סדרי העדיפויות למנכ"לים ויזמים


"רובנו משקיעים זמן רב מידי במה שדחוף, וזמן מועט מידי במה שחשוב" - סטפן ר. קובי


מהיום בו מוקם מיזם, מובילי המיזם כבר לא יכולים לשים את עצמם בראש סדרי העדיפויות שלהם. כדי שהמיזם יצליח וישגשג, ישנם הרבה בעלי עניין שצריך לדאוג להם, ומובילי המיזם צריכים לעשות זאת ללא לאוט.
יש בכך דמיון רב למעבר החד מחיי רווקות להיות הורים לזאטוט.  

גם מנכ"ל שכיר נמצא במקום דומה. אמנם נשכר על ידי הבעלים או משקיעים ומחויב אליהם יותר מכל, עדיין נדרש לשים את הבקשות שלהם והעדפות שלהם, רק במקום הרביעי, מתוך כלל הדברים שנמצאים בסדרי העדיפות.

הלקוחות
חברה קיימת בכדי לשרת לקוחות. זו מהות קיומה ומקור האוויר לנשימתה. הלקוחות רוכשים את המוצרים והשירותים, מאפשרים את מימוש פעולות החברה ומספקים את ההכנסות הנדרשות להמשך פעילותה.
זה בסדר גמור ואף מומלץ לפלח את השוק, לבחור לקוחות אידאלים, ולדחות לקוחות פוטנציאלים אחרים. אבל הלקוחות שהחברה בוחרת לשרת, חייבים להיות מרוצים וממליצים.

לקריאה נוספת: הגדר את הלקוח האידאלי שלך למיקוד שיווקי אסטרטגי והתייעלות

העובדים
ללא עובדים, לא קורה דבר. ודברים מופלאים קורים כאשר עובדים מחוברים למטרות הארגון, מלאים מוטיבציה, יוזמתיים ומרגישים חלק מהארגון ושמחים להיות בו. להגיע למצב הזה דורש תשומת לב ממוקדת, אינטליגנציה רגשית ועבודה רבה.

הבנקים
רוב החברות נסמכות על מימון בנקאי בכדי לממן את הפעילות השוטפת וגם השקעות בפיתוח יכולות החברה. בנקים מלווים כסף כשהם בטוחים שהכסף יוחזר על פי ההסכמים והכללים. מנהלי עסקים מנוסים יודעים שכדי לשמור על היכולת שלהם לפעול בחופשיות, לקבל מהבנק מתי שצריך ולא להיות בסיכון קיומי בגלל מגבלות וצעדי גבייה, עליהם להתייחס להתחייבויות כלפי הבנקים בקדושה.

המשקיעים
את המשקיעים, ובצדק, מעניין רק דבר אחד. משקיעים רוצים לקבל החזר השקעה ROI נאות על השקעתם. הם השקיעו בחברה, כי זה מה ששכנעו אותם שיקרה, ומובילי החברה מחויבים לכך לחלוטין.

להורדה חינם, החוברת: המדריך הקצר לבדיקת בריאות העסק

הספקים
הספקים, קבלני המשנה והפרילנסרים הם חלק משמעותי מהמארג שמאפשר לחברה לממש את ייעודה. המטרה היא להיות איתם ברמה גבוה של שיתוף פעולה, בה מתקיימת גם רמה גבוהה של תמיכה הדדית בהתגברות על בעיות שונות שצצות. הספקים שלך הם כמעט תמיד בעדך, ואם לא מרגישים מנוצלים או מאוכזבים מידי, הם נכס חשוב ואף כוח עתודה.

הקהילה
חברה עסקית היא גם קהילה. אנשים לוקחים על עצמם גם תפקידים שאינם פורמלים או מתבקשים מהם, בדיוק כמו בקהילה אחרת. אנשי החברה גם חיים בתוך קהילה רחבה יותר, ולכן מרגישים מאוד טוב כאשר לארגון יש אינטראקציה עם הקהילה, בעזרה ותמיכה, בהשתתפות באירועים ובעזרה לחלשים.

לקריאה נוספת: מנכ"ל - התפקיד. מה עושה מנכ"ל?

הסביבה
לפי תחומי העיסוק, לחברות שונות השפעה שונה על הסביבה ואיכות הסביבה. כולנו רוצים סביבה בריאה יותר וברת קיימא. זיהום, פסולת, בזבוז אנרגיה ורעש הם תוצרים של עשייה, וחשוב להקפיד לטפל בהם באופן נכון לטובת העובדים והקהילה בסביבה.

אתם
כדי לאפשר את העבודה הקשה שלכם לטובת החברה והמיזם, אתם צריכים להיות "מכונה" מתוחזקת ברמה גבוהה.
תזונה בריאה, פעילות גופנית ושינה מספיקה, הם הבסיס ליכולת פיזית ופעלתנות. בנוסף לכך ישנה המשפחה, שצריכה את תשומת הלב והטיפול, התודעה והמחשבה שצריכה התייחסות מודעת כדי להיות עם הראש הנכון בכל מצב, למידה מתמדת והגדלת היכולות שלנו כדי שנרגיש התפתחות והתקדמות וגם מעט פנאי להתפרק.

לא רק שצריך ללמוד לעשות באופן הנכון את כל זה, צריך גם להיות מומחים בניהול זמן וסדרי עדיפויות, כדי שהכל יקרה, בלי נפילות שקשה להתרומם מהם.
אפשר ללמוד מניסיון עצמי ולהשתפר על פני זמן, ואם רוצים להתקדם מהר, מוטב להיעזר במנטורים שיקצרו תהליכים.


לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני לאימייל להרשמה לחצו כאן


ספר הניהול האינטרנטי מנכ"ל-360   http://www.ceo-360.net/


לערוץ הסרטונים ב YouTube   לחצו כאן


למידע על ייעוץ, מנטורניג ואימון עסקי ליזמים, בעלי עסקים ומנהלים - לחצו: סטרטגו 360  

שליחת אימייל לתיאום פגישת התייעצות עסקית וניהולית ללא עלות  לחצו כאן

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

פיצוח קוד המנהיגות: 10 תכונות להצלחה!

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

אסטרטגיה עסקית קלאסית ע"פ מייקל פורטר

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

תרשים גנט Gantt Chart המסלול לפרויקט מוצלח

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"