אסטרטגיות שיווקיות של ביבי נתניהו


"אני תמיד מפסיד את הבחירות בסקרים, ותמיד מנצח אותם ביום הבחירות" - בנימין נתניהו


הספר האינטרנטי מנכ"ל 360 אינו עוסק בפוליטיקה ואינו תומך או מתנגד לאף מפלגה או גוף פוליטי.
למרות הנ"ל, אסתכן ואכתוב על האסטרטגיה השיווקית אותה הפעיל ביבי נתניהו בקמפיין הבחירות שהסתיים ב- 2019.

הקמפיין הזה ראוי לציון כיוון שהוא נוהל בסביבה קשה ועוינת למתמודד, כשהוא מתחרה על קולות מצביעים (לקוחות) מול מתחרים שמפעילים את כל היכולות שלהם. השימוש המקצועי באסטרטגיה שיווקית יכול לשמש דוגמה למנהלי עסקים ואנשי שיווק שמתמודדים בסיבות עסקיות מאתגרות.

פוליטיקאים משתמשים בשיווק

פוליטיקאים משתמשים בטכניקות שיווק משום שהן יעילות בהגעה לבוחרים ובהשפעה על דעותיהם. 
הנה כמה דוגמאות לאופן שבו נעשה שימוש בטכניקות שיווק בקמפיינים פוליטיים:

  • בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2008, ברק אובמה השתמש במדיה החברתית כדי להגיע לבוחרים צעירים. הוא יצר נוכחות מקוונת חזקה והשתמש בפלטפורמות כמו פייסבוק וטוויטר כדי ליצור קשר עם הבוחרים.
  • בבחירות לנשיאות ארה"ב 2016, דונלד טראמפ השתמש בקמפיינים שליליים להשפעה רבה. הוא תקף את יריביו ללא הרף, תוך שימוש בהתקפות אישיות וברטוריקה מתלהטת.
  • בבחירות הכלליות בבריטניה 2019, המפלגה השמרנית השתמשה בשיווק מבוסס-נתונים כדי למקד את המסרים שלה. הם השתמשו בנתונים כדי לזהות מצביעים סבירים ולאחר מכן התאימו את המסרים שלהם לאותם מצביעים.
אלו הן רק כמה דוגמאות לאופן שבו נעשה שימוש בטכניקות שיווק בקמפיינים פוליטיים. השימוש בטכניקות שיווק בקמפיינים פוליטיים הוא תחום מורכב ומתפתח כל הזמן. עם זאת, על ידי הבנת יסודות השיווק ויישומן בזירה הפוליטית, פוליטיקאים יכולים להגדיל את סיכויי ההצלחה שלהם.


טכניקות השיווק הנפוצות בפוליטיקה

בנושא השימוש בטכניקות שיווק של פוליטיקאים בקמפיינים, טכניקות נפוצות,

  • הגדר את קהל היעד שלך ואת הצרכים והדאגות שלו. קמפיין יצליח רק אם תגיע לקהל הנכון ותזכה אותו לתהודה. משמעות הדבר היא הבנת הערכים, הצרכים, האמונות והדאגות שלהם. ברגע שאתה מבין את הקהל שלך, אתה יכול להתאים את המסרים ואת הפנייה שלך בהתאם.
  • צור הודעות שמהדהדות עם הקהל שלך. דברו אל הערכים, הצרכים, האמונות וכו' של קהל היעד שלכם בצורה שיוכלו להתייחס אליו. השתמש בשפה ברורה ותמציתית שקל להבין. הימנע משימוש בז'רגון או במונחים טכניים שאולי הקהל שלך לא מכיר.
  • בחר את ערוצי השיווק הפוליטיים שלך על סמך היכן נמצא הקהל שלך. כעת, לאחר שיש לך תובנה לגבי הקהל והתכנים שלך שיהדהדו, המסירה תמלא תפקיד מפתח בהגעה לאנשים הנכונים עם המסר שלך. זה אומר להשתמש בערוצים הנכונים כדי להגיע לקהל שלך. לדוגמה, אם הקהל שלך נמצא בעיקר במדיה חברתית, אז תרצה למקד את המאמצים שלך בשיווק במדיה חברתית.
  • השתמש בשיווק דיגיטלי מונחה נתונים. עם עליית השיווק הדיגיטלי, חשוב יותר מאי פעם להשתמש בנתונים כדי לעקוב אחר האפקטיביות של מסעות הפרסום שלך. המשמעות היא מעקב אחר דברים כמו תעבורת אתר, מעורבות במדיה חברתית ותרומות. על ידי מעקב אחר הנתונים שלך, תוכל לראות מה עובד ומה לא, ולבצע התאמות בקמפיינים שלך בהתאם.
  • צור קשר עם הבוחרים. אל תפציץ רק את הקהל שלך במסרים. קח את הזמן לעסוק בהם וענה על שאלותיהם. זה יעזור לך לבנות מערכות יחסים עם הבוחרים ולהרוויח את אמונם.
כמה מטכניקות השיווק הנפוצות ביותר בהן משתמשים פוליטיקאים בקמפיינים כוללות:
  • דיוור ישיר: זוהי טכניקת שיווק מסורתית שעדיין יעילה בהגעה לבוחרים. דיוור ישיר מאפשר לך למקד את המסר שלך לבוחרים ספציפיים בהתבסס על הדמוגרפיה, תחומי העניין והיסטוריית ההצבעות שלהם.
  • קשר טלפוני: זוהי עוד טכניקת שיווק מסורתית שיכולה להיות יעילה בהגעה לבוחרים. קנבס טלפוני מאפשר לך לנהל שיחה אישית עם הבוחרים ולענות על שאלותיהם.
  • פרסום מקוון: זוהי טכניקת שיווק חדשה יותר שהופכת פופולרית יותר ויותר. פרסום מקוון מאפשר לך למקד את המסר שלך לבוחרים ספציפיים בהתבסס על הרגלי הגלישה המקוונת שלהם.
  • מדיה חברתית: מדיה חברתית היא כלי רב עוצמה שניתן להשתמש בו כדי להגיע לבוחרים ולבנות איתם קשרים. פוליטיקאים יכולים להשתמש במדיה החברתית כדי לשתף את המסר שלהם, לענות על שאלות ולתקשר עם הבוחרים.
השימוש בטכניקות שיווק של פוליטיקאים בקמפיינים נעשה מתוחכם יותר ויותר בשנים האחרונות. ככל שהטכנולוגיה התפתחה, כך גם הדרכים שבהן פוליטיקאים מגיעים לבוחרים ומתחברים אליהם. על ידי שימוש בטכניקות שיווק נכונות, פוליטיקאים יכולים להגדיל את סיכוייהם לזכות בבחירות.

בנוסף לטכניקות השיווק שהוזכרו לעיל, פוליטיקאים עשויים להשתמש גם בטכניקות אחרות כגון:
  • יחסי ציבור: זה כרוך ביצירת סיקור תקשורתי חיובי עבור המועמד.
  • אירועים: זה כרוך בקיום עצרות, בתי עירייה ואירועים אחרים שבהם המועמד יכול ליצור קשר עם הבוחרים באופן אישי.
  • ארגון עממי: זה כרוך בגיוס מתנדבים כדי לצאת מההצבעה.
השימוש בטכניקות שיווק בקמפיינים פוליטיים הוא תחום מורכב ומתפתח כל הזמן. עם זאת, על ידי הבנת יסודות השיווק ויישומן בזירה הפוליטית, פוליטיקאים יכולים להגדיל את סיכויי ההצלחה שלהם.

וכעת נתמקד בשיטות השיווק של ביבי נתניהו.

בידול

שמירה על שונות מהמתחרים ויצירת מאפיינים ששונים מהותית משל מתחרים מאפשרים מיתוג וקבלת תשומת לב מלקוחות. תמיד קיים סיכון שיחד עם יצירת אוהדים ומעריצים, נוצרים גם מתנגדים ושונאים, אך זה מצב טוב. האיום הגדול ביותר על משווק אינו יצירת מתנגדים, אלא אדישות השוק כלפיו.

להורדה חינם של חוברת העבודה: הגדר את הלקוח האידאלי שלך למיקוד שיווקי אסטרטגי והתייעלות

מיתוג

"ביבי" זה מותג. השם הקצר, בן ארבע אותיות בלבד, מספיק כדי ליצור בראשו של כל שומע דמות ויזואלית חזקה ולעורר רגש משמעותי. מעבר לכך, המותג מייצג דברים מאוד מוגדרים שכוללים מדיניות כלכלית, מדיניות ביטחונית, אישיות מסוימת וכד'. הקיום של מותג חזק הוא מפתח להצלחת כל הכלים השיווקיים.


פרק נוסף שיעניין אותך: אומנות העסקה – דונאלד טראמפ

סלוגן

משפט מפתח שמסכם את כל העניין המורכב בקצרה תומך במיתוג ומאפשר לציבור לזכור ולשנן את המסר. "ביבי או טיבי?"


משולשות וכיבוש המרכז

בפוליטיקה אמריקאית זה נקרא Triangulation, מילה כמעט גסה, כי היא מצביעה על התגמשות אידאולוגית. קלינטון ואובמה השתמשו בה רבות. ביבי השתמש במשולשות בכך שלקח נושאים פופולריים מהמתחרים וניכס אותם לעצמו, ובכך כבש את מרכז המפה הפוליטית. ראש הגבעה.



דחיפות

כולם יודעים מתי בדיוק יום הבחירות ומתי הוא מסתיים, ובכל זאת צריך ליצור אצל אנשים תחושת דחיפות בכדי להניע אותם לפעולה. בכל מערכת בחירות ביבי מצליח ליצור ביום האחרון תחושת דחיפות שתוציא את הבוחרים לקלפיות ותמקד אותם בבחירה שאליה הוא מכוון.


פרק נוסף שיעניין אותך: Hardball – כללים למשחקים פוליטיקה

קטן מול ענקים

למרות שביבי בשלטון 10 שנים והינו הדמות הפוליטית החזקה ביותר, הוא מצליח ליצור תחושה שהוא הקטן נלחם בענקים. בשיוך לעומתנות והפחדה למושגים יבשים כמו שמאל, תקשורת, רשויות עכיפה וכד', הוא מצליח ליצור אמפתיה רבה מצד אלו שעשויים לתמוך בו.
כמו הפרסומת של אפל כשהשיקה את המקינטוש ב 1984


שליטה באג'נדה

כשהאג'נדה בתקשורת הרדיו והטלוויזיה לא הייתה לרוחו, ביבי הקפיד לשתוק. וכשהגיע לראיונות בימים האחרונים, כולם כל כך חיכו למוצא פיו, שיכל לשלוט בנושאים שבהם תתמקד השיחה. מהרגע שעשה זאת, הדברים שלו היו לשיחת היום. 
שליטה באג'נדה נוצרת ע"י מינוף אירועים גדולים וחיצוניים לטובת הדבר אותו אתם מנסים לקדם.


רשתות חברתיות ושיח ישיר עם הלקוח

הרוב המכריע של תקציב השיווק שניהל ביבי במערכת הבחירות האחרונה הופנה לרשתות חברתיות, פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם. בכך הקמפיין דילג מעל כל ערוצי התקשורת ופנה ישירות לבוחרים מקהל המטרה.
לא רק שבכך עברו מסרים ישירים ותכופים לקהל הנכון, אלא שגם התקבל חיסכון בכך שהמסרים לא הגיעו לקהל שלא מתאים בזכות האלגוריתמים של הרשתות והיכולת של המשתמש להשפיע על התוכן שמגיע אליו.

לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן

 

צרו קשר!

לשליחת Whatsapp בקליק   לחצו כאן

 

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל

 

לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן

 

אתר מפורט על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים

ומנהלים - לחצו: סטרטגו 360 

 

עקבו אחרי פרקים חדשים ב Instagram  לחצו כאן

 

צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

 

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן

 

עוד על ייעוץ עסקי וחומרים להורדה לעבודה עצמית באתר:

Stratego 360 http://www.stratego360.com/

 


#managementconsulting #executivecoaching #leadership #productivity #strategy #stratego360 #ceo-360 #ronezer #ronnezer #negotiation #success #networking #projectmanagement #goals #profit #team #mindfulness #grit #stoicism #businessstrategy #entrepreneurs #ikigai #startup #emotionalinteligence #bodylanguage #leanstartup #startupnation #startup_israel #startup_nation #marketingstrategy #sales #networking

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטיית השורדים, והקושי ללמוד ממצליחנים

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

ניתוח אסטרטגי עם מודל 7-S של מקינזי

המשך ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 25-48

מדריך לביצוע דברים ע"פ פילוסופיית הטאו