לטפס במעלה סולם הערכים - מפת דרכים להברקה בעסקים


"המחסומים שאנו מדמיינים שבדרכנו, נראים גבוהים מאוד, עד שמישהו מטפס ועובר אותם. ואז הם כבר לא נראים מאיימים" - לאסה וירן


אם נמאס לכם להרגיש כמו אוגר שרץ על גלגל שמסתובב ללא הפסקה, הגיע הזמן להכיר סוד להצלחה.

את היררכיית הערכים!


זו מסגרת תודעתית, עוצמתית ופרקטית שיכולה לעזור להעלות את רמת המשחק העסקי בכמה רמות.


מתחתית הפירמידה, שבה הישרדות היא המפתח, ועד פסגת ההשפעה , נדריך איך להתקדם במעלה סולם הערכים.

כללנו בסוף שאלון הערכה עצמית, כדי לעזור להבין בדיוק היכן אתם כיום בהיררכיית הערכים.

תחשבו על זה כעל יצירת מצפן שינחה אותך במסע לצמיחה אישית ומקצועית.


מי צריך היררכיית ערכים

להיררכיית הערכים יש חשיבות רבה בהתפתחות אישית ומקצועית, כי היא מהווה מפת דרכים עבור אנשים כדי להתאים את פעולותיהם והחלטותיהם לאמונות הליבה שלהם. על ידי הבנה ויישום אנשים יכולים לקבל בהירות לגבי מה שבאמת חשוב להם, לעשות בחירות בהתאם לערכיהם ולחוות תחושת הגשמה ותכלית בחיים.

בניהול הקריירה, היררכיית הערכים עוזרת לאנשים לנווט את המסע המקצועי מתוך כוונה. זה מספק גישה מובנית לתעדוף ולהערכת היבטים שונים של הקריירה, כגון יציבות פיננסית, מערכות יחסים, צמיחה אישית והשפעה חברתית. על ידי זיהוי השלב בו הם כעת בהיררכיה, אנשים יכולים לזהות אזורים לצמיחה ולמקד את מאמציהם להתקדם לשלב הבא. יתרה מכך, המסגרת מסייעת בקבלת החלטות, ומאפשרת לאנשים להעריך הזדמנויות על סמך התאמתם לערכים ולשאיפות ארוכות הטווח שלהם.

בניהול עסקי, היררכיית הערכים מציעה הדרכה למנהיגים לבניית ארגונים מונעי מטרה. על ידי שילוב ערכים בחזון, ייעודה ותרבותה של החברה, עסקים יכולים למשוך ולשמור על צוות מוכשר, לטפח סביבת עבודה חיובית וליצור קשרים משמעותיים עם לקוחות ובעלי עניין. המסגרת מעודדת חדשנות והתאמה, שכן עסקים שואפים לעשות שינוי ולתת ערך לחברה. על ידי אימוץ היררכיית הערכים, עסקים יכולים ליצור יתרון תחרותי בר קיימא ולתרום לשיפור העולם הסובב אותם.


פרק שיעניין אותך:  ערכים בעסקים וחשיבותם בבניית צוות


הערכים בסולם ההיררכיה

היררכיית הערכים היא מסגרת המייצגת את תעדוף הערכים שלפיהם אנשים ועסקים פועלים. ערכים אלו מנחים את קבלת ההחלטות וההתנהגות, ומעצבים את האופן שבו אנשים תופסים ומקיימים אינטראקציה עם העולם הסובב אותם. להלן מבוא להיררכיית הערכים בחיים האישיים והעסקים:

הישרדות

הישרדות היא הערך ההתחלתי והבסיסי בהיררכיה. הוא מקיף את הצרכים האנושיים הבסיסיים למזון, מחסה, בטיחות וביטחון. בחיים האישיים, הישרדות מתייחסת להבטחת רווחתו וסיפוק הצרכים החיוניים. בעסקים, הישרדות כרוכה בהבטחת התקינות הפיננסית, ההידע, הצוות והיציבות של הארגון.

מערכת יחסים

ברגע שצרכי ההישרדות מתמלאים, הערך של מערכת יחסים מגיע למיקוד. מערכות היחסים כוללות קשרים עם משפחה, חברים, עמיתים לעבודה, והחברה כולה. יחסים אישיים מספקים תמיכה, אהבה ותחושת שייכות. בקשרים עסקיים הם כוללים שותפויות, קשרים בתעשייה, יחסים קרובים עם ספקים,שיתופי פעולה ואינטראקציות עם לקוחות.

הערכה עצמית

הערכה עצמית מתייחסת לתחושת הערך העצמי, הביטחון והכבוד של האדם. זה כרוך בזיהוי החוזקות, ההישגים והיכולות של האדם לגבי עצמו. בחיים האישיים, הערכה עצמית מטופחת באמצעות התפתחות אישית, טיפול עצמי וחתירה למטרות ומימוש תשוקות. בעסקים, הערכה עצמית באה לידי ביטוי באמצעות הישגים אישיים וקבוצתיים, הכרה בתעשייה ומוניטין חיובי אצל לקוחות וספקים.

טרנספורמציה

טרנספורמציה מתייחסת לצמיחה, התפתחות והתקדמות אישית ומקצועית. זה כרוך בהרחבת ידע, מיומנויות ויכולות, והתאמה לנסיבות משתנות. שינוי אישי כולל למידה, שיפור עצמי ומימוש הפוטנציאל של האדם. בעסקים, טרנספורמציה עשויה להיות כרוכה בחדשנות, שיפור מתמיד והתאמה לדרישות השוק.

לכידות פנימית

לכידות פנימית מתייחסת ליישור, תיאום והרמוניה בין ערכים, מטרות ופעולות בתוך עצמך או בארגון. זה כרוך בשילוב היבטים שונים של החיים או העסק כדי ליצור תחושה של מטרה, איזון וסינרגיה. בחיים האישיים, לכידות פנימית עשויה להיות כרוכה בהתאמת ערכים אישיים לפעולות והחלטות. בעסקים, זה מתייחס ליישור ערכים ארגוניים, תרבות ואסטרטגיות.

השפעה

ככל שאנשים ועסקים מתקדמים במעלה ההיררכיה, יצירת הבדל הופכת לערך משמעותי. זה כרוך בתרומה לרווחתם של אחרים, החברה או הסביבה. בחיים האישיים, שינוי עשוי לכלול מעשי חסד, פילנתרופיה או התנדבות. בעסקים, ניתן להשיג זאת באמצעות יוזמות אחריות חברתית, שיטות אתיות ויצירת השפעה חיובית.

שֵׁרוּת

בראש ההיררכיה, השירות מייצג את הערך של שירות אחרים ותרומה למען מטרה גדולה יותר. זה חורג מאינטרסים אישיים או עסקיים ומתמקד בהטבה לאחרים או לחברה בכלל. השירות יכול לבוא לידי ביטוי באמצעות מנהיגות, חונכות, העצמת אחרים או יצירת מוצרים ושירותים הנותנים מענה לצרכים החברתיים.

אנשים ועסקים שונים עשויים לתעדף ערכים אלו בצורה מעט שונה, וההיררכיה יכולה להשתנות במידה מעטה מאדם לאדם או מארגון לארגון. בנוסף, ערכים יכולים להתפתח ולהשתנות עם הזמן כאשר אנשים ועסקים גדלים, מסתגלים ומקבלים נקודות מבט חדשות.



מאיפה זה הגיע

את הרקע הפילוסופי והמדעי הבסיסי להיררכיית הערכים ניתן לייחס אל דיסציפלינות ותיאוריות שונות.

הנה כמה השפעות מרכזיות,

היררכיית הצרכים של מאסלו

אברהם מאסלו, פסיכולוג הומניסטי, הציע את הרעיון של מבנה היררכי של צרכים אנושיים בתורת המוטיבציה שלו. היררכיית הצרכים של מאסלו מציעה שלפרטים יש סט של צרכים בסיסיים, החל מצרכים פיזיולוגיים (הישרדות) ועד לצרכים ברמה גבוהה יותר כמו שייכות, הערכה עצמית ומימוש עצמי. תיאוריה זו מספקת בסיס להבנה כיצד צורכי הישרדות בסיסיים מהווים את הבסיס של ההיררכיה, וצרכים ברמה גבוהה יותר מופיעים ברגע שצרכים ברמה נמוכה יותר מסופקים.

פסיכולוגיה הומניסטית

הפסיכולוגיה ההומניסטית שמה דגש על צמיחה אישית, מימוש עצמי וחוויות סובייקטיביות. הוא מתמקד בערך והפוטנציאל הטבועים של אנשים. פילוסופים ופסיכולוגים כמו קרל רוג'רס ואברהם מאסלו תרמו לתחום זה, והדגישו את חשיבותם של מערכות יחסים, הערכה עצמית וצמיחה אישית. היררכיית הערכים משקפת עקרונות הומניסטיים על ידי הדגשת המשמעות של הערכה עצמית, שינוי ויצירת הבדל.

תורת הערך

תורת הערכים חוקרת את טבעם, מקורותיהם ומשמעותם של ערכים. הוא מקיף היבטים אתיים, אסתטיים ואקסיולוגיים של ערכים אנושיים. מסורות פילוסופיות שונות, ביניהן תועלתנות, אתיקה דאונטולוגית ואתיקה של סגולות, בחנו את מושג הערכים ותפקידם בקבלת החלטות אנושית. היררכיית הערכים מתיישרת עם התפיסה שערכים מנחים את הפעולות והעדיפויות שלנו בהקשרים אישיים ועסקיים.

פסיכולוגיה אבולוציונית

פסיכולוגיה אבולוציונית חוקרת כיצד ההתנהגות והקוגניציה האנושית עוצבו על ידי תהליכים אבולוציוניים. הוא טוען שלהתנהגויות וערכים מסוימים עשויים להיות משמעות הסתגלותית להישרדות ורבייה. הישרדות כערך היסוד בהיררכיית הערכים משקפת את השפעתה של הפסיכולוגיה האבולוציונית, שכן היא מכירה בקדימות של מענה לצרכי הישרדות בסיסיים.

פסיכולוגיה חיובית

פסיכולוגיה חיובית מתמקדת ברווחה, בחוזקות אופי ובגורמים התורמים לחיים מספקים. הוא מדגיש את הטיפוח של רגשות חיוביים, מעורבות, מערכות יחסים, משמעות והישג. היררכיית הערכים משלבת אלמנטים של פסיכולוגיה חיובית על ידי הדגשת החשיבות של מערכות יחסים, הערכה עצמית, צמיחה אישית ויצירת הבדל, כל אלה תורמים לרווחה כללית ולהגשמה.


פרק שיעניין אותך:  ללמוד לנהל כמו לי איאקוקה


הוגים רלוונטים

כמה פילוסופים ופסיכולוגים משפיעים שרעיונותיהם תרמו לפיתוח מושגים הקשורים לערכים ולהיררכיות. להלן מספר דמויות בולטים,

אברהם מאסלו Abraham Maslow (1908-1970)

אברהם מאסלו היה פסיכולוג אמריקאי הידוע בתורת המוטיבציה שלו ובמושג המימוש העצמי. עבודתו הניחה את הבסיס להיררכיית הצרכים, שהשפיעה מאוחר יותר על התפתחותה של היררכיית הערכים. מאסלו האמין בפוטנציאל הגלום של יחידים ובחשיבות של מענה לצרכים בסיסיים לפני התקדמות לרמות גבוהות יותר של צמיחה אישית.
ציטוט מפורסם: "מה שאדם יכול להיות, הוא חייב להיות."

קארל רוג'רס Carl Rogers (1902-1987)

קרל רוג'רס היה פסיכולוג אמריקאי רב השפעה ואחד ממייסדי הפסיכולוגיה ההומניסטית. הוא הדגיש את חשיבות הקשר הטיפולי, האמפתיה וההתייחסות החיובית ללא תנאי בהקלת הצמיחה האישית והמימוש העצמי. עבודתו של רוג'רס התמקדה במשמעות של הערכה עצמית, אותנטיות והחוויה הסובייקטיבית של הפרט.
ציטוט מפורסם: "הפרדוקס המוזר הוא שכאשר אני מקבל את עצמי בדיוק כפי שאני, אז אני יכול להשתנות."

אריסטו Aristotle (384-322 לפני הספירה)

אריסטו היה פילוסוף יווני קדום ואחת הדמויות המשפיעות ביותר בפילוסופיה המערבית. הוא אמנם לא פיתח באופן ספציפי היררכיה של ערכים, אך לתיאוריה האתית ולחקירת המידות שלו יש רלוונטיות להבנת הערכים ולתעדוף שלהם. אריסטו האמין במרדף אחר eudaimonia, או פריחה אנושית, אשר מושגת באמצעות פעולות טובות וטיפוח אופי.
ציטוט מפורסם: "אנחנו מה שאנחנו עושים שוב ושוב. מצוינות, אם כן, אינה מעשה אלא הרגל".

ויליאם ג'יימס William James (1842-1910)

וויליאם ג'יימס היה פילוסוף ופסיכולוג אמריקאי שתרם תרומה משמעותית לתחום הפרגמטיזם. הוא אמנם לא הציע היררכיה של ערכים במפורש, אך רעיונותיו לגבי חשיבות החוויה הסובייקטיבית, הרצון להאמין והחתירה לפעולה משמעותית השפיעו על הוגים מאוחרים שחקרו ערכים וצמיחה אישית.
ציטוט מפורסם: "תתנהג כאילו מה שאתה עושה, עושה את ההבדל. וזה עושה את זה."


פרק שיעניין אותך:  ללמוד לנהל כמו ג'יי רוברט אופנהיימר


ניהול קריירה והיררכיית הערכים

נראה כיצד אישה המנסה לנהל ולקדם את הקריירה שלה עשויה לנהוג בכל שלב בהיררכיית הערכים,

הישרדות

בשלב ההישרדות, הלך הרוח ופעולותיה יסתובבו בעיקר סביב הבטחת יציבותה הכלכלית, מענה לצרכים בסיסיים והבטחת ביטחון תעסוקתי. היא תתמקד במציאת עבודה או בהקמת בסיס קריירה יציב המספקת הכנסה קבועה ועונה על צרכיה החיוניים. היא תעדוף משימות והחלטות התורמות לרווחתה המיידית ולביטחון הכלכלי, כגון חיפוש הזדמנויות עבודה, משא ומתן על משכורות והבטחת בטיחות במקום העבודה.

מערכת יחסים

ככל שמתקדמת לשלב מערכת היחסים, היא מכירה בחשיבות של בניית וטיפוח קשרים מקצועיים. הלך הרוח שלה עובר לטיפוח קשרים, נטוורקינג ושיתוף פעולה. היא מחפשת באופן פעיל הזדמנויות לחונכות, בונה רשת תומכת של עמיתים וקשרים בתעשייה, ועוסקת בעבודת צוות ופעילויות לבניית מערכות יחסים. היא מעריכה שיתוף פעולה, תקשורת יעילה וביסוס מוניטין חיובי ברשת המקצועית.

הערכה עצמית

בשלב ההערכה העצמית היא מתמקדת בפיתוח ביטחון עצמי, בהכרה בהישגיה ובחידוד כישוריה. היא משקיעה בצמיחה אישית, למידה מתמשכת ופיתוח מיומנויות כדי לשפר את יכולתה המקצועית ולבנות את ההערכה העצמית שלה. היא לוקחת על עצמה פרויקטים מאתגרים, מחפשת הזדמנויות לקידום ומחפשת הכרה על תרומתה. היא עשויה לעסוק ברפלקציה עצמית, להציב מטרות שאפתניות ולשאוף למצוינות בתחומה.

טרנספורמציה

בשלב הטרנספורמציה מאמצת שינוי, חדשנות ויכולת הסתגלות. היא מחפשת הזדמנויות צמיחה, עוסקת בתוכניות פיתוח מקצועי ובוחנת תחומי מומחיות חדשים. היא עשויה לקחת סיכונים מחושבים, לאמץ טכנולוגיות או מתודולוגיות חדשות ולהישאר מעודכן במגמות בתעשייה. היא מחפשת באופן פעיל משוב, לומדת ממכשולים ומאמצת חשיבה צמיחה, המאפשרת לה להתפתח ולהישאר תחרותית בקריירה שלה.

לכידות פנימית

בשלב הלכידות הפנימית, מתמקדת בהתאמת ערכיה, מטרותיה ופעולותיה האישיות עם הקריירה שלה. היא מחפשת תחושת איזון והגשמה, ומבטיחה שהעבודה שלה תואמת את ערכיה ומטרתה. היא עשויה להעריך את מסלול הקריירה שלה, להעריך את האיזון בין העבודה לחיים, ולבצע התאמות כדי לשמור על הרמוניה פנימית. היא נותנת עדיפות לפעילויות התורמות לרווחתה הכללית, כגון תרגול טיפול עצמי, הצבת גבולות ושמירה על שילוב בריא בין עבודה לחיים.

השפעה

בשלב של יצירת שינוי, את מבקשת להשפיע לטובה באמצעות עבודתך. בוחנת הזדמנויות לתרום לקהילה, לתעשייה או לחברה בכללותה. זה עשוי להיות בתפקידי מנהיגות, חונכות, הסברה או מעורבות ביוזמות בהן לקיחת אחראיות חברתית בתוך הארגון. זה לכוון את הקריירה לעבר מטרות שמאמינים בהן ולמחפש דרכים ליצור שינוי משמעותי באמצעות העבודה.

שֵׁרוּת

בשלב השירות, הלך הרוח מתמקד בשירות אחרים ובתרומה למטרה גדולה יותר. היא עשויה למנף את המומחיות וההשפעה כדי להעצים אחרים, לתמוך במאמצי גיוון והכלה, או לעסוק במאמצים פילנתרופיים. היא שמה בראש סדר העדיפויות לתת בחזרה, לטפח תרבות של שיתוף פעולה ולעשות הבדל חיובי מעבר להצלחתה האישית.


פרק שיעניין אותך:  חוש עסקי חשיבותו והדרך לפתח אותו


ניהול עסקים והיררכיית הערכים

בואו נחקור כיצד אישה המנסה לנהל ולקדם את העסק עשויה לגשת לכל שלב בהיררכיית הערכים,

הישרדות

בשלב ההישרדות, הלך הרוח והפעולות יתמקדו בעיקר בהבטחת הכדאיות והיציבות הפיננסית של העסק שלה. היא תעדוף משימות כמו הבטחת מימון או השקעה, פיתוח מודל עסקי בר קיימא וניהול תזרים מזומנים בצורה יעילה. היא עשויה לקבל החלטות אסטרטגיות הממזערות סיכונים ומבטיחות את ההישרדות והצמיחה של העסק שלה.

מערכת יחסים

ככל שמתקדמת לשלב מערכת היחסים, היא מכירה בחשיבות של בניית קשרים חזקים עם בעליי עניין, לרבות לקוחות, עובדים, ספקים ושותפים. היא מעריכה שביעות רצון ונאמנות לקוחות, שמה בראש סדר העדיפויות תקשורת אפקטיבית ומטפחת תרבות חברה חיובית. היא עשויה להשקיע בבניית צוות מגוון ומכיל, טיפוח שיתוף פעולה ויצירת קשרים חזקים בתוך התעשייה שלה.

הערכה עצמית

בשלב ההערכה העצמית, מתמקדת בבניית הביטחון העצמי שלה ושל הצוות. היא מבקשת לבסס את העסק שלה כמובילה בתעשייה, תוך שימת דגש על איכות, חדשנות ומצוינות. היא משקיעה בהתפתחות אישית ומקצועית, משכללת את כישורי המנהיגות שלה ומעודדת את הצוות שלה לפתח את החוזקות שלהם. היא מציבה יעדים שאפתניים וחוגגת הישגים, מטפחת תרבות של הכרה ושיפור מתמיד.

טרנספורמציה

בשלב הטרנספורמציה מאמצת חדשנות, הסתגלות וצמיחה. היא נשארת מעודכנת במגמות בתעשייה, בהתקדמות הטכנולוגית ובדרישות השוק. היא מעודדת את הצוות שלה לחשוב בצורה יצירתית, מאמצת שינויים ורודפת אחר הזדמנויות להתרחבות או גיוון עסקית. היא עשויה לחקור שווקים חדשים, לאמץ טכנולוגיות מתפתחות, או ליישם אסטרטגיות עסקיות חדשות כדי להישאר תחרותית ולמצב את העסק להצלחה ארוכת טווח.

לכידות פנימית

בשלב הלכידות הפנימית, מתמקדת בהתאמת העסק לערכי הליבה ומטרתה. היא דואגת שהעסק פועל בהתאם לסטנדרטים אתיים ואחריות חברתית. היא מטפחת תרבות ארגונית חזקה שמעריכה יושרה, שקיפות ורווחת העובדים. היא מקדמת איזון בין עבודה לחיים, מעודדת תקשורת פתוחה ומטפחת תחושת אחדות ומטרה משותפת בצוות שלה.

השפעה

כשמגיעה לשלב של יצירת שינוי, היא מבקשת להשפיע לטובה באמצעות העסק. היא מיישרת את המטרות העסקיות שלה עם שיקולים חברתיים וסביבתיים. היא עשויה לשלב שיטות קיימות, לעסוק ביוזמות של אחריות חברתית תאגידית, או לתמוך במטרות המתאימות לערכיה. היא ממנפת את הפלטפורמה העסקית כדי לחולל שינוי חיובי בעולם, בין אם באמצעות פילנתרופיה, מעורבות קהילתית או שיטות עסקיות אתיות.

שֵׁרוּת

בשלב השירות, מתרכזת במתן שירות לצרכי הלקוחות, העובדים והקהילה הרחבה. היא מתמקדת באספקת ערך, חוויות לקוח יוצאות דופן, ומעבר לציפיות. היא שמה בראש סדר העדיפויות את שביעות הרצון והשימור של הלקוחות, מחפשת משוב לשיפור מתמיד של המוצרים או השירותים שלה, ושואפת ליצור השפעה חיובית על חיי הלקוחות ובעלי העניין.


להורדה חינם של חוברת: תבנית להכנת תכנית אסטרטגית


הדרך להתקדם בשלבי היררכיית הערכים

התקדמות בשלבי היררכיית הערכים דורשת שילוב של פעולות מכוונות, הרגלים מושרשים ואימון עצמי מתמשך. הנה תיאור של המרכיבים המרכזיים שמנהל יכול להתמקד בהם כדי להתקדם משלב אחד למשנהו:

מהישרדות למערכות יחסים

  • פעולות: הקצו זמן ומשאבים לבניית קשרים חזקים עם בעלי עניין. הקשיבו באופן פעיל לצרכים שלהם, ספקו תמיכה וטפחו תקשורת פתוחה. חפש הזדמנויות לשיתוף פעולה וביסוס שותפויות מבוססות אמון.
  • הרגלים: טיפוח אמפתיה ומיומנויות תקשורת אפקטיביות. עסוק בקביעות בפעילויות נטוורקינג, השתתף באירועים בתעשייה וחפש משוב לשיפור יכולות בניית מערכות יחסים.
  • אימון עצמי: חשבו על איכות מערכות היחסים וחפשו הזדמנויות לשיפור. הגדירו מטרות מכוונות מערכת יחסים, למדו מטעויות ופיתחו ללא הרף מיומנויות בין אישיות באמצעות התבוננות עצמית ומשוב חיצוני.

ממערכות יחסים להערכה עצמית

  • פעולות: הציבו יעדים שאפתניים המאתגרים צמיחה אישית ומקצועית. השקיעו בפיתוח מיומנויות וחגוג הישגים לאורך הדרך. חפש הזדמנויות מנהיגות כדי להציג מומחיות ולתרום להצלחתם של אחרים.
  • הרגלים: טיפוח חשיבה צמיחה ואמונה עצמית. תרגל טיפול עצמי, שמור על איזון בריא בין עבודה לחיים, ועסוק בדיבור עצמי חיובי כדי לבנות ביטחון וחוסן.
  • אימון עצמי: העריכו את החוזקות, הכירו בהישגים וזהו תחומים לצמיחה נוספת. עסוק בהתבוננות עצמית, חפש משוב והקם רשתות תומכות לאימון עצמי מתמשך והתפתחות אישית.

מהערכה עצמית לשינוי

  • פעולות: אמצו שינוי וחדשנות. הישאר מעודכן לגבי מגמות בתעשייה, טכנולוגיות מתפתחות ושינויים בשוק. עודד תרבות של למידה ושיפור מתמשכים בתוך הארגון.
  • הרגלים: טיפוח חשיבה מונעת סקרנות. עודדו ניסויים, לקיחת סיכונים וחשיבה מחוץ לקופסה. אמצו כישלונות כהזדמנויות למידה וחגוג טרנספורמציות מוצלחות.
  • אימון עצמי: להעריך באופן קבוע את יכולת ההסתגלות והזריזות של הארגון. העריכו את הפתיחות האישית לשינויים, חפשו משוב על מנהיגות במהלך יוזמות טרנספורמציות, ותרדוף באופן פעיל אחר הזדמנויות פיתוח מקצועי כדי להישאר בקדמת העקומה.

משינוי ללכידות פנימית

  • פעולות: התאמה בין ערכים אישיים לחזון ומטרת הארגון. לטפח תרבות ארגונית חיובית ומכילה המעריכה גיוון ומעצימה את העובדים. טיפוח תקשורת יעילה, שיתוף פעולה ואחריות משותפת.
  • הרגלים: תרגל הקשבה פעילה, טפח שקיפות וקדם איזון בין עבודה לחיים. להעריך וליישר באופן קבוע יעדים אישיים וארגוניים, תוך הבטחה שהם בהרמוניה עם המשימה הרחבה יותר.
  • אימון עצמי: חשבו על התרבות הארגונית ועל שביעות רצון העובדים. חפש משוב על יעילות מנהיגות, זיהוי אזורים לשיפור, ועבוד באופן פעיל על שיפור הלכידות הפנימית באמצעות רפלקציה עצמית, אימון ופעילויות בניית צוות.

מלכידות פנימית להשפעה

  • פעולות: שילוב שיטות קיימות בפעילות העסקית. לעסוק ביוזמות אחריות חברתית תאגידית המתואמים לערכים הארגוניים. להעצים עובדים לתרום למטרות חברתיות וליצור השפעה חיובית על החברה.
  • הרגלים: טיפוח חשיבה של שירות ואחריות חברתית. עודד השתתפות עובדים בתוכניות התנדבות והסברה קהילתית. העריכו באופן קבוע את ההשפעה של שיטות עסקיות על מחזיקי עניין והתאם אסטרטגיות בהתאם.
  • אימון עצמי: חשבו על ההשפעה החברתית של החברה, חפשו משוב מבעלי עניין, וחקרו באופן פעיל הזדמנויות לחולל שינוי. לעסוק בהערכה עצמית מתמשכת, להעריך את האפקטיביות של יוזמות חברתיות ולהתאים אסטרטגיות להשפעה חיובית מירבית.

מהשפעה לשירות

  • פעולות: דגש על ממוקד לקוח ותעדף מתן שירות יוצא דופן. להעריך ולשפר באופן קבוע את איכות המוצרים והשירותים כדי לענות על צרכי הלקוחות ולעלות על הציפיות. לטפח תרבות של מצוינות שירות בכל הארגון.
  • הרגלים: טיפוח חשיבה ממוקדת לקוח בתוך עצמך ובצוות. לפתח מיומנויות הקשבה ואמפתיה חזקות כדי להבין את נקודות הכאב של הלקוחות ולהתאים פתרונות בהתאם. עודד גישה פרואקטיבית לשירות לקוחות ופתרון בעיות מהיר.
  • אימון עצמי: חשבו על ההשפעה שיש למוצרים/שירותים שלכם על הלקוחות. חפש משוב מלקוחות ונתח את רמות שביעות הרצון שלהם. שאפו ללא הרף לשפר את חווית הלקוח, להגדיר יעדים הקשורים לשירות ולפתח אסטרטגיות לשיפור מתמיד.


פרק שיעניין אותך:  חמש טעויות נפוצות של מנהלי עסקים


שאלון הערכה עצמית

להלן שאלון הערכה עצמית למנהל עסקי כדי להעריך באיזה שלב הוא נמצא בהיררכיית הערכים,

הישרדות

  1. האם אתה מתמקד בעיקר ביציבות פיננסית ובהבטחת הישרדות העסק שלך?
  2. האם ההחלטות שלך מונעות בעיקר מהצורך בביטחון כלכלי מיידי?
  3. האם אתה נותן עדיפות למשימות הקשורות לאבטחת מימון, ניהול תזרים מזומנים ומזעור סיכונים?

מערכות יחסים

  1. כמה מאמץ אתה משקיע בבניית וטיפח קשרים עם מחזיקי עניין כגון עובדים, לקוחות ושותפים?
  2. האם אתה מחפש משוב באופן פעיל ועוסק בפעילויות לבניית מערכות יחסים?
  3. האם אתה ידוע בגישת התקשורת האפקטיבית והשיתופיות שלך?

הערכה עצמית

  1. האם אתה עובד באופן פעיל על פיתוח הביטחון העצמי שלך והכרת ההישגים שלך?
  2. האם אתה משקיע בפיתוח אישי ומקצועי כדי לשפר את הכישורים והמומחיות שלך?
  3. האם אתה מציב מטרות מאתגרות וחוגג את ההצלחות שלך על הדרך?

טרנספורמציה

  1. עד כמה אתה פתוח לשינוי, חדשנות והתאמה לנסיבות חדשות?
  2. האם אתה מחפש באופן פעיל הזדמנויות להתרחבות עסקית או לגיוון?
  3. האם אתה נשאר מעודכן במגמות התעשייה וההתקדמות הטכנולוגית?

לכידות פנימית

  1. עד כמה הערכים האישיים שלך עולים בקנה אחד עם החזון והמטרה הכוללת של העסק?
  2. האם אתה נותן עדיפות לרווחת העובדים, איזון בין עבודה לחיים ותרבות ארגונית חיובית?
  3. האם אתה מטפח תקשורת פתוחה ומעריך באופן קבוע את ההתאמה בין יעדים אישיים וארגוניים?

השפעה

  1. כמה חשיבות אתה מייחס ליצירת השפעה חיובית דרך העסק?
  2. האם אתה משלב שיטות קיימות ועוסק ביוזמות של אחריות חברתית תאגידית?
  3. האם אתה מחפש באופן פעיל דרכים להעצים ולפתח את העובדים שלך ולעשות שינוי בקהילה?

שֵׁרוּת

  1. באיזו מידה אתה נותן עדיפות לשירות הצרכים של הלקוחות, העובדים והקהילה הרחבה יותר?
  2. האם אתה מחפש באופן פעיל משוב כדי לשפר את שביעות רצון הלקוחות ולעלות על הציפיות?
  3. האם אתה ממנף את הפלטפורמה העסקית שלך כדי לתרום למטרות חברתיות ולהשפיע לטובה?

עבור כל שאלה, דרג את עצמך בסולם עם ציון מ-1 עד 5, כאשר 1 הוא הנמוך ביותר ו-5 הוא הגבוה ביותר. לאחר השלמת ההערכה העצמית, לסכום עבור כל שלב כדי לזהות את השלב שהכי מאפיין אתכם כרגע.


אם אתם מזהים מקום לשיפור התפקוד העסקי בהתאם להיררכיית הערכים, זה הזמן לפעול.

נוכל לסקור את העסק ולזהות איפה נמצאות נקודות החולשה כעת והיכן ההזדמנויות לשינוי משמעותי והתקדמות לשלב הבא.

לפרטים והעמקה בבחינת האפשרויות, צרו קשר בהקדם!


 

לא לפספס! הרשמו לקבל פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן

 

צרו קשר!

לשליחת Whatsapp בקליק   לחצו כאן

 

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל

 

לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן

 

אתר מפורט על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים

ומנהלים - לחצו: סטרטגו 360 

 

עקבו אחרי פרקים חדשים ב Instagram  לחצו כאן

 

צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

 

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן

 

עוד על ייעוץ עסקי וחומרים להורדה לעבודה עצמית באתר:

Stratego 360 http://www.stratego360.com/

 


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

היו הרפתקנים: לקיחת סיכונים להצלחה בעסקים

מדריך לביצוע דברים ע"פ פילוסופיית הטאו

המשך ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 25-48

אסטרטגיה עסקית קלאסית ע"פ מייקל פורטר