שתיים עשר מיומנויות חיוניות למנהל


"הבעיה הגדולה בתקשורת, היא האשליה שהיא אכן התרחשה" - ג'ורג' ברנרד שו


ישנם מיומנויות רבות שמנהלים יכולים ללמוד כדי לשפר את האפקטיביות שלהם בעבודה.
למשל, התמחות בסגירת עסקאות, השלבים בביצוע ראיון עבודה טוב, או את רזי החשבונאות למנהלים. אך מספר מיומנויות בסיסיות ותכונות ניהוליות, חיוני שמנהלים יביאו איתם כבר ביום הראשון. בהתחשב בכך שארגונים טועים בכמעט 80% בבחירת המועמד הטוב ביותר למשרה, חשוב להקפיד על שכירת מנהל שיש לו לפחות את המיומנויות הבאות:

תקשורת מילולית
בראש ובראשונה, מנהלים הם מאמנים של העובדים הישירים שלהם. מנהלים מספקים משוב לעובדים, מדריכים, ומציעים דרכים לשיפור ביצועים. לכן, מנהלים צריכים להיות מסוגלים לנהל ביעילות שיחה ומערכת יחסים דו כיוונית.

לשאול שאלות
מנהל טוב יודע שהוא אינו מקור כל התשובות, אך כלי חיוני עבורו הוא שאילת שאלות. המנהל אחראי על פתרון בעיות, אך אינו בהכרח מביא הפתרון או מבצעו. מעבר להבאת המיקוד והמשאבים, מנהלים צריכים ללמד את הצוותים שלהם לפתור בעיות, והדרך הכי טובה לכך היא על ידי הצבת שאלות ביניים, שהפתרונות שלהם מקרבות לפתרון. מנהל צריך להיות סקרן ומוכן לשאול שאלות (ולא בהכרח לקבל תשובה). מנהל גם צריך להיות פתוח כדי ולתת לאחרים להרגיש בנוח לומר ולהתמודד כאשר הם לא יודעים משהו.

הקשבה
מנהל טוב יודע מתי להפסיק לדבר ולהקשיב. הם גם יודעים להקשיב בצורה פעילה ויעילה. הקשבה נותנת לאחרים תחושת העצמה, וביטחון לקחת יוזמה, לחלוק מידע ולהוביל שיפורים ופתרונות.

פרק נוסף שיעניין אותך:  ארגון מצליח צריך מנהל ברמה 5

מתן משוב
כדי שעובדים יתפתחו ויסתנכרנו עם הארגון, משוב צריך להינתן באופן תכוף. משוב צריך להינתן בכל הזדמנות, במסדרון, בסביבת העבודה, בשיחה אישית ובמפגשים אקראיים. משוב חיובי כגון, "כל הכבוד על _____" או "ראיתי שהצלחת/השקעת _______", ובמקרה של משוב שלילי, "רציתי להעיר את תשומת ליבך שכשאת/ה עושה ______, אז יש השפעה שלילית על ______ באופן _____"
בכל מקרה, לא כפגיעה אישית, ולא בהכללה וכותרת.

ניהול זמן
כאשר למנהלים יש יותר מדי פרויקטים על שולחנם ואין מספיק זמן, הם נאלצים לתעדף את עבודתם ולהזניח את תרומתם לצוות. מנהל חייב להיות מסוגל לנהל את זמנו ועדיין לעקוב אחרי התקדמות חברי הצוות, להיות מעורב, לחלוק במטלות ולסייע להתגבר על מהמורות בכדי שגם הם ישיגו את המטרות שלהם.
לרוב קיימת משימה חשובה מכולן שראוי להתמקד בה ולהעביר משימות אחרות בהאצלת סמכויות.

האצלת סמכויות
כדי להשתמש באופן מיטבי ביכולות שיש לאנשים בחברה ולרתום אותם להצלחה עם מוטיבציה, יש להאציל סמכויות באופן נכון. כשמאצילים סמכויות, העבודה עוברת מהמנהלים לכפופים להם. אך יחד עם העבודה, חשוב להעביר גם את סמכויות הביצוע וההחלטה. מאותו רגע, המנהל הופך לתומך, עוזר ומפרגן, וגם חולק בלקיחת האחריות, על ההצלחה או הכישלון, כאילו ביצע בעצמו.

להורדה חינם של חוברת: תבנית להכנת תכנית אסטרטגית

קבלת החלטות
ניהול אפקטיבי ויעיל כרוך בקבלת החלטות טובות. מנהל צריך להיות מסוגל להסתכל על המצב ולעשות הערכה על דרך פעולה. אם מנהל זקוק למידע נוסף כדי לקבל החלטה, הוא נדרש להשתמש במיומנויות המוזכרות מעלה בכדי לקבל את מה שצריך.

שירות לקוחות
לכל מנהל קיימים מספר לקוחות, פנימיים וחיצוניים, ומעליו ומתחתיו בהיררכיה הארגונית. מנהל צריך להבין מי הלקוחות שלו, מה הדרישות שלהם, וכיצד לספק אותם. ההבנה הזו קריטית לניהול זמן יעיל וקבלת החלטות.

חשיבה מערכתית
מנהל צריך לדעת מתי ללכת על "תמונה גדולה" ומתי להתמקד בפרטים, ומתי נדרשים שניהם. סוג החשיבה, התגובה והתוצרים שיפיק מנהל יכול לקבוע אם הצוות שלו יהיה ממוקד ויבצע פעולות נכונות ויעילות, או שישרור בלבול ובזבוז משאבים, עם תוצאות דלות.

פרק נוסף שיעניין אותך: המנהל האפקטיבי – של פיטר דרוקר

ניהול לחצים
אנחנו לומר לאחרים איך לנהל את הלחץ שלהם. אבל אנו יכולים לנהל את האופן בו הלחץ שלנו משפיע על אחרים. מנהל צריך להיות מסוגל לזהות ולנהל רמות הלחץ של עצמו. על מנהל להפגין רוגע כלפי הצוות שלו בכדי שרמת התפקוד יישאר גבוה.

ניהול סכסוכים
מנהל צריך להיות מסוגל להתמודד עם קונפליקט או סכסוך מתוך מטרה של עזרה לאחרים להגיע לפתרון גם כאשר חשוב להם להגן על עמדתם. עובד צריך להיות מסוגל לנקוט עמדה גם אם זה אומר חילוקי דעות עם הבוס או עם עמיתים. מצד שני, יש צורך לדעת כיצד לתווך ולהגיע לסיכומים יעילים ללא משקעים.

תקשורת כתובה
תקשורת אלקטרונית יעילה ומקלה על תקשורת עם העובדים. אבל בתקשורת כמו אימייל, קשה לקרוא את הכוונה ואת הרגש, לא רואים חיוך ולא אינטונציה צינית. מנהל צריך להיות מיומן בתקשורת כתובה איכותית, כך שמילותיו יובנו ויפורשו כראוי.

לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני
לאימייל: לחצו כאן


למידע על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים ומנהלים
- לחצו: סטרטגו 360 


צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: לחצו כאן


צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן
התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן
עקבו אחריי ב Facebook לחצו כאן
עקבו אחריי ב Instagram לחצו כאן
עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן
ספר הניהול האינטרנטי מנכ"ל-360 


#managementconsulting #executivecoaching #leadership #productivity
#strategy #negotiation #personaldevelopment #networking #lean
 #projectmanagement #gettingthingsdone #business 
#operationsmanagement #grit #stoicism #sales #profit
 #businessstrategy #entrepreneurship
 #startups #bodylanguage #leanstartups #israel #startupnation

 #personalbranding #socialmedia

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"

המשך ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 25-48

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

אסטרטגיה עסקית קלאסית ע"פ מייקל פורטר

היה לבוש בקפידה כדי לקבל יותר