מיומנויות התחברות לאנשים שלמדתי מהכלבה שלי


"ככל שאני מכיר אנשים יותר, כך אני מוצא את עצמי אוהב כלבים יותר" – שארל דה גול


תשכחו מקורסים לשיפור הכריזמה, במקום זאת למדו איך להתחבר לאנשים מהכלב שלכם!

כלב יודע להקסים אנשים ללא מאמץ. לכשכש בזנב, להביט בעיניים אוהבות, ליצור אמון. כך הם טווים את דרכם אל הלבבות מבלי לומר מילה. יש להם אוסף מיומנויות ליצירת חיבור עוצמתי שכולנו יכולים ללמוד מהם.


עם כישורים כמו של כלב אנשי עסקים משגשגים על בסיס יצירת סביבה של אמון ושיתוף פעולה, ולא רק מאבק בתחרות מתמדת.

נסביר איך זה עובד וניתן כלים ליישום.


פרק שיעניין אותך:  סודות הכוח של רושם ראשוני - כך עושים זאת נכון


לכלבים כוח על לחיבורים

כלבים הם בעלי כוחות על לשבות את ליבנו ולזכות בנאמנותנו. הכישרון שלהם לחיבור נובע משילוב מרתק של התאמות אבולוציוניות, מיומנויות מולדות והתנהגויות נלמדות הנוגעות לצרכים ולרגשות העמוקים ביותר שלנו. הנה כמה מרכזיים:

תכונות אבולוציוניות:

  • ביות: זאבים, אבותיהם של הכלבים, עברו אלפי שנים של סלקציה לתכונות שגורמות להם לשתף פעולה עם בני אדם. זה כולל תוקפנות מופחתת, חברותיות מוגברת ולהיטות לרצות.
  • קשר אוקסיטוצין: כלבים ובני אדם משחררים את "הורמון האהבה" אוקסיטוצין במהלך אינטראקציה, ויוצרים לולאת משוב חיובית שמחזקת את הקשר. שחרור זה מוגבר על ידי מבט בעיניים הדדי ומגע פיזי.
  • תקשורת לא מילולית: כלבים מצטיינים בקריאת הבעות הפנים, שפת הגוף ואת הרמזים הקוליים שלנו. הם מבינים מתי אנחנו שמחים, עצובים, לחוצים או מוכנים להיות שובבים, ומתאימים את התנהגותם בהתאם. זה יוצר תחושה של הבנה הדדית ואמפתיה.

מיומנויות מולדות:

  • שובבות: כלבים הם שובבים באופן טבעי, מוכנים לשעשוע והרפתקאות, וההתלהבות שלהם ממשחקים ופעילויות משותפות מחזקת את הקשר איתנו. משחק זה לא רק זמן של כיף, זה גם דרך עבורם לבנות אמון וללמוד מיומנויות חברתיות.
  • אהבה ללא תנאי: כלבים מציעים חיבה וקבלה בלתי מתערערת, ללא קשר למצב הרוח שלנו או לטעויות שלנו ביחס אליהם. אהבה ללא תנאים זו ממלאת את הצורך העמוק שלנו בתחושת חיבור ושייכות.
  • הגנה: לכלבים יש אינסטינקט חזק להגן על ה"להקה" שלהם, הכוללת את משפחותיהם האנושיות. תחושת הביטחון והחברות הזו מחזקת עוד יותר את הקשר.

התנהגויות נלמדות:

  • אילוף: כלבים מאומנים ומאולפים מספקים סיוע ושירות יקרי ערך, שמטפחים תחושת תלות הדדית ונגישות. זה מוסיף מטרה ומשמעות למערכת היחסים.
  • חיזוק חיובי: תגמול התנהגויות רצויות בפינוקים, שבחים או חיבה מעודד כלבים לחזור על התנהגויות אלו, מחזק את הקשר הנבנה על אמון ותגמול הדדי.
  • אינדיבידואליות: לכל כלב יש את האישיות והמוזרויות הייחודיות שלו, שחביבות עלינו בדרכים שונות. אנו מתחברים לתכונות ולהתנהגויות הספציפיות שלהם, ויוצרים קשר מותאם אישית.


פרק שיעניין אותך:  36 שאלות להתאהבות - תהליך מובנה ליצירת קרבה


המיומנויות ביישום אנושי

אמנם אנחנו לא יכולים להפוך ממש לכלבים (ולא נרצה לעשות זאת!), ובכל זאת התבוננות בהם בהחלט יכולה להציע עבורנו שיעורים חשובים לשיפור יכולות יצירת הקשרים שלנו עם אחרים. הנה כמה דרכים לחקות תכונות של כלבים כדי לחזק יחסים בינאישיים:

תרגלו אהבה וקבלה ללא תנאי:
בדיוק כמו שכלבים אוהבים אותנו עם הפגמים והכל, אנחנו יכולים לתרגל את אותו מתן החסד והקבלה כלפי אחרים. הפגינו עניין אמיתי בחייהם של אנשים, הציעו תמיכה ללא שיפוט ותחגגו את ההצלחות שלהם.

להפוך למאסטרים בתקשורת לא מילולית:
שימו לב לשפת הגוף, להבעות הפנים ולטון הדיבור. צרו קשר עין, העניקו לאחרים חיוכים חמים והשתמשו במחוות פתוחות כדי להעביר קרבה, חום ועניין אמיתיים. הקשיבו באופן פעיל לאחרים, תנו להם את מלוא תשומת הלב  ונסו לקלוט רמזים שלא נאמרו.

תעדוף משחק וחוויות משותפות:
שובבות היא כלי רב עוצמה לטפח חיבור. השתתפו בפעילויות ששניכם נהנים מהם, בין אם זה ערב משחקי קופסא, טיול בפארק או התלוצצות מטופשת. חוויות משותפות יוצרות זיכרונות ומעמיקות את הקשר.

היו נוכחים ומודעים:
כלבים חיים את הרגע, מתענגים על כל אינטראקציה, לא מתחרטים על העבר או מפנטזים על העתיד. נסו להיות מודעים לרגע הנוכחי עם מלוא תשומת הלב בעת אינטראקציה עם אחרים. להסיר הסחות דעת, להקשיב באופן פעיל ולהקדיש את מלוא תשומת הלב לאדם שנמצאים איתו.

תרגול חיזוקים חיוביים:
בדיוק כמו שעושים עם כלבים, הכרה והערכת הטוב שבאחרים מעודדת אותם לחזור על התנהגויות חיוביות. העניקו שבחים אמיתיים ואותנטים, תחגגו ניצחונות קטנים והביעו הכרת תודה על נוכחותם בחייכם.

לטפח תחושת שייכות ומטרה:
לגרום לאחרים להרגיש מוערכים ונכללים. הזמינו אותם להשתתף בפעילויות, בקשו את חוות דעתם והראו להם כיצד הם תורמים לחייכם. זה בונה תחושת שייכות ומחזק את הקשר.

לפתח את הצד השובב:
אל תיקחו את עצמכם יותר מדי ברצינות! שמרו על גישה קלילה, היו מוכנים לצחוק על עצמכם ולמצוא הומור בסיטואציות יומיומיות. שובבות יוצרת אווירה נינוחה ומהנה, גורמת לאחרים להרגיש בנוח ומעורבים.

היו אותנטיים ופגיעים:
בדיוק כמו שכלבים נאמנים לעצמם ואותנטיים באופן שאין לנו ספק באמינותם, אנחנו יכולים לבנות קשרים חזקים יותר על ידי היותנו אמיתיים ולהציג לאחרים את האני האותנטי שלנו, תוך שמירה על כבודם וכללי נימוס בסיסיים. שתפו את המחשבות והרגשות שלכם בגלוי, הכירו בפגיעות שלכם ותפתחו את הפוטנציאל להתחברות עם אחרים ברמה עמוקה יותר.


פרק שיעניין אותך:  כוחו של צחוק: הדרך בה הומור יכול להועיל לעסק


יתרונות לניהול עסקי

שיפור מורל הצוות ושיתוף הפעולה:
על ידי טיפוח סביבה של פתיחות לאחרים וקבלה ללא תנאים, כמו שעושים כלבים, אפשר לעורר אצל אחרים נאמנות, מסירות ונכונות לשיתוף פעולה, במיוחד בתוך הצוות. זה יכול להוביל לפריון גבוה יותר, פתרון בעיות טוב יותר ופחות קונפליקטים.

קשרי לקוחות חזקים יותר:
הכישרון של כלבים לקרוא רמזים רגשיים ולהתאים את התנהגותם בהתאם יכול לתרגם לרכישת מיומנות רבת עוצמה לבניית קרבה עם לקוחות. על ידי הבנת הצרכים שלהם ותגובה באמפתיה אמיתית, אפשר לבנות אמון וליצור שותפויות ארוכות טווח.

מנהיגות אפקטיבית:
מנהיגות שכוללת אנרגיה שובבה וטכניקות חיזוק חיוביות המשמשות כלבים ובעליהם יכולה להניע ולעורר את חברי הצוות. זה יכול ליצור סביבת עבודה רבת עניין, מרתקת ודינמית יותר שבה העובדים מרגישים שרואים את תרומתם, שמוערכים ומועצמים. למרות הלחצים והמטרות הרציניות, כדאי לתת לצוות הזדמנות להתחבר בקלילות ובמשחק.


פרק שיעניין אותך:  קוד התקשורת - כללים פשוטים לתקשורת אפקטיבית


יתרונות לפיתוח קריירה

הגדלת הזדמנויות לפיתוח הרשת:
כישוריהם של כלבים ביצירת חברויות עם אנשים חדשים וייזום קשר בו הם מקבלים יחסי חיבה ותשורות יכולים להיות מתורגמים ליכולות נטוורקינג חזקות יותר עבורנו. על ידי פנייה לאחרים בפתיחות, בחום ובשובבות, , התעניינות בהם והענקה להם של סיוע או חיבורים ללא ציפייה לתמורה, אפשר להיות אטרקטיביים יותר ולהתחבר ליותר מנטורים, עמיתים ומשתפי פעולה פוטנציאליים.

מיתוג אישי משופר:
בדיוק כמו שלכלבים יש "אישיות" ייחודית שאנשים נוטים להעריך ולפאר, טיפוח פרסונה אותנטית וחביבה יכול לאפשר לנו להתבלט יחסית לההמון הבנאלי בעולם המקצועי שלנו. אנשים יימשכו אל האנרגיה החיובית והטבע האמיתי שמעורר סקרנות ואמון, וכך יגדלו סיכויי ההתבלטות שתורמים להתפתחות הקריירה. אל תסתירו את השוני שלכם, הוא עושה אתכם מעניינים.

חוסן ותודעת צמיחה:
האופטימיות הבלתי נדלת והנכונות המתמדת של כלבים לשחק גם לאחר שעושים כלפיהם טעויות, או שהם ננזפים עקב חריגה מהכללים, יכולים לשמש שיעור חשוב בבניית חוסן ופיתוח תודעה של צמיחה. על ידי פיתוח הרגל של לראות אתגרים כהזדמנויות ולחזור ולפעול במרץ ובהתמדה לאחר כשלונות, אפשר לנווט התקדמות למרות מכשולים בפיתוח הקריירה עם יותר ביטחון עצמי ויכולת הסתגלות.


פרק שיעניין אותך:  סודות שפת גוף - מה לעשות עם הידיים?


יתרונות לנטוורקינג ויצירת רשת

לשבור את הקרח וליזום שיחות:
לקבל השראה מהיכולת הטבעית של כלבים לתקשר עם זרים בטבעיות וללא סרבול יכולה לעזור לך להתגבר על חרדות חברתיות וליזום שיחות באירועי נטוורקינג. הגישה המשחקית והחביבה מורידה לאנשים את המגננות ומאפשרת להם להיות בנחת, מה שמקל על בניית קרבה וקשרים. תוכלו לעשות זאת ע"י הסרת המטרה התועלתנית מהמפגש הראשוני.

בניית מערכות יחסים אמיתיות:
תהליך הנטוורקינג נתפס לעתים קרובות כתועלתני ומתמקד בקח-תן של עסקאות, אבל כלבים מזכירים לנו את החשיבות של חיבור אותנטי. על ידי התמקדות בבניית מערכות יחסים אמיתיות עם אנשים, במקום רק באיסוף כרטיסי ביקור, או חיפוש דרכם לנצל את הקשר, מוטב ליצור קשרים משמעותיים יותר שיש בהם מציאת מכנה משותף ייחודי ויחסים אנושיים בהם קרבה והדדיות. כך יהיה סיכוי גבוה יותר לזכות בתמיכה וליצור באופן הדדי הזדמנויות במהלך הקריירה בעתיד.

הרחבת רשת ההזדמנויות המקצועית:
כלבים מיומנים בהתיידדות עם כל מי שהם פוגשים, ללא קשר לרקע או למעמדם. לא אכפת לכלבים מה התפקיד של האדם שמולם, כמה נכסים יש להם או איך הם נראים או לבושים. על ידי אימוץ גישה מכלילה כזו, אפשר להרחיב את רשת הקשרים מעבר למעגל הקרוב או קהילת הדומים-לך ולהתחבר לאנשים מרקעים מגוונים, ולפתוח דלתות להזדמנויות ונקודות מבט חדשות. יש עדות סטטיסטית לכך שהזדמנויות טובות מגיעות לרוב ממעגלי קשרים רחבים יותר ולא מאלה שדומים לנו וקרובים אלינו במיוחד.


פרק שיעניין אותך:  שיעורים במנהיגות שלמדתי מהכלבה שלי 


להורדה חינם, החוברת: המדריך הקצר להתייעלות אישית

 

מוכנים לעבוד על השבחת העסק והפיכתו לנכס?

מזהים צורך בשדרוג השגרות הניהוליות והכלים?

אוכל לסייע בזיהוי הפערים, הכנת תכנית עבודה ומעקב אחר ההתקדמות, עד להצלחה.

צרו קשר בהקדם!

 

לא לפספס! הרשמו לקבל פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן

 

צרו קשר!

לשליחת Whatsapp בקליק   לחצו כאן

 

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל

 

לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן

 

אתר מפורט על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים

ומנהלים - לחצו: סטרטגו 360 

 

עקבו אחרי פרקים חדשים ב Instagram  לחצו כאן

 

צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

 

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן

 

עוד על ייעוץ עסקי וחומרים להורדה לעבודה עצמית באתר:

Stratego 360 http://www.stratego360.com/

 

 

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטיית השורדים, והקושי ללמוד ממצליחנים

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

מדריך לביצוע דברים ע"פ פילוסופיית הטאו

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

המשך ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 25-48

השיר שגרם לטוני רובינס להתייפח: הרצון לנצח - ווינס לומברדי