המדריך המפתיע למנהיגות אותנטית


"יש רק שתי טעויות שאפשר לעשות בדרך אל האמת, לא ללכת עד הסוף ולא להתחיל" - בודהה


🌟🚀 מנהיגות אותנטיות מקפיצה את האפקטיביות לגבהים! 📚


💡 זהו סגנון מנהיגות שמעורר אנשים לפעולה משמעותית, למחוייבות ולנתינה.
יוצר מקום שבו אמון, כנות וקשרים אמיתיים פורחים, ומובילים להצלחה והגשמה! 💪


🚀 נכיר את המהות שיוצרת מנהיגות אותנטית ונשתף טיפים מעשיים ליישום. 
נגלה כיצד הובלה עם יושרה, לקיחת אחריות, כנות ונאמנות לערכים יכולה לחולל מהפכה במידת ההשפעה.
ונחשוף את תפיסתם, מעוררת ההשראה, של מנהיגים שרתמו אותנטיות ליצירת תרבויות ארגוניות יוצאות דופן.
ובונוס, שאלון "בחן את עצמך" למנהיגות אותנטית. 🤝


🏆 כשמיישמים מנהיגות אותנטית, מגבשים לכידות צוותית, מגבירים פריון ויוצרים נאמנות!

זו הזדמנות להצית להבה בפוטנציאל המנהיגות. 🔥
קיראו ואמצו את האותנטיות! 🌠


הערך במנהיגות אותנטית

מנהל אותנטי הוא נכס שלא יסולא בפז לכל ארגון. כאשר מנהל מוביל באותנטיות, זה יוצר תרבות של אמון ושקיפות בתוך הארגון.

אמון חיוני לשיתוף פעולה יעיל, עידוד חדשנות ומעורבות ומחויבות עובדים. מנהיגים אותנטיים מעוררים השראה בצוותים על ידי היותם נאמנים לערכים ולחזון, וזה מעודד עובדים אחרים לעשות את אותו הדבר, עם טיפוח תחושת מטרה ומשמעות בעבודתם. זה לא רק מגביר את הפריון אלא גם מושך ומשמר כישרונות מובילים, מכיוון שאנשים נמשכים לעבוד עם מנהיגים שהם יכולים לסמוך עליהם וגאים לכבד אותם.

אותנטיות מובילה לקבלת החלטות טובה יותר, שכן המנהל אינו מונע על ידי חיפוש פופולריות או כניעה ללחצים חיצוניים אלא מונחה על ידי מחויבות אמיתית להצלחת הארגון בטווח הארוך.


פרק שיעניין אותך:  שישה ארכי-טיפוסי עובדים והדרך לנהל אותם


חשיבות האיכויות של אותנטיות

החשיבות והביטוי של תכונות המנהיג האותנטי בפשטות,

כיבוד התחייבויות

  • זה כמו כשאתה מבטיח לחלוק את "הצעצועים" שלך עם חבר וגם הלכה למעשה עושה את זה. כשמנהיגים מבוגרים מקיימים את ההבטחות שלהם, זה גורם לכולם לסמוך עליהם ולהרגיש שמחים לעבוד איתם.
  • כאשר מנהיג אומר שהוא יעשה משהו, הוא מקפיד לעשות זאת. בדיוק כמו שאתה מקיים את ההבטחות שלך לחברים שלך, מנהיגים אותנטיים מקיימים את ההבטחות שלהם לצוות ולקולגות, גם כשזה לא נוח או שמשלמים על כיבוד ההתחייבות מחיר משמעותי.

לא לחפש פופולריות

  • לפעמים, אנשים עשויים לרצות לעשות דברים רק בגלל שאחרים חושבים שזה מגניב. אבל עדיף להיות נאמן לעצמך ולעשות מה שנראה לך נכון, גם אם לא כולם מסכימים. זה מה שהופך מנהיגים למיוחדים ואמיצים. אולי תפסיד חלק מהתומכים אבל הנשארים יהיו מחוייבים יותר.
  • מנהיגים אותנטיים לא עושים דברים רק בגלל שכולם עושים אותם. הם מקבלים החלטות על סמך מה שהם מאמינים שטוב לכולם, גם אם לא כולם חושבים שזו הבחירה הטובה ביותר. והם לוקחים אחריות על התוצאות לטוב או לרע.

להודות בטעויות

  • בטוח שכשאתה שופך בטעות את הקפה, אתה אומר, "אופס סליחה, עשיתי טעות! אייבש ואנקה את מה שצריך"
    זה אותו דבר לגבי מנהיגים בעשייה שלהם. כשהם עושים טעות, הם אומרים סליחה ומנסים לתקן אותה. זה מראה שהם כנים ורוצים ללמוד ולהשתפר.
  • כאשר מנהיגים מבינים שעשו משהו לא בסדר, לא מסתירים אותו או מאשימים אחרים. אומרים, "עשיתי טעות, אני מצטער", ואז הם מנסים לשפר את המצב, גם עם זה קשה ויקר.

לחיות לפי הערכים

  • לתת עדיפות לדברים שאתה חושב שבאמת חשובים, כמו להיות אדיב או לחלוק בהילת ההצלחה עם אחרים. למנהיגים אותנטיים יש ערכים שהם מאמינים בהם, כמו להיות הוגנים או לסייע לאחרים. הם עקביים בעשייה על פי הדברים החשובים האלה כל יום!
  • מנהיגים אותנטיים לא רק מדברים על מה חשוב, הם מראים זאת על ידי עשיית דברים טובים וערכיים ודואגים לכך גם כשזה לא נוח. בכך הם יוצרים לעצמם שם ותדמית נדירה.




החשיבות של מנהיגות אותנטית

מנהיגות אותנטית חשובה מכמה סיבות:

  • אמון ואמינות:
    מנהיגים אותנטיים הם כנים, שקופים ונאמן למילה שלהם. כאשר מנהיגים מכבדים בעקביות את התחייבויותיהם וחיים לפי הערכים שלהם, הם בונים אמון ואמינות עם הצוות, עמיתיהם ובעלי העניין שלהם. אמון הוא הבסיס למערכות יחסים חזקות, והוא מטפח סביבת עבודה חיובית ופרודוקטיבית.
  • השראה לאחרים:
    מנהיגים אותנטיים מובילים בדוגמה ומעוררים השראה באחרים ללכת בעקבותיהם. כאשר עובדים רואים את המנהיגים שלהם מודים בטעויות, לוקחים אחריות ועומדים על מה שנכון, סביר יותר שהם יחקו את ההתנהגויות הללו. זה יוצר תרבות של אחריות, כנות ויושרה בתוך הארגון.
  • מעורבות ונאמנות עובדים:
    עובדים נוטים יותר להיות מעורבים ומחויבים לעבודתם כאשר הם מרגישים שהם עובדים תחת מנהיג אותנטי. מנהיגות אותנטית יוצרת תחושה של מטרה ומשמעות, שכן העובדים יכולים להתחבר לערכים ולחזון האמיתיים של המנהיג והארגון שלהם.
  • קבלת החלטות אפקטיבית:
    מנהיגים אותנטיים מקבלים החלטות על סמך העקרונות והחזון לטווח הארוך שלהם במקום לחפש אישור או תוקף באמצעות פופולריות. זה מוביל לקבלת החלטות אפקטיבית יותר המתיישרת עם יעדי הארגון וערכיו.
  • חוסן ויכולת הסתגלות:
    מנהיגים אותנטיים נוטים להיות עמידים יותר בזמנים מאתגרים. הם נשארים נאמנים לערכים ולחזון שלהם, מה שעוזר להם לנווט במצבים קשים בביטחון. החוסן הזה גם נותן השראה לצוות שלהם להתמיד בזמנים קשים.
  • תרבות ארגונית חיובית:
    מנהיגים אותנטיים תורמים לפיתוח תרבות ארגונית חיובית. על ידי טיפוח תקשורת פתוחה, אמון והכלה, הם יוצרים סביבת עבודה שבה העובדים מרגישים מוערכים, מוטיבציה ומועצמים.
  • יחסי עובדים טובים יותר:
    מנהיגים אותנטיים מפגינים אמפתיה וחמלה, מה שעוזר להם להבין את הצרכים והדאגות של חברי הצוות שלהם. זה מוביל ליחסי עובדים טובים יותר ותחושת אחווה בתוך הארגון.
  • משיכת ושימור כישרונות:
    בשוק העבודה התחרותי של היום, אנשים מוכשרים נמשכים למנהיגים וארגונים אותנטיים בעלי ערכים חזקים. להיות ידוע כמנהיג אותנטי יכול למשוך כישרונות מובילים ולהגדיל את שיעורי שימור העובדים.
  • הצלחה ארוכת טווח:
    מנהיגות אותנטית היא לא רק חיפוש רווחים לטווח קצר. מדובר בבניית בסיס להצלחה ארוכת טווח. על ידי יצירת תרבות ארגונית חיובית ואותנטית, מנהיגים יכולים להניע צמיחה בת קיימא ולהשיג את היעדים האסטרטגיים שלהם.
  • התנהגות אתית ואחראית:
    מנהיגים אותנטיים נותנים עדיפות להתנהגות ואחריות אתית. זה יכול להוביל לפרקטיקות טובות יותר של לקיחת  אחריות חברתית ותאגידית ולהשפעה חיובית על החברה והסביבה.

 

להורדה חינם, החוברת: המדריך הקצר לבדיקת בריאות העסק


דוגמאות מעשיות לאותנטיות

דוגמאות למצב עסקי מעשיות לכל אחת מהתכונות של מנהיג אותנטי:

לכבד התחייבויות

  • מנהל עסק מבטיח לצוות שלו שהוא יספק את המשאבים והתמיכה הדרושים להשלמת פרויקט קריטי בזמן. למרות אתגרים בלתי צפויים, המנהל מבטיח שהצוות מקבל את המשאבים הנדרשים ומסיר את כל החסמים כדי לאפשר לצוות לעמוד במועד הנדרש לפרויקט. על ידי מילוי המחויבות שלו, המנהל בונה יחסי אמון ואמינות עם הצוות.

לא לחפש אישור בפופולריות

  • צוות השיווק מציע להשיק קמפיין פרסומי שעשוי להיות שנוי במחלוקת אך תואם את ערכי הליבה של החברה. מנהל העסק תומך בקמפיין למרות חששות לגבי תגובה אפשרית מצד בעלי עניין מסוימים. המנהל עומד איתן באמונה שהקמפיין משקף את הקול והערכים האותנטיים של החברה, במקום לחפש אישור חיצוני או פופולריות להחלטה, וקושר את עתידו בתוצאות.

להודות בטעויות

  • במהלך פגישת צוות, המנהל מבין שהם עשו טעות בהחלטה קודמת שהשפיעה לרעה על תוצאות הפרויקט האחרון. במקום להסיט את האשמה או לנסות להסתיר את הטעות, המנהל לוקח אחריות, מודה בגלוי בטעות ודן בלקחים שנלמדו כדי להימנע מבעיות דומות בעתיד. הצוות יודע שכלפי חוץ, המנהל ייקח אחריות אישית על הטעות בשם הצוות. זה מטפח תרבות של לקיחת אחריות ופתיחות בתוך הצוות, ונכונות חברי הצוות לקחת יוזמה שיש בה סיכון.

לחיות לפי ערכים

  • מנהל העסק עומד בפני הזדמנות עסקית מפתה שיכולה להניב רווחים משמעותיים לטווח קצר אך מתנגשת עם ערכי הקיימות הסביבתית של החברה. המנהל בוחר לדחות את ההזדמנות, נשאר נאמן למחויבות החברה לקיימות, ומעביר החלטה זו בשקיפות לצוות. זה מחזק את המסירות של חברי הארגון לערכי הליבה וכן את תדמית הארגון כלפי חוץ והמיתוג שלו.


פרק שיעניין אותך:  החשיבות הקריטית שמנהיג ייקח אחריות


גורואים מדברים על ניהול אותנטי

התובנות של הגורו העסקי על החשיבות והיישום של מנהיגות אותנטית על ידי מנהלי עסקים:

מרשל גולדסמית Marshall Goldsmith: מרשל גולדסמית מדגיש את המשמעות של שלמות מנהיגות ומודעות עצמית. הוא מדגיש שמנהיגים אותנטיים שמכבדים את התחייבויותיהם, מודים בטעויות ונשארים נאמנים לערכיהם מעוררים אמון ונאמנות בקרב הצוותים שלהם, מה שמוביל לביצועים גבוהים יותר ולהצלחה.

טוני רובינס Tony Robbins: טוני רובינס מעודד מנהיגים להיות אמיתיים ולהוביל בתשוקה. הוא מדגיש שמנהיגות אותנטית מטפחת קשרים חזקים יותר עם עובדים ולקוחות, ומניעה מוטיבציה ונאמנות לקוחות גדולים יותר.

פיטר דרוקר Peter Drucker: פיטר דרוקר העריך מנהיגות יעילה הבנויה על אמון ואמינות. הוא הדגיש שמנהיגים אותנטיים שמתקשרים בפתיחות, מעצימים את הצוותים שלהם ומפגינים התנהגות אתית, יוצרים תרבות ארגונית חיובית ומניעים תוצאות ברות קיימא.

דניאל גולמן Daniel Goleman: דניאל גולמן ידוע בעבודתו על אינטליגנציה רגשית במנהיגות. הוא מדגיש את תפקידם של מנהיגים אותנטיים בבניית קשרים רגשיים עם הצוותים שלהם, קידום תחושת מטרה ויצירת סביבת עבודה הרמונית.

טים פריס Tim Ferris: טים פריס מרבה לדבר על למידה מטעויות ואימוץ פגיעות. הוא מדגיש שמנהיגים אותנטיים שמודים בטעויות שלהם ומשתפים את מסע הצמיחה שלהם מעוררים את הצוותים שלהם לעשות את אותו הדבר, ומטפחים תרבות של למידה ושיפור מתמשכים.

סיימון סינק Simon Sinek: סיימון סינק הוא תומך חזק למנהיגות מעוררת השראה שמתחילה ב"למה". הוא מדגיש את החשיבות של מנהיגים אותנטיים שמעבירים את הערכים והחזון שלהם בצורה ברורה, ומעוררים את הצוותים שלהם ליישר קו עם מטרה משותפת.

סטיב ג'ובס Steve Jobs: סטיב ג'ובס היה ידוע בחזונו החזק והחתירה למצוינות. למרות שלא תמיד היה מסורתי בסגנון המנהיגות שלו, הוא העריך אותנטיות ויצירתיות. הוא הדגיש את החשיבות של מנהיגים נאמנים לחזונם ואינם חוששים לנקוט בפעולות נועזות במרדף אחריו.

אלון מאסק Elon Musk: אילון מאסק ידוע בחשיבתו החדשנית והתמדה. הוא מעריך אותנטיות במנהיגות, שכן היא מטפחת אמון ומסירות מצד העובדים ומבעלי העניין, ומניעה קדימה פרויקטים שאפתניים.

ביל גייטס Bill Gates: ביל גייטס כיום מחויב למנהיגות אתית ולתת חזרה לחברה. הוא מדגיש את החשיבות של מנהיגים אותנטיים שמתעדפים אחריות תאגידית חברתית ושואפים להשפיע לטובה מעבר להצלחתם העסקית.

וורן באפט Warren Buffett: וורן באפט ידוע בזכות נקודת המבט והיושרה שלו לטווח ארוך. הוא מדגיש את החשיבות של מנהיגים אותנטיים שמקבלים החלטות על סמך ערכי ליבה, נקיטת זהירות ומיקוד בהצלחת הארגון לטווח ארוך.

מארק צוקרברג Mark Zuckerberg: מארק צוקרברג מדגיש את החדשנות ואת הכוח שבחיבור בין אנשים. הוא מדגיש את המשמעות של מנהיגים אותנטיים שמתמקדים בבניית צוותים מכילים ומגוונים, בטיפוח יצירתיות וחדשנות.


פרק שיעניין אותך:  אמון בצוותים, הריסתו ובנייה מחדש


בחן את עצמך מהי רמת המנהיגות אותנטית שלך

הוראות: הערכה עצמית זו נועדה לעזור להעריך את רמת האותנטיות כמנהיג. עבור כל הצהרה, ציין עד כמה היא משקפת את ההתנהגות והעמדות שלך,

  • 1 - לעיתים רחוקות/אף פעם
  • 2 - לפעמים
  • 3 - לעתים קרובות
  • 4 - כמעט תמיד/תמיד

1. אני מקיים באופן עקבי את ההתחייבויות וההבטחות לצוות ולקולגות.

2. אני חולק בגלוי את הערכים והאמונות שלי עם הצוות ומתאים את הפעולות שלי בהתאם.

3. כשאני עושה טעויות, אני לוקח עליהן אחריות ומודה בהן בפני הצוות.

4. אני נותן עדיפות לתקשורת פתוחה ושקופה בתוך הצוות והארגון.

5. אני מבקש משוב מהצוות ומקשיב באופן פעיל לרעיונות ולחששות.

6. אני מסמיך את חברי הצוות לקחת בעלות על עבודתם ולקבל ההחלטות.

7. אני מוכן לעמוד איתן על מה שנכון, גם אם זו לא הבחירה הפופולרית.

8. אני מודע לעצמי ועובד ללא הרף על שיפור כישורי המנהיגות וההתנהגות.

9. אני מטפח תרבות של אמון, כבוד והכלה בתוך הצוות.

10. אני נותן עדיפות לחזון וערכי הארגון לטווח ארוך על פני רווחים בטווח הקצר.

11. אני מעודד באופן פעיל חשיבה לומדת ותומך בצמיחת חברי הצוות.

12. אני מוביל בדוגמה, מפגין את התכונות שאני מצפה מהצוות.

ניקוד:

  • סכם את הציונים עבור כל שאלה כדי לקבל את הציון הכולל שלך מתוך מקסימום של 48.
  • ככל שהציון גבוה יותר, כך אתה מיושר יותר עם עקרונות מנהיגות אותנטיים.
  • אם הציון נמוך מ-24, עשויות להיות הזדמנויות לצמיחה ושיפור בגישת המנהיגות האותנטית.
  • 24-36: אתה מפגין רמה טובה של אותנטיות בסגנון המנהיגות. אולי יש כמה אזורים שצריך לכוונן, אבל בסך הכל, אתה בדרך הנכונה.
  • 37-48: מזל טוב! אתה מפגין תכונות מנהיגות אותנטיות חזקות. המחויבות להיות אמיתי ונאמן לערכים ניכרת בגישת המנהיגות שלך. המשיכו לעורר השראה ולהעצים את הצוות!


פרק שיעניין אותך:  היררכיית תבניות חשיבה של ניהול


מדריך לאימוץ ויישום מנהיגות אותנטית

מדריך כיצד לפתח את היכולת וההרגל עבור כל איכות של מנהיג אותנטי,

לכבד התחייבויות

  1. היו מודעים להתחייבויות שאתם עושים לאחרים ולעצמכם. הימנע מהבטחת יתר והערך את יכולתך למלא כל התחייבות באופן ריאלי.
  2. עקוב אחר המחויבויות והמועדים באמצעות יומן או כלים דיגיטליים כדי להבטיח שאתה נשאר מאורגן ובמסלול.
  3. צור קשר יזום אם אתה צופה אתגרים כלשהם בעמידה בהתחייבות, ודון בפתרונות פוטנציאליים או בלוחות זמנים חלופיים עם בעלי עניין רלוונטיים.
  4. חגגו והכירו בהשלמה מוצלחת של מחויבויות, תוך חיזוק החשיבות של מעקב בתוך עצמכם ובצוות שלכם.

לא חפש פופולריות

  1. חשבו על הערכים והעקרונות, עם זיהוי אלו שאינם ניתנים למשא ומתן עבורכם כמנהיגים.
  2. פתח ביטחון עצמי ביכולות קבלת ההחלטות על ידי חיפוש משוב ולמידה מההתנסויות.
  3. בקש עצות ממנטורים או עמיתים מהימנים כדי לקבל נקודות מבט חלופיות על החלטות קשות, אך בסופו של דבר בצע בחירות שמתאימות לערכים.
  4. תרגל להישאר נאמן להחלטות מול התנגדות, לתקשר בפתיחות ובכבוד עם אלה שעשויים לא להסכים.

להודות בטעויות

  1. לטפח חשיבה צמיחה הרואה בטעויות הזדמנויות ללמידה ושיפור.
  2. לפתח מודעות עצמית לזהות מתי עשית טעות ולקחת עליה בעלות מבלי להטיל אשמה על אחרים.
  3. להתנצל בכנות ולהביע מחויבות לתקן את הטעות או למנוע ממנה לקרות שוב.
  4. עודדו תרבות של למידה מטעויות בתוך הצוות שלכם, מתוך הכרה בכך שהודאה ולמידה משגיאות מובילות לצמיחה וחדשנות.

לחיות לפי ערכים

  1. הבהירו את ערכי הליבה שלכם על ידי הרהור על מה שהכי חשוב לכם באופן אישי ומקצועי.
  2. התאם את הפעולות היומיומיות ואת קבלת ההחלטות עם הערכים, הבטחת עקביות בין מה שאתה אומר לבין מה שאתה עושה.
  3. העבירו את הערכים לצוות, שתפו מדוע הם חיוניים להצלחת הארגון והזמינו את הערכתם כיצד לשמור עליהם.
  4. חגגו דוגמאות של חברי צוות המפגינים התאמה לערכי הארגון, ומחזקים את החשיבות של חיים לפי עקרונות אלה.


מזהים את הפוטנציאל הגלום באימוץ מנהיגות אותנטית? כדאי להתחיל ליישם מיד.

אוכל לסייע לכם, לזהות את הפערים, להכין תוכנית פעולה ולעקוב יחד איתכם אחר ההתקדמות.

צרו קשר בהקדם!


לא לפספס! הרשמו לקבל פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן

 

צרו קשר!

לשליחת Whatsapp בקליק   לחצו כאן

 

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל

 

לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן

 

אתר מפורט על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים

ומנהלים - לחצו: סטרטגו 360 

 

עקבו אחרי פרקים חדשים ב Instagram  לחצו כאן

 

צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

 

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן

 

עוד על ייעוץ עסקי וחומרים להורדה לעבודה עצמית באתר:

Stratego 360 http://www.stratego360.com/

 

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטיית השורדים, והקושי ללמוד ממצליחנים

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

ניתוח אסטרטגי עם מודל 7-S של מקינזי

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

מדריך לביצוע דברים ע"פ פילוסופיית הטאו

המשך ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 25-48