כישורים חיוניים לבעלי עסקים


"לא בונים עסק. בונים אנשים, והם בונים את העסק" - זיג זיגלר


ישנם כישורי מפתח שמאוד יסייעו לבעלי עסקים קטנים ובינוניים להביא ולשמר את העסק בהצלחה. בעל עסק,ירצה לעשות כל שביכולתו כדי להבטיח שהמותג יוביל מול המתחרים, ולכן חשוב שיהיו לך הכישורים והניסיון הנדרשים.

מנהיגות
האחריות הבלעדית לפיקוח על תהליכים, ולווידוי שהם פועלים ותורמים להצלחת העובדים במשימותיהם והצלחת החברה, היא שלך. לכן חיוני לדעת כיצד להוביל ולהאציל משימות, סמכויות ותפקידים כראוי. הכרות מקרוב של כל העובדים וזיהוי החוזקות והחולשות של כל אחד מחברי הצוות יכול להיות בעל השפעה גדולה, במיוחד כשמדובר בבחירת האנשים שמתאימים לתפקידים השונים בתוך העסק.
נטילת אחריות והפגנת אמון כלפי עובדים היא המפתח כשמדובר בניהול חברה מצליחה. עובדים נרתמים כאשר הם יודעים כיצד הם תורמים להצלחת העסק וכשיש להם אמון גבוה במנהיגות.


פרק נוסף שיעניין אותך: 11 דברים שמנהיג חייב ללמוד לעשות

תקשורת
תקשורת יעילה בעסקים, מגדילה את הסיכויים שתגיעו רחוק ותגשימו יעדים. סביר להניח שתבואו במגע עם אנשים על בסיס יומיומי, לקוחות, עובדים וספקים, לכן לדעת איך להתייחס לאחרים נכון ולתקשר איתם זו יכולת קריטית. כבעלי עסקים אתם צריכים להיות בטוחים בגישה, כך שכל אלו שייחשפו למותג שלך(האישי והעסקי)  יאמינו בך.
כישורי תקשורת מתפתחים במגוון דרכים, כולל התנסות בליווי יועצים ומאמנים, דיבור לפני קהל בכל הזדמנות והתניית הרגלי תקשורת, על בסיס יומי.

מכירות ושיווק
כדי שהעסק שלכם ייחשף ללקוחות הפוטנציאלים, האידיאליים, אתם צריכים להפעיל אסטרטגיות שיווק ומכירות נכונות. בין אם מדובר במדיה חברתית והקמת דף עסקי בפייסבוק ובין אם אתם משתמשים ב- SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) כדי להבטיח שהעסק שלכם יישאר בראש תוצאות החיפוש באינטרנט, או בונים אתר אינטרנט ייחודי או חנות אינטרנטית, הידיעה כיצד לבסס את המותג שלכם באינטרנט ובאופן מוחשי היא בעלת חשיבות מכריעה.

להורדה חינם של חוברת: תבנית להכנת תכנית אסטרטגית

ניהול זמן
בכל עסק, ישנם זמנים שבהם עסוקים מאוד ויותר מאשר בזמנים אחרים. רצוי לא לנסות ללהטט הר של פרויקטים ומשימות, כי מידי פעם דברים נופלים, נשברים או נשכחים, ועובדים עוד יותר קשה כדי לתקן ולפתור את הבעיות.
חשוב לדעת כיצד לנהל זמן בתבונה, כלומר שאתם והעובדים שלכם תפעלו בתפוקה גבוהה שניתן לשמר על פני זמן רב ותמיד מכוונת להגשמת היעדים. הבסיס הוא אסטרטגיה נכונה, ניתוח SWOT, ניתוח 80/20, תיעוד תהליכים, ויישום כלים ותהליכים נכונים.

ניהול פיננסי
כדי שהעסק שלכם ירוויח, תצטרכו להבין את התקציב והתכנית העסקית באופן יסודי. חשוב להבין את עלויות היום יום הכרוכות בניהול החברה שלך ואת ההשפעה על הדוחות הכספיים כפי שיבואו לידי ביטוי מנקודת מבטם של הבנקים ורשויות המס. אם אינכם יודעים את ההבדל בין הכנסות להוצאות בדוחות הכספיים, או שאתם לא בטוחים מהו דו"ח מאזן ודו"ח רווח והפסד, מצבכם מסוכן, כי ייתכן שאתם מנהלים עסק בהפסד ותגלו את זה רק כשזה יתבטא בבעיות תזרימיות שקשה מאוד לפתור.


פרק נוסף שיעניין אותך: רשימת תיוג שבועית למנכ"ל

סיכום
בין אם אתם מנהלים עסק קטן או ארגון גדול, יכולות מתקדמות של הבנה ופיקוח על המנגנונים המחזיקים ומפעילים את החברה שלכם הוא קריטי. כדי להבטיח שהדברים יתנהלו בצורה חלקה, חשוב מאוד שתדעו לתקשר, להוביל ולנהל את הצוות שלכם. כמו כן, אסטרטגיות שיווק נכונות חשובות לגיוס לקוחות מתאימים והכנסות, וניהול הזמן והכספים יבטיח יעילות ועקביות.
ניסיון עוזר, השכלה פורמלית, כמו MBA, עוזרת, ובמקרים רבים כדאי לקבל ליווי של מנטורים ויועצים מנוסים מאוד, שיכולים לחסוך לכם הרבה זמן ומשאבים שנשחקים בניסוי וטעייה.

לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני
לאימייל: לחצו כאן


למידע על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים ומנהלים
- לחצו: סטרטגו 360 


צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות:


צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן
התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן
עקבו אחריי ב Facebook לחצו כאן
עקבו אחריי ב Instagram לחצו כאן
עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן
ספר הניהול האינטרנטי מנכ"ל-360 
  http://www.ceo-360.net/

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטיית השורדים, והקושי ללמוד ממצליחנים

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

ניתוח אסטרטגי עם מודל 7-S של מקינזי

מדריך לביצוע דברים ע"פ פילוסופיית הטאו

המשך ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 25-48