ספר: אנטי-שביר Antifragile של נאסים טאלב


"לעולם לא תכיר אדם, עד שניתנות לו הזדמנויות להפר קודים מוסריים או אתיים" - נאסים ניקולס טאלב


🚀 אנחנו חיים בעידן של שינויים מתמידים.
חברות ותעשיות ענק מוצאות את עצמן בקשיים הישרדותיים, בזמן שאחרים גדלים ומשגשגים, בזמן בלגאן וכאוס! 🌪️

איך אפשר להפוך אתגרים קשים לקרש קפיצה לעבר הצלחה? 🌟
הכירו קונספט מהפכני שעיצב מחדש את תפישת העולם של ניהול עסקי - "אנטי שבירות"! 💼


🔍 זה יעניין למנהלי עסקים ואנשי מקצוע שאפתניים שרעבים ליתרון וחוסן גם בתקופות קשות.


💥 לא רק לשרוד, אלא לפרוח מול חוסר וודאות!!
ספרו פורץ הדרך
 של נאסים ניקולס טאלב, אנטי-שביר Antifragile, מציג תפיסה של לשרוד סופות וגם להתחזק בהן!


🎯 נלמד כיצד אימוץ הכוח של הכאוס, במקום בריחה ממנו, יכול להגביר איכות קבלת החלטות, חדשנות וכושר הסתגלות. ע"י אימוץ 3 היסודות של אנטי-שבירות.

נספר על חברות כמו זארה וסאות'ווסט איירליינס שרתמו אסטרטגיות אנטי-שבירות לטובתן. 💎


📚 נקבל תובנות מעשיות שיכולות לשפר כישורי ניהול ולהגביר התקדמות בקריירה.
🔥 קראו הלאה כדי לא רק לשרוד - אלא, לשגשג עם אנטי שבירות! 💪


על הספר אנטי שביר

 "Antifragile: Things That Gain from Disorder" מאת נאסים ניקולס טאלב Nassim Nicholas Taleb, סופר נודע, מתמטיקאי וסוחר לשעבר בבורסה בוול סטריט. אנטי-שביר שיצא לאור ב-2012 הוא הספר הרביעי בסדרת האינצ'רו של טאלב, הכוללת גם את "התפתות באקראיות", "ברבור שחור", "מיטת פרוקרוסטס" ו"עור במשחק".

הרעיון המרכזי הוא שמערכות, ישויות או אורגניזמים מסוימים יכולים לשגשג ולהשתפר מול תנודתיות, אקראיות ומצבי חוסר ודאות. בניגוד לדברים שהם "חזקים" או "קשיחים" (שאולי נשברים) או "עמידים" (שנשחקים). האנטי שבירים יכולים לעמוד בפני זעזועים מבלי להיות מושפעים לרעה. ישויות אנטי שבירות נהנות ומשתפרות מהאתגרים המאיימים הללו.

טאלב מטביע את המונח "אנטי שביר" כדי לתאר את התופעה הזו. הוא מחלק מערכות לשלוש קטגוריות:

  • שביר: מערכות אלו חשופות לזעזועים ושיבושים. הן מתקלקלות או מתדרדרות כאשר נחשפים ללחץ או אי ודאות.
  • יציב: מערכות אלו יכולות לעמוד בפני זעזועים ולהישאר יציבות יחסית בתנאי מצוקה. הם לא מרוויחים ולא מפסידים מאי-סדר.
  • אנטי שביר: מערכות אלו לא רק עומדות בפני זעזועים אלא למעשה משתפרות ומתעצמות בתגובה לתנודתיות. הם משגשגים בזמן כאוס וחוסר ודאות.

טאלב מציג יישום בתחומים שונים, כולל כלכלה, פיננסים, בריאות, טכנולוגיה ופילוסופיה. הוא מדגיש שאימוץ אקראיות ואי ודאות, במקום ניסיון לחסל אותם, יכול להוביל למערכות חזקות יותר וניתנות להתאמה.

טאלב מראה כיצד אנטי שבירות חלה על היבטים שונים של החיים, כגון עסקים, ממשלה, בריאות אישית וקבלת החלטות. הוא מספק תובנות כיצד לתכנן מערכות שיכולות לנצל את התנודתיות, להסתגל לנסיבות משתנות ולצאת מחוזקת מהאתגרים.


אולי יעניין אותך הפרקהספר ברבור שחור של נאסים טאלב - ההשפעה של הבלתי צפוי


מבוא לאנטי שבירות

ב"אנטי שביר" נאסים טאלב מדבר על דברים שמתחזקים כשמתמודדים עם אתגרים, אותם הוא מכנה בעלי תכונות של אנטי שביר. למשל צמח שגדל טוב יותר לאחר סערה; זה אנטי שביר. דברים שבירים נשברים בלחץ, כמו זכוכית עדינה. דברים חזקים נשארים אותו דבר למרות הלחץ, כמו אבן שלא משתנה. דברים אנטי שבירים הם כמו שריר שגדל ומתחזק כאשר אתה משתמש בו.

עסק שביר נכשל כאשר מתעוררת תחרות בלתי צפויה, עסק חזק שורד אך אינו צומח, בעוד עסק אנטי שביר משגשג מתחרות מאתגרת ומשתפר. התפיסה של טאלב עוזרת לנו לראות שאנחנו לא צריכים רק לנסות להימנע מסיכון, אלא להפיק ממנו תועלת כאשר מתממש.

לדוגמה, למידה מכישלונות הופכת אותנו לחזקים יותר, כמו הרמת משקולות בשביל הנפש. הרעיון המוביל של טאלב יכול לעזור לעסקים להסתגל, להיות יצירתיים יותר וללמוד מאי ודאות. אנטי שבירות היא כמו דרכו של הטבע ללמד אותנו שהפרעה היא לא תמיד רעה - היא יכולה להיות שיעור עבורנו ולשפר אותנו.


להורדה חינם של חוברת: תבנית להכנת תכנית אסטרטגית


אנטי שבירות ועסקים

תארו לעצמכם עסק שלא רק שורד זמנים קשים, אלא מתחזק בהם. זהו אנטי שבירות. זה כמו כוח גיבור על לחברות.

כשאנחנו מסתכלים על חלקים שונים של העסק, כמו איך הוא מאורגן, איך הוא משיג דברים לייצור מוצרים (זו שרשרת האספקה), איך הוא מייצר דברים חדשים ואיך הוא מספר לאנשים עליהם (זה שיווק), אנו רואים שבריריות יכולה להיות אסטרטגיית סופר.

לדוגמה, כשהדברים נהיים מבולבלים, מנהל עסק אנטי שביר לא מתחרפן. אלא משתמש בכאוס כדי ללמוד ולהשתפר. זה כמו מתעמל שעושה טריקים טובים יותר כשהרוח נושבת. זה גם מוודא שהוא לא מסתמך רק על דבר אחד. זה כמו שיש לך הרבה צעצועים ואם אחד נשבר, עדיין יש לך אחרים לשחק איתם.


יסודות אנטי שבירות - ניהול סיכונים, חדשנות, הסתגלות

ניהול סיכונים והסתגלות

במרחב העסקי העכשווי, המאופיין במורכבות ובשטף מהיר של אירועים ושינויים, מתודולוגיות ניהול סיכונים קונבנציונליות מפגינות לעתים קרובות מגבלות בטיפול באתגרים המתפתחים. גישות אלו שנוצרוו בזמנים עברו, למרות שהן בעלות ערך ביעילות ושליטה, עשויות להיות חסרות את הזריזות וגמישות הנדרשת כדי לנווט בסביבה העסקית המודרנית שבה שיבושים הם הנורמה ולא היוצא מן הכלל.

חוסר ההתאמה של ניהול סיכונים מסורתי בולט במיוחד בסביבות מורכבות ומשתנות במהירות, שכן הוא נוטה להתמקד באסטרטגיות תגובתיות ולא באמצעים פרואקטיביים. זה המקום שבו מושג האנטי-שבירות מתגלה כפרדיגמה טרנספורמטיבית. אימוץ אנטי שבירות כרוך בהסתכלות על אתגרים כהזדמנויות ללמידה וצמיחה. שלא כמו חוסן, אנטי שבירות מעודדת ארגונים להתפתח בצורה חיובית בזמני מצוקה.

על ידי טיפוח חשיבה מסוג של האנטי שביר, עסקים יכולים לא רק לעמוד בפני זעזועים אלא גם לרתום אותם לטובתם. זה כרוך בכיול מחדש של נקודות מבט כדי לתפוס את אי הוודאות ככר פורה לחדשנות ולקידום. היכולת להסתגל, ללמוד ואפילו לשגשג מול אי ודאות יכול לעצב מחדש את ניהול הסיכונים לאסטרטגיה מסתגלת צופה פני עתיד.

המעבר מניהול סיכונים קונבנציונלי לגישת אנטי-שביר מצייד עסקים בכלים לאמץ תנודתיות, להפוך איומים לנכסים ולהופיע בשוק חזקים יותר, חדשניים ובעלי יכולת הסתגלות.


אולי יעניין אותך הפרקספר: חשוב והתעשר - נפוליאון היל


חדשנות והתנסות

טיפוח תרבות של חדשנות וניסויים מהדהד בהרמוניה עם האתוס של אנטי שבירות בתחום העסקי. אנטי שבירות טוען שישויות יכולות לפרוח בתוך התנודתיות על ידי מינוף שיבושים. באופן דומה, טיפוח חדשנות וניסויים מחזק ארגונים לנצל אתגרים לצמיחה.

על ידי עידוד עובדים לחקור טריטוריות לא ידועות, להתנסות ברעיונות חדשניים ולאמץ כישלון כאבן קפיצה להצלחה, עסקים מיישרים קו עם פילוסופיית הליבה של אנטי שבירות. סביבה כזו מטפחת חוסן, הסתגלות ושיפור מתמיד.

כמה חברות מדגימות את ההתאמה הזו.

  • מדיניות '20% זמן' של גוגל, שבה עובדים מקדישים חמישית משעות העבודה שלהם לביצוע פרויקטים אישיים, הולידה מוצרים משנים כמו Gmail ומפות Google.
  • התרבות מונעת החדשנות של אמזון Amazon הביאה לחידושים החל מ-Kindle ועד שירותי האינטרנט של אמזון.
חברות אלו מתעדפות ביצוע ניסויים, מאפשרות לקיחת סיכונים מחושבים ומעריכות הפקת לקחים מכשלים.

השילוב של חדשנות וביצוע ניסויים כחלק מתרבות ארגונית, מתקיים בהרמוניה עם עקרונות אנטי שבירות. סינרגיה כזו לא רק מטפחת חוסן אלא גם ממצבת עסקים להפיק ערך משיבושים, ויוצרת בסיס לצמיחה מתמשכת ויכולת הסתגלות.


חוסן ולמידה

במורכבות של דינמיקה עסקית, המושג "בדיקות סטרס" או בדיקות עמידה בלחץ, מתגלה כציווי אסטרטגי, המשקף את עקרונות האנטי-שבירות. כשם שישויות אנטי-שבירות משגשגות בתוך אי-סדר, עסקים הבודקים בקפדנות את פעילותם חושפים נקודות תורפה, חושפים עוצמות סמויות ומטפחים תרבות של שיפור מתמשך.

בדיקות מאמץ לעמידות בלחצים עסקיים ופיננסיים, בדומה לבדיקת אבחון, מאפשרות לעסקים להעריך את יכולתם להתמודד עם אתגרים בלתי צפויים. על ידי הדמיית תרחישים שליליים, עסקים יכולים לאתר קישורים חלשים פוטנציאליים, לצפות נקודות תורפה, ולאחר מכן לחזק את החוסן התפעולי שלהם. גישה פרואקטיבית זו מהדהדת עמוקות עם עקרון האנטי-שבירות של טרנספורמציה באמצעות מצוקה.

כדי לטפח את הסינרגיה הזו עוד יותר, עסקים יכולים ליישם לולאות למידה ומנגנוני משוב כמו OODA. מחזורים איטרטיביים אלה, המבוססים על עקרונות אנטי שבירים, מקלים על קליטת תובנות מאתגרים והצלחות כאחד. על ידי טיפוח סביבה שבה טעויות נחשבות כהזדמנויות ללמידה, עסקים יכולים לכייל מחדש אסטרטגיות במהירות, ולמטב את התגובה שלהם לשינויים דינמיים בשוק.

בדיקות מאמץ ולולאות למידה יוצרות מערכת יחסים סימביוטית המחזקת את היכולת של העסק לעמוד בהפרעות תוך ניצול שלהן לצמיחה. התאמה אסטרטגית זו מהדהדת עמוקות עם אנטי שבירות, ומבשרת על עידן של עסקים בעלי יכולת הסתגלות ומשגשגת אל מול סערות.


אולי יעניין אותך הפרקקבלת החלטות מהירה עם לולאת OODA


קבלת החלטות וגמישות

במסגרת הדינמיקה העסקית, ההשפעה של אנטי שבירות על קבלת ההחלטות היא עמוקה. אנטי-שביריות דוגלת בגישה שמתעלה מעבר לשנאת סיכונים מסורתית, ומעודדת עסקים לקבל החלטות שלא רק מפחיתות הפסדים פוטנציאליים אלא גם מאמצות את פוטנציאל השינוי של מצב אי הוודאות.

אנטי-שבירות מובילה מנהיגים להכיר בכך שפתרונות נוקשים ש"מתאימים לכל" עלולים להתברר כבלתי מספקים בסביבה דינמית. על ידי טיפוח חשיבה אדפטיבית וגמישה, מקבלי ההחלטות יכולים להתאים את האסטרטגיות שלהם לקווי המתאר הייחודיים של כל מצב, תוך תמרון בזריזות דרך עמימות.

אימוץ אנטי שבירות מצייד את המנהיגים בערכת כלים לקבלת החלטות גמישות. התרגול של אימוץ מכשולים כהזדמנויות לצמיחה מעודד גיבוש של תוכניות גיבוי ומסלולים מרובים, המאפשר לעסקים להסתובב בזריזות בתגובה לנסיבות מתפתחות.

יחסי הגומלין בין אנטי שבירות וקבלת החלטות מדגישים את הצורך של מנהיגים לקבל קיום עמימות בהבנת המצב, לבטל דפוסי חשיבה מקובעים ולאמץ פתרונות גמישים. סינרגיה זו מאפשרת קבלת החלטות דינמית ויזומה המנצלת את אי הוודאות, ומאפשרת לעסקים לא רק לשרוד אלא לשגשג בעולם של פרדיגמות משתנות.


Via Negativa בדרך השלילה

המושג "via negativa" בדרך השלילה, הוא גישה נוגדת אינטואיציה אך בעל עוצמה ליצירת אופטימיזציה עסקית. בדרך השלילה דוגל בחריגה מאסטרטגיות הגדלה של משאבים מסורתיות ודוגל בכוח החיסור. במקום להוסיף ללא הרף, הוא שם דגש על ביטול או הימנעות מאלמנטים המעכבים צמיחה ויכולת הסתגלות.

בדרך השלילה מזמין מנהיגים עסקיים לחשוב מחדש על גישתם על ידי הסרת מורכבות מיותרת וחתירה לפשטות. בדיוק כפי שמיכלאנג'לו גילף שיש עודף כדי לחשוף את דיוויד, עסקים חייבים לסמול שכבות מיותרות כדי לחשוף את הפוטנציאל המולד שלהם. גישה זו מתיישרת באופן מהותי עם אנטי שבירות, מטפחת חוסן באמצעות אסטרטגיות יעילות.

יישום בדרך השלילה על יצירת אסטרטגיות עסקיות כרוך בביטול מושכל של תהליכים מיותרים, קיצוץ של מבנים מפותלים והתמקדות בכישורי ליבה. גם קבלת ההחלטות מועשרת כאשר מנהיגים מפנים את האנרגיות שלהם מרדיפה אחר נושאים משיקים ליצירת מסלולים ממוקדים ותכליתיים.


אולי יעניין אותך הפרקספר: הנסיך של מקיאוולי ותובנות לקריירה וניהול עסקים


אימוץ פשטות

באבולוציה של עסקים, נוצרת תופעה שבה הצטברות של תהליכים, מוצרים ופרקטיקות מיותרים מולידה שבריריות. העומס הזה מעכב את יכולת ההסתגלות, חונק חדשנות ומפריע להיענות. עם זאת, עקרונות האנטי-שבירות מעוררים כיול מחדש לקראת יעילות ופישוט יעילים.

ייעול התפעול מסמל גיזום של אלמנטים מיותרים השוחקים את הזריזות של הארגון. מבנה רזה יותר, המושג באמצעות ביטול יתירות, פורש קנבס לאנטי שבירות משופר. על ידי הסרת שכבות מסורבלות, עסקים יוצרים מקום לחדשנות, ומטפחים את היכולת להסתובב במהירות בתגובה לשינויים דינמיים.

תהליכים לא מסובכים הם מטבעם ניתנים להתאמה, ומאפשרים לעסקים להתמודד עם שיבושים בנוחות. ביטול חוסר היעילות לא רק מגביר את הזריזות אלא גם חוצב מסלולים לאופטימיזציה של משאבים וחדשנות.


זיהוי וטיפול בחולשות

על ידי הפניית תשומת הלב למה להסיר, מנהלי עסקים חושפים חולשות סמויות, נקודות תורפה וצווארי בקבוק שמערערים את היעילות והחוסן.

באמצעות בדיקה מדוקדקת, מנהלים יכולים לזהות תהליכים, שיטות עבודה או מרכיבים המעכבים ביצועים מיטביים. גישה אבחנתית זו מסייעת לפענח נקודות תורפה נסתרות שעלולות להישאר מעורפלות על ידי השגרה. טיפול בנקודות התורפה הללו מטפח תגובה יזומה לאתגרים, תוך התאמה נכונה עם עקרונות האנטי שבירות.

תיקון חולשות שזוהו משפר את יכולת הארגון לעמוד בפני שיבושים. על ידי ביטול צווארי בקבוק, היעילות משתפרת, ומאפשרת הסתגלות מהירה יותר לנסיבות משתנות. נקודות תורפה, כאשר הן מטופלות, הופכות להזדמנויות למידה, שבהן כישלונות מזרזים צמיחה. דינמיקה כזו מגלמת את המהות של אנטי שבירות, לפיה מצוקה הופכת ליתרון.


אולי יעניין אותך הפרקספר: השפעה - הפסיכולוגיה של השכנוע - רוברט צ'לדיני


השפעה על קריירה והתפתחות אישית

על ידי הרחבת התפיסה מעבר לתחומים ארגוניים, אפשר לטפח אנטי שבירות בקריירה.

לאמץ גישה של צמצום מורכבויות מיותרות המדללות את המיקוד ומעכבות את ההתקדמות. פישוט המטרות, השגרות והמחויבויות מאפשר לאנשים לכוון את האנרגיות שלהם אל מה שחשוב באמת, מעבר לרעש של הסחות דעת.

על ידי צמצום השאיפות וייעול שגרת היומיום, אנשים מאמצים גישה מסתגלת יותר. בעולם של שינוי תמידי, היכולת להסתובב הופכת הכרחית. המורכבות המופחתת מטפחת חוסן, ומאפשרת לאנשים לנווט אתגרים מקצועיים בחוכמה ובזריזות.

בהתפתחות אישית ומקצועית אפשר לחולל שינוי מהותי. על ידי חיתוך אלמנטים לא חיוניים, אנשים יכולים להגביר את יכולתם להתמודד עם אי הוודאות בקריירה, לרתום הזדמנויות ולהתפתח באופן תמידי. התאמה זו עם אנטי שבירות דוחפת אותם לעבר מסלול של צמיחה, והופכים לאדריכלים של הצלחתם בנוף מתפתח כל הזמן.


לוגיסטיקה ושרשראות אספקה

בתחום ניהול שרשרת האספקה, אנטי שבירות מעצבת מחדש את הגישה בהתייחסות לשיבושים. שרשראות אספקה אנטי שבירות אינן רק עומדות בפני זעזועים, אלא מתפתחים לחזקות יותר, יחסית למתחרים, לנוכח חוסר הוודאות. כדי לשפר את ההיענות של שרשרת האספקה, גישה רב-גונית היא המפתח.

שרשרות אספקה אנטי-שבירות מציגות חוסן באמצעות גיוון ויצירת יתירות. על ידי הרחבת רשתות הספקים ושילוב מסלולים מרובים אפשריים ליישום מטרות, עסקים מפחיתים את הפגיעות לכשלים נקודתיים. גיוון מפחית את אפקט הדומינו של שיבושים, בעוד יתירות מספקת מסלולים חלופיים במהלך אירועים שעבורם נעשות תכניות מגירה.

אסטרטגיות אלו מטפחות יכולת הסתגלות על ידי מתן אפשרות למעבר מהיר בין ספקים או ערוצים. שרשרות אספקה אנטי-שבירות רואות בשיבושים כזרזים לחדשנות. לקחים מהפרעות מזרזים פיתוח ויישום שיטות עבודה משופרות, ומניעות את שרשרת האספקה לשיפור מתמשך.


אולי יעניין אותך הפרקספר: נקודת המפנה The Tipping Point של מלקום גלדוול


יישומים בתעשייה

איורים מהעולם האמיתי של עקרונות אנטי שבירים חורגים מעבר לענקיות הטכנולוגיה, וחושפים תובנות חשובות למנהלי עסקים.

  • לדוגמה זארה Zara, קמעונאית אופנה. שרשרת האספקה של זארה מאמצת גמישות. אסטרטגיית ה"אופנה המהירה" שלה מבטיחה מלאי מינימלי, ומפחיתה את השבריריות בתקופות של טרנדים משתנים. הזריזות וגמישות הזו מאפשרת לזארה להסתובב במהירות, להסתגל לשינויים בשוק ובכך לנצל שיבושים ליצירת יתרון תחרותי.
  • תעשיית התעופה היא מקרה נוסף. חברות תעופה כמו סאות'ווסט Southwest Airlines משתמשות במודל קבלת החלטות מבוזר, המעניק אוטונומיה לעובדים בחזית, שמול הלקוחות ובתפעול של המטוסים. יכולת הסתגלות מבוזרת וגמישה זו מאפשרת התאמות מהירות במהלך אירועים בלתי צפויים, מה שמדגיש את האתוס של אנטי שבירות של למידה ממצוקה.

עסקים יכולים לחקות את יכולת ההסתגלות של שרשרת האספקה של Zara על ידי מזעור מלאים והימנעות מעודפים וכן מקסום הגמישות ויכולת התגובה למצבים שונים.
על ידי חיקוי של מודל קבלת ההחלטות של Southwest, חברות יכולות להעצים עובדים בתפקידים שאינם בכירים ושבאים במגע יומיומי עם לקוחות ועם סיטואציות תפעוליות, להגיב בצורה נאותה לשיבושים.

אנטי שבירות מגבירה את החוסן בתעשיות שונות. מאופנה ועד לתעופה, אימוץ פתיחות לשינוי ולמידה פעילה ומהירה מאתגרים מציבים עסקים בעמדה לשגשג בתנאי אי ודאות. על ידי אימוץ אסטרטגיות כאלו באופן מקביל, מנהלי עסקים יכולים להוביל ליצירת תרבות של אנטי שבירות, ולחזק את היתרון התחרותי של הארגון.


אתגרים ושיקולים

בעוד שהמושג אנטי שבירות מציג פוטנציאל טרנספורמטיבי, הכרחי להכיר באתגרים פוטנציאליים. אתגר אחד נוגע לפירוש שגוי של אנטי שבירות כפזיזות. אימוץ אנטי שבירות אינו דוגל בנטילת סיכונים עיוורת; זה מעודד ניסויים מחושבים.

איזון בין אסטרטגיות אנטי שבירות לבין יציבות מחייב שיווי משקל עדין. השאיפה לצמיחה באמצעות הסתגלות לא אמורה לערער את היציבות הבסיסית. עסקים צריכים לזהות בקפדנות תחומים המתאימים לחדשנות תוך שמירה על פעילות הליבה.

התרבות הארגונית מציבה אתגר. המעבר לפרקטיקות אנטי שבירות עלול לפגוע בנורמות מבוססות, לדרוש שינוי תרבותי. העברת הרציונל והיתרונות של אנטי שבירות יכולה להפחית את ההתנגדות ולהחדיר יישור.

השגת שיווי משקל כרוכה בבחירה נבונה של אזורים שבהם חלות אסטרטגיות אנטי שבירות. זה כרוך בהכרה שלא כל ההיבטים מצדיקים שיבוש; פונקציות מסוימות מחייבות יציבות. המפתח טמון בתיחום ויישום נבונים.

בעוד אנט שבירות מבשרת חדשנות, איזון הוא מכריע. זה השילוב של לקיחת סיכונים מחושבת עם יציבות בסיסית שבאמת ממריץ עסקים לנווט במים סוערים תוך שמירה על מסלול בלתי מעורער.


מזהים את הצורך בטיפוח אנטי שבירות בעסק ובקריירה? זה הזמן לעשות את השינוי!

אוכל לסייע לזהות את הפערים, להכין תוכנית פעולה ולעקוב אחר ההתקדמות.

צרו קשר בהקדם!


לא לפספס! הרשמו לקבל פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן

 

צרו קשר!

לשליחת Whatsapp בקליק   לחצו כאן

 

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל

 

לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן

 

אתר מפורט על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים

ומנהלים - לחצו: סטרטגו 360 

 

עקבו אחרי פרקים חדשים ב Instagram  לחצו כאן

 

צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

 

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן

 


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטיית השורדים, והקושי ללמוד ממצליחנים

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

המשך ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 25-48

מדריך לביצוע דברים ע"פ פילוסופיית הטאו

השיר שגרם לטוני רובינס להתייפח: הרצון לנצח - ווינס לומברדי