שליטה באגו בעזרת מיינדפולנס למנהיגות טובה


"אגואיזם הוא הסם שהטבע נתן לנו, להפחתת הכאב שנובע מלהיות שוטים" - ד"ר הרברט שופילד


מיינדפולנס הוא כלי עוצמתי,
קל ליישום (כי לא צריך ציוד או מקום מיוחד) ומאוד שימושיים עבורנו בעולם העסוק מידי בו אנחנו חיים. 🙏

מגוון הלחצים והגירויים על כל מי שלוקחים על עצמם תפקידי מנהיגות, יכול בקלות להיות מעבר לרצוי בכדי לפעול כמנהיגים אפקטיביים. 🥇

לחצי הזמן, כמויות המידע ואינטרסים שונים נמצאים ודוחקים בנו כל הזמן.
תוסיפו לזה את האישיות של אנשים שונים, הקושי לתקשר ואת זה שמנהיגות אפקטיבית, צריכה להיות מעצימה ומכילה. 🧑‍🤝‍🧑

לתוך כל זה מתערבב האגו שלנו.
האגו שלנו לעיתים נפגע, לעיתים מנסה להתעצם, או להגן על עצמו.
נוצרת לנו 
תגובת מוח לטאה
ואנחנו מרגישים שהתיפקוד שלנו כמנהיגים לא מצליח להגיע למלוא מיצוי הפוטנציאל. 💥

מיינדפולנס יכול להיות עבורך הפתרון. 🌟
ועכשיו נתעמק ונראה בדיוק למה ואיך. 

האגו

האגו, שהוא ה"אני" המודע שלנו (ע"פ פרויד) מכיל את התדמית העצמית המודעת שלנו ואת זו שאנו מנסים להציג לסביבה.
כשהאגו של אנשים נפגע, הם מגיבים כמו לפגיעה פיזית, במלחמה חזרה, התגוננות, בריחה או קיפאון מחשבתי. תגובת מוח לטאה.
למנהיגים, פגיעה באגו יכולה להיות תחושה של חוסר הערכה, תחושה של פגיעה בסמכותם, תחושה שפולשים לטריטוריה שלהם וכד'.


הבעיה

כשחברי צוות מעלים בעיה, והמנהיגים חשים שזה מסכן את החשיבות או הסמכות שלהם. וכשדנים בנושא, שהם מאמינים שבשליטתם, הם חשים פלישה לטריטוריה שלהם או סיכון למעמדם. 
תגובת מוח לטאה (החשיבה הפרימיטיבית שלנו) למקרים כאלו יכולה למנוע חדשנות, לגרום להסתרת בעיות שצריכות טיפול, למנוע שיתוף פעולה ועבודת צוות וליצור תרבות ארגונית שלילית ואף רעילה, שפוגעת ביכולת לתפקד ולהשיג מטרות.


האפקטיביות

בזמן ביצוע המיינדפולנס, האגו נרגע, וניתן להביט בדברים שעולים במחשבה באופן אובייקטיבי יותר וממרחק מסויים.
התרגול יוצר לנו אופציה נוספת במחשבה, שניתן להפעיל בהמשך, ככל שאנו משתפרים בכך, כדי להתייחס למציאות עם פחות אגו, ופחות הפעלה אוטומטית של מוח הלטאה.
מיינדפולנס מאפשר לנו שליטה רבה יותר, במחשבות שלנו וברגשות שלנו, ולכן מאפשר לנו מיקוד, קור רוח ואפקטיביות ברמה גבוהה יותר.



מיינדפולנס במנהיגות

כאשר אנו בעמדת מנהיגות, והאינטראקציה בסיטואציה מסוימת עושה לנו טריגר, שגורם למוח הלטאה שלנו להיכנס לפעולה, נחוש את התגובה העומדת להתפרץ בנו של להילחם, להתגונן, לקפוא או לברוח.
ברגע שחשים בזה מתקרב, לעצור לכמה שניות. ולבצע מספר קטן של נשימות עם תשומת לב מודעת.
תרגול המיינדפולנס שלנו יבוא לידי ביטוי, והאגו שלנו יירגע.

להורדה חינם, חוברת עבודה: לגלות את הייעוד שלך IKIGAI


מיינדפולנס בניהול עסק

למיינדפולנס יכולה להיות השפעה עמוקה על היבטים שונים של ניהול עסקי, החל מקבלת החלטות, פתרון בעיות וחשיבה אסטרטגית. על ידי טיפוח מודעות לרגע ההווה והתבוננות לא שיפוטית, מיינדפולנס מאפשר למנהיגים עסקיים לגשת לאתגרים בבהירות, אובייקטיביות ופרספקטיבה רחבה יותר. מודעות מוגברת זו מאפשרת לקבל החלטות מושכלות יותר, לשקול פתרונות חלופיים ולזהות הזדמנויות יצירתיות שאחרת אולי התעלמו. תרגול מיינדפולנס מקדם בהירות ומיקוד מחשבה, מפחית השפעת הטיות קוגניטיביות ומשפר את איכות החשיבה האסטרטגית בסביבות עסקיות מורכבות שמשתנות במהירות.

בנוסף ליתרונות הקוגניטיביים, מיינדפולנס יכול למלא תפקיד מכריע בשיפור האינטליגנציה הרגשית ובטיפוח מערכות יחסים חיוביות במקום העבודה.

מיינדפולנס בניהול צוות

לתרגולי מיינדפולנס יכולה להיות השפעה על הדינמיקה של הצוות, וליצירת סביבה שבה שיתוף פעולה ותקשורת אפקטיבית משגשגת. על ידי תרגול מיינדפולנס, חברי הצוות מפתחים תחושה מוגברת של מודעות עצמית, המאפשרת להם להבין את המחשבות, הרגשות והתגובות של עצמם. מודעות עצמית זו משתרעת על האינטראקציות שלהם עם אחרים, מטפחת אמפתיה, הקשבה פעילה והבנה עמוקה יותר של נקודות המבט של עמיתים. כתוצאה מכך, מיינדפולנס מקדמת דינמיקה בריאה יותר של צוות, הפחתת קונפליקטים ושיפור מיומנויות פתרון קונפליקטים. חברי הצוות הופכים פתוחים יותר לרעיונות שונים, פתוחים למשוב, ומצוידים טוב יותר לנווט חילוקי דעות בצורה בונה, מה שמוביל לשיפור שיתוף הפעולה ועבודת צוות מגובשת יותר.

פרק שיעניין אותך:  אימון מנהלים עשה זאת בעצמך


מיינדפולנס בניהול קריירה

למיינדפולנס יכולה להיות השפעה משמעותית על ניהול קריירה וצמיחה מקצועית על ידי תמיכה במסע ההתפתחות האישי והמקצועי. מיינדפולנס מאפשרת לאנשים לטפח רפלקציה עצמית ומודעות עצמית, החיוניות להבנת החוזקות, הערכים והשאיפות של האדם. על ידי עיסוק במיינדפולנס, אנשים מקבלים בהירות לגבי יעדי הקריירה שלהם, מקבלים החלטות מושכלות ומנווטים את נתיבי הקריירה שלהם בתחושה של מטרה ואותנטיות. מיינדפולנס גם מטפח הבנה עמוקה יותר של המניעים, התשוקות והתחומים לצמיחה של האדם, ומעצימה אנשים לממש הזדמנויות המתואמות עם ערכיו ושאיפותיהם ארוכות הטווח.


מדריך פשוט לביצוע מיינדפולנס

שיטות מיינדפולנס יכולות להועיל מאוד בסביבה עסקית, לקדם מיקוד, בהירות ורווחה. להלן מדריך שלב אחר שלב כיצד לשלב מיינדפולנס בשגרת היומיום בסביבה עסקית:
  • מצאו מרחב שקט
    זהה מרחב שקט ונוח שבו תוכל לתרגל מיינדפולנס ללא הסחות דעת. זה יכול להיות חדר מדיטציה ייעודי, פינה שקטה, או אפילו המשרד שלך עם דלת סגורה.
  • הגדירו מסגרת זמן
    הקצו משך זמן ספציפי לתרגול המיינדפולנס שלכם, בהתחשב בלוח הזמנים ובזמינות שלכם. להתחיל עם מסגרת זמן ניתנת לניהול, כגון 5 עד 10 דקות, והאריכו אותו בהדרגה ככל שמרגישים נוח יותר. תפעילו טיימר בנייד למשך הזמן הרצוי, או הפעילו מוזיקת רקע נעימה, אינסטרומנטלית, ללא מילים.
  • אמצו יציבה נוחה
    שבו בתנוחה נוחה, על כרית או על כיסא עם יציבה זקופה אך נינוחה. שמור על עמוד השדרה ישר, ומאפשר תחושת עירנות וקלות. הנח את הידיים על הברכיים או הירכיים.
  • עצמו עיניים או רככו מבט
    עצמו את עיניך בעדינות אם אתה מרגיש בנוח, או לחילופין, הורד את מבטך ומקד אותו בעדינות בנקודה על הרצפה. זה עוזר להפחית הסחות דעת חזותיות ומעודד מיקוד פנימה.
  • הביאו תשומת לב לנשימה
    העבירו את המיקוד לנשימה שלכם. שימו לב לתחושות השאיפה והנשיפה, בין אם זו הקרירות של האוויר הנכנס לנחיריים או העלייה והירידה של הבטן. אפשרו לנשימה שלכם להיות העוגן שלכם, והחזירו בעדינות את תשומת הלב שלכם בכל פעם שדעתכם נודדת.
  • התבוננו במחשבות וברגשות
    בזמן שאתם מתרגלים תשומת לב, מחשבות ורגשות עלולים להתעורר. במקום להיסחף אליהם, התבוננו בהם בגישה לא שיפוטית וסקרנית. שימו לב אליהם כאירועים נפשיים חולפים מבלי להיצמד אליהם או לנסות להדוף אותם.
  • טפחו מודעות לרגע
    החזירו את תשומת לבכם ללא הרף לרגע הנוכחי. שימו לב לקולות שסביבכם, לתחושות בגופכם ולהרגשה הכללית של נוכחות. הרשו לעצמכם לחוות את ההווה במלואו מבלי ללכת לאיבוד במחשבות העבר או העתידיות.
  • תרגלו הכרת תודה
    לקראת סוף זמן המיינדפולנס, הקדישו רגע לטפח הכרת תודה או להעניק חסד אוהב לעצמכם ולאחרים. חשבו על ההיבטים החיוביים של העבודה שלכם או הביעו איחולים לעמיתים, לקוחות או מחזיקי עניין.
  • מעבר מודע לשגרה
    כשאתם מסיימים את תרגול המיינדפולנס שלכם, פתחו באיטיות את עיניכם אם הן היו עצומות, והקדישו מספר רגעים למעבר חזרה לסביבת העבודה שלכם. נשאו את תחושת הרוגע והתמקדות כשממשיכים במשימות.

מוכנים לעבוד על השבחת העסק והפיכתו לנכס? מזהים צורך בשדרוג השגרות הניהוליות והכלים?

אוכל לסייע בזיהוי הפערים, הכנת תכנית עבודה ומעקב אחר ההתקדמות, עד להצלחה.

צרו קשר בהקדם!

 

לא לפספס! הרשמו לקבל פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן

 

צרו קשר!

לשליחת Whatsapp בקליק   לחצו כאן

 

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל

 

לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן

 

אתר מפורט על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים

ומנהלים - לחצו: סטרטגו 360 

 

עקבו אחרי פרקים חדשים ב Instagram  לחצו כאן

 

צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

 

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן

 

עוד על ייעוץ עסקי וחומרים להורדה לעבודה עצמית באתר:

Stratego 360 http://www.stratego360.com/

 


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטיית השורדים, והקושי ללמוד ממצליחנים

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

מדריך לביצוע דברים ע"פ פילוסופיית הטאו

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

המשך ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 25-48

השיר שגרם לטוני רובינס להתייפח: הרצון לנצח - ווינס לומברדי