חוזקות המהנדס בתפקיד מנכ"ל


"מהנדסים נמצאים תמיד בחיפוש אחר דרך טובה יותר לעשות דברים" - דינש פאליווי

בין המנכ"לים שמופיעים ברשימת החברות המובילות בארה"ב, Fortune 500, ההשכלה הנפוצה ביותר היא תואר בהנדסה. מהנדסים נתפסים ע"י אנשים מסוימים כמתמקדים מידי בתהליכים, בטכנולוגיות ובמספרים היבשים, אך המציאות מוכיחה שהם מביאים גם כישורים וניסיון שמתאימים במיוחד לניהול מערכות מורכבות, כחברות עסקיות. למנכ"לים שאינם מהנדסים, חשוב לוודא שקיימים הכישורים האלו, ואם לא, אז להיות ביחסי אמון קרובים עם יועץ/מנטור או כפיפים אשר הם התכונות החשובות האלו.

פתרון בעיות מורכבות
חברה עסקית היא בעיה מורכבת שדורשת הבנה לעומק ולפרטי הפרטים של סביבה עסקית, תהליכים מורכבים, חלוקת משאבים ויחס לאנשים. תשומת לב לפרטים מפותחת מאוד בתפקידי הנדסה, כיוון שלכל פרט יכולה להיות השפעה מכרעת על תוצאה של תכנון או אבחון. 

ניהול סיכונים
ניהול נכון של סיכונים דורש הבנה טובה של סטטיסטיקה והסתברות, וכיצד לזהות מרכיבים ניתנים לשליטה ושאינם ניתנים לשליטה במרכיבי המידע שמוביל לקבלת החלטות. אלו חישובים שניתן לעיתים לבצע באופן מספרי ולעיתים בהערכות, אך חשוב תמיד לדעת שתחושות בטן וניחושים של משמעות סיכון, כמעט תמיד מוטעים, כי המוח האנושי לא מוכשר לניתוחים אלו באופן אינסטינקטיבי.

פרק נוסף שיעניין אותך: כך תגיע לתפקיד מנכ”ל

הסתמכות על נתונים
קל להיגרר בהחלטות עסקיות לשיקולים שקשורים בכוח, אגו, תדמית, תקוות וחרדות. הגדלת המשקל של ניתוח נתונים וקבלת החלטות על בסיס מובנה, משפרת איכות החלטות. מהנדסים מונחים בהכשרה ובעבודה לאסוף, לנתח ולקבל החלטות על בסיס מידע אובייקטיבי שבמרכזו נתונים כמותיים.

עבודה עם אנשים טכניים ותפעול משימות
התחברות לאנשים טכניים אינה תמיד פשוטה. הם נוטים להעריך ידע ומקצועיות, שיקולים יבשים ועבודה על פי תכנית ומערכת שיקולים שקופה ומובנת. למנהל שהוא גם מהנדס יש התעניינות טבעית בתוכן התפקידים והעשייה של האנשים הטכניים. הם גם יספקו תמיכה בשיפור מתמיד מבוסס תצפיות ונתונים.

להורדה חינם של חוברת: אפיון אישיות MBTI לשיפור יכולות ניהול, עבודת צוות וקריירה

יותר תכלית
מהנדסים נוטים להעריך הסתמכות על מידע, תכניות סדורות,תהליכים קבועים ופחות הסתמכות על כוח, וכחנות ושידול. האווירה שנוצרת היא פחות מאיימת ופחות תנודתית מבחינה רגשית לכלל העובדים, ולכן אנשים נוטים להיפתח יותר ולהציג את היצירתיות והיוזמה שלהם. זאת כיוון שפחות חוששים מתגובה שלילית רגשית שנובעת מחשש משינויים או הגנה על טריטוריה.

סכנה לתיוג נכון או לא נכון
הנטייה של מהנדסים לקבוע אם פתרון עובד או לא עובד, עלולה לגרום להם להיות רגישים לגוונים של אפור ולכך שלכל אתגר יתכנו מספר דרכים להתגברות, בהתאם לתנאים שונים ולמחויבות לבצע את כל הפעולות הנדרשות בנחישות.

פרק נוסף שיעניין אותך:  ארגון מצליח צריך מנהל ברמה 5

סכנה להתעלמות מהגורם האנושי
בני אדם הם יצורים מופלאים. כשם שאנשים עלולים לשקוע ביאוש ולא לעשות דבר, הם גם יכולים להיות מלאי מוטיבציה ונחושים להגשים כל יעד, קשה ככל שיהיה. בקבוצה של אנשים, כמות האינטראקציות והתגובות ההדדיות היא עצומה, וחבורת אנשים יכולה להעצים אחד את השני או למנוע אחד מהשני להתפתח ולהגשים יעדים.

לפעמים, מהנדסים פחות חשופים לפרטים הקטנים שגורמים לעבודה משותפת להצליח, בשלבים הראשונים של הקריירה. לכן חשוב שיקבלו את תוספת הליווי וההכשרה הנדרשים בכדי לפתח יכולות הנהגת אנשים חזקות.

לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני לאימייל להרשמה לחצו כאן


למידע על ייעוץ, מנטורניג ואימון עסקי ליזמים, בעלי עסקים ומנהלים - לחצו: סטרטגו 360  


שליחת אימייל לתיאום שיחת התייעצות עסקית וניהולית ללא עלות  לחצו כאן


צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן


התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן


עקבו אחריי ב Facebook לחצו כאן
עקבו אחריי ב Instagram לחצו כאן


עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן

ספר הניהול האינטרנטי מנכ"ל-360   http://www.ceo-360.net/

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטיית השורדים, והקושי ללמוד ממצליחנים

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

ניתוח אסטרטגי עם מודל 7-S של מקינזי

המשך ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 25-48

מדריך לביצוע דברים ע"פ פילוסופיית הטאו