כך הופכים עובדים ליצירתיים


"יצירתיות היא לאפשר לעצמך לעשות טעויות. אומנות היא לדעת אילו מהן לשמור" - סקוט אדמס


לא נדרש לגייס עובדים יצירתיים או להביא ייעוץ חיצוני יצירתי כדי להחדיר יצירתיות וחדשנות לארגון. גם האנשים היצירתיים ביותר, לא יצליחו להפגין יצירתיות בארגון שמכבה כל יוזמה או ראיון באותה מהירות בה נוצר.
הדרך הטובה ובת הקיימא היא יצירת סביבת עבודה שמתאימה לכך ולטפח במידה הנדרשת את העובדים הקיימים והמנוסים, שלהם למעשה הסיכוי הרב ביותר לזהות דרכים משמעותיות לשיפור.

הכשרה
חשוב שהעובדים יהיו מקצוענים בתפקידם. במידה וחסר להם ידע או הדרכה, חשוב להקנות להם. רמת האיכות תעלה, כמות הטעויות תרד והפריון ישתפר. צריך לשלב השכלה פורמלית והשתלמויות עם הדרכה פנים ארגונית מעובד לעובד.
רצוי גם לבצע רוטציות, כך שאנשים יכירו ויתנסו בתפקידים שונים בארגון, כדי להרחיב להם את התפיסה ולשפר את יכולתם לראות צרכים של נושאי תפקידים אחרים ואת השפעתם על כלל הארגון.

חשיפה
רצוי מאוד לחשוף עובדים לדברים שקורים מחוץ לארגון, לתחרות ולחידושים, להזדמנויות ואיומים. לאפשר לעובדים לבקר בתערוכות וסדנאות וכן להביא מרצים מעניינים או לעשות מצגות פנימיות שיעשירו ויפתחו את הראיה אל מעבר לצרכי היום יום השוטפים.

פרק נוסף שיעניין אותך: תהליך מאורגן שמוביל ליצירתיות

אימון
יצירתיות היא תכונה שצריך לתרגל כדי להיות טובים בה. לכן חשוב לעודד אנשים להיות יצירתיים, ללמוד דברים חדשים ולנסות דברים חדשים. אפשר בהתחלה לתחום את זה בנושאים, במיקום או בזמן, אבל חשוב לאפשר לאנשים להתנסות בחשיבה יצירתית, סיעור מוחות ובדיקת ההשפעה בפועל.

חקירה
כל נושא במתמקדים בו, מתגלה כעמוק ורחב מאשר נראה בתחילה. לא רק זה, אלא שיתכן ואנשים כתבו ספרים, עשו עבודות דוקטורט, כתבו פוסטים בבלוגים והפיקו סרטונים, בדיוק על הבעיה הקטנה והמצומצמת אותה רוצים לתקוף ביצירתיות. לכן, כדי להעשיר את התהליך היצירתי ולהגדיל את הסיכוי להצלחתו, חשוב לבצע חקירה נוספת, בכל פעם במתגלה מידע חדש או שניסוי הניב תוצאות בלתי צפויות.

להורדה חינם, החוברת: המדריך הקצר להתייעלות אישית

תקשורת
מעטים ובודדים הם אלו שיוצרים ויצירתיים בבדידות מוחלטת. יכול להיות שהרעיון מופיע ברגע של שקט ורוגע (כמו בזמן מקלחת) אך ההפריה היא מהתרחשות והדדיות. צריך לפתוח ערוצי תקשורת חופשית, בין אנשים בתפקידים שונים, במחלקות שונות וברמות היררכיות שונות.
איש מקווי הייצור, צריך לדעת שהדלת פתוחה ולהרגיש בנוח לצעוד לתוך המשרד של אנשי הנדסה או שיווק, ולחלוק רעיונות או לקבל מידע נוסף, וגם להיפך. אנשי המשרדים צריכים לתקשר באופן קבוע אם האנשים שעוסקים ביצירת תפוקה או שפוגשים הרבה את הלקוחות. אין לפתיחות ולתקשור תחליף.

סמכות
אנשים מגיעים לעבודה וחוסמים את היוזמה והיצירתיות שהם מפעילים באופן קבוע בבית, בפעילות חברתית ובמסגרות אחרות. אחת הסיבות המשמעותיות לכך היא שאנשים מרגישים שאין להם סמכות לפעול. אנשים מגיעים לעבודה ועושים רק את מה שאמרו להם או רק את מה שמוגדר בתאור התפקיד. בפועל, אנשים ממשים פחות מ-50% מהפוטנציאל שלהם, וזה עוד תמורת תשלום.
אנשים צריכים לדעת שמותר להם לנסות דברים חדשים ומותר להם מידי פעם לפעול ביצירתיות או לקחת על עצמם אחריות. וזאת מבלי שאחרים יחושו שניטלה מהם סמכות, או שלא הקשיבו להם או שעקפו אותם.
מדובר בתרבות ארגונית, אשר צריכה להיות מופעלת ומשודרת מראש הפרמידה.

פרק נוסף שיעניין אותך: ארבע דרכים למוטיבציה וחיבור עובדים למטרות הארגון

פרגון
כיף לפרגן ליצירתיות ויוזמה כשהם מצליחות, אך זה לא בהכרח המצב. לכן חשוב לפרגן לאנשים על עצם נקיטת היוזמה ועל האומץ שלהם לפעול באופן יצירתי, וזאת בלי קשר לתוצאות. גם כאן, דין פרוטה כדין מאה. יוזמה שחוסכת לאנשים דקות בודדות של עבודה, חשובה בדיוק כמו יוזמה שחסכה מיליונים. זאת כיוון שהזדמנויות לחסוך מעט, יש הרבה, ואם נוקטים הרבה יוזמה ויצירתיות על שיפורים קטנים, נוצר עם הזמן שיפור עצום.
תחגגו את עצם היצירה ופרגנו לאנשים.

הכלה
אומרים שמי שלא עושה, לא טועה. פחד מכישלון הוא דבר משתק, ומעטים האנשים שינסו לעשות שינוי, אם הם חושים שיצעקו עליהם או יפגעו בהם במידה והניסיון יכשל. חשוב מאוד לשדר ולהפגין הכלה של תוצאות לא מוצלחות. בלי סיכון אין סיכוי, והמשמעות של נטילת סיכונים היא שהרבה פעמים צריך להתמודד עם חוסר הצלחה וכישלון.
היכולת שלכם להכיל כישלון ולעודד המשך יוזמה ויצירתיות, היא חלק משמעותי מהכוח המניע.

שליחת אימייל לתיאום שיחת התייעצות עסקית וניהולית ללא עלות  לחצו כאן


צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן


התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן


עקבו אחריי ב Facebook לחצו כאן
עקבו אחריי ב Instagram לחצו כאן


עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן

ספר הניהול האינטרנטי מנכ"ל-360   http://www.ceo-360.net/

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטיית השורדים, והקושי ללמוד ממצליחנים

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

ניתוח אסטרטגי עם מודל 7-S של מקינזי

המשך ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 25-48

מדריך לביצוע דברים ע"פ פילוסופיית הטאו