סכנות ופתרונות למצב "כיבוי שריפות" מתמשך


"כדי להשיג דברים מדהימים, עלינו גם לחלום וגם לפעול" - אנטול פראנס


סיפור שכנראה קרה באמת,

פעם, בעיר השוקקת קרית-מטמון, היה בעל עסק נלהב ושאפתן בשם עובדיה.
הוא היה הבעלים הגאה של סוכנות שיווק מצליחה בשם "פתרונות מנצנצים". עובדיה בנה את העסק שלו בכוחות עצמו מהיסוד, ושפך את הלב והנשמה שלו לכל פרויקט ובטיפול בכל לקוח.
למרות הישגיו, עובדיה מצא את עצמו כל הזמן במצב כיבוי שריפות, לא מסוגל לתכנן לטווח ארוך או ליהנות מחופשה ארוכה ושלווה, למרות שיכל להרשות לעצמו כלכלית.

כך מתחיל סיפורו של עובדיה, שאספר בגוף הפרק, דוגמה למצב הנפוץ של מנהלי עסקים שמוצאים את עצמם לכודים בכיהו שריפות.


כיבוי שריפות מתמיד הוא סממן מובהק של עסק שלכוד בשלב 3 (מתוך 7) של שלבי ההתפתחות העסקית. שלב שעסקים רבים לא מצליחים להתקדם ממנו ולא מצליחים לעשות את ההתאמות הנדרשות כדי להתקדם בשלבים ולהפוך את העסק לנכס לבעליו, בו הבעלים נהנה מחופש כלכלי ואישי והעסק מתפתח להיות מותג מוביל ובר קיימא.


ומכאן, על הדרך לזהות את התופעה של כיבוי שריפות, נזקיה והאופן להתפתח ולהתקדם ממנה לצמיחה ויציבות, בהמשך הפרק.

 

סיפורו של עובדיה (מכבה השריפות)

פעם, בעיר השוקקת קרית-מטמון, היה בעל עסק נלהב ושאפתן בשם עובדיה. הוא היה הבעלים הגאה של סוכנות שיווק מצליחה בשם "פתרונות מנצנצים". עובדיה בנה את העסק שלו בכוחות עצמו מהיסוד, ושפך את הלב והנשמה שלו לכל פרויקט ובטיפול בכל לקוח. למרות הישגיו, עובדיה מצא את עצמו כל הזמן במצב כיבוי שריפות, לא מסוגל לתכנן לטווח ארוך או ליהנות מחופשה ארוכה ושלווה, למרות שיכל להרשות לעצמו כלכלית.

מדי יום התעורר עובדיה למבול של מיילים דחופים, שיחות טלפון ומשברים בלתי צפויים. לקוחותיו דרשו תגובה מהירה, שינויים של הרגע האחרון ובקשות בלתי צפויות שגרמו לו להתאמץ לעמוד בקצב. הצוות המוכשר שלו עבד ללא לאות על מנת לעמוד בדרישות הללו, אך כיבוי השריפות המתמיד צרך את כל זמנם ומרצם, והותיר מעט מקום לתכנון אסטרטגי או יוזמות חדשניות.

עובדיה השתוקק לרגע של הפוגה, חלם לצאת לחופשה ארוכה עם משפחתו, לפתוח אופקים חדשים ולהטעין את רוח היזמות שלו באוויר צח וחדש. אך המחשבה להשאיר את העסק ללא השגחה לתקופה ממושכת מילאה אותו בחרדה. הוא חשש שללא מעורבותו המתמדת הדברים יפרמו, ולקוחותיו לא יהיו מרוצים.

החיים המשיכו להתגלגל, וחוסר יכולתו של עובדיה לתכנן לטווח הארוך גבה ממנו מחיר. הוא הרגיש לכוד בלופ בלתי נגמר, לא מסוגל להשתחרר ולרדוף אחרי חלומותיו מעבר לצרכים המיידיים של העסק. השמחה והתשוקה שפעם הזינו אותו החלו לדעוך, והתחלפו בתשישות, שחיקה ותסכול.

מה עשה עובדיה?

על כך בהמשך הפרק.


וידאו: הדרך להפוך את העסק לנכס

הסיבות שמרגישים בכיבוי שריפות מתמיד

ישנן מספר סיבות מדוע מנהלי עסק עשויים להרגיש כל הזמן בכיבוי שריפות,

בעיות תזרים מזומנים: התמודדות עם בעיות תזרים מזומנים, כגון איחור בתשלומי מקוחות, הוצאות בלתי צפויות או ניהול פיננסי לקוי, יכולה לאלץ את בעלי העסקים לטפל כל הזמן במצבי חירום פיננסיים.

התנגשויות בין עובדים ובעיות משאבי אנוש: התמודדות עם קונפליקטים פנימיים, בעיות כוח אדם, בעיות בביצועי עובדים או תחלופת עובדים גבוהה יכולה להסיט את הזמן והאנרגיה של בעל העסק, ולהוביל למצב כיבוי אש תגובתי.

שיבושים בשרשרת האספקה: שיבושים בשרשרת האספקה, כגון עיכובים בקבלת חומרים חיוניים, מחסור במוצרים או אתגרים לוגיסטיים, יכולים לאלץ את בעלי העסק להתמודד עם מצבים דחופים ולמצוא פתרונות חלופיים.

כשלים טכנולוגיים: הסתמכות על מערכות טכנולוגיות מורכבות ותוכנה מיושנת עלולה לגרום לכשלים בלתי צפויים, תקלות טכניות או תקריות אבטחת סייבר.

תקשורת בעת משבר: כאשר מתמודדים עם משבר יחסי ציבור, ביקורות שליליות או תגובה לא טובה במדיה חברתית, ייתכן שבעלי עסקים יצטרכו להגיב במהירות ולנהל את המצב כדי להגן על המוניטין של המותג.

צמיחה עסקית מהירה: אמנם צמיחה רצויה, אך התרחבות מהירה עלולה להלחיץ ולדרוש עודף משאבים, להקריס מערכות, לחשוף בעיות בתהליכים, ולהוביל למצבי כיבוי שריפות כדי לעמוד בביקוש הגובר, להעסיק ולהכשיר עובדים חדשים מהר מידי ולהרחיב את הפעילות בצורה לא מספיק יעילה.

בעיות באיכות המוצר או השירות: התמודדות עם בעיות בבקרת איכות, פגמים במוצר או כשלים בשירות עלולה להוביל לתלונות לקוחות, החזרות וצורך בפעולות מתקנות מיידיות.

מחלוקות משפטיות וליטיגציה: בעלי עסקים המתמודדים עם מחלוקות משפטיות, תביעות משפטיות או סכסוכים חוזיים עשויים להקדיש זמן ומשאבים משמעותיים כדי לטפל בעניינים משפטיים אלה ולהגן על האינטרסים של העסק.

לחץ תחרותי ותנודתיות בשוק: תחרות עזה, מלחמות מחירים או תנודות בשוק יכולים לאלץ בעלי עסקים לתת עודף תשומת לב לפעולת מתחרים ולהתאים את האסטרטגיות כדי להישאר תחרותיים, באופן תגובתי.

היעדר מערכות ותהליכים ניתנים להרחבה: מערכות לא יעילות או מיושנות, תהליכים לא קבועים או לא יעילים או חוסר אוטומציה בביצוע עלולים להפריע להרחבה העסקית וליצור מצבים שבהם בעלי עסקים מכבים ללא הרף שריפות הנגרמות מחוסר יעילות תפעולית.

תקשורת לקויה וציפיות מוטעות: תקלות בתקשורת, יעדים לא מתאימים למציאות או אי הבנות עם עובדים, לקוחות או שותפים עלולים לגרום להפרעות תכופות, קונפליקטים או מצבים דחופים הדורשים התייחסות מיידית.

מיתון כלכלי או שינויים בשוק: מיתון כלכלי, שינויים בהתנהגות הצרכנים או כוחות שוק משבשים יכולים לחייב את בעלי העסקים לעשות שינוי במהירות, לנסות להתאים את האסטרטגיות ולטפל באתגרים חדשים כדי לשרוד ולשגשג.

אסונות טבע או גורמים סביבתיים: אירועים בלתי צפויים כמו אסונות טבע, תנאי מזג אוויר קיצוניים או בעיות סביבתיות עלולים לשבש את הפעילות, לפגוע בנכסים ולדרוש מאמצי תגובה והתאוששות מיידית.

תקנות משתנות ללא הרף: שינויים תכופים בתקנות התעשייה, בדרישות התאימות או במדיניות הממשלה יכולים ליצור סביבה תגובתית שבה בעלי עסקים חייבים להסתגל באופן רציף כדי להישאר תאימות.

איומי אבטחת סייבר ופרצות מידע: הגברת איומי הסייבר והסיכון לפרצות נתונים דורשים ערנות מתמדת ותגובה מהירה כדי למנוע או להפחית נזקים פוטנציאליים.


פרק שיעניין אותך:  סימנים שצריך ליצור שיטתיות בעסק שלך


הסיכונים לעסק ממצב כיבוי שריפות

הישארות במצב כיבוי שריפות עלולה להוות מספר סיכונים הן לעסק והן למנהלי העסק:

תשישות עסקית: כיבוי שריפות מתמיד עלול להוביל לשחיקה ותשישות הן לבעל העסק והן לעובדים. סביבת העבודה עמוסת המתח הגבוה יכולה להשפיע לרעה על המורל, הפרודוקטיביות והרווחה הכללית.

היעדר תכנון אסטרטגי: כאשר ההתמקדות היא אך ורק בבעיות מיידיות, תכנון אסטרטגי לטווח ארוך תופס את המושב האחורי. זה יכול לעכב את יכולתו של העסק להסתגל, לחדש ולנצל הזדמנויות צמיחה.

קבלת החלטות תגובתיות: במצב כיבוי שריפות, החלטות מתקבלות לעתים קרובות בחיפזון ובאופן תגובתי, מבלי לקחת בחשבון את ההשלכות הרחבות יותר. זה מגביר את הסיכון לביצוע בחירות גרועות שעלולות לא להתאים ליעדים ארוכי הטווח של העסק.

הזדמנויות מוחמצות: הלך הרוח מכיבוי שריפות יכול להקשות על בעלי עסקים לזהות ולנצל הזדמנויות מתפתחות או מזדמנות. היעדר חשיבה ותכנון אסטרטגיים עלולים לגרום לעסק להחמיץ סיכויי צמיחה או לאבד את היתרון התחרותי.

חוסר שביעות רצון לקוחות: כאשר עסק נמצא במצב של כיבוי שריפות מתמיד, קיים סיכון להזניח את צרכי הלקוח ושביעות רצונו. אי מתן שירות לקוחות מעולה עקב תשומת לב ומשאבים מוגבלים עלול להוביל לנטישה של לקוחות ופגיעה במוניטין של העסק.

תחלופת עובדים: האופי התובעני של כיבוי שריפות מתמיד יכול להוביל להתנתקות עובדים ממחוייבות לארגון ולשיעורי תחלופה גבוהים. עובדים עלולים להיות מתוסכלים מסביבת העבודה התגובתית, מה שיוביל לירידה במוטיבציה, ירידה בתפוקה, ועלויות גיוס והכשרה גדלות.

תפעול לא יעיל: כיבוי שריפות מתמיד מצביע לרוב על חוסר יעילות בתהליכים ובמערכות. המחסור בזמן לעשות אופטימיזציה ושיפור עלול לגרום לאתגרים תפעוליים מתמשכים, להגדלת העלויות ולירידה ביעילות.

מניעת צמיחה עסקית: ללא היכולת לתכנן לטווח ארוך ולהתמקד באסטרטגיות צמיחה, העסק עשוי להתקשות כדי להשיג את מלוא הפוטנציאל. הישארות במצב מתמיד של כיבוי שריפות מגבילה את הזמן והמשאבים הזמינים להשקעה בהתרחבות, חדשנות ופיתוח שוק.

חשיפת מוגברת לסיכונים: היעדר ניהול סיכונים פרואקטיבי במהלך כיבוי שריפות מתמיד מגביר את חשיפת העסק לסיכונים שונים. עשויים להתעלם מבעיות קריטיות או לא לתת תשומת לב מספקת, מה שעלול להוביל להפסדים, לסיבוכים משפטיים או לפגיעה במוניטין.

חוסר איזון בין עבודה לחיים של הבעלים: כיבוי שריפות מתמיד יכול לצרוך את הזמן והאנרגיה של בעל העסק, ולהשאיר מעט מקום לחיים אישיים ולמנוע איזון בין עבודה לשאר החיים. חוסר איזון יכול להשפיע לרעה על בריאות, טיב מערכות יחסים ואיכות חיים.

הכרה והתייחסות לסיכונים אלו היא חיונית לקיימות והצלחת העסק. על ידי מעבר מכיבוי שריפות לגישה פרואקטיבית ואסטרטגית, העסק יכול לצמצם סיכונים, לשפר את היעילות וליצור סביבת עבודה יציבה ומספקת יותר לבעל העסק ולעובדים.


בחן את עצמך: באיזה שלב התפתחותי העסק שלך?  <לחץ>


תזכורת 7 שלבי ההתפתחות העסקית

מיד נתייחס למשמעות מצב כיבוי שריפות על התפתחות עסקים. להלן תיאור קצר של שלבי ההתפתחות,

שלב 1, רעיון ויזמות - הרעיון העסקי נולד והיזם עושה צעדים ראשונים להגשים אותו. ייתכן צורך לגייס הון, לפתח תוכנית עסקית ולבנות צוות ראשוני.

שלב 2, השקה והמראה - העסק מושק ומתחיל לצמוח. יש צורך לשווק את העסק, לרכוש לקוחות ולהרחיב את הפעילות.

שלב 3, צמיחה ומרקחה - העסק צומח במהירות, אבל זה יכול להיות כאוטי. ייתכן צורך להעסיק עובדים נוספים, לנהל מלאי ולהתמודד עם אתגרים חדשים.

שלב 4, שליטה ושיטה - העסק גדל בצורה חלקה יותר, ומטמיעים בו מערכות ותהליכים סדורים. יש צורך לנהל תקציב, ליצור תוכנית שיווק וליישם נהלים.

שלב 5, שגשוג  ופריון - העסק מתנהל באופן יעיל, ורווחי. המיקוד בלהרחיב ולשכפל, בפיתוח מנהלים, לפרוץ לשווקים, להקים סניפים או לרכוש עסקים משלימים.

שלב 6, הבשלת הנכס - העסק בשל ורווחי ביציבות. היזם מתכנן את תהליך הפרישה, למכור את העסק, להכניס משקיע או להעביר את הניהול לדור הבא.

שלב 7, יצירת מורשת - היזם עם חופש כלכלי ומסוגל ליהנות מפירות עמלו. ייתכן שהיזם יבחר לפרוש, לעקוב מרחוק, לטייל בעולם או לבלות עם משפחתו. ייתכן שישאיר מורשת בקהילה, של מותג ו/או הקמת קרן השקעה או פעילות פילנתרופיה.


להורדה חינם חוברת עבודה: להפוך את העסק למערכת שיטתית


כיבוי שריפות = תקיעות העסק בשלב 3, צמיחה ומרקחה

הרגשה מתמדת של כיבוי שריפות בעסק היא סימפטום שכיח של שלב 3, צמיחה ומרקחה. בשלב זה, עסקים חווים צמיחה והתרחבות מהירה, אך לעיתים קרובות נתקלים באתגרים שונים שעלולים להפריע להתקדמותם.

בשלב 3, בעל העסק עלול להרגיש מוצף מהדרישות הגוברת של ניהול מתפתח. העסק מתרחב, זוכה בלקוחות חדשים ומתמודד עם מכשולים חדשים הדורשים התייחסות ופתרון מיידי. הבעלים עלול למצוא את עצמו כל הזמן מכבה שריפות, מתמודד עם בעיות בלתי צפויות ונאבק לעמוד בקצב הצמיחה.

הנה כמה גורמים מרכזיים התורמים לכך:

אתגרי שכפול והתרחבות: צמיחה מהירה מביאה לרוב התפתחות מורכבויות תפעוליות, כגון ניהול מלאי מוגדל, טיפול בלוגיסטיקה או הגדלת קיבולת הייצור. אתגרים אלו יכולים להלחיץ את המערכות הקיימות ולדרוש פתרון בעיות מהיר.

אתגרי משאבי אנוש וניהול משאבים: גיוס וניהול עובדים חדשים בשלב הצמיחה יכול להיות משימה תובענית. מציאת אנשים עם הכישרון  וכישורים הנדרשים, הכשרת חברי צוות חדשים והבטחת תקשורת ותיאום יעילים הופכים קריטיים.

ניהול תזרים מזומנים: צמיחה דורשת השקעת הון או לקיחת הלוואות, וניהול תזרים המזומנים הופך מורכב יותר ככל שהעסק מתרחב. זה יכול להוביל למצבי כיבוי שריפות, רדיפה אחר גביית תשלומים, התמודדות עם חשבוניות מאוחרות מספקים או קושי בגיוס מימון נוסף לתמיכה בצמיחה.

תחרות בשוק: ככל שהעסק גדל, הוא מתמודד לעתים קרובות עם תחרות מוגברת. הצורך לבדל, להסתגל לשינויים בשוק ולחדש באופן מתמיד יכול ליצור תחושת דחיפות ולדרוש תשומת לב וצורך בהתאמה מתמדת.

אתגרים תפעוליים: הרחבת הפעילות עלולה להוביל לבעיות לוגיסטיות, שיבושים בשרשרת האספקה או הגברת דרישות של לקוחות. אתגרים אלו יכולים להכניס את מנהלי העסק למצב פעולה תגובתי, תוך טיפול מתמיד בבעיות מיידיות במקום להתמקד באסטרטגיה ארוכת טווח.

חשוב לבעלי עסקים בשלב 3 להכיר במנטליות של כיבוי שריפות ולנקוט בצעדים יזומים כדי לטפל בגורמים השורשיים. זה עשוי להיות כרוך בהטמעת מערכות ותהליכים הניתנים להרחבה, שיפור הקצאת משאבים, האצלת סמכות ואחריות, השקעה בהדרכה ופיתוח ושיכלול האסטרטגיה העסקית.

ניווט מוצלח במעבר את שלב 3 הוא חיוני לעסקים כדי להתקדם לשלבי הפיתוח העסקי הבאים, שבהם הם יכולים להשיג יותר יציבות, ולהנות מתכנון אסטרטגי. על ידי זיהוי התסמינים של כיבוי שריפות מתמיד ונקיטת פעולות מתאימות, בעלי עסקים יכולים להתגבר על האתגרים של שלב זה ולמצב את העסקים שלהם לצמיחה והצלחה מתמשכת.


פרק שיעניין אותך:  השלבים להפיכת עסק ממקום עבודה לנכס


תהליך ליציאה מהתקיעות של כיבוי שריפות מתמיד

כדי לעזור לבעל עסק לעבור משלב 3 (צמיחה ואיחוד) לשלב 4 (שליטה ושיטה), הנה תהליך מוגדר שכדאי לבצע:

הערכת המצב הנוכחי: הערך את הפעולות הנוכחיות של העסק, נקודות החוזק, החולשות ונקודות הכאב. זהה את האזורים הספציפיים שבהם הבעלים מרגיש תקוע או בכיבוי שריפות.

הגדר יעדים ברורים: הגדירו יעדים ספציפיים, מדידים, ניתנים להשגה, רלוונטיים ומוגדרים בזמן (SMART) לקידום העסק לשלב 4. זה עשוי לכלול ייעול תהליכים, הטמעת מערכות ושיפור היעילות הכוללת.

זיהוי תהליכי מפתח: זיהוי התהליכים הקריטיים בעסק הדורשים שיפור. לקבוע אילו תהליכים גורמים למצבי כיבוי השריפות הרבים ביותר ולתעדף אותם על סמך השפעתם על הפעילות הכוללות.

ייעול: לייעל את התהליכים שזוהו כדי ליצור זרימות תהליכי עבודה יעילות יותר. זה עשוי לכלול זיהוי צווארי בקבוק, ביטול שלבים מיותרים ויישום אוטומציה או פתרונות טכנולוגיים לשיפור הפריון.

הטמעת מערכות, תהליכים ונהלים: הקמת מערכות המבוססות על שיטתיות ברורה, נהלים והנחיות להיבטים שונים של פעולת העסק, לרבות כספים, תפעול, שיווק, מכירות ושירות לקוחות. לפתח תהליכים סטנדרטיים המבטיחים עקביות וממזערים מצבי כיבוי שריפות.

האצלת סמכויות והעצמה: להאציל אחריות וסמכות לחברי צוות מוכשרים לכך ולהעצים אותם לקחת בעלות מוחלטת על תפקידיהם. לספק הכשרה ותמיכה כדי להבטיח שיש להם את הכישורים והמשאבים הדרושים כדי לטפל בתחום האחריות שלהם ביעילות.

מעקב אחר מדדי ביצועים מרכזיים (KPI): הגדירו ועקבו אחר מדדי KPI הרלוונטיים למטרות העסק בשלב 4. עקבו וניתוחו בקביעות את מדדים אלו כדי להעריך התקדמות, לזהות אזורים לשיפור ולקבל החלטות על בסיס נתונים.

שפר תקשורת ושיתוף פעולה: שפרו את ערוצי התקשורת וההרגלים בתוך הארגון כדי לטפח שיתוף פעולה והתאמה. עודד דיאלוג פתוח, משוב ושיתוף ידע בין חברי הצוות כדי לצמצם מצבי כיבוי שריפות הנגרמים כתוצאה מתקשורת שגויה או חוסר מידע.

יישם ניהול תקציב: לפתח תהליך תקצוב מקיף לניהול יעיל של משאבים פיננסיים. לעשות מעקב אחר הוצאות, תזרים מזומנים כולל תזרים הכנסות כדי להבטיח יציבות פיננסית ולהימנע מצורך בפעולות פיננסיות תגובתיות.

שיפור מתמיד והסתגלות: טפחו תרבות של שיפור מתמיד בתוך הארגון. עודדו עובדים לתרום רעיונות, לזהות חוסר יעילות ולהציע פתרונות חדשניים. הסתגלו מהר לשינויים בשוק ולצורכי הלקוח המתפתחים ומשתנים כדי להקדים את המתחרים.

חפש מומחיות חיצונית: לשקול לערב יועצים, מאמנים או מנטורים המתמחים בשיפור תהליכים עסקיים ותכנון אסטרטגי. המומחיות שלהם יכולה לספק תובנות והדרכה חשובים כדי לעזור להתגבר על מכשולים ולהתקדם לשלב 4.

בדוק והתאם: סקור באופן קבוע את ההתקדמות לקראת יעדי שלב 4 ובצע את ההתאמות הנדרשות לאסטרטגיות וטקטיקות. היו גמישים ומוכנים להתאים את הגישה על סמך משוב ונסיבות משתנות.

על ידי ביצוע תהליך כמו זה, בעלי עסקים יכולים לעבור ממנטליות של כיבוי שריפות בשלב 3 לגישה ניהולית מבוקרת ושיטתית יותר בשלב 4. עם תהליכים יעילים, מערכות משופרות והתמקדות ביעילות, העסק יכול ליצור בסיס איתן לצמיחה בת קיימא ולהניח את התשתית לשלבי הפיתוח העסקי הבאים.


פרק שיעניין אותך:  שבע שלבי התפתחות עסק ובעיות נפוצות


מה עשה עובדיה? (כדי להפסיק לכבות שריפות)

יום אחד, כשעובדיה ישב במשרדו, בוהה ברשימת מטלות בלתי נגמרת, שכאילו חוזרת על עצמה בפעם ה-10,000, הוא הבין שעליו למצוא דרך לצאת ממצב כיבוי השריפות התמידי הזה. הוא החליט לקחת צעד אחורה ולהעריך את העסק שלו מנקודת מבט חדשה. הוא זיהה שהמפתח להשתחרר מהמעגל הוא להעצים את הצוות שלו ולהטמיע מערכות יעילות.

עובדיה אסף את עובדיו ושיתף את החזון שלו לעתיד.
הוא עודד תקשורת פתוחה ושיתוף פעולה, ואיפשר לחברי הצוות לתרום את הרעיונות שלהם ולקחת בעלות ואחריות על הפרויקטים שלהם. יחד, הם זיהו את התחומים שדורשים תשומת לב מיידית ופיתחו אסטרטגיות פרואקטיביות למניעת בעיות חוזרות.

הצוות עבד על תיעוד התהליכים בארגון, הייעול שלהם ויצירת הנחיות ביצוע ברורות שמאפשרות חזרתיות ברמת אמינות ואיכות גבוהה. הוכנה תכנית הכשרה לעובדים בכל תהליך עסקי ומוסדות המערכות התומכות.

עובדיה גם השקיע בפתרונות טכנולוגיים המייעלים את התהליכים, ומצמצמים את הסיכויים לטעויות ועיכובים. הוא הטמיע כלים לניהול פרויקטים, מערכות דיווח אוטומטיות בתפעול וכספים ותוכנות לניהול קשרי לקוחות CRM כדי לשפר את היעילות והשקיפות.

כשעובדיה האציל אחריות והעצים את הצוות שלו, הוא היה עד לשינוי בעסק. הסביבה הכאוטית והתגובתית של פעם התפתחה למכונה משומנת היטב. עם מערכות ותהליכים מתאימים, ההפרעות והפתעות הבלתי פוסקות פחתו מאוד ועובדיה מצא לעצמו יותר זמן להתמקד בתכנון ארוך טווח, פיתוח עסקי וטיפוח קשרים עם לקוחות.

בהדרגה, עסקיו של עובדיה הפכו פחות תלויים בכיבוי שריפות מתמיד. הוא גילה שהוא יכול לצאת לחופשה המיוחלת, עם משפחתו עליה חלם, וכך חידש את רוח העשייה שלו וחזר עם תחושת דבקות במטרה מחודשת.

עם הזמן, "פתרונות מנצנצים" שגשגה תחת הנהגתו של עובדיה, משכה לקוחות חדשים והרחיבה את תחומי הפעילות.
עובדיה הפך לדמות מכובדת בתעשייה ובקהילה, ידוע לא רק בחושיו העסקיים אלא גם ביכולתו לטפח סביבת עבודה הרמונית שמקדמת צמיחה וחדשנות ולתרום למטרות שחשובות לו.


מוצאים את עצמכם במצב של כיבוי שריפות שלא מאפשר לכם נחת או לעסק לפרוץ ולהתקדם לשלב הבא?

כדאי לבחון באופן מקצועי את מצב העסק ולזהות מה השינויים הנדרשים כדי למנוע את הלחץ המיותר ולהתקדם להצלחה ארוכת טווח.

צרו איתי קשר בהקדם ונעשה את השינוי שצריך.


לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן

 

צרו קשר!

לשליחת Whatsapp בקליק   לחצו כאן

 

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל

 

לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן

 

אתר מפורט על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים

ומנהלים - לחצו: סטרטגו 360 

 

צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

עקבו אחריי ב Instagram לחצו כאן

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן

 

עוד על ייעוץ עסקי וחומרים להורדה לעבודה עצמית באתר:

Stratego 360 http://www.stratego360.com/

 


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטיית השורדים, והקושי ללמוד ממצליחנים

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

ניתוח אסטרטגי עם מודל 7-S של מקינזי

המשך ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 25-48

מדריך לביצוע דברים ע"פ פילוסופיית הטאו