12 כללים לחיים, של ג'ורדן פיטרסון




"אם אתה ממלא את ההתחייבויות שלך כל יום, אין לך צורך לדאוג לגבי העתיד" - ג'ורדן פיטרסון


"12 כללים לחיים, נוגדנים לכאוס", של הפסיכולוג פרופסור ג'ורדן פיטרסון, היה רב מכר עולמי בשנה האחרונה ומוביל את טבלאות המכר של אמזון. פיטרסון נותן מענה לתחושות האובדן והבילבול הנפוצה אצל רבים כיום, ובמיוחד אצל גברים צעירים. בין השינויים בעולמות התעסוקה, היחסים המגדריים המשתנים, החופש והליברליזם לעומת הערכים הדתיים והשמרניים, מוצאים קושי לדעת איך לנהוג ולהתקדם.

פיטרסון משתמש בידע הרחב שלו בפסיכולוגיה, תאולוגיה, מיתולוגיה, זואולוגיה ואנטרופולוגיה כדי לזקק 12 חוקים לחיים נכונים, בעידן הנוכחי.

1 עמוד זקוף עם כתפיים ישרות
רוב החיות הם ממזרים גמורים כשעוזבים אותם לנפשם. רוב בני האדם הם ממזרים גמורים כשעוזבים אותם לנפשם. זה מוכיח שיש רצון אלוהי לסדר. סדר הוא כוח זכרי וכאוס הוא כוח נקבי (ללא יחוס מגדרי). לכן כדי לנוע לעבר מצב של סדר, כולנו צריכים לגייס את עצמנו. המרדף אחר האושר הוא חסר טעם. כולנו נמצאים על כדור הארץ הזה לסבול. לכן צריך ללמוד לסבול כמו גבר, בלי להיכנע או להתלונן. לא כל אחד יכול להיות עשיר ומוצלח, אבל נסה להיות פחות כישלון ממה שאתה עכשיו.

2. דאג לעצמך כמו מישהו שאתה אחראי לעזור לו
סיפור גן עדן מלמד אותנו כי כולנו נגועים בחטא הקדמון, אבל עדיין, קיימת לך בחירה. אתה יכול לחפש את גן העדן שלך, או להיגרר לגהנום. כן, יש לך אופי מביש וחוטא, אבל למען השם, פשוט עשה קצת מאמץ. הפסק לחכות שאנשים אחרים יחלצו אותך מתוך החור מעורר הרחמים עליו הכנסת את עצמך.

3. התיידד עם אנשים שרוצים את הטוב ביותר עבורך
כולנו חיים. רק חלק קטן מאיתנו ישויות טובות יותר מאחרים. למד לזהות את ההבדל. יש אנשים שלא ניתן לעזור להם. הם רק מנצלים את נכונותם של אנשים טובים לעזור להם, וכפי שדוסטוייבסקי טוען בצדק, יגררו אתכם מטה, לרמה שלהם. אז הישאר עם המנצחים. אם אנשים נחושים לדפוק לעצמם את החיים, תנו להם, לא תוכלו לעצור את זה. אין לאנשים כאלו ולא כלום עם המטרה הנשגבת שלך.



4 השווה את עצמך למי שהיית אתמול, לא לאדם חסר התועלת שאתה היום
תפנים, אתה אף פעם לא הולך להיות כל כך חכם כמו זה שאתה משווה את עצמך אליו, אז אל תשווה. התחל מלרדת על הברכיים ולהתפלל. גם אם אתה לא מאמין באלוהים. היה צנוע ומוכן לשרת. כך, אתה תרגיש פחות חסר תועלת מאשר עכשיו.

5 אל תאפשר לילדים שלך לעשות משהו שיגרום לך לשנוא אותם
זכור כי ילדים נולדים עם יכולת ענקית לרע ולהפריע לאחרים, אבל גם לטוב. הם לא יצורים תמימים שתמיד עושים לאחרים רק טוב ונעים, ודורשים הכוונה. לילדים צריך להקנות משמעת והדרכה אם אתה רוצה שיגדלו ויתפתחו להיות בני אדם איכותיים. היה קשוח איתם במידת הצורך, כך שילמדו איך להתנהג ולפעול באופן שיקדם אותם, בלי לגרום הפרעות ונזק לאחרים.

6 עשה סדר בביתך לפני שאתה מעביר ביקורת על העולם
זוכרים את סיפור קין והבל? הבל היה שמוק שהגיע לו למות וקין לא היה מושלם כמו שהוא חשב על עצמו. גם הוא היה ראוי למות. כולנו ראויים למות. אז תפסיק לגנוח ולהתלונן אם מישהו עשיר יותר או נאה יותר ממך. אל תמהר להעביר ביקורת על אחרים, מעסיקים, מוסדות וממשלה, במיוחד לא לפני שעניינך, ביתך וההתנהגות שלך ברמה הגבוהה ביותר.

להורדה חינם, חוברת עבודה: לגלות את הייעוד שלך IKIGAI

7 רדוף אחר דברים בעלי משמעות, ולא אחרי דברים שבהם אתה חושק עכשיו
החיים הם סבל. ספר בראשית מספר לנו זאת. אין דרך קלה לעקוף את זה. אז תפסיק לחפש קיצורי דרך ותתחיל לקרוא את ניטשה. אל תחפש הנעות, אל תנסה להראות יותר מצליח, חכם או עשיר ממה שאתה. עסוק בדברים שיביאו אותך לרמה גבוהה במשך הזמן, ולא בדברים שנותנים לך הנאה או ריגוש עכשיו, ללא תועלת לעתיד.

8 אמור את האמת. או לפחות אל תשקר
על ידי אמירת האמת, במיוחד לעצמך, גם כשהיא לא נוחה או נעימה, אתה משתדרג. האמת תאפשר לך להיות עמיד במשברים. האמת בונה מבנים שיכולים לעמוד אלף שנה. אם תספר לעצמך שקרים, הדברים שאתה בונה לא יחזיקו מעמד, כי לא היו קיימים באמת מעולם.

9 תניח שהאדם שאתה מקשיב לו, יודע משהו שאתה לא
פשוט שתוק, תפסיק להיאנח ותקשיב. אני יודע דברים שאתה לא. אז אל תצפה שאקשיב לך, לפני שסיימת להקשיב לי ולנסות ליישם. אני כאן כדי לגרום לך להרגיש טוב יותר עם עצמך על ידי מתן לך אפשרות להקשבה לדברים שאתה כבר יודע בצורה שגורמת לך להרגיש חכם. האזנה פירושה שתיקה תוך מתן תשומת לב מלאה.


פרק נוסף שיעניין אותך: לקיחת בעלות מוחלטת - ג'וקו ווילינק 

10 היה מדויק בדיבור שלך
בהתמודדות עם התוהו ובוהו, אל תנסה להכות באופן לא מדויק. המצב יכול להפוך להיות נורא. אדיפוס הרג את אבא שלו. אתה יכול להרוג את אבא שלך, או אחיך, אם לא תשים לב לפרטים ולא תדבר באופו מדויק.
אתה צריך להגדיר במדויק את נושא השיחה, במיוחד כאשר זה קשה לביצוע, או שהשיח הופך להיות על הכל, והכל זה יותר מדי.

11 אין להפריע לילדים בזמן שהם רוכבים על סקייטבורד
אפשרו לבנים להפוך לגברים ולבנות להפוך לנשים. אל תכפו עליהם להפוך לדומים או זהים בשם ערכים מודרניים. תנו לילדים להתפתח דרך הדברים שהם נמשכים אליהם באופן טבעי. הבלבול שנוצר גורם לגברים ונשים להרגיש לא בנוח עם הדחפים שלהם ועם הדברים שהם נמשכים לעשות באופן טבעי. בלבול גורם לבעיות. אנשים צריכים להרגיש בנוח בעור של עצמם.

12 לטף חיות מחמד כאשר אתה נתקל בהם ברחוב
כולנו הולכים למות. כנראה בכאב. אז פשוט צריך לעשות את הטוב ביותר שלנו עם מה שיש. אם אתה רואה חתול, לטף אותו. אולי תרגיש טוב יותר. אם כי, כנראה שלא. זה לא משנה. עליך להיות טוב ומחזק עבור אחרים. 
תעריך את הדברים הקטנים, השמיים, הנופים והפרחים. תהנה מהיופי והטוב שהעולם כל הזמן מפיק עבורך. היופי הזה נמצא לידך בכל רגע, וגם ההזדמנויות לעזור לאחרים להצליח.

לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני
לאימייל: לחצו כאן

למידע על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים ומנהלים
- לחצו: סטרטגו 360 

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות:

צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן
התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן
עקבו אחריי ב Facebook לחצו כאן
עקבו אחריי ב Instagram לחצו כאן
עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן
ספר הניהול האינטרנטי מנכ"ל-360 


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"

המשך ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 25-48

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

אסטרטגיה עסקית קלאסית ע"פ מייקל פורטר

היה לבוש בקפידה כדי לקבל יותר