שנים עשר טיפים למנהל המתחיל


"התרבות האנושית נולדה בפעם הראשונה בו מישהו זרק מילה במקום לזרוק אבן" - זיגמונד פרויד


לא פשוט להיות מנהל מתחיל. אתה עובר מתפקיד של ממלא הוראות, לתפקיד של נותן הוראות וקובע סדרי עדיפויות. במקום להיות אחד מהחבר'ה, תפקידך הופך להיות מפקח על החבר'ה, ואתה נדרש להיות יוצא מן הכלל.
לא פשוט לדעת איך להתנהג, על מה לשים דגש ומה לעשות.
להלן רשימת טיפים שיקלו על ההתאקלמות ויאפשרו למנהל מתחיל להגיע להצלחה כבר בהתחלה.

חברות
אל תנסה להיות חבר של כולם, אבל הישאר ידידותי. לא מציאותי לחשוב שאתה יכול להיות חבר של כולם. במיוחד אם בשלב מסוים אתה צריך לאכוף משמעת על עובד או להעביר חדשות רעות לגבי עתידו. הדגש הזה חשוב במיוחד אם אתה מפקח על עמיתים לעבודה מהזמן האחרון.

אולי יעניין אותך לקרוא: רשימת תיוג שבועית למנכ”ל

שוויוניות
הוגנות ושוויוניות זה לא אותו הדבר. עובדים רוצים לקבל יחס הוגן ולא בהכרח שיתנו לכולם את אותם הדברים. למשל, כל עובד שמח לזכות בהכרה, אך לא כל האנשים רוצים להיות מוכרים באותו אופן.

תשובות
אתה לא צריך לדעת הכל. לעתים קרובות אנו מפעילים לחץ מיותר על עצמנו עקב ההנחה הלא נכונה שכדי להיות מנהל אנחנו צריכים להיות המקור לכל התשובות. לרוב התשובות נמצאות אצל האנשים שאתה מנהל, ובנוסף, תמיד ראוי לפנות למנהל שלך ולבקש ממנו הדרכה מאשר לעשות שטויות של טירונים.

משוב
עובדים אוהבים לשמוע מה המנהל שלהם חושב על עבודתם. רוב הזמן עובדים עושים עבודה טובה, לכן רוב הזמן, עליך לתת משוב קצר, ענייני וחיובי. ובהתאם, תן מידי פעם משוב קצר, ענייני וביקורתי. ולעולם לא ביקורת אישית, המרמזת על פגם או תיוג באישיות או אופי.

אולי יעניין אותך לקרוא: עצות לשואפים למנכ”לות

1:1
קיים עם כל עובד שלך לפחות שיחה אחת בשבוע, של כשעה. כך תבטיח שמתפתחים ביניכם יחסים אישיים תקינים, שאתה מודע לדברים שמטרידים אותו ולצרכים שלו, וכן שהוא מבין היטב אותך ואת שאתה מצפה ממנו.

ישיבות
למד כיצד לתפעל ישיבה טובה. אנשים מתלוננים על ישיבות כל הזמן. לכן, פיתוח מוניטין של מנהל ישיבות מצליח יעשה פלאים עבור הקריירה שלך, כי אנשים ישתתפו בפגישות שלך כי הם מרגישים שהם תורמים ושהם מקבלים מידע חיוני. שמור ישיבות קצרות, עם מינימום המשתתפים הנדרשים, ממוקדות בנושא מצומצם והקפד על תיעוד החלטות וחלוקת אחריות לביצוע.

רוגע
מצא זמן להירגע. ברוב הזמן המשמעות של להיות מנהל כוללת הרבה עבודה נוספת. אנחנו חייבים להיות מסוגלים לנהל ביעילות את עומס העבודה שלנו מבלי להישחק ולהישרף. אנו מחויבים כלפי הצוות שלנו להיות בריאים ונמרצים.

הורד חינם את החוברת: המדריך הקצר לבדיקת בריאות העסק

ידידות
מצא מישהו שאתה יכול לסמוך עליו, שאליו אתה יכול לקטר על העבודה. לפעמים תהיה לך גישה למידע סודי, או שתשמע דברים שיכולים להיות מתסכלים, אך לא תמיד תוכל לחלוק הכל עם העובדים. מצא ידיד שאיתו תוכל לשוחח בחשאי. זה יכול להיות במחלקות משאבי אנוש או כספים, מישהו בבית, או עמית לעבודה בתפקיד מקביל. עליך רק לוודא שאתה יכול לסמוך על הידיד שיטפל במידע שקיבל מהשיחה כראוי.

כישורים בין אישיים
בכל הזדמנות פעל לשפר את כישורי ניהול האנשים שלך. לא משנה כמה זמן אתה בעולם התאגידי, אף פעם אל תדחה הזדמנות להכשרה נוספת. אפילו מאימונים רעים תוכל ללמוד משהו.

סירוב
למד כיצד לומר "לא" בנוחות. התשובה "כן" אינה מתאימה לכל דבר. להיות מסוגל לומר "לא" בעת הצורך יאפשר לך לשמור על השפיות שלך ועל סדרי העדיפויות.

שינוי
הבן כיצד אתה מנהל שינויים, כל העניין הוא שהעסק עובר שינוי מתמיד. ברגע שאנחנו נכנסים לקצב בביצוע פרויקט או יישום תהליך דברים מתחילים להשתנות.  היה מודע לעצמך ולאופן בו אתה מנהל שינויים ומשאבים הדרושים לך ליישם שינויים בהצלחה.

האצלת סמכויות
אתה לא מסוגל להיות זה שאחראי ומוציא לפועל בהצלחה כל משימה. אתה אחראי על כך שהצוות יבצע וישלים משימות. עלייך ללמוד איך לפתח אמון באנשים שלך ולתת להם לקחת אחריות ולקבל החלטות שיקדמו באופן יעיל את העבודה.

לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן

 

צרו קשר!

לשליחת Whatsapp בקליק   לחצו כאן

 

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל

 

לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן

 

אתר מפורט על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים

ומנהלים - לחצו: סטרטגו 360 

 

עקבו אחרי פרקים חדשים ב Instagram  לחצו כאן

 

צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

 

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן

 

עוד על ייעוץ עסקי וחומרים להורדה לעבודה עצמית באתר:

Stratego 360 http://www.stratego360.com/

 


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

אסטרטגיה עסקית קלאסית ע"פ מייקל פורטר

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"

תובנות לעסקים מסיפור על ארבעה בנים בהגדה

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

8 סוגי אינטליגנציה שיכולים להביא להצלחה