תובנות על מנהיגות בעת משבר מלקחי ה-11 בספטמבר ועוד


"פיגועי 9/11 נועדו לשבור את רוחנו. במקום, אנו חזקים ומאוחדים יותר. עם התמסרות מחודשת לעקרונות של חופש פוליטי, כלכלי ודתי, שלטון החוק וכיבוד חיי אדם" - רודולף (רודי) ג'וליאני

 

הפעלת כישורי מנהיגות בזמן משבר זה צורך ממשי.

אין לנו את היכולת להימנע מהפתעות קשות ומצבי סכנה וחירום, לכן עלינו לנווט בהם את דרכנו. כך שהבנת המאפיינים של מנהיגות יעילה בתקופות קשות היא חיונית. 🎯


נבחן מספר אירועים היסטוריים משמעותיים, כמו ה-11 בספטמבר ותפקודם של המנהל צ'ארלס מקנזי ושל ראש העיר רודי ג'וליאני. וגם את המשבר הכלכלי של 2008 והסערה הפיננסית באירופה וואירועים נוספים. רגעים שהרעידו את העולם ודרשו מצויינות במנהיגות. 🥇


ההחלטות והפעולות של מנהיגות הן שמשמרות את בטיחות הצוות והנכסים ביציבות על מסלול שמוביל למצב טוב יותר. אירועים כאלה, עם כל המורכבות והאתגרים שלהם, הם מעבדות למנהיגות, מהם נוכל לחלץ תובנות חשובות שניתן ליישם בעסקים ובחיים האמיתיים. 🌟


אם אתם מוכנים לחקור וללמוד כיצד להיות מנהיג חזק ויעיל במהלך כל סערה שתקרה בדרך, קראו הלאה.


ההקשר

כדאי להבין אירועי משבר מרכזיים בהיסטוריה, כמו התקפות ה-11 בספטמבר, המשבר הפיננסי האירופי והמיתון הגדול של 2008. אירועים אלה אינם רק הערות שוליים בספרי ההיסטוריה; אלא השאירו חותם שלא יימחה בתודעת רבים העולם.

כדי לנצח בעסקים, צריך לחשוב כמה מהלכים קדימה. אירועים היסטוריים מציגים מצבים ומהלכים שדורשים מיומנות במנהיגות. הם מלמדים אותנו על קבלת החלטות, אסטרטגיה וחוסן כאשר הערך שעל כף המאזניים בשמיים.

למשל אצלנו בישראל. המדינה התמודדה עם אתגרים ביטחוניים רבים מאז הקמתה ושגשגה למרות הקשיים. זה שילוב של חזון ויישום פרגמטי מתמשך.
בארה"ב ראינו מנהיגים מנחים את האומה דרך קשיים כלכליים ואסונות גדולים. ובאירופה, מנהיגים נאלצו לנווט דרך סערות פיננסיות וחוסר ודאות פוליטית ובטחונית פעמים רבות.

אירועים אלה אינם רק שיעורים בהיסטוריה, אלא הזדמנויות לימוד למנהלי עסקים. על ידי לימוד האסטרטגיות והאתגרים איתם התמודדו מנהיגים במהלך משברים גדולים, תוכלו להיות מוכנים טוב יותר לכל מצב מצוקה שיקרה בדרככם.


פרק שיעניין אותך:  מרד גטו ורשה והתובנות למנהלי עסקים


המחשה: הניהול המנהיגותי של צ'ארלס מקנזי ב 9/11

בבוקר ה-11 בספטמבר 2001, צ'ארלס מקנזי, מנהל בחברת שירותים פיננסיים הממוקמת במרכז הסחר העולמי, מצא את עצמו במוקד של אחד האירועים הקטסטרופליים בהיסטוריה של ארה"ב. כשהמטוס הראשון פגע במגדל הצפוני, נוצרו כאוס ופאניקה. עם זאת, צ'ארלס הדגים את תכונות המנהיגות החיוניות הדרושות במהלך משבר:

תקשורת:
בעיצומו של הבלבול, צ'ארלס מיד לקח אחריות והחל לתקשר עם הצוות שלו. הוא דאג שכולם ידעו להתפנות בבטחה והפנה אותם בשלווה לחדר המדרגות. הנחיותיו הברורות והתמציתיות הרגיעו את הצוות שלו ומנעו כאוס ברגעים הראשונים של המשבר.

קבלת החלטות:
כשהמצב התפתח במהירות, צ'ארלס נאלץ לקבל החלטות קריטיות. הוא העריך במהירות את הסיכונים, זיהה את דחיפות המצב. כאשר המטוס השני פגע במגדל הדרומי, צ'ארלס קיבל את ההחלטה המרכזית להנחות את הצוות שלו לפנות את שני המגדלים באופן מיידי, בניגוד לעצה להישאר במקום. פעולה מכרעת זו הצילה כנראה חיים רבים.

אמפתיה:
צ'ארלס הבין את המחיר הרגשי שהמצב גובה מהצוות שלו. בזמן שהדריך אותם במהלך הפינוי, הוא לקח את הזמן כדי להקשיב לדאגותיהם ולהציע מילות תמיכה. היכולת שלו להזדהות עם הפחד והחרדה שלהם סיפקה נחמה רגשית וחיזקה את הקשר בין חברי הצוות.

הסתגלות:
ההתקפות על מרכז הסחר העולמי היו משבר חסר תקדים. צ'ארלס נאלץ להסתגל לנסיבות המשתנות במהירות. כשהבין את חומרת המצב, הוא התאים את התוכנית הראשונית שלו כדי להבטיח את בטיחות הצוות שלו. הוא היה גמיש ופתוח לשינוי מסלול כשהתברר שהנהלים הסטנדרטיים אינם מספקים.

התנהלותו של צ'ארלס באותו יום גורלי גילמה את תכונות הליבה של המנהיגות הנדרשות במהלך משבר. התקשורת, קבלת ההחלטות, האמפתיה וכושר הסתגלות שלו מילאו תפקיד מכריע בהדרכת הצוות שלו למקום בטוח. בעוד אירועי ה-11 בספטמבר היו טרגיים, המנהיגות שהפגינו אנשים כמו צ'ארלס מהווה עדות לחוסן ולאומץ שיכולים להופיע מול הנסיבות המאתגרות ביותר.


פרק שיעניין אותך:  מסגור קינפין - מודל המרחבים להחלטה איך לפעול


תכונות מנהיגות במשבר

מנהיגות טובה וראויה לציון בזמן משבר דורשת מערך תכונות וכישורים ייחודי. זה שילוב של למידה מהיסטוריה, תיאוריה עסקית וניסיון מעשי. אלו הן ארבע תכונות המנהיגות הבסיסיות שנדרשות:

תקשורת אפקטיבית:
תקשורת ברורה ושקופה היא גלגל הצלה בזמן משבר. זה לא קשור רק למה שאתה אומר, אלא איך אתה אומר את זה. זה שומר על הצוות שלך (הצוות שלך) מעודכן ומובטח. דיאלוג פתוח הוא חיוני.

קבלת החלטות:
החלטות מניעות את הארגון קדימה. קבלת החלטות מהירה ואפקטיבית היא חיונית במהלך משבר. מדובר בניתוח, הערכת סיכונים ונקיטת פעולה כאשר כל רגע חשוב.

הפגנת אמפתיה:
אמפתיה היא כעוגן ששומר על יציבות במים סוערים. מדובר בהבנה והכרה ברגשות של הצוות שלך. אמפתיה מטפחת תחושת אחדות, תמיכה ואמון.

יכולת הסתגלות:
במשבר, התנאים יכולים לשנות כיוון בכל רגע. היכולת להתאים את המסלול שלך במהירות וביעילות היא תכונה מכוננת של מנהיגים מצליחים.

בואו נראה כיצד התכונות הללו מתעוררות לחיים בעולם האמיתי עם דוגמאות מההיסטוריה:

  • תקשורת אפקטיבית:
      מתקפת ה-11 בספטמבר
    . ראש עיריית ניו יורק דאז, רודי ג'וליאני, היה כמו איש תקשורת אמן. העדכונים המתמשכים ונוכחותו המרגיעה סיפקו בהירות וביטחון. תקשורת אפקטיבית בעסק שלך חיונית לא פחות, בין אם זה שיתוף חדשות רעות או התוויית מסלול חדש.
  • קבלת החלטות:
      הטיפול של הנשיא ג'ון פ. קנדי במשבר הטילים בקובה
    . הבחירות שלו היו מכריעות במניעת אסון פוטנציאלי. בעסק שלך, החלטות מהירות אך מחושבות היטב הן חבל ההצלה שלך בזמן משברים. הם יכולים להיות ההבדל בין הצלחה לכישלון.
  • הפגנת אמפתיה:
      תפקודו של הגנרל ראסל ל. אונורה במהלך הוריקן קתרינה
    . האמפתיה שלו והבנתו את הסבל של האנשים היו מגדלור של תקווה. בעסקים, הצוות שלך מסתכל עליך לתמיכה והבנה בזמנים קשים. הפגנת אמפתיה היא המפתח לשמירה על מצב רוחם.
  • יכולת הסתגלות:
      משימת אפולו 13
    היא דוגמה מדהימה להסתגלות. כשהדברים השתבשו, נאס"א נאלצה לשכתב את המשימה בזמן אמת. יכולת סיבוב והסתגלות היא חובה במשבר, בין אם זו שליחות לחלל או ניהול העסק שלך.


תכונות למנהיגות במשבר


תקשורת בזמן משבר

תקשורת בזמן משבר היא כמו הדבק שמחזיק את הצוות שלך יחד. זה נושא שמשלב היסטוריה, תיאוריה ומעשיות. בוא נפרק את זה:

מדוע תקשורת ברורה ושקופה חיונית כל כך בזמן משבר?

תקשורת שקופה היא המפתח לשמירה על כל הצוות מעודכן, רגוע ומאוחד. זה בונה אמון ומבטיח שהצוות עובד יחד למען מטרה משותפת, גם כשמתקשים.

נסתכל על אירועים היסטוריים עבור דוגמאות לתקשורת אפקטיבית ולא יעילה:

תקשורת יעילה:

  • התגובה למתקפת 9/11: במהלך התקפות 9/11, מגיבים ראשונים, רשויות ומנהיגים פוליטיים תקשרו במהירות וביעילות. הם עדכנו את הציבור, הרגיעו אותו וסיפקו הנחיות ברורות לבטיחות. רמת תקשורת זו הייתה עמוד תווך של יציבות במצב כאוטי.
  • מבצע חנית נפטון: המבצע שהוביל להריגתו של אוסאמה בן לאדן היה מודל לתקשורת צבאית יעילה. צוותי הכוחות המיוחדים, המודיעין, חיל האוויר, הצי והמדיני תקשרו בצורה חלקה, והתיאום המדויק שלהם השיג תוצאה מוצלחת.

תקשורת לא יעילה:

  • התגובה לאסון הוריקן קתרינה: באסון וההרס שנוצרו בעקבות הוריקן קתרינה, כשלים בתקשורת ברמות הממשל השונות גרמו לבלבול ועיכובים במאמצי הסיוע. חוסר התיאום והשקיפות הובילו לסבל מיותר של אלפי אזרחים.
  • אסון מעבורת החלל צ'לנג'ר: אסון צ'לנג'ר הציג כיצד תקשורת לא מספקת לגבי נושאי בטיחות בתוך נאס"א הובילה לאסון טרגי.


פרק שיעניין אותך:  המדריך הלא פופולרי לניהול עסק כשהשוק מתמוטט 


קבלת החלטות תחת לחץ

איך מנהיגים מקבלים החלטות קריטיות כשהמצב חם עד בוער?

קבלת החלטות אפקטיבית תחת לחץ כוללת ניתוח המצב, הערכת סיכונים ונקיטת צעדים מחושבים במהירות. מדובר בבחירת דרך הפעולה הטובה ביותר תוך הכרה בכך שההשלכות של הבחירות יכולות להיות משמעותיות.

החלטות קריטיות מההיסטוריה:

  • התגובה למתקפת ה- 9/11: בעקבות פיגועי ה-11 בספטמבר, הנשיא דאז ג'ורג' וו. בוש קיבל את ההחלטה המכרעת להכריז על "מלחמה בטרור". להחלטה זו היו השלכות עמוקות על מדיניות החוץ של ארה"ב, אסטרטגיות ההגנה והיחסים הבינלאומיים. זו הייתה החלטה שהתקבלה בלחץ עז עם השלכות מרחיקות לכת.
  • משבר הטילים בקובה: במהלך משבר הטילים בקובה, הנשיא ג'ון קנדי התמודד עם ההחלטה אם להגיב צבאית או לנהל משא ומתן עם ברית המועצות. הוא בחר בדרך של משא ומתן, שמנע מעימות גרעיני קטסטרופלי.
  • מבצע סערת מדבר: החלטתו של הגנרל נורמן שוורצקופף לפתוח במתקפה קרקעית במלחמת המפרץ הייתה רגע מרכזי. בחירתו למסור חיילים למערכה קרקעית שינתה את מהלך המלחמה והוכיחה את החשיבות של קבלת החלטות בזמן ומושכל.


פרק שיעניין אותך:  ששת העקרונות לתקשורת מנהיגות בזמן משבר


אמפתיה ותמיכה בצוות

מדוע גילוי אמפתיה ותמיכה חיוניים למנהיגים בזמנים קשים?

במשבר, חברי הצוות עשויים להיות מודאגים, המומים או פשוט זקוקים להרגעה. אמפתיה פירושה להיכנס לנעליים שלהם, להבין את הרגשות שלהם ולהפגין שאכפת לך. זה לנסות להיות העוגן שהם יכולים לסמוך עליו.

מתן תמיכה חיוני לא פחות. תחשוב על זה כמספק רשת ביטחון. הצוות צריך לדעת שגם במים סוערים יש להם את הגיבוי. זה מטפח יחסי אמון, אחדות ותחושת ביטחון.

מנהיגים שהפגינו אמפתיה:

  • וינסטון צ'רצ'יל במהלך מלחמת העולם השנייה: כראש ממשלת בריטניה במהלך מלחמת העולם השנייה, לצ'רצ'יל היה כישרון להתחבר לעם הבריטי במהלך כמה מימיו האפלים ביותר. נאומיו לא היו רק על אסטרטגיה צבאית. הם היו מקור להשראה ואמפתיה לאזרחים וחיילים. הוא הכיר באתגרים, בפחדים ובקורבנות שעשו האזרחים, והציע תמיכה בלתי מעורערת.
  • אברהם לינקולן במהלך מלחמת האזרחים האמריקאית: לינקולן התמודד עם האתגר העצום של הנהגת אומה מפוצלת במלחמה הרסנית. הוא הפגין אמפתיה כשביקר חיילים פצועים וניחם את משפחותיהם. תמיכתו והבנתו היו מכריעים בשמירה על המורל של כוחות האיחוד ושל האומה כולה.
  • נלסון מנדלה בסוף תקופת האפרטהייד בדרא"פ: גישתו האמפתית של מנדלה למנהיגות הייתה חיונית בריפוי המחלוקות העמוקות בדרום אפריקה. הוא הושיט יד של סליחה ופיוס, שמילאו תפקיד משמעותי במעבר של המדינה לעידן שלאחר האפרטהייד.


להורדה חינם של חוברת: תבנית להכנת תכנית אסטרטגית


יכולת הסתגלות וגמישות

מדוע כושר הסתגלות חיוני במצב משבר המשתנה ללא הרף?

הסתגלות היא היכולת לשנות אסטרטגיות וטקטיקות במהירות וביעילות. מדובר בזיהוי מתי המסלול הנוכחי לא עובד ולהיות מוכן לשנות כיוון. במשבר, יכולת ההסתגלות היא לרוב ההבדל בין הישרדות לקריסה.

מנהיגים שהפגינו יכולת הסתגלות:

  • החוסן הכלכלי של ישראל: ישראל, מוצפת באירועים של חוסר יציבות פוליטית וביטחונית, ולמרות זאת הפגינה יכולת הסתגלות יוצאת דופן ביישום אסטרטגיות כלכליות. בעשורים מהקמתה היא עברה מכלכלה ממוקדת חקלאות ותעשייה מסורתית מאורגנת באופן מרכזי לכלכלת שוק חופשי המתמקדת בטכנולוגיה יזמות פרטית וחדשנות. יכולת הסתגלות זו סייעה לישראל לשגשג למרות אתגרים גיאופוליטיים.
  • משימת אפולו 13 של נאס"א: כאשר מיכל חמצן התפוצץ בחללית אפולו 13 בעת דרכה לירח, זה סיכן את המשימה ובטחון האסטרונאוטים. נאס"א נאלצה להסתגל במהירות, ולתכנן תוכנית חדשה להחזיר את האסטרונאוטים בבטחה לכדור הארץ. הגמישות שלהם בהתאמת הגישה שלהם תחת לחץ עז הצילה חיים. (מומלץ לראות את הסרט)
  • תגובת האיחוד האירופי למשברים כלכליים: האיחוד האירופי התמודד עם משברים כלכליים מרובים, כמו משבר החוב היווני. מנהיגי האיחוד האירופי נאלצו להתאים את עצמם ולפתח מנגנונים פיננסיים ומדיניות חדשים כדי לייצב את גוש האירו. יכולת ההסתגלות שלהם הייתה חיונית כדי למנוע התמוטטות פיננסית.


פרק שיעניין אותך:  הדרך להתמודד עם נקודות מתות בתמונת המצב 


שיעורים למנהלי עסקים

נזקק את הממצאים העיקריים עבור מנהלי עסקים:

  • תקשורת ברורה ושקופה:
    בעת משבר, התקשורת היא גלגל ההצלה שלך. עדכן את הצוות שלך, ספק ביטחון והיה כנה לגבי המצב. תקשורת ברורה בונה אמון ואחדות.
  • קבלת החלטות אפקטיבית תחת לחץ:
    להחלטות שאתה מקבל במשבר יכולות להיות השלכות מרחיקות לכת. נתחו את המצב, העריכו סיכונים ופעלו בנחישות. שקול גם השפעות לטווח קצר וגם לטווח ארוך.
  • אמפתיה ותמיכה בצוות:
    הראה הבנה ותמיכה לצוות שלך. היו העוגן שהם יכולים לסמוך עליו בזמנים קשים. מתן תמיכה רגשית מטפח אמון ולכידות צוות.
  • הסתגלות וגמישות:
    בזמן התרחשות משבר דינמי, הסתגלות היא המפתח. היה מוכן לשנות את האסטרטגיות והטקטיקות שלך בעת הצורך. היכולת להסתובב יכולה להיות ההבדל בין הצלחה לכישלון.

המלצות מעשיות:

  • קבעו מראש תוכנית לתקשורת במשברים: צור תוכנית תקשורת טיפול משבר עתידי ברורה ומקיפה. הגדירו תפקידים, ערוצים ופרוטוקולים להפצת מידע. עדכן ותרגל תוכנית זו באופן קבוע עם הצוות.
  • הדמיית תרחישי משבר אפשריים: ערכו סימולציות משבר קבועות או תרגילי שולחן. זה עוזר לצוות לתרגל קבלת החלטות תחת לחץ ומבטיח שכולם יודעים את תפקידם במשבר.
  • אימון באמפתיה: השקיעו באימון הפגנת אמפתיה לצוות שלכם. ודאו שאתם מיומנים ויכולים לספק תמיכה רגשית לעובדים בזמנים מאתגרים. זה מטפח צוות גמיש ומגובש יותר.
  • עודדו חדשנות ויכולת הסתגלות: טפחו תרבות של הסתגלות למצבים משתנים וחדשנות. עודדו את הצוות להציע אסטרטגיות חדשות ולהיות פתוח לשינוי מסלול בעת הצורך.
  • השקיעו בטכנולוגיה ויצירת חוסן: ודאו שלעסק יש את התשתית הטכנולוגית, היתירות ותוכניות החוסן כדי להסתגל במהירות לנסיבות משתנות. זה עשוי לכלול יכולות עבודה מרחוק, אמצעי תקשורת מגוונים, גיבויים, יתירות במערכות קריטיות ואמצעי אבטחת סייבר.
  • סקרו ועדכנו באופן קבוע תוכניות לקראת משבר: סיקרו ועדכנו באופן קבוע את תוכניות ניהול המשברים. העולם העסקי משתנה ללא הרף, והאסטרטגיות צריכות לשקף זאת.


פרק שיעניין אותך:  מסגור קינפין - מודל המרחבים להחלטה איך לפעול


מקרים מפורסמים של הפגנת חוסן עסקי

נסקור עוד כמה חברות שיישמו בהצלחה אסטרטגיות מנהיגות משבר במהלך פעילותן. יש בהן השראה עם תובנות מעשיות:

IBM במהלך המשבר הפיננסי של 2008:
כשהמשבר הפיננסי של 2008 הגיע, IBM הפגינה יכולת הסתגלות יוצאת דופן. החברה העבירה את המיקוד שלה לשירותים ותוכנה, והתרחקה מייצור חומרה. מהלך אסטרטגי זה אפשר להם לצלוח את הסערה ואף לשגשג בשנים שלאחר מכן.

  • הישרדות וצמיחה: ההסתגלות של IBM במהלך המשבר הפיננסי של 2008 אפשרה לחברה לא רק לשרוד אלא גם להתחזק. הם הפכו למובילים עולמיים בתחום מחשוב ענן ובינה מלאכותית.

אמזון במהלך מגיפת הקורונה:
מגיפת הקורונה שיבשה את שרשראות האספקה ואת הפעילות הקמעונאית ברחבי העולם. עם זאת, אמזון הסתגלה במהירות על ידי תעדוף פריטים חיוניים, התאמת פעולות המחסן לבטיחות, והעסקת צוות נוסף כדי לעמוד בביקוש הגואה למסחר אלקטרוני. המחויבות שלהם לשירות לקוחות ויכולת הסתגלות מהירה הביאו לרווחים שוברי שיא.

  • חוסן ורווחיות: יכולת ההסתגלות המהירה של אמזון במהלך המגיפה אפשרה להם לעמוד בדרישות הלקוחות הגואה, וחיזקה את מעמדה כענקית מסחר אלקטרוני. ההתמקדות שלהם בבטיחות העובדים ושביעות רצון הלקוחות חיזקה עוד יותר את המוניטין שלהם.

טסלה ופיתוח מוצר מהיר:
לטסלה יש מוניטין ביכולתה להסתגל ולחדש במהירות. במהלך משבר המחסור בשבבים בתעשיית הרכב, טסלה הפגינה יכולת הסתגלות על ידי יצירת פתרונות תוכנה לעקוף את המגבלות, ולהשאיר את קווי הייצור שלה פועלים.

  • חדשנות ויעילות: פיתוח המוצר המהיר ויכולת ההסתגלות של טסלה במהלך משבר המחסור בשבבים אפשרו להם לשמור על רמות ייצור מספקות ולספק כלי רכב ללקוחות. זה חיזק את המוניטין שלהם בחדשנות ויעילות תפעולית.


פרק שיעניין אותך:  האם יש לכם את הכישורים להיות מנכ"ל?


לסיכום

אי אפשר להפריז בחשיבות של מנהיגות יעילה בזמן משבר. היד היציבה על ההגה, קול ההרגעה בזמן סערה ושיקול הדעת האסטרטגי הוא זה שמתווה את המסלול למקום מבטחים. 

הלקחים מאירועים היסטוריים, כמו 9/11, המשברים הפיננסיים ורגעי הפגנת החוסן בישראל, ארה"ב ואירופה, מספקים לנו תובנות שלא יסולאו בפז.
תקשורת אפקטיבית, קבלת החלטות נכונה, אמפתיה, הסתגלות וגמישות אינם מושגים מופשטים - הם הכלים שבהם אפשר להשתמש כדי לנווט את העסק במשברים.

כדאי למנהלי עסקים ובעלי עסקים לקחת תובנות אלו לתשומת לב. ליישם אותם, לתרגל אותם ולהטמיע אותם בצוות. על ידי כך, תהיו מצוידים טוב יותר להוביל בעיתות מצוקה. העתיד אולי טומן בחובו אי ודאות, אבל עם מנהיגים מוכנים ועמידים, עסקים יכולים לעמוד בכל סערה.


מוכנים לעבוד על השבחת העסק והפיכתו לנכס? מזהים צורך בשדרוג השגרות הניהוליות והכלים?

אוכל לסייע בזיהוי הפערים, הכנת תכנית עבודה ומעקב אחר ההתקדמות, עד להצלחה.

צרו קשר בהקדם!

 

לא לפספס! הרשמו לקבל פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן

 

צרו קשר!

לשליחת Whatsapp בקליק   לחצו כאן

 

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל

 

לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן

 

אתר מפורט על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים

ומנהלים - לחצו: סטרטגו 360 

 

עקבו אחרי פרקים חדשים ב Instagram  לחצו כאן

 

צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

 

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן

 

עוד על ייעוץ עסקי וחומרים להורדה לעבודה עצמית באתר:

Stratego 360 http://www.stratego360.com/

 


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטיית השורדים, והקושי ללמוד ממצליחנים

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

מדריך לביצוע דברים ע"פ פילוסופיית הטאו

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

המשך ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 25-48

השיר שגרם לטוני רובינס להתייפח: הרצון לנצח - ווינס לומברדי