עשו את הדברים שבשליטתכם


"לא תוכלו לשלוט בכל האירועים בחייכם, אך תוכלו לבחור לא להירמס על ידם" - מיה אנגלו


בני אדם לא יכולים לחזות את העתיד, נקודה. כמות המשפיעים החיצוניים עצומה וכוכם גדול משלך. לא תוכל לשלוט במזג האוויר, בשינויים פוליטיים, בהחלטות ממשלתיות, בהחלטות ומעשים של לקוחות, או מתחרים, או ספקים. הבריאות שלך תפתיע אותך, ובני הזוג, ההורים, הצאצאים והחברים.

לכן התוצאות של מעשיך הם בלתי צפויים במידה רבה, אך עדיין תוכל להשפיע ולשלוט בהרבה מאוד דברים שישפיעו על סיכויי ההצלחה שלך ועל שמחת החיים.  חלק מהדברים שבשליטתך הם המעשים שלך, וחלק אחר תלוי ברגשות ובמחשבות שלך.

כאשר אתה משקיע זמן, כסף ואנרגיה רגשית בדברים שלא בשליטתך, זה חסר תועלת ואתה
 הולך ונחלש.
לכן, עליך תמיד להיות מודע לדברים שבשליטך, ולהשקיע בהם למעלה מ-80% מזמנך ומאמציך.

אולי יעניין אותך לקרוא: הבודהיזם ששימושי למנהלי עסקים


טוב הלב שלך
עזרה לאחרים מעצימה אותך, ניצול אחרים מחליש אותך. מה תעדיף ויגרום לך להרגיש מדהים? לבקש נדבה? או להציל ילד מטביעה?

מידת הפתיחות שלך
האם אתה מקובע ולא מזהה, מקבל ומנצל הזדמנויות וסכנות הנובעים מדברים שאינם חלק מעולם העסקים, החברה, הקהילה, הדת התרבות, ההומור, המוסר והרגש שאתה רגיל אליהם?

השמחה שלך
אתה מחליט במה תלויים השמחה שלך והסבל. אתה קובע את הקריטריונים ואתה מחליט איך לתייג את המצב בו אתה נמצא. ככל שתזהה בשגרת היום יותר שמחה, כך תהיה לך יותר מוטיבציה לתפעל אותה.

אולי יעניין אותך לקרוא: כיצד לקבל החלטות טובות יותר? - תגליות החוקרים

המחשבות שלך
תחשוב עכשיו על אוכל. ועכשיו על אדם אהוב. ועכשיו על מזג האוויר. ועכשיו על המשימה הבאה שלך.
אתה בוחר על מה לחשוב, והמחשבות שלך הופכות לדיבור שלך ולמעשים שלך.

האמונות שלך
דת, פילוסופיה, מוסר והתרבות אינם מוחלטים, אלה בעלי רמות וגוונים אינסופיים. אתה בוחר את האמונות שעל פיהם אתה חי ומתנהג. בחר את האמונות שיתמכו בך ובדרך בא אתה רוצה לצעוד.

פרק שיעניין אותך:  כללים לחיים ע"פ סטואיזם 


האהבה שלך
אהבה היא פתיחת הלב ללא גבולות, רצון לנתינה, לפעולה יחד, לתמיכה ולקרבה רגשית. ככל שתבחר לאהוב, תזכה באהבה של אחרים.

התסכול שלך
תסכול הוא הרצון העז לחיות במציאות אחרת, אך כולנו יכולים לפעול רק במציאות בה אנו נמצאים. תסכול הוא חולשה ובזבוז זמן ואנרגיה. במקום זאת, אבחן את המטרות שלך, קבע אבני דרך, משימות, סדרי עדיפויות והתחל לעשות עבור עצמך שינוי.

אולי יעניין אותך לקרוא: מטריצת גידול/רווח - הציגו בפשטות אם העסק בדרך להצלחה

הכעס שלך
אף אחד לא באמת מכעיס אותך, כי זה רגש שאתה יצרת לעצמך. הכעס מוביל אותך למעשים פזיזים, מרחיק ממך אנשים, גורם לאחרים לכעוס עליך, או לא להסכים עם התגובה שלך. זו תגובה מיותרת, שמוטב לך לשלוט בה ולצמצם אותה.

הכבוד שלך לאחרים
ככל שתתן יותר כבוד לאחרים, כך תקבל יותר כבוד. אם לא תתן כבוד, יכעסו, יעלבו וירצו לפגוע בך. אבל כבוד אמיתי, לא תקבל. זה כל כך פשוט.

החלומות שלך
חלומות שקשים מאוד מאוד מאוד להשגה, אך אפשריים, עם עבודה קשה, התמדה וקצת מזל, דוחפים אותך קדימה ובמפתיע, לפעמים להתממש. אם החלומות שלך על דברים שלא יתכן ויתממשו, שתלויים בעיקר במזל ובאחרים ואין לך איך לקדם אותם, אז הם מחישים אותך ומונעים ממך מוטיבציה.

לקיחת החיים ברצינות
האם החיים פשוט קורים לך? האם אתה קורבן של הנסיבות, או שאין לך מזל? האם אתה עסוק בעצמך ואתה לא פועל למען אנשים אחרים, הסביבה והקהילה שלך? או, האם אתה שולט בעצמך, מציב לעצמך יעדים, פועל להשיג אותם ודואג להצלחתם של יקיריך, חבריך, הסביבה והקהילה שלך?
אתה מגדיר את החיים של עצמך ואת המשמעות שאתה יכול להביא להם.

הפעילות הגופנית שלך
הגוף שלך הוא המכונה הכי משוכללת, מתוחכמת ובעלת יכולות שאי פעם תהיה ברשותך. הגוף שלך הוא הכלי המאפשר למוח שלך, ללב ולרוח לממש את הדברים שחשובים לך ולשנים ארוכות מאוד. האם אתה דואג שיהיה בתחזוקת שיא? האם הכושר הגופני, הכוח, אחוז השומן, מצב הראות, הגמישות והזריזות שלך במצב בו היית רוצה שיהיו? 

אולי יעניין אותך לקרוא: תשקלו לוותר על תאורי תפקיד

התזונה שלך
הגוף שלך בנוי ממה שאתה אוכל ומתפקד על פי היכולות שהתזונה שלך מאפשרת, פחות הבעיות שהתזונה שבחרת יוצרת. חשוב ללמוד לעומק את הנושא ולפעול בעניין כל הזמן.

הסיפורים שאתה מספר לעצמך
יש בחיים הרבה עובדות. אבל הסיפור שאתה מספר לעצמך על הדרך שעברת, על היכולות שלך, על ההישגים שלך, על ההזדמנויות שעומדות לפניך ועל הדברים שמגבילים אותך, הם נטו, המצאה שלך.
כשסיפור גוזר עליך חוסר עשייה, דיכאון, אכזבה, תחושת פיספוס, האשמת אחרים או המעטה ביכולות שלך, הוא פוגע בך. גם סיפורים שיוצרים לך אשלייה לא ריאלית של היכולות שלך, השליטה שלך בדרך שלך, הגאונות שלך או המזל שתמיד לצידך, הם שגויים.
בחר בקפידה את הסיפורים הריאלים שמקדמים אותך לפעול נכון ובהתמדה למען הדברים שחשובים לך.
על כל שאר הסיפורים, תוותר.

ההשקעה שלך למען העתיד
אם תשקיע תמיד למען העתיד, ולא בהנאות מידיות, תגיע בקרוב לרגע בו אתה נהנה כל הזמן מהשקעותיך, עם ריבית דריבית. תמיד תפעל למען המטרות האמיתיות שלך, ואל תבזבז את המשאבים שלך, הכספיים, הזמן, הניהוליים והרגשיים על דברים שמעניקים תמורה מצומצמת.

האנשים שסביבך
היקירים שלך באים קודם כל, ובכל מקרה. אך אנשים אחרים צריכים לקדם אותך, ללמד אותך ולשפר אותך. אחרת, הם מיותרים ואפילו מזיקים.

הדברים שאתה אומר
פתגם זן אומר שאנשים מדברים רק כדי להלל את עצמם, או כדי להתלונן. אם תבחנו את זה, תגלו שזה רוב הפעמים נכון. בנוסף לזה, לדברים שאנו אומרים יש השפעה על אנשים אחרים, על המיתוג שלנו, על המעשים שלנו ועל המחשבות שלנו.
שליטה גבוהה בתוכן ובסגנון וצימצום הדיבור, הם דברים שיפעלו לטובתך.

העשייה שלך
מה שתרגיש, תחשוב או תאמר, ישפיע על עולמך, הרבה פחות מאשר תעשה. במעשים שלך אתה יוצר, בונה, מקים ומשנה. העשייה שלך יוצרת את ההישגים שלך והיא מה שנשאר אחריך, יותר מכל דבר אחר. תן תשומת לב ומשאבים רבים לעשייה שלך.

סדרי העדיפויות שלך
כשאני שומע שמישהו אומר שאין לו זמן, אני מבין שאין לו סדרי עדיפויות. ידוע ש-20% מהמשימות שלך יביאו לך 80% מהתועלת. ותמיד תוכל למצוא זמן לבצע את ה-20% החשובות.

המאמץ שלך
המאמץ המכוון וממוקד שלך למען השגת מטרה מסויימת, מגדיל מאוד את הסיכוי שתגשים אותה. כמות המאמץ שתשקיע למען השגת המטרה, תולי רק בך.

לקיחת הדברים באופן אישי
לא הכל סובב אותך, וסביר להניח שדברים שקורים לך לא כוונו כלפיך דווקא. דברים שלא בשליטתנו קורים לכולנו, ולנו הבחירה איך להגיב, ומה לעשות מאותו הרגע כדי לקדם את המטרות שלנו. לקיחת דברים באופן אישי הופכת אותך, בעיניי עצמך לקורבן. וקורבן אינו אדם חזק שמתכנן, עושה ומגשים מטרות ארוכות טווח.

היצירה שלך
כשאתה יוצר, אתה משפר את העולם. יצירה היא בעלת ערך ומקדמת. לפעמים היצירה שלך תתגלה כשווה המון, ולפעמים היצירה שלך תהיה רק כדי להגשים את עצמך. ליצור דברים שלא יכלו להיות קיימים בלעדיך הופכת אותך לבן אלמוות.

הורד חינם את החוברת: המדריך הקצר להתייעלות אישית

הלבוש שלך
כשצריך להחליט מי אתה ומה המצב שלך תוך 8 שניות, הלבוש שלך מבצע תפקיד חשוב ביותר. אתה נמצא תחת בחינה בכל רגע, ועל ידי כל מי שרואה אותך. קח את זה בחשבון ותנהל בעזרת הלבוש שלך את המיתוג שלך בעיני אנשים אחרים.

הלמידה שלך
.למידה לא מסתיימת עם קבלת התואר. להיפך, אז רק קיבלת תשתית להמשך הלימוד כל חייך. מעבר להתמקצעות שלך במהלך העבודה, עלייך לרכוש ידע, מיומנויות וכישורים רבים ובנושאים מגוונים. והיום אין קל מזה, והרוב בחינם או בעלות נמוכה.
קריאת ספרים (או שמיעתם באודיו), האזנה לפודקאסטים, נוכחות בהרצאות וסדנאות, צפייה בסרטוני הדרכה ולימוד ביו-טיוב ובאתרים יעודיים, ועוד זמינים לך בכל רגע.
רק בעזרת לימוד מתמיד תוכל להיות מהיר ומיומן מזה שמתחרה איתך על המשבצת הבאה אליה אתה מנסה להגיע.


מוכנים לעבוד על השבחת העסק והפיכתו לנכס?

מזהים צורך בשדרוג השגרות הניהוליות והכלים?

אוכל לסייע בזיהוי הפערים, הכנת תכנית עבודה ומעקב אחר ההתקדמות, עד להצלחה.

צרו קשר בהקדם!

 

לא לפספס! הרשמו לקבל פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן

 

צרו קשר!

לשליחת Whatsapp בקליק   לחצו כאן

 

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל

 

לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן

 

אתר מפורט על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים

ומנהלים - לחצו: סטרטגו 360 

 

עקבו אחרי פרקים חדשים ב Instagram  לחצו כאן

 

צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

 

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן

 

עוד על ייעוץ עסקי וחומרים להורדה לעבודה עצמית באתר:

Stratego 360 http://www.stratego360.com/

 

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

8 סוגי אינטליגנציה שיכולים להביא להצלחה

אסטרטגיה עסקית קלאסית ע"פ מייקל פורטר

מדריך לביצוע דברים ע"פ פילוסופיית הטאו

תרשים גנט Gantt Chart המסלול לפרויקט מוצלח