עשו את העסק קהילה מתפקדת (ולא משפחה)


"כל עשייה וכל מילה, יכולות להפוך לזרע שיטופח ויצמיח תועלת. אפשר לבחור להיות ברכה לכל מי שבאים איתו במגע" - קנת קופלנד


🌟 כדי להגביר את הביצועים של העסק,
כדאי להתייחס אל הצוות כקהילה, ולא כמשפחה. 👨‍👩‍👧‍👦👨‍👩‍👧‍👦


קהילה עסקית היא קבוצה של אנשים שפועלים למען מטרה משותפת. חולקים מרחב ומערכת ערכים משותפים. ועשויים לפתח חברויות וקשרים חזקים, לספק תמיכה הדדית, אמפתיה ושותפות גורל. 🪢
כל זה תלוי מקום, משימות, ולכל המעורבים מובן שאולי זה לא לתמיד. ⌛


🥰 למשפחה קשרי דם או חיבורים מנישואין או אימוץ, ומצפים בה לספק ולקבל אהבה ותמיכה ללא תנאים. 😻

חברות ועסקים מונעים מהצורך לקיים צמיחה ויציבות וכן להניב רווח. יהיו החלטות שאינן באינטרס של חלק מהעובדים, כמו צימצומים בגלל ביצועים נמוכים או בזמנים קשים, או לבחור בין עובדים בהזדמנויות לקידום או לתפקיד.  🎖️


🪙 בקהילה מתפקדת יש,

  • הגברת מעורבות ופריון של העובדים
  • תחלופת עובדים מופחתת
  • שיפור המורל ותחושת הסיפוק בעבודה
  • יצירת תחושת שייכות וחיבור חזקה יותר
  • יצירתיות וחדשנות משופרים


איך ליצור את זה ולחזק את העסק כקהילה? 🎯💼

המשיכו לקרוא בפרק איך לעשות את זה, למה זה עובד ולקבל מדריך ליישום בהצלחה. ליצור תשתית לרווחים וביצועים עסקיים מרהיבים. 🚀💎


עסק הוא קהילה ולא משפחה

חברה אינה משפחה, וההתייחסות אליה ככזו עלולה להזיק לעובדים, בעיקר רגשית. בדרך כלל מצפים ממשפחות לספק אהבה ותמיכה ללא תנאים, גם כאשר חברים עושים טעויות או מתפקדים פחות. חברות, לעומת זאת, הן עסקים שבסופו של דבר מונעים מרווח. משמעות הדבר היא שייתכן שהם יצטרכו לקבל החלטות שאינן באינטרסים של עובדים בודדים, כמו לפטר אותם בגלל ביצועים נמוכים או לפטר אותם בזמנים קשים.

אף על פי כן, בני אדם הם חיית להקה. על כן כל אחד מאיתנו מרגיש טוב יותר כחלק מקבוצה וכאשר אנחנו בטוחים במקומנו ותרומתנו ושקיימת מידה של ערבות הדדית.

חזון מוצלח עבור מקום עבודה הוא להיות קהילה. משמעות הדבר להיות מקום שבו אנשים מרגישים מוערכים כבני אדם, יש להם קול ומשמעות בקבלת החלטות המשפיעות עליהם, ושנקשרים סביב ערכים משותפים. במקום עבודה בעל אוריינטציה קהילתית, עובדים נוטים להרגיש מחוברים לעבודתם ובעלי מוטיבציה לתרום כמיטב יכולתם.

כמה מהיתרונות של התייחסות למקום עבודה כקהילה:

  • פריון מוגבר: עובדים שמרגישים שהם חלק מקהילה נוטים יותר להיות מעורבים בעבודתם ולהיות פרודוקטיביים.
  • תחלופה מופחתת: עובדים המרוצים ממקום עבודתם נוטים פחות לעזוב.
  • שיפור במורל וסיפוק: עובדים שמרגישים שהם חלק מקהילה נוטים יותר להיות מרוצים מעבודתם ומחייהם בכלל.
  • תחושת שייכות וחיבור חזקה יותר: עובדים שמרגישים שהם חלק מקהילה נוטים יותר להרגיש שייכים ושהם מחוברים לעמיתיהם.
  • יצירתיות וחדשנות משופרים: עובדים שמרגישים שהם חלק מקהילה נוטים יותר להרגיש חופש מחשבה ולקיחת סיכון לטעויות וכך להיות יצירתיים ולהמציא רעיונות חדשים.


פרק שיעניין אותך:  הדרך להנהיג וליצור תחושת דחיפות


בין קהילה למשפחה

מקום עבודה הוא קהילה מכיוון שהוא קבוצה של אנשים שפועלים יחד למען מטרה משותפת. הם חולקים מרחב משותף ומערכת ערכים משותפת. הם עשויים גם לפתח חברויות וקשרים זה עם זה. מקום עבודה אינו משפחה. משפחות מבוססות בדרך כלל על דם או נישואים, ומצפים מהן לספק אהבה ותמיכה ללא תנאים. חברות, הן עסקים שמונעים מהשאיפה ליצירת רווח. ייתכן שיצטרכו לקבל החלטות שאינן באינטרסים של עובדים מסויימים, כמו לפטר אותם בגלל ביצועים נמוכים או לפטר אותם בזמנים קשים.

כמה מההבדלים העיקריים בין מקום עבודה למשפחה:

  • חברות: אנשים נולדים למשפחות, אבל הם בוחרים לעבוד בחברה.
  • אחריות: משפחות אחראיות לספק את הצרכים הבסיסיים של חבריהן, כגון מזון, ביגוד ומחסה. חברות אחראיות לספק לעובדיהן סביבת עבודה בטוחה ופרודוקטיבית.
  • ציפיות: ממשפחות מצופה לספק אהבה ותמיכה ללא תנאי. מעסקים מצפים לספק תמורה נאותה, תנאים והטבות שונות.
  • קבלת החלטות: משפחות בדרך כלל מקבלות החלטות על סמך קונצנזוס. בחברות מקבלים החלטות על סמך מה שטוב לעסק והיררכיה ניהולית.

מקום עבודה הוא קהילה כי מדובר בקבוצה של אנשים שחולקים מטרה משותפת ופועלים יחד להשגתה. עם זאת, זו לא משפחה כי אין לה את אותה רמה של התקשרות רגשית או אחריות הדדית.


להורדה חינם חוברת עבודה: להפוך את העסק למערכת שיטתית


היתרונות לבעלי עניין בעסק

ישנם יתרונות רבים לבעלי עניין שונים כאשר עסק הופך לקהילה מתפקדת מגובשת. כמה מהיתרונות הבולטים ביותר כוללים:

עובדים

  • פרודוקטיביות מוגברת: כאשר עובדים מרגישים שהם חלק מקהילה, יש סיכוי גבוה יותר שהם יהיו מעורבים בעבודה ויהיו פרודוקטיביים. הם מרגישים שהם פועלים לקראת מטרה משותפת ושהתרומות שלהם מוערכות.
  • תחלופה מופחתת: עובדים המרוצים ממקום עבודתם נוטים פחות לעזוב. הם מרגישים שהם חלק מקהילה ושיש מערכת תמיכה עבורם במקום.
  • שיפור במורל וסיפוק: עובדים שמרגישים שהם חלק מקהילה נוטים יותר להיות מרוצים מעבודתם ומחייהם בכלל. הם מרגישים שמעריכים אותם ושהם חלק ממשהו גדול מהם.
  • תחושת שייכות וחיבור חזקה יותר: עובדים שמרגישים שהם חלק מקהילה נוטים יותר להרגיש שייכים ושהם מחוברים לעמיתיהם. זה יכול להוביל להגברת התקשורת ושיתוף הפעולה, שיכולים להגביר את הפריון.
  • יצירתיות וחדשנות משופרים: עובדים שמרגישים שהם חלק מקהילה נוטים יותר להיות יצירתיים ולהמציא רעיונות ופתרונות חדשים. הם מרגישים שהם חופשיים להביע את עצמם ושהרעיונות שלהם יישמעו.

לקוחות

  • שירות לקוחות טוב יותר: כאשר עובדים מרגישים שהם חלק מקהילה, סביר יותר שהם יהיו אמפתיים ומבינים כלפי הלקוחות. זה יכול להוביל לשירות לקוחות טוב יותר ולחווית לקוח חיובית יותר.
  • מוצרים ושירותים חדשניים יותר: כאשר העובדים הם יצירתיים וחדשניים, יש סיכוי גבוה יותר שהם יציגו מוצרים ושירותים חדשים שלקוחות יאהבו. זה יכול להוביל להגדלת המכירות והרווחים.
  • תדמית מותג חיובית יותר: כאשר לעסק יש תחושה חזקה של קהילה, הוא יכול ליצור תדמית מותג חיובית יותר. זה יכול למשוך לקוחות חדשים ולהפוך לקוחות קיימים לנאמנים יותר.

משקיעים

  • רווחים משופרים: כאשר עסק בעל פריון גבוה ויעיל, הוא יכול לייצר יותר רווחים. זה יכול להועיל למשקיעים המחזיקים במניות בעסק.
  • עלייה בערך העסק כנכס: כאשר לעסק יש תדמית מותגית חזקה ומשוב חיובי מלקוחות, מחיר המניה או הערך שוק שלו צפוי לעלות. זה יכול להועיל למשקיעים המחזיקים במניות ובעלות בעסק.
  • מודל עסקי בר קיימא: כאשר עסק מחויב לאחריות חברתית וקיימות, הוא יכול למשוך משקיעים שמחפשים עסקים בעלי השפעה חיובית על העולם.


פרק שיעניין אותך:  חוש עסקי חשיבותו והדרך לפתח אותו


מכשולים בחיזוק העסק כקהילה

למקום עבודה שלא מצליח לתפקד כקהילה יכולות להיות מספר השלכות שליליות, כולל:

  • מורל נמוך וחוסר סיפוק: עובדים שלא מרגישים שהם חלק מקהילה נוטים יותר להיות לא מרוצים מהעבודה שלהם ולעיתים קרובות מחייהם. זה יכול להוביל לירידה בפריון, להיעדרות מוגברת ותחלופה גבוהה יותר.
  • קונפליקט מוגבר: כאשר עובדים לא מרגישים שהם חלק מקהילה, הם יהיו יותר בקלות מסוכסכים זה עם זה עקב אי הבנות, חוסר התחשבות או מאבקים על הכרה ותנאים. זה יכול להוביל לאווירה של קונפליקט מוגבר בעסק, שעלול לשבש את העבודה ולהקשות על השגת מטרות.
  • קבלת החלטות לקויה: כאשר עובדים לא מרגישים שהם חלק מקהילה, יש פחות סיכוי שהם ישתפו את הרעיונות ונקודות המבט הייחודיות שלהם על המתרחש בעסק ובתחום. זה יכול להוביל לקבלת החלטות לקויה, שכן החלטות חשובות מתקבלות ללא קלט רחב מספיק של כל בעלי העניין והידע.
  • חוסר חדשנות: כשעובדים לא מרגישים שהם חלק מקהילה, יש פחות סיכוי שהם יהיו יצירתיים ויחטפו רעיונות חדשים. זה יכול להוביל לחוסר חדשנות, מכיוון שלא מעודדים עובדים לחשוב מחוץ לקופסה.
  • לחץ מוגבר: כאשר עובדים לא מרגישים שהם חלק מקהילה, יש סיכוי גבוה יותר שהם יחוו לחץ, חשש, כעס, תסכול וחרדה. זה יכול להוביל לבעיות בריאות, ירידה בתפוקה, ותחלופה מוגברת.


פרק שיעניין אותך:  המציאות המאתגרת בעסק משפחתי


פעולות לחיזוק העסק כקהילה

כמה דרכים שבהן מנהל עסק יכול לשפר את תפקוד מקום העבודה כקהילה:

  • לעודד תקשורת פתוחה ומשוב. המשמעות היא יצירת תרבות שבה העובדים מרגישים בנוח לחלוק את הרעיונות והדאגות שלהם עם המנהלים והקולגות שלהם. ניתן לעשות זאת על ידי הצבת ציפיות ברורות לתקשורת, מתן משוב קבוע ויצירת מרחב שבו העובדים מרגישים בטוחים לדבר.
  • לספק הזדמנויות לעובדים להכיר אחד את השני מחוץ לעבודה. זה יכול לכלול ארגון אירועים חברתיים, תרגילי בניית צוות, או פשוט יצירת מרחב שבו העובדים יכולים לשוחח ולהתחבר. זה עוזר לבנות מערכות יחסים וליצור תחושת קהילה בין העובדים.
  • להעצים עובדים לקבל החלטות המשפיעות על עבודתם. זה מראה שתרומתם מוערכת ושיש להם ביטוי כיצד הדברים נעשים. ניתן לעשות זאת על ידי מתן יותר אוטונומיה לעובדים, מתן הזדמנויות להובלת פרויקטים ובקשת תגובתם לגבי החלטות חשובות.
  • ליצור תרבות של אמון וכבוד. משמעות הדבר היא ליצור מקום עבודה שבו העובדים מרגישים בנוח להגיע למנהליהם עם בעיות או חששות, בידיעה שיתייחסו אליהם ברצינות ויתייחסו אליהם בצורה הוגנת. ניתן לעשות זאת על ידי הצבת ציפיות ברורות להתנהגות, מתן משוב קבוע ופתרון קונפליקטים בצורה הוגנת ובזמן.
  • לחגוג הצלחות ביחד. כאשר עובדים משיגים מטרה או מגיעים לאבן דרך, חשוב לחגוג את הצלחתם ביחד. זה מראה שהעבודה שלהם מוערכת ושהם חלק מצוות. ניתן לעשות זאת על ידי עריכת ארוחות צהריים לצוות, הענקת פרסים או פשוט לקחת רגע כדי להכיר בתרומות של כולם.
  • להיות מודל לחיקוי להתנהגות חיובית. עובדים נוטים יותר ללכת בעקבות המנהלים שלהם, ולכן חשוב להוות דוגמה טובה. זה אומר להיות מכבד, ישר והוגן בהתנהלות שלך עם עובדים.
  • להיות פתוח ונגיש. העובדים צריכים להרגיש בנוח להגיע אליכם עם שאלות או חששות. זה אומר להיות זמין לדבר איתם ולהיות מוכן להקשיב למשוב שלהם.
  • להיות תומכים ומעודדים. עובדים צריכים להרגיש שיש להם גב. זה אומר להיות שם ולפעול כדי לעזור להם להצליח בתפקיד ובמשימות כשהם צריכים את זה ולחגוג את ההצלחות שלהם.
  • להיות פתוחים לשינויים. מקום העבודה משתנה כל הזמן, ולכן חשוב להיות פתוחים לרעיונות חדשים ולדרכים לעשות דברים. זה יעזור לכם ליצור מקום עבודה שניתן להסתגל ולהגיב לצרכי העובדים שלכם.


מזהים את הפוטנציאל בחיזוק העסק כקהילה תוססת ופעילה?

זה הזמן לצאת לדרך וליישם כדי להנות מהיתרונות, הערך והרווחים.

אוכל לסייע לכם לזהות את הפערים, להכין תכנית פעולה ולסייע ביישום ומעקב אחר ההתקדמות.

צרו קשר בהקדם!


לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן

 

צרו קשר!

לשליחת Whatsapp בקליק   לחצו כאן

 

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל

 

לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן

 

אתר מפורט על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים

ומנהלים - לחצו: סטרטגו 360 

 

עקבו אחרי פרקים חדשים ב Instagram  לחצו כאן

 

צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

 

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן

 

עוד על ייעוץ עסקי וחומרים להורדה לעבודה עצמית באתר:

Stratego 360 http://www.stratego360.com/

 


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטיית השורדים, והקושי ללמוד ממצליחנים

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

המשך ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 25-48

7 כלים לעיצוב משא ומתן

השיר שגרם לטוני רובינס להתייפח: הרצון לנצח - ווינס לומברדי