רשימת תיוג שבועית למנכ"ל


"חיסרון של ניסיון הוא שאינך יכול להביט בעסק עם עיניים טריות. פטר את עצמך ביום שישי, ותגיע לעבודה ביום ראשון כאילו חברת השמה הנחיתה אותך שם להוביל מהפך" - אנדראה ג'ונג


תמיד יש הרבה לעשות בסטארט-אפ או חברה קטנה והמנכ"ל מרגיש אחראי ליעדי הארגון ותוצאותיו, לתפקוד המערכות והאנשים בכל התפקידים, ללקוחות, לספקים, לאנשי הפיתוח, המנהלה, המכירות והתפעול. אבל איפה להשקיע את מירב המאמצים? מה לעשות כשיגרה? איפה לשים את עצמך בארגון?
מנכ"לים רבים נדחפים לעסוק בעיקר בתחום מצומצם, בו יש להם התמחות, או שבו הם דווקא רואים חולשה בחברה, שאותו הם רוצים לתגבר, כדוגמת מכירות, שיווק או פיתוח ויזמות.

אני ממליץ לעיין בפוסט בו הצגתי את התפקיד ואת הנושאים החשובים ביותר בהם על מנכ"ל לעסוק, אשר הם המחויבות של המנכ"ל ולא ניתן להעביר את האחריות עליהם לאחרים.

פרק שיעניין אותך:  מנכ"ל - התפקיד. מה עושה מנכ"ל?

מעבר לכך, במהלך פעילויות היום יום, על המנכ"ל להיות מורגש בתוך הארגון וללקוחות, מעורב, כך שיקבל מידע חיוני לקבלת ההחלטות שלו, וליצור לעצמו הזדמנויות להשפיע על התרבות הארגונית. דחוף את הצוות המוביל אחרי ששכר את הכוכבים בכל תפקיד חשוב בארגון, התפקיד של המנכ"ל לאתגר אותם לעשות דברים יוצאי דופן. - הגדר יעדים אגרסיביים. היעדים צריכים להיות אפשריים, אך כאלו שדורשים מאמץ, חוסן ויצירתיות.
- תן משוב תכוף. משוב חיובי חשוב בדיוק כמו משוב שלילי. העבר את המשוב כאשר השומע מוכן לקבל אותו, והעבר אותו בקצרה עם דגש על ההשפעה על הארגון, ולא כביקורת כללית או על אישיות. - קיים פגישות צוות קבועות. פעם בשבוע או שבועיים, 30 דקות, עם אג'נדה קבועה שמערבת את כל היושבים בחדר.. - פגישות 1:1. 30 דקות עם כל אחד מהעובדים שמדווחים אליך. 50% מהזמן לרשות העובד, לדבר על כל דבר שצריך, ו-50% עבור המנהל, להעביר מידע או מסרים. מטרת הפגישה, לאפשר לעובד לדעת שהוא נשמע, ולתת הזדמנות למנהל לעזור לעובד להצליח. בירור חילוקי דעות לעיתים קרובות, אנשים בארגון נמצאים בחילוקי דעות על דרך הפעולה. לרוב הם חכמים, עם ניסיון ועם מוטיבציה להצליח, והבחירה בין הדרכים אינה חד משמעית. בירור מחלוקות אלה הוא אחד החלקים הקשים ביותר מבחינה רגשית, אבל מנכ"לים רבים פשוט מתחמקים מהם ואין דבר שמייצר תרבות נוראה כמו מנכ"ל שמזניח קבלת החלטות או גרוע מזה, עושה יותר מדי פשרות.

להורדה חינם חוברת עבודה: להפוך את העסק למערכת שיטתית
ניהול על ידי הליכה מסביב (MBWA) כששמעתי לראשונה את המלצתו של מנכ"ל IBM האגדי, לו גרסטנר, לנהל בשיטת MBWA חשבתי כמה פשוט זה נראה, אבל חכם! כדאי להשקיע בכך כמה שעות בשבוע. פשוט לבקר באזור העבודה של עובד ולשאול, "על מה אתה עובד?" להתעניין באמת, לראות פרטים, לשאול למה ולדעת את מי זה משרת בארגון ומחוצה לו וכיצד הפעולה הזו משפיעה על הארגון. זו גם הזדמנות טובה להראות לעובד שהוא חשוב ולפתח יחסים אישיים טובים. נאמנות וחיבור מגיעים מקשר אישי, וגם שים לב שכך מקבלים מידע ראשוני, בלי פילטרים.

פרק שיעניין אותך: חמש הרמות של ניהול
שוחח עם לקוחות מנכ"ל צריך לבלות כ -25-30% מהזמן שלו עם הלקוחות, ולא עם אנשי הרכש שלהם, אלא עם המשתמשים ומקבלי ההחלטות. רק כך יקבל תחושה ישירה של משמעויות האסטרטגיה העסקית ועל נקודת המבט של הלקוחות על הארגון. נוקדת המבט החשובה ביותר.

לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן


לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת הפרקים לחצו כאן


צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

עקבו אחריי ב Instagram לחצו כאן

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן


לשליחת הודעת Whatsapp עכשיו   לחצו כאן

לשליחת הודעה בטלגרם עכשיו לחצו כאן


למידע על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים ומנהלים
- לחצו: סטרטגו 360 

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות:

אימייל

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטיית השורדים, והקושי ללמוד ממצליחנים

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

ניתוח אסטרטגי עם מודל 7-S של מקינזי

מדריך לביצוע דברים ע"פ פילוסופיית הטאו

המשך ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 25-48