סודות שפת גוף שיוצרת הצלחה


"הדבר החשוב ביותר בתקשורת, הוא לשים לב לדברים שלא נאמרים" - פיטר דרוקר

 

בוודאי שמעתם על שפת גוף ועל היכולת שלכם לקרוא את המצב הרגשי והתודעתי של אחרים, וגם שלהם לקרוא אתכם.

 

האנשים שאנחנו מאוד מעריכים או חושבים שהם מנהיגותיים, סמכותיים, משכנעים או נחמדים וחיוביים, יוצרים אצלנו את התחושה הזו ע"י שימוש בשפת הגוף שלהם.


חוקרים טוענים שאנו מתקשרים עם אחרים בשפת גוף, הרבה יותר, ובאופן משכנע יותר מאשר במילים.

נתנו לנבדקים לצפות בהרצאות טד, חציים עם קול, וחציים בדממה. כל הנבדקים נדרשו לדרג את איכות ההרצאות אחרי הצפייה.

והסתבר, שלא היה הבדל בדירוג בין אלו ששמעו את המילים והתוכן, לבין אלו שרק צפו בשפת הגוף. כלומר, רק שפת הגוף השפיעה על הצופה, ולא המילים


בנוסף לכך, מסתבר גם ששפת גוף עושה היזון חוזר לתודעה. כלומר, כשאנחנו מבצעים במכוון מנח שפת גוף מסוים, התודעה שלנו מאמצת את משמעות המנח, דבר שגורם לתודעה ולמצב הרגשי שלנו להשתנות.

 

בגלל הכוח הזה של שפת גוף, היכולת שלנו להיות מודעים לה ולשנות אותה לצרכים שלנו, יכולה להשפיע מאוד על התוצאות של מעשינו כשאנו פועלים לבד, ובמיוחד כשאנו פועלים יחד עם אחרים.

 

כמו האנשים שאנחנו תופסים כמנהיגים או בעלי סמכות, גם אנחנו יכולים להיות יותר אפקטיביים ובעלי השפעה בעזרת שפת גוף נכונה.


וכעת נסקור 26 מנחי שפת גוף שונים וכיצד ניתן להשתמש בהם כדי להשפיע על עצמנו ולחזק את ההשפעה שלנו על אנשים אחרים

 

עמידת סופרמן או וונדר וומן

לעמוד עם ידיים מונפות באוויר או על המותניים מגדילה אותנו, לפחות בעיניי עצמנו, ולכן תורמת לתחושת הביטחון העצמי שלנו. תעמדו מול המראה ותעשו את זה לפני כניסה למצבים מלחיצים.

 

לא לקמט את המצח

חוץ מזה שאתם תקרבו את ימי הצורך בבוטוקס (עדיף שלא), קימוט המצח או פרצוף כועס משדר למוח שאתם במצוקה. וזה יגרום לכם לחוש יותר לחץ וחרדה. אז כאשר מרגישים שהמצח מקומט, תרפו.

 

לחייך יותר

חיוך משדר לאחרים וגם למוח שהכל בסדר ואפשר להיות רגועים. כשאתם רגועים, החשיבה שלכם יותר

חופשית והתגובות יותר טבעיות ואפקטיביות. על הדרך, האנשים שסביבכם גם יהיו משוחררים יותר, ויהיה לכם יותר קל לעבוד ולקדם את המטרות שלכם.

 

הנהון יתר

כשאנשים מהנהנים באופן אוטומטי ויותר מידי הם נראים כמנסים יותר מידי לרצות. יכול להיות שלא יקחו ברצינות את הסכמתכם, או שיחשבו שהבנתם דברים והסכמתם, כאשר למעשה אינכם מוכנים.

 

שכיבה על הגב

זה מעט מפתיע, אך גילו שאנשים יצירתיים יותר כשהם שוכבים על הגב. הסיבה היא כנראה הרפייה של השרירים שגורמת גם להרפיית המחשבות, וזרימה חופשית יותר.

תופעה דומה קורת גם במקלחת, או בזמן פעילות גופנית קלה. שחרור הגוף מעודד את שחרור המחשבה.

 

שילוב זרועות

מצד אחד, אל תשלבו זרועות בפגישות עם אנשים, כי תראו להם סגורים ולא קשובים להם.

אבל, אם אתם רוצים להרגיש יותר נחושים לביצוע משימה שלכם, שלבו זרועות כשאין דו-שיח פעיל. עשו זאת כאשר אתם עומדים בפני בעיה עיקשת או מרגישים צורך בחיזוק למען התמדה ודבקות במשימה.


להורדה חינם, חוברת עבודה: לגלות את הייעוד שלך IKIGAI

כיווץ השרירים

בכיווץ מכוון של השרירים בגוף (זרועות, בטן, גב, עכוז וכו') כוח הרצון מקבל תוספת קטנה. זה יכול לעזור ליצירת מיקוד וגם להתגבר על חדשות רעות. כשאתם מרגישים בצורך בעוד קצת חוסן, כווצו שרירים.

 

לעשות קידונת

קידות הן חלק מהתרבות האנושית בכל העולם. הנמכה קלה של הראש והצגת הפדחת מציגה חוסר עוינות  כבוד לאחר ורמה של אמון. קידונת קטנה בעת לחיצת יד תעביר מסר תת מודע שישפר פתיחות ושיתוף פעולה.

 

חיקוי הבעות לשיפור הבנה

כשאנו מחקים הבעות ותנועות של אחרים, מעבר לתחושת הסנכרון שאנו יוצרים, אנו גם חווים מעט מהרגש שהם חשים, בהיזון חוזר משפת הגוף. נסו זאת ותבינו אחרים טוב יותר.

 

עמידה בזווית

כששני גברים עומדים זה מול זה חזיתית, הם משדרים תחרות ואיום פוטנציאלי. כשגבר עומד כך מול אישה, גם היא מעבדת משלוותה. עמידה בזווית קלה מאנשים פותחת אותם לשיתוף פעולה, הקשבה והסכמה.

 

ללעוס מסטיק

מחקר הראה שאנשים פותרים בעיות ומתנהגים בחכמה רבה יותר כשהם לועסים מסטיק. אפשר להניח שזו עוד דרך להרגיע את המחשבות ולהוריד את רף המתח, דברים שתמיד עוזרים לנו להיות במיטבנו.

 

פרק נוסף שיעניין אותך: להיכנס לחדר כמקצוען

 

לא לשבת ברישול

ישיבה ברישול משדרת חוסר כבוד. האנשים שאיתכם ירגישו שאינכם לוקחים אותם ברצינות והדברים ואינטרסים שלהם לא חשובים לכם. התנהגות כזו גוררת דעה ויחס שלילי כלפיכם.

 

רכינה פנימה

כשאתם רוכנים לתוך השיחה, אתם משדרים עניין, הקשבה וחיבור. הדוברים שמחים לראות זאת ולערב אתכם בפרטים נוספים ומידע חיוני. כך גם תעודדו אותם להקשיב לכם בהמשך.

 

סיבוב הצידה

כשאנשים משוחחים, ופתאום אחד מפנה מבטיו הצידה, ויותר גרוע, אף מסובב את גופו, לאחרים ברור שהוא מעדיף להיות במקום אחר. היזכרו כשזה קרה לכם במפגש חברתי. בוודאי חשתם את הפגיעה. המנעו מכך, ובמקום זאת, בקשו תחילה סליחה והתנתקו באופן ראוי.

 

לשבת ולעמוד זקוף

ישיבה או עמידה בזקיפות מציגה שליטה ומגדילה נוכחות. אנשים מאוד רגישים לגודל יחסי, ונוטים ליחס בכירות וכוח לאנשים שנראים גדולים יותר.

 

לא להתקרב מידי

אם תחדרו באופן תכוף למרחב הפרטי של אנשים הם ירגישו לא בנוח וישתדלו להתרחק מכם. שימרו על מרחק זרוע מושטת מאנשים אחרים, אלא אם הנסיבות מצדיקות הצטופפות. שימו לב שבמקומות צפופים אנשים משתדלים לא לעשות אינטראקציה, כי היא מלחיצה מידי.

 

לא לשחק בשיער

זה יכול לגרום לכם להראות עצבניים ובלחץ, או עסוקים מידי במראה שלכם ולא במהות ובמשימה.

התעסקות עם עצמכם בזמן שאחרים מצפים לקשב ולפעולה שלכם מציגה אתכם באור לא טוב.

 

עקביות

הדיבור ושפת הגוף צריכים להיות מתואמים. אם תדחו אנשים או תגידו להם דברים לא נעימים תוך כדי חיוך, הם יתפסו את זה כלא אמין ואליו בעל כוונות נסתרות, למרות שרק ניסיתם להיות נחמדים. מוטב שתאמרו את הדברים עם הבעת פנים כבדת ראש ושימרו את החיוך להמשך הדברים.

 

תנועות ידיים בקופסה

תנועות ידיים גדולות ומוגזמות יכולים לסייע לכם על במה מול הרבה אנשים, אבל בפגישות ואירועים, עדיף לשמור תנועות בתוך קופסה דמיונית, בין הכתפיים ובין הצוואר לקו החגורה. תנועות מוגזמות יגרמו לחשוב שאתם מגזימים.

 

ללחוץ יד נכון

לחיצת יד מציגה ידידות, רצון לשיתוף פעולה, דינמיות, עוצמה וביטחון עצמי. לחיצת היד המושלמת היא כזו בה הקרום בין האגודל לאצבע נוגע, הלחיצה מרגישה כמו חיבוק חזק, העיניים של הלוחצים חדורות מבט בעיני השני, והנתק הוא לאחר שקשוק או שניים.

 

לא לאגרף

אגרופים קפוצים משדרים סגירות, אגרסיביות ווכחנות. אנשים עלולים להירתע מכם ולהימנע מאינטראקציה. בדקו שאינכם עושים זאת מחוסר תשומת לב.

 

פרק נוסף שיעניין אותך: היה לבוש בקפידה כדי לקבל יותר

 

לחשוף כפות ידיים

כף יד חשופה מציגה לאנשים שאין לכם כלי משחית ושאתם פתוחים ומשוחררים. דאגו להציג לאנשים מידי פעם כף יד חשופה, ואפילו כלפי מעלה, ותזכו באמון שלהם.

 

לא להביט בשעון

להביט בשעון בזמן פגישה זה בדיוק כמו לומר, "יש לי דברים יותר חשובים לעשות מאשר לדבר איתך", זה איתות ברור של חוסר כבוד וחוסר אכפתיות. אם יש חשש לבעיית זמן, עדיף לכוון טיימר עם התראה, שיסמן לכולם שנגמר הזמן.

 

לא לגלגל עיניים

גלגול עיניים לדברי האחר מציג חוסר כבוד מפגיע. אם זהו הרגל שלכם, הילחמו והיפטרו ממנו.

 

המנעות ממבט

כשנמנעים ממבט ממושך בעיניים, זה מצביע על מופנמות עמוקה או חוסר ביטחון עצמי. כשבורחים עם העיניים הרבה לצדדים, זה משדר חוסר אמינות ותככנות. הקפידו להישיר מבט אל בני השיח שלכם.

 

המנעות ממבט חודר מידי

לרוב אנשים מביטים בעיניים כשהם מקשיבים ומסיטים מידי פעם את המבט כשמדברים. אם לא תסיטו את המבט בכלל תיראו מוזרים, או שתלטנים או אגרסיביים. הסיטו בתדירות נמוכה את המבט לצד.

 

לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן


להתייעצות ב Whatsapp עכשיו   לחצו כאן


לשליחת הודעת Telegram עכשיו לחצו כאן

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל


לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן


למידע על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים

ומנהלים - לחצו: סטרטגו 360 


צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

עקבו אחריי ב Instagram לחצו כאן

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן


עוד על ייעוץ עסקי וחומרים להורדה לעבודה עצמית באתר:

Stratego 360 http://www.stratego360.com/


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטיית השורדים, והקושי ללמוד ממצליחנים

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

מדריך לביצוע דברים ע"פ פילוסופיית הטאו

ניתוח אסטרטגי עם מודל 7-S של מקינזי

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC