תלמדו מיתוג משפיטה


"מי אתם שתגידו לי מה אני מגחיכה ומה לא?" - שפיטה

בגמר הכוכב הבא לאירווויזיון הזמרת רותם שפי, בשם הבמה שלה שפיטה, הפכה את עצמה לכוכבת וסלבית, למרות שגם יצרה התנגדות רבה. התהליך שעברה ובמיוחד במערכת היחסים עם השופטים והקהל כלל להפוך רבים מהם מסולדים למעריצים.
זו דוגמה מצוינת לשימוש במיתוג, בידול, פילוח שוק ואותנטיות כדי להעביר לקוחות פוטנציאלים מאדישות לעניין, אהבה ונאמנות.

מותג
מותג מתקבל כאשר שם, לוגו או עיצוב מסוים מעלה לאנשים באופן אוטומטי חיבור לטעם, איכות, שימוש, אמינות, חיבור, אהבה וכו'. תחשבו על הצורה של בקבוק קוקה קולה ואיך אתם כבר מרגישים את הטעם בפה. זה מיתוג עוצמתי.
שפיטה הצליחה לעשות את זה. שומעים את השם או רואים את הדמות ומיד יודעים איך תישמע המוזיקה, איך תתנהג הדמות, מרגישים ריגוש חיובי או שלילי וכד'.
זמרים מעטים מצליחים להגיע לרמה כזו של מיתוג.

פרק נוסף שיעניין אותך: 22 חוקים בשיווק שבלתי ניתנים להשתקה

בידול
שפיטה שונה. אין אף אומן ישראלי שדומה לה, נראה כמוה, מתלבש כמוה, שר כמוה או מדבר כמוה. זו אסטרטגיה ברורה של בידול קלאסי. ישנם שתי אסטרטגיות עסקיות עיקריות והן יתרון לגודל ובידול. הרבה חברות, יזמים ואומנים מנסים את אסטרטגיית יתרון לגודל. כלומר לתפוס נתח שוק גדול ככל האפשר וכך להוריד את העלות של תפוקה ללקוח, וכך להיות הפופולריים והנבחרים. אך זו אסטרטגיה קשה, בה יש זוכה או שניים, וכל השאר נלחמים על פירורים.
באסטרטגיית בידול בוחרים פלח שוק מצומצם, לקוחות אם העדפות וצרכים ייחודיים ומציאים להם בדיוק את מה שהם צריכים. זו אסטרטגיה שקל יותר להצליח בה וניתן ליצור בה לקוחות טובים ונאמנים. זה גם מה שעשתה הזמרת רותם שפי, כשזנחה את התחרות על הקהל הרחב ויצרה את דמותה של שפיטה, שמועדפת על קהל קטן יותר, אך מאוד נלהב.



אותנטיות
שפיטה היא דמות במה. יצירה בפני עצמה. אז איך היא יכולה להיות אותנטית?
האותנטיות מגיעה מכך ששפיטה מציגה משהו ייחודי שלא ניתן לקבל מאף אומן אחר. הדמות והשירה שלה הם יציר כפיה של האומנית כפי שהיא בוחרת להציג אותה לקהל הנבחר. באותו הזמן בו מתקיים המגע בין שפיטה לקהל, מתקבל משהו אמיתי שדומה מאוד לתחושה שיש לנו מול דמות בסרט טוב או בסדרת טלוויזיה.
לא מעניין אותנו השחקן מאחורי הדמות או התסריטאי, הבמאי או המאפר. המגע בין האומנות לקהל הוא אותנטי ונוגע לכל החושים והלב.

להורדה חינם של חוברת העבודה: הגדר את הלקוח האידאלי שלך למיקוד שיווקי אסטרטגי והתייעלות

מעורבות
אף אחד לא אדיש. יש שמבקרים, יש שלא אוהבים, אבל יש גם מעריצים שרופים, שאוהבים ומספרים לאחרים, בשיחות וברשתות חברתיות. כשמשהו מובהק ומבודל, אנשים לא אדישים אליו ותופסים עמדה. כשיש אנשים עם עמדה, לחלק מהם זה חיבור, נאמנות ואף הערצה. עושים שיווק פה לאוזן ומקדמים.
כל עסק רוצה מצב כזה, בו הלקוחות הפוטנציאלים לא אדישים ולא מתעלמים. עסקים רבים חוששים להרגיז או לדחות לקוחות מסוימים, אך בכך הם מפסידים את הסיכוי לזכות בלקוחות הכי טובים.

פרק נוסף שיעניין אותך: העסק שלך צריך מעריצים שרופים

אמינות
אמינות של מותג מתגבשת בעקבות חזרתיות והתמדה במתן שירות ואיכות ברמה המובטחת לאורך זמן.
שפיטה מקפידה להיות בדמות בכל מצב. בשירה, בראיונות ובישיבה בקהל, שפיטה תמיד בדמות שיצרה לעצמה. כל השירים מוגשים תוך שימוש באלמנטים דומים ותמיד ברמת איכות יצירתית גבוהה.
בכל פעם שאנשים ומראיינים תוקפים את דמותה של שפיטה, היא מגינה על הדמות שלה, ללא יציאה מהדמות ורק מחזקת את החיבור של הצופים אליה.

לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני לאימייל להרשמה לחצו כאן


למידע על ייעוץ, מנטורניג ואימון עסקי ליזמים, בעלי עסקים ומנהלים - לחצו: סטרטגו 360  


שליחת אימייל לתיאום שיחת התייעצות עסקית וניהולית ללא עלות  לחצו כאן


צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן


התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן


עקבו אחריי ב Facebook לחצו כאן
עקבו אחריי ב Instagram לחצו כאן


עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן


ספר הניהול האינטרנטי מנכ"ל-360   http://www.ceo-360.net/

#managementconsulting #executivecoaching #leadership #productivity #strategy #stratego360 #ceo-360 #ronezer #ronnezer #negotiation #success #networking #projectmanagement #goals #profit #team #mindfulness #grit #stoicism #businessstrategy #entrepreneurs #ikigai #startup #emotionalinteligence #bodylanguage #leanstartup #startupnation #startup_israel #startup_nation #marketingstrategy #sales #networking

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

אסטרטגיה עסקית קלאסית ע"פ מייקל פורטר

8 סוגי אינטליגנציה שיכולים להביא להצלחה

תובנות לעסקים מסיפור על ארבעה בנים בהגדה