא תשומת לב וחשיפה משמעותית למוצר או למותג, חשוב לציין שההשפעות יכולות להיות זמניות וקשה לשמר. תוכן ויראלי עשוי גם למשוך תשומת לב שלילית או תגובה נגדית אם הוא נתפס כשנוי במחלוקת או פוגעני.

בדרך כלל, תוכן ויראלי ניתן לשיתוף בקלות, מושך מבחינה ויזואלית, ומתחבר לרגשות כמו הומור או חרדה. לעתים קרובות יש לו גורם לחיבור או יוצר תחושת "וואו" חזק שמושך את תשומת הלב של אנשים ומעודד אותם לשתף אותו עם החברים והעוקבים שלהם.

למרות שאין נוסחה מובטחת לוויראליות, ישנן אסטרטגיות מסוימות שיכולות להגביר את הסבירות להצלחה. אלה כוללים בניית ציפייה, מינוף מדיה חברתית, התקשרות לרגשות, שימוש בסיפורים חזותיים, מתן תמריצים ולהיות אותנטי.


פרק שיעניין אותך:  תהליך הפיתוח העסקי והערכת רעיונות


המאפיינים של ויראליות

אמנם אין נוסחה בטוחה ליצירת תוכן ויראלי, אבל יש כמה תכונות משותפות שמוצרים או פוסטים ויראליים מצליחים רבים חולקים. הנה כמה:

משיכה רגשית: מוצרים או פוסטים ויראליים רבים נוגעים לרגשותיו של הצופה, בין אם זה באמצעות הומור, השראה, הלם או יראה. אנשים נוטים יותר לשתף תוכן שמעורר רגשות עזים.

רלוונטיות: תוכן ויראלי הוא לעתים קרובות מתאים לזמן ורלוונטי לאירועים עכשוויים או לתרבות פופולרית. לכן חשוב ליוצרי תוכן להישאר מעודכנים במגמות ובנושאים עדכניים כדי ליצור תוכן שהמהדהד אצל הקהל שלהם.

ייחודי ויצירתי: תוכן ויראלי לעתים קרובות בולט מהקהל בהיותו ייחודי, יצירתי או בלתי צפוי. בין אם זה מוצר חדש וחדשני או פוסט חכם ברשתות חברתיות, תוכן ויראלי מציע לרוב משהו רענן וחדש.

ניתן לשיתוף בקלות: קל לשתף תוכן ויראלי במדיה חברתית ובפלטפורמות מקוונות אחרות. זה אומר שהוא צריך להיות מושך חזותית, תמציתי וקל להבנה. אנשים נוטים יותר לשתף תוכן שקל לצרוך ולשתף עם העוקבים שלהם.

אותנטיות: תוכן ויראלי מרגיש לעתים קרובות אותנטי ואמיתי. אנשים נוטים יותר לעסוק בתוכן שמרגיש אמיתי וניתן להתחבר אליו. המשמעות היא שמותגים צריכים להתמקד ביצירת תוכן המתאים לערכים שלהם ומרגיש אותנטי לזהות המותג שלהם.


חוברת עבודה להורדה חינם! – יצירת מסר שיווקי ממגנט


דוגמאות לתוכן ומוצרים ויראליים

אתגר דלי הקרח של ALS: אתגר דלי הקרח של ALS היה מסע פרסום ברשתות חברתיות שהפך ויראלי בשנת 2014. מקורו היה חיפוש דרך להעלות את המודעות ואת גיוס הכספים ל-ALS, מחלה ניוונית עצבית. האתגר כלל לשפוך דלי מי קרח על הראש ולאתגר אחרים לעשות את אותו הדבר, ולאחר מכן לתרום לאגודת ALS. הקמפיין הפך ויראלי ברשתות החברתיות, כאשר ידוענים וגם אנשים רגילים השתתפו ושיתפו את הסרטונים שלהם. בסופו של דבר, הקמפיין גייס למעלה מ-115 מיליון דולר והעלה משמעותית את המודעות למטרה.

קמפיין אולד ספייס Old Spice "האיש שהגבר שלך יכול להריח כמו" The Man Your Man Could Smell Like: בשנת 2010 השיקה אולד ספייס קמפיין פרסומות ויראלי בהשתתפות שחקן הפוטבול ב-NFL ישעיה מוסטפא Isaiah Mustafa בתור "האיש שהגבר שלך יכול להריח כמו". המודעות היו הומוריסטיות ומוגזמות, והפכו במהירות לוויראליות ברשתות החברתיות. הקמפיין כלל מודעות טלוויזיה, פוסטים ברשתות חברתיות ותגובות וידאו מותאמות אישית למעריצים. בסופו של דבר, הקמפיין הביא לעלייה של 107% במכירות Old Spice וזכה בפרסים רבים.

Chewbacca Mom: בשנת 2016, אישה בשם קנדיס פיין פרסמה סרטון שלה בפייסבוק כשהיא לובשת מסיכת Chewbacca וצוחקת בהיסטריה. הסרטון הפך ויראלי, צבר למעלה מ-170 מיליון צפיות והפך את קנדיס לסנסציה ויראלית בן לילה. היא התראיינה בתוכניות טלוויזיה רבות ואף קיבלה מתנות והזמנות מחברות וארגונים. הסרטון הוביל גם לעלייה במכירות של מסכת Chewbacca באמזון.

"Ratatouille the Musical" ב- TikTok: בשנת 2020, קבוצה של משתמשי TikTok יצרה מחזמר המבוסס על סרט Pixar Ratatouille. הרעיון התחיל כבדיחה, אך תפס במהירות תאוצה כאשר משתמשים אחרים תרמו שירים, כוריאוגרפיה ותלבושות. ההאשטאג #ratatouillemusical הפך ויראלי ב-TikTok, עם מיליוני צפיות ותרומות. בסופו של דבר, המחזמר הפך לקונצרט תרומות וירטואלי, בהשתתפות כוכבי ברודווי וגיוס כסף לקרן השחקנים.

Fidget Spinners: Fidget Spinners הם צעצועים קטנים מכף יד שנועדו להסתובב במהירות בין האצבעות. הם הפכו פופולריים לראשונה ב-2017, והפכו במהירות לוויראלים ברשתות החברתיות. מקורם של פידג'ט ספינרים אינו ברור, אך הם שווקו ככלי להפחתת מתח וחרדה. הצעצועים הפכו לוויראליים דרך המדיה החברתית, כאשר אנשים שיתפו סרטונים ותמונות שלהם. בסופו של דבר, פידג'ט ספינרים הפכו לתופעה תרבותית, עם מיליוני יחידות שנמכרו ברחבי העולם.

AirPods: האוזניות האלחוטיות של אפל, הידועות בשם AirPods, הושקו לראשונה בשנת 2016. למרות שהן נתקלו בתחילה בספקנות מסוימת, הן הפכו במהירות לוויראליות ברשתות החברתיות. ה-AirPods הוצגו בממים, סרטונים ואתגרי TikTok, כאשר משתמשים הראו את יכולתם לשמור את האוזניות באוזניהם במהלך פעילויות שונות. האופי הויראלי של פרסום AirPods עזר לבסס אותם כסמל סטטוס, והם הפכו לאחד המוצרים הפופולריים ביותר של אפל.

סיר אינסטנט: סיר אינסטנט הוא סיר שניתן להשתמש בו לבישול מגוון מאכלים במהירות ובקלות. המוצר הושק ב-2010, אך רק ב-2016 הוא התחיל להיות ויראלי. הסיר אינסטנט זכה לפופולריות מפה לאוזן, כשאנשים חולקים מתכונים וטיפים ברשתות החברתיות. למוצר היה גם נוכחות חזקה באמזון, עם אלפי ביקורות חיוביות. הסיר אינסטנט הפך לתופעה תרבותית, עם מיליוני יחידות שנמכרו ברחבי העולם וקהל מעריצים מסור של בשלנים ביתיים.


האם אפשר ליצור ויראליות במכוון?

מעצבים ומשווקים בהחלט יכולים לנקוט בצעדים כדי להגדיל את הסבירות לוויראליות.
חשוב לציין שאין דרך מובטחת לגרום למשהו להפוך לויראלי, ובסופו של דבר, זה נתון בידי הקהל להחליט איזה תוכן הוא רוצה לשתף ולהתעסק בו. להלן מספר אסטרטגיות נפוצות להגדלת הסיכוי לוויראליות:

משיכה רגשית: מוצרים ופוסטים המעוררים רגשות חזקים נוטים להיות ניתנים לשיתוף ובלתי נשכחים. מעצבים ומשווקים יכולים ליצור תוכן שמתחבר לרגשות כמו הומור, חרדה או הפתעה כדי להגדיל את הסיכויים לוויראליות.

רלוונטיות: למוצרים ופוסטים שרלוונטיים לאירועים עכשוויים או למגמות תרבותיות יש סיכוי טוב יותר להפוך לוויראלים. מעצבים ומשווקים יכולים להתחבר לאירועים עכשוויים או למגמות תרבותיות כדי ליצור תוכן שמרגיש בזמן ומהדהד עם הקהלים.

יכולת שיתוף: מוצרים ופוסטים שקל לשתף נוטים להיות בעלי סיכוי טוב יותר להפוך לוויראליים. מעצבים ומשווקים יכולים ליצור תוכן מושך מבחינה ויזואלית, קל להבנה וקל לשיתוף בפלטפורמות מדיה חברתית.

משפיענים: עבודה עם משפיעני מדיה חברתית או מפורסמים יכולה לעזור להגדיל את טווח ההגעה של מוצר או פוסט. משפיענים עם עוקבים גדולים יכולים לעזור להפיץ את הבשורה על מוצר או פוסט לעוקבים שלהם, ולהגדיל את הסבירות לוויראליות. משפיענים עשויים להצטרף מיוזמתם, לאחר שראו ברשתות שנושא מקבל תהודה, והם מעוניינים להיות צקושרים איתה. לכן משפיענים אפקטיביים בשלב מתקדם יותר.


פרק שיעניין אותך:  מאפיינים של לוגו מוצלח 


אסטרטגיות לשפר ויראליות של העשייה שלך

הנה כמה אסטרטגיות שמעצבים ומשווקים יכולים להשתמש בהן כדי להצית ויראליות עבור מוצר או לאחר השקה:

לבנות ציפייה: יצירת תחושת ציפייה לפני השקת מוצר או פוסט יכולה לעזור לבנות התרגשות ובאזז. ניתן לעשות זאת באמצעות טיזרים, הצצות וטקטיקות שיווקיות אחרות שנותנות ללקוחות פוטנציאליים טעימה מהצפוי.

למנף מדיה חברתית: מדיה חברתית היא כלי רב עוצמה להצתת ויראליות, מכיוון שהיא מאפשרת לאנשים לשתף בקלות תוכן ולעסוק בו בדיונים ותגובות. מעצבים ומשווקים יכולים להשתמש במדיה חברתית כדי לקדם את המוצר שלהם לאחר השקה או לקראתה. אפשר ליצור באזז באמצעות האשטאגים ולמנף משפיענים במדיה חברתית כדי לעזור להפיץ את הבשורה.

להתחבר לרגשות: כפי שציינתי קודם לכן, מוצרים ופוסטים שמתחברים לרגשות נוטים להיות מועדים לשיתוף ובלתי נשכחים. מעצבים ומשווקים יכולים ליצור תוכן שמעורר רגשות כמו הומור, פחד או הפתעה כדי להגדיל את הסיכויים לוויראליות. אנשים נוטים להגיב יותר לדברים שעשו להם תגובה רגשית. גם חשוב לזכור שהחלטות על רכישה תמיד משולבות ברגש.

להשתמש בסיפור חזותי: תיאור חזותי הוא דרך יעילה לתקשר את הערך של מוצר או פוסט באופן שמהדהד אצל אנשים. על ידי שימוש בתמונות, סרטונים ומדיה חזותית אחרת, מעצבים ומשווקים יכולים ליצור סיפורים מרתקים שמושכים את תשומת הלב של אנשים ומעודדים אותם לשתף. אנשים אוהבים סיפור. בסיפור יש גיבור/ה, יש בעיה שצריכה פתרון, ויש מסע מאתגר לעבר הפתרון.

להציע תמריצים: הצעת תמריצים יכולה להיות דרך רבת עוצמה לעודד אנשים לשתף ולעסוק בתוכן. מעצבים ומשווקים יכולים להציע פרסים או הנחות ללקוחות המשתפים את השקת המוצר שלהם במדיה החברתית או מפנים חברים למוצר. זו גם דרך טובה להניע לפעולה בטווח זמן קצר.

להיות אותנטיים: חשוב להיות אותנטיים ושקופים במאמצי השיווק שלכם. אנשים נוטים יותר לשתף ולעסוק בתוכן שמרגיש אמיתי וכנה, לכן חשוב להימנע מגימיקים או טריקים ולהתמקד במתן ערך אמיתי ללקוחות. אפשר לעשות על אנשים מניפולציה פעם או פעמיים, אבל במהרה תיפגע האמינות באופן שיהיה קשה לשקמה.


התהליך ליצירת תוכן ויראלי

להלן תהליך שלב אחר שלב ליצירת תוכן ויראלי:

בחרו נושא הרלוונטי לקהל היעד. במה הם מתעניינים? ממה הם מתלהבים? ברגע שאתה יודע במה הקהל מתעניין, אתה יכול להתחיל לחשוב על רעיונות לתוכן שיהדהד איתו.

ודאו שהתוכן איכותי. אנשים נוטים יותר לשתף תוכן כתוב היטב, אינפורמטיבי ומבדר. קח את הזמן כדי ליצור תוכן ששווה לשתף.

השתמשו בוויזואליות המושכת את העין. סביר יותר שאנשים ילחצו על תוכן שיש לו חזותיים מושכת עין. השתמש בתמונות, סרטונים ואינפוגרפיקות כדי להפוך את התוכן שלך למושך יותר.

השתמשו בכותרות נועזות. הכותרת היא הדבר הראשון שאנשים יראו, אז וודא שהיא מושכת תשומת לב ורלוונטית לתוכן.

קדמו את התוכן ברשתות החברתיות. שתף את התוכן במדיה החברתית ועודד את העוקבים לשתף אותו עם חבריהם.

הפעילו תחרויות ומתנות. תחרויות ומתנות הן דרך מצוינת ליצור התרגשות ומעורבות סביב התוכן.

שתפו משפיענים. שיתוף פעולה עם משפיענים הוא דרך מצוינת להגיע לקהל רחב יותר. משפיענים יכולים לעזור לקדם את התוכן לעוקבים שלהם.

להיות סבלנים. לוקח זמן ליצור תוכן ויראלי. אל תתייאש אם התוכן שלך לא הופך לוויראלי בן לילה. תמשיך ליצור תוכן מעולה ובסופו של דבר תראה הצלחה.


אהבתם? כדאי לפעול כדי להגביר את הוויראליות של התוכן והמוצרים שלכם.

אפשר לתכנן פעילות שיווקית ורשתית כך שיצרו יותר עניין וחיבור ויגדילו את הסיכוי להיות אפקטיביים ולחבר לקוחות פוטנציאלים.

צרו קשר בהקדם, ונאפשר לעשות את זה עבור העסק שלכם.


לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן

 

צרו קשר!

לשליחת Whatsapp בקליק   לחצו כאן

 

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל

 

לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן

 

אתר מפורט על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים

ומנהלים - לחצו: סטרטגו 360 

 

צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

עקבו אחריי ב Instagram לחצו כאן

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן

 

עוד על ייעוץ עסקי וחומרים להורדה לעבודה עצמית באתר:

Stratego 360 http://www.stratego360.com/

 


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

פיצוח קוד המנהיגות: 10 תכונות להצלחה!

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

אסטרטגיה עסקית קלאסית ע"פ מייקל פורטר

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

תרשים גנט Gantt Chart המסלול לפרויקט מוצלח

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"