הדברים שצריך כדי להיות מאושרים בעבודה


 "רוב האנשים מאושרים, במידה בה הם מחליטים להיות" - אברהם לינקולן


האם אתם מרגישים לעיתים לא מרוצים בעבודה?

אולי אפילו מתוסכלים? או שקשה לכם לגייס מוטיבציה?

או סתם, מרגישים שמבזבזים את הזמן, או שלא נמצאים במקום הנכון.


זה קורה גם כשהכל אמור להיות בסדר. השכר, התפקיד, הקולגות, הבוס והחברה.
רובם בסדר. אבל עדיין.
זה לא מרגיש טוב בכלל.


ואולי בכלל הפוך. ממש טוב לכם בעבודה. רק שאתם לא מרוצים מהשכר, או שטייטל התפקיד כבר לא מספק. אבל אם לא חושבים על הדברים האלה, אז העבודה ממש אחלה.

המממממ......


רבים מאיתנו עשויים לחשוב שהדברים האלו הם המשפיעים העיקריים על מידת האושר שלנו בעבודה.

אבל כשחוקרים לעומק, רואים שזה לא זה.

כשאני עובד עם בעלי עסקים על שיפור העסק, התהליכים והארגון, אנחנו חושבים על המוטיבציה והאנרגיה של האנשים. ומתייחסים לכך במקומות אחרים לגמרי.


כדאי לך להבין מהם הגורמים האמיתיים והמדומיינים המשפיעים על מידת האושר של עצמך ושל האחרים בעבודה, כדי לפעול לשיפור מידת האושר שלנו ושל חברי צוות אחרים.

נסקור היבטים שונים. מתרבות ארגונית וערכים במקום העבודה ועד ליחסים עם עמיתים ותחושת הישג, נחשוף את האמת על מה שבאמת משפיע על שביעות הרצון והאושר שלנו בעבודה.

כי מסתבר שיש שלושה דברים, שכאשר הם שם, אז אנחנו שמחים, מרגישים טוב ומרוצים בעבודה.

המשיכו לקרוא, גם כדי לגלות עוד.


הדברים שאנשים בטעות חושבים שעושים אותם מאושרים בעבודה

אנשים רבים חושבים בטעות שהמשכורת או התואר של התפקיד בעבודה הם ההשפעות העיקריות על מידת האושר בעבודה. אמנם זה נכון שגורמים אלו יכולים להשפיע, אבל הם לא הגורמים העיקריים שמשפיעים.
קרה לכולנו שהסתובבנו מתוסכלים, ואולי אפילו לא ישנו טוב בלילה, כי חשבנו שמגיע לנו קצת יותר כסף או תנאים, או שהיה לנו נורא חשוב לקבל תואר מסוים לתפקיד שלנו בעבודה, ואפילו היה קצת פחות חשוב לנו מתוכן התפקיד.

אולי רצינו לשבת במקום יותר יפה, או יותר מאובזר, או יותר נחשב. וחשבנו שאם רק נקבל את זה אז נרגיש נהדר.

ומסתבר שכל הדברים האלו, וגם כמה אחרים בהחלט שווים, אבל לאחר תקופה די קצרה קסמם מתפוגג, ואנחנו חוזרים להרגיש כמו קודם,


פרק שיעניין אותך: האם אתם, או הבוס/ית שלכם, מיקרו-מנהלים?


הדברים שבאמת עושים אותנו מאושרים בעבודה

אז הנה הסקופ! מסתבר שהיחסים עם אנשים, הערכים שהעסק משדר לסביבה הפנימית והחיצונית ותחושת ההישג שלנו מהעשייה שלנו ושל הצוות שאנחנו מזדהים איתו, הם אלו, שיותר מכל דבר אחר, יכולים לגרום לאנשים להיות מאושרים בעבודה.

כאשר אנשים מרגישים מוערכים, מכובדים ומקובלים במקום העבודה, זה יכול להוביל לתחושת סיפוק רב. בנוסף, כאשר תרבות מקום העבודה מכבדת את דעותיהם ותרומתם של העובדים והחברה פועלת בהתאם לערכים שהעובד מזדהה איתם ומכבד, זה יכול ליצור תחושת שייכות וחיבור לארגון.
לבסוף, כאשר אנשים מסוגלים להשיג מטרות בעלות משמעות, שתורמות להצלחת העסק ולבני אדם אחרים, במסגרת עבודתם ולהרגיש גאווה בעבודה שהם עשו, גם זה יכול להוביל לתחושת סיפוק ואושר רב.


השפעת האנשים איתם אנחנו עובדים

לאנשים איתם אנחנו עובדים יכולה להיות השפעה גדולה על מידת האושר שלנו בעבודה. קיום סביבת עבודה תומכת, פתוחה ומשתפת יכולה ליצור סביבת עבודה חיובית שבה כולם מרגישים בנוח ונתמכים.
כאשר אנשים מרגישים שמכבדים ושהם מוערכים על ידי עמיתיהם, זה יכול להוביל לתקשורת ושיתוף פעולה טובים יותר, וזה גורם לשביעות רצון רבה יותר בעבודה.

בני אדם הם חיית להקה. ולכן מאוד חשוב לכל אחד מאיתנו להרגיש חלק מקבוצה, להיות מוערכים ושמקומנו בטוח. ואז אנחנו מוכנים בשמחה לשתף פעולה ולסייע לאחרים, מתוך הכרה בכך שגם יגנו עלינו ויסייעו לנו כאשר יהיה צורך.

בנוסף, כאשר לאנשים יש קשרים חזקים עם עמיתיהם, כאלו שגורמים להם להרגיש חלק מהקבוצה ושותפים למשימה, זה יכול להפחית את השפעת הלחצים השונים ולהפוך את יום העבודה למהנה יותר.

אינטראקציות חברתיות חיוביות עם שאר חברי הצוות והעובדים יכולות להוביל למורל גבוה יותר, וכך ליצור סביבת עבודה בה אנשים מאושרים יותר.


להורדה חינם חוברת עבודה: להפוך את העסק למערכת שיטתית


השפעת ערכי החברה

לערכי החברה יכולה להיות השפעה עצומה על מידת האושר שלנו בעבודה.
כאשר חברה פועלת באופן שאנשים מרגישים שזה תואם את הערכים שלהם, אז רמת ההזדהות יכולה להיות גבוהה, ומרגישים שנמצאים במקום הנכון.

מקום נכון עבורנו, בו אנו שמחים לקשור את המותג האישי עם המותג של העסק. כלומר, אנחנו מרגישים שאנחנו שווים יותר כאנשים, בזכות זה שאנחנו במקום הזה.
ערכי חברה המתמקדים בשמירה על הסביבה, בהוגנות עסקית ואישית, בשיתוף פעולה ובהכללה של אוכלוסייה מגוונת יכולים להוביל לתחושת קהילה ותמיכה הדדית בין כל העובדים. וערכי חברה ששמים דגש על בריאות, רמת לחץ סביר ורווחה, של עובדים ולקוחות, יכולים ליצור סביבה המעודדת כל אחד לדאוג טפל בבעיות של עצמו בזמן, כך שגם יהיה עובד תורם יותר, וגם יביא לסיפוק ואושר במקום העבודה.

מצד שני, מקום עבודה שאינו מתחשב בסביבה ומתייחס לעובדים ולקוחות כשימושיים למטרה מסויימת בלבד, כמו רווח בעיקר לבוס, יוצר תחושה של ניכור משמעותי.


השפעת תחושת ההישג

לתחושת הישג יכולה להיות השפעה גדולה ומשמעותית על מידת האושר שלנו בעבודה. תחושת גאווה וסיפוק מהעבודה שעשינו יכולה להוביל לתחושת סיפוק רב יותר ממקום העבודה ולתחושה של פעולה מתוך הגשמה של מטרה בעבודה שלנו.
כאשר אנו מסוגלים להשלים משימות, להשיג מטרות ולהגיע למימוש אבני דרך, זה יכול להוביל לתחושת התקדמות והישג שיכולה להשפיע לטובה על רמת האושר שלנו. תחושת הישג יכולה להוביל למוטיבציה מוגברת להמשיך לשאוף להצלחה ולהשיג עוד יותר.

חשוב לנו במיוחד לדעת שהעבודה שלנו, המאמץ, ההתקדמות וההצלחות, הם בעלי משמעות למטרות של כלל הארגון. עבודה קשה שבסוף מתברר שהבעלים וההנהלה הבכירה לא מעריכים, גורם לתחושת ניכור, חוסר נכונות להשקיע ואף לרצון לעזוב.


פרק שיעניין אותך: לעשות את המסע מניהול למנהיגות


מה אנחנו יכולים לעשות

עובדים בעסק יכולים לנקוט במספר צעדים כדי להגביר את מידת האושר שלהם בעבודה.
ראשית, להקדיש זמן כדי להכיר לעומק וברמה האישית את עמיתיהם ולבנות איתם קשרים שהם מעבר למינימום הנדרש כדי לבצע משימות. זה יכול לסייע ליצור סביבת עבודה תומכת ושיתופית.

בנוסף, לשאוף לעסוק בעבודה משמעותית שיש בה עשייה הנראית לעין שאפשר ולהתגאות בעבודה שעושים. צריך גם להקדיש זמן כדי לזהות את ההישגים ולהעריך את ההצלחות. הכי טוב, אם מצליחים לקשור בין ההישגים שלנו להתקדמות הארגון לעבר היעדים. אם נדרש, יש לעבוד על כך יחד עם המנהל הישיר.

לבסוף, כדאי לעובדים בעסק לוודא שהערכים במקום העבודה שלהם עולים בקנה אחד עם הערכים שלהם ושהתרומה שלהם מוכרת ומוערכת ע"י חבריהם וההנהלה. במידה שמוצאים קונפליקט ערכי, כדאי לבדוק אם ניתן להשפיע על החברה להתנהל באופן שיותר מתאים.


לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן


להתיעצות ב Whatsapp עכשיו   לחצו כאן


לשליחת הודעת Telegram עכשיו לחצו כאן

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל


לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן


למידע על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים ומנהלים
- לחצו: סטרטגו 360 


צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

עקבו אחריי ב Instagram לחצו כאן

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן


http://www.stratego360.com/

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

המשך ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 25-48

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

אסטרטגיה עסקית קלאסית ע"פ מייקל פורטר

היה לבוש בקפידה כדי לקבל יותר