הדרך להגשים חלום של עסק על טייס אוטומטי

 


"אנחנו מתקדמים או מתדרדרים כל הזמן. אין בחיים שלנו דבר כזה להישאר נייח" - ג'יימס פרימן קלארק


סיפור שהיה באמת.

בארץ ישראל, היה בעל עסק שעבד ללא לאות יום יום כדי שהעסק שלו יפעל בצורה חלקה וטובה.

למרות מאמציו, הוא הרגיש לעתים קרובות שהוא עצמו עבד לעסק שלו.  חש שהוא עוסק כל הזמן בכיבוי שריפות והתמודדות עם הדרישות הבלתי נגמרות של לקוחות, ספקים, עובדים, רשויות והאדמיניסטרציה של ניהול חברה.

עמוק בפנים, ברגעים נדירים של שקט נפשי, לבעל העסק הזה היה חלום.

החלום היה שיום אחד העסק שלו יתנהל מעצמו, על טייס אוטומטי. שאנשים יעשו את העבודה שלהם ודברים פשוט יעבדו.

הוא חלם שזה ישחרר אותו מהמחוייבות השוחקת היומיומית ויאפשר לו ליהנות בכיף מפירות עמלו. אבל הוא לא באמת האמין שזה אפשרי.


אז? האם החלום הזה יכול להפוך למציאות?

כן. עם עבודה נכונה ומדוקדקת של ניהול מקצועי, הוא יכול!


ע"י יישום הכלים והאסטרטגיות הנכונות, בעלי עסק יכולים להפוך את החלום, של עסק על טייס אוטומטי, למציאות.

בעל עסק יכול להפוך את העסק הקיים שלו לכזה שמנהל את עצמו על ידי התמקדות בתהליך של בניית עסק שפועל אוטומטית במהלך היצירה והוצאה לפועל של התוכנית העסקית האסטרטגית. (עדיין צריך להכין את התכנית ולעקוב שהיא מתבצעת)

ניתן להגיע לפיתוח העסק שיפעל כך באמצעות העסקת צוות עובדים מוכשר ואמין, תיעוד כל פעילויות העסק, בניית תהליכי תפעול סטנדרטיים (תת"ס), שיווק מתמיד של החזון לעובדים, ביצוע שגרה של הדרכה לעובדים, פישוט תהליכי ניהול העסק, תגמול יכולת גבוהה של עובדים ועוד.


בהמשך נפרט את הגורמים המרכזיים ליישום והצלחה בכל שלב, כדי לגרום לעסק להיות כזה שמנהל את עצמו במידה רבה ומאפשר לבעליו את החיים שאתם חולמים שיהיו להם.


להתמקד בבניית עסק שפועל על טייס אוטומטי

ראשית, זה כרוך בהגדרת יעדים ברורים עבור העסק ויצירת מתווה שמתועד בתוכנית להשגתם. זה כרוך גם בזיהוי המשאבים והיכולות העיקריים הנדרשים להשגת המטרות האלו.

להיות מכוון מטרה לבניית עסק שפועל על טייס אוטומטי אומר שחייבים להיות מכוונים לזה מההתחלה, ובהתמדה לאורך זמן. חשוב לציין בבירור את כוונתך לבנות עסק שפועל על טייס אוטומטי בתוכנית העסקית כדי שאפשר יהיה לעקוב אחרי התכנית ולראות שזה כל הזמן מתקיים. כשזה קורה, המשמעות היא שיש לעסק מדריך שישרת את הבעלים ואת שאר הצוות העסקי והשותפים לאורך הדרך.

מעבר למטרות, צריך גם לאפיין את  החזון והתרבות של העסק. לנתח את לתרבות העסק ולמצא את הקשרים האמיתיים בין המטרות ארוכות הטווח לבין תרבות, חזון וערכים.


חזון, אסטרטגיה ומנהיגות

יצירת חזון ואסטרטגיה ברורים כרוך בהבנת הערכים שלך ושל העסק, לקחת בחשבון את השורשים, החלומות הגדולים, והבסיס לשיתוף פעולה עם אחרים בעסק, צריך להקדיש זמן לכתיבת החזון ונכונות לשנות אותו כנדרש.

מנהיגות אפקטיבית כרוכה בהבנת עצמך והמטרות שלך, הבנת המצב העסקי והאישי, בחינת אפשרויות לפעולה, קבלת החלטות והפקת המיטב מאנשים ומהמצב כדי שהעסק יצליח. מנהיגים טובים גורמים לצוותים שלהם להאמין בחזון המשותף ויודעים לבדוק ולוודא שהוא מובן ואפקטיבי.

החזון מניע דברים רבים בעסק, כולל גיוס עובדים, תקציבים, שיווק, קידום, ואפילו צימצומים ופיטורים. כשאין חזון, הפעולות פחות ממוקדות ואחידות בדרך.


פרק שיעניין אותך:  השלבים להפיכת עסק ממקום עבודה לנכס


גייס צוות מיומן ואמין

גיוס כרוך בזיהוי המיומנויות והכישורים העיקריים הנדרשים לעסק וגיוס מתודי של צוות בעל כישורים אלו. זה כרוך גם בביצוע בדיקות כדי להבטיח שהצוות אמין ובעל ערכים משותפים.


לשים דגש על יעדים, חזון ותרבות ארגונית

זיהוי המטרות, החזון והתרבות של העסק הוא צעד חשוב בבנייתו כך שיוכל לפעול על טייס אוטומטי. החזון  צריך להיות ברור וממוקד, וצריך להיות קל לאחרים לפרש ולעקוב אחרי מימושו.

עובדים, שותפים, משקיעים, ספקים, לקוחות ואחרים חייבים להיות מסוגלים לתפוס ולהבין את החזון ולהזדהות איתו כדי שזה יעבוד.

התרבות הארגונית צריכה להתיישב עם הערכים של האנשים ולאחד אותם סביב מטרה משותפת. תרבות מתפתחת מתוך החזון והשליחות, יחד עם הערכים. זה הופך להרגלים ולשגרה ולאופן שבו אנשים בחברה מתקשרים ועושים את העבודה.

כדאי לחשוב על תרבות רצויה ולקחת בחשבון שזה יהיה הדבר לפיו בעל העסק מגן או מעניש, מתגמל או גורע, מתיר ופוסל, מה שיעשה אותך שמח, עצוב או כועס.


להורדה חינם חוברת עבודה: להפוך את העסק למערכת שיטתית


תיעוד כל הפעילויות של העסק

תיעוד כרוך בשמירה מפורטת של כל המידע על הפעילויות בעסק, כולל עסקאות ופעולות פיננסיות, אינטראקציות עם לקוחות וביצועי עובדים. מידע זה יכול לשמש בניתוח לזיהוי תחומים לשיפור ולקבלת החלטות מושכלות.


וידאו: הדרך להפוך את העסק לנכס


בניית תהליכי תפעול סטנדרטיים (תת"ס)

השלב הזה כולל פיתוח נהלים סטנדרטיים לכל פעילויות הליבה של העסק. יש לתעד נהלים אלו ולבחון אותם באופן קבוע כדי להבטיח שהם מעודכנים ואפקטיביים.

בניית תהליכי תפעול סטנדרטיים (תת"ס) הוא שלב חשוב בהפיכת העסק לשיטתי ולהיות בדרך לנהל את עצמו. תת"ס הם חלק משמעותי בכל עסק או ארגון מצליחים, מכיוון שהם מספקים מדריך ברור, צעד אחר צעד, להשלמת משימות ותהליכים. נהלי תפעול סטנדרטיים חיוניים כדי להבטיח עקביות, יעילות ואיכות בתהליכים עסקיים. כמו כן הם מקלים על התמודדות עם תחלופת עובדים.

להלן שלבים לכתיבת נוהל של תהליך תפעול סטנדרטי:

- ערכו רשימה של תהליכים עסקיים הדורשים תיעוד

- בחרו פורמט ותבנית תת"ס

- הבינו למה צריך תת"ס

- הרכיבו צוות מוביל שישתתף ביצירת מסמכים

- שקלו כיצד תפרסמו ותשתפו את התת"ס

- הגבילו את היקף התיעוד

- קבעו את קהל  המטרה ואת המאפיינים שלו

- השתמשו בתבנית כמתווה שחוזר על עצמו בתהליכים שונים


פרק שיעניין אותך:  16 טיפים שיהפכו את העסק שלכם לנכס


לשווק כל הזמן את החזון לעובדים

זה כרוך בהעברה והצגה החזון לעסק באופן קבוע לעובדים השונים ולוודא שהם מבינים כיצד עבודתם תורמת באופן מהותי וישיר להשגת חזון זה.


הכשרה מתמדת של עובדים

זה כרוך במתן הזדמנויות להכשרה ופיתוח באופן קבוע לעובדים כדי לעזור להם לפתח את הכישורים והידע הנדרשים כדי לבצע את תפקידיהם ביעילות וברמת איכות גבוהה.


להורדה חינם של חוברת: תבנית להכנת תכנית אסטרטגית


פשטו את התהליכים של ניהול העסק

זה כולל זיהוי מקומות שבהם ניתן לפשט או להפוך תהליכים לאוטומטיים כדי להפחית את עומס העבודה על הצוות שלך ולשפר את היעילות ורמת האיכות.


תגמול ביצועים

זה כולל הכרה ותגמול עובדים המבצעים את תפקידים ביעילות ותורמים להצלחת העסק. עובד שמרגיש מתוגמל משקיע כי יודע שהשקעתו מוערכת.


פרק שיעניין אותך:  סכנות ופתרונות למצב "כיבוי שריפות" מתמשך


הגורם האנושי

הגורם האנושי הוא מרכיב קריטי להצלחת כל עסק. העובדים הם אלו שמבצעים את התפעול השוטף של העסק ומתקשרים עם הלקוחות והספקים. הכישורים, הידע והמוטיבציה שלהם יכולים להשפיע רבות על הצלחת העסק.

שיווק מתמיד של החזון לעובדים חשוב מכיוון שהוא מסייע להם להבין את הכיוון של החברה וכיצד עבודתם תורמת להגשמת החזון. כאשר העובדים מבינים את החזון, יש סיכוי גבוה יותר שהם יהיו בעלי מוטיבציה ומחויבות לעבודתם.

הכשרה מתמדת חשובה מכיוון שהיא מהווה הזדמנות לעובדים להגדיל את בסיס הידע שלהם ולשפר את כישורי העבודה שלהם כדי להפוך לאפקטיביים יותר. למרות עלות ההכשרה לעובדים, ההחזר על ההשקעה הוא עצום כאשר הוא עקבי.

תגמול עובדים על כישוריהם המשתפרים וביצועיהם הטובים חשוב. זה גורם לעובדים להרגיש מוערכים יותר, מניע אותם לעבוד קשה יותר, משפר את תפוקתם, מגביר את המחויבות ולקיחת אחריות, משפר את שביעות הרצון, מגביר את הנאמנות לארגון ויוצר מודלים לחיקוי עבור עובדים חדשים.


מוכנים להפוך את העסק לנכס שעובד, כמעט, על טייס אוטומטי ומאפשר לכם לקחת חופשות ארוכות או להשקיע בעסק נוסף או תחום חדש שיקר לליבכם?

צרו קשר ונעשה בחינה של מוכנות העסק לתהליך ותכנית עבודה ליישום.

יחד ניקח את העסק לשלבל הבא.

צרו קשר בהקדם!


לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן

 

צרו קשר!

לשליחת Whatsapp בקליק   לחצו כאן

 

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל

 

לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן

 

אתר מפורט על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים

ומנהלים - לחצו: סטרטגו 360 

 

עקבו אחרי פרקים חדשים ב Instagram  לחצו כאן

 

צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

 

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן

 

עוד על ייעוץ עסקי וחומרים להורדה לעבודה עצמית באתר:

Stratego 360 http://www.stratego360.com/

 


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"

המשך ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 25-48

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

היה לבוש בקפידה כדי לקבל יותר

פיצוח קוד המנהיגות: 10 תכונות להצלחה!