הדרך להנהיג וליצור תחושת דחיפות

 

"כל דבר שראוי לביצוע, שווה לעשות בהגזמה. מתינות היא לפחדנים" - שיין פאטון


🌟 אנחנו רוצים ארגון יעיל, זריז, שבו דברים מתקתקים, אנשים קופצים על משימות ופותרים בעיות, אבל לעיתים תכונות מרגישים דווקא הפוך.
שדברים הולכים קשה, לאט מידי, ואנשים לא עושים את כל מה שאפשר להזיז דברים. 💥


זהו תסכול נפוץ ששומעים ממנהלים: 🤦‍♂️
"לאנשים שלי אין תחושת דחיפות. אני חייב לעקוב אחרי הכל, ללחוץ ולדחוף, או לעבוד יחד איתם, אחרת נחמיץ מועדים. נמאס לי  להיות שמרטף! איך אני יכול להבטיח שדברים יבוצעו בזמן וכמו שצריך?" 🚀


באופן פרדוקסלי, מנהיגים עם תחושת דחיפות פנימית גבוהה, לגבי עצמם, דווקא יכולים להיאבק בהתמודדות עם הנעת הצוות הכי הרבה.
זה נובע מפערים באישיות ובהרגלים בינם לבין חברי הצוות, כשיש להם פחות יכולת לשים עצמם בנעלי חברי הצוות. 💡


📢 החדשות הטובות הן שעם כמה כלים פשוטים ויצירת הרגלים ושגרות ניהול מעט שונות, אפשר לסייע לכולם לעבוד ביעילות ולעמוד באופן קבוע בלוחות הזמנים. 🎯


מאפיינים של צוות הפועל עם תחושת דחיפות גבוהה

בעלי עניין יכולים לראות כמה מאפיינים בצוות שיש לו רמת דחיפות גבוהה. אינדיקטורים גלויים אלה עשויים לכלול:

אספקה בזמן ובאופן עקבי: הצוות עומד בעקביות או חורג בלוחות זמנים, ומספק עבודה באיכות גבוהה במסגרת זמן צפויה. הם מפגינים גישה פרואקטיבית ומגיבה להשלמת משימות באופן מיידי.

פתרון בעיות פרואקטיבי: הצוות נוקט עמדה פרואקטיבית בזיהוי וטיפול בבעיות או מכשולים פוטנציאליים שעלולים להפריע להתקדמות. הם מגלים יוזמה במציאת פתרונות ומהירים להסתגל לשינויים או אתגרים בלתי צפויים.

קבלת החלטות זריזה: הצוות מציג את היכולת לקבל החלטות מושכלות במהירות, תוך התחשבות במידע זמין ולקחת סיכונים מחושבים בעת הצורך. הם מונעים עיכובים מיותרים או חוסר החלטיות, ומאפשרים התקדמות יעילה.

תקשורת אפקטיבית: הצוות מתקשר באופן פתוח ושקוף עם מחזיקי העניין, ומספק עדכונים שוטפים על התקדמות, אתגרים וכל ההתאמות הנדרשות. הם מחפשים באופן פעיל קלט ומשוב, מטפחים סביבה שיתופית ומכילה.

פריון ויעילות גבוהות: הצוות מפגין באופן עקבי רמה גבוהה של פרודוקטיביות, תוך ניהול יעיל של הזמן והמשאבים שלהם. הם נותנים עדיפות למשימות בצורה יעילה, תוך התמקדות בפעילויות בעלות השפעה רבה ומזעור הסחות דעת או עבודה ללא ערך מוסף.

יכולת הסתגלות וזריזות: הצוות מראה גמישות ויכולת הסתגלות בתגובה לשינויים בדרישות הפרויקט, תנאי השוק או צרכי בעלי העניין. הם מוכנים להתאים תוכניות, לתעדף מחדש משימות ולהקצות מחדש משאבים לפי הצורך כדי לשמור על התקדמות ולהשיג את התוצאות הרצויות.

תחושת דחיפות בתקשורת ובפעולות: חברי הצוות מפגינים תחושת דחיפות בתקשורת המילולית והכתובה, המבטאים מחויבות לעמידה בזמנים והשגת יעדים. הם נוקטים פעולות יזומות ומפגינים דחף חזק לקדם פרויקטים במהירות.

תגובתיות ומיקוד בלקוחות: הצוות מגיב מאוד לבקשות, פניות או משוב של בעלי עניין, ומפגין גישה ממוקדת לקוח. הם נותנים עדיפות לצרכי בעלי העניין ומבצעים פעולה מיידית כדי לטפל בחששות או לספק תמיכה הכרחית.

חשיבה על שיפור מתמיד: הצוות מתמקד בלמידה ושיפור מתמשכים. הם מחפשים באופן פעיל הזדמנויות לשפר את כישוריהם, לייעל תהליכים ולספק תוצאות טובות עוד יותר ביעילות רבה יותר.


פרק שיעניין אותך:  ערכים בעסקים וחשיבותם בבניית צוות


סיבות לאובדן תחושת דחיפות

צוותים יכולים לאבד את תחושת הדחיפות שלהם מסיבות שונות. הנה כמה גורמים נפוצים שיכולים לתרום לאובדן דחיפות בצוות:

היעדר יעדים ברורים: כאשר לצוותים אין יעדים ברורים, ספציפיים ומוגדרים בזמן, יכול להיות להם קשה להבין את חשיבות עבודתם ולשמור על תחושת דחיפות. ללא כיוון ברור, חברי הצוות עלולים להיות שאננים ולאבד את המוטיבציה שלהם.

שחיקה או עייפות: אם חברי הצוות עובדים באופן עקבי תחת לחץ גבוה ללא הפסקות או תמיכה נאותים, הם עלולים לחוות שחיקה או עייפות. זה יכול להוביל לירידה במוטיבציה ולהפחתת תחושת הדחיפות להשלים משימות.

תקשורת לקויה: כאשר יש חוסר בתקשורת יעילה בתוך צוות, זה יכול לגרום לאי הבנות, עיכובים ואובדן דחיפות. אם חברי הצוות לא מתעדכנים באופן קבוע על סטטוס הפרויקט, מועדים או חשיבות עבודתם, ייתכן שהם לא ירגישו תחושת דחיפות לתעדף את המשימות שלהם.

אחריות נמוכה: כאשר חברי הצוות אינם חשים אחריות אישית או קולקטיבית לתוצאות עבודתם, הם עלולים לאבד את תחושת הדחיפות שלהם. ללא תחושת אחריות, יש פחות מוטיבציה להשלים משימות בזמן.

היעדר תגמולים או הכרה: אם חברי הצוות לא מקבלים מספיק תגמולים או הכרה על מאמציהם, זה יכול להפחית את המוטיבציה ואת תחושת הדחיפות שלהם. כאשר אנשים מרגישים שעבודתם אינה מוערכת או מוכרת, הם עלולים לקבל פחות מוטיבציה לעבוד במהירות או ביעילות.

הצלחה או שאננות מתמשכת: אם צוות חווה תקופה ממושכת של הצלחה או הפך שאנן בשל הישגי העבר, הוא עלול לאבד את תחושת הדחיפות שלו. היעדר אתגרים מיידיים או סביבה תחרותית עלולים להוביל לירידה במוטיבציה ודחיפות לשמור על ביצועים גבוהים.


להורדה חינם חוברת עבודה: להפוך את העסק למערכת שיטתית


החשיבות של תחושת דחיפות

תחושת דחיפות חשובה לצוות עבודה מכמה סיבות:

עמידה בלוחות זמנים: דחיפות עוזרת לצוותים לתעדף משימות ולהישאר ממוקדים בהשלמתן בזמן המוקצב. כאשר לצוות יש תחושת דחיפות, יש סיכוי גבוה יותר שהם ינהלו את זמנם בצורה יעילה ויספקו עבודה על פי לוח זמנים, דבר שהוא חיוני לעמידה בלוחות זמנים של הפרויקט ולשמירה על פרודוקטיביות כללית.

הגדלת פריון: דחיפות פועלת כגורם מניע לחברי הצוות לעבוד ביעילות וברמת מיקוד מוגברת. כאשר יש תחושת דחיפות, אנשים נוטים יותר לתעדף את עבודתם, להימנע מדחיינות ולנצל טוב יותר את זמנם. זה מוביל להגברת הפרודוקטיביות וליכולת להשיג יותר בפחות זמן.

הסתגלות לשינוי: בסביבה העסקית המהירה והתחרותית של היום, השינוי הוא מתמיד. צוות עם תחושת דחיפות מצויד טוב יותר להסתגל לשינויים, בין אם הם כוללים שינוי סדרי עדיפויות, הזדמנויות חדשות או אתגרים בלתי צפויים. דחיפות מקדמת חשיבה של זריזות, קבלת החלטות מהירה ופתרון בעיות פרואקטיביות.

ניצול הזדמנויות: להזדמנויות יש לרוב תוחלת חיים מוגבלת, ותחושת דחיפות עוזרת לצוותים לנצל אותן לפני שהן נעלמו. בין אם מדובר בהשקת מוצר חדש, ניצול מגמת שוק או מענה לצרכי הלקוח, צוות שמכיר בחשיבות של פעולה מהירה יכול לנצל הזדמנויות שאולי לא יהיו זמינות בעתיד.

שמירה על תחרותיות: תחושת דחיפות חיונית כדי להישאר תחרותי בנוף העסקי הדינמי של היום. כאשר צוותים פרואקטיביים, מגיבים ומונעים על ידי תחושת דחיפות, הם יכולים לעלות על מתחרים שעשויים להיות איטיים יותר להגיב או חסרים את אותה רמת מוטיבציה. דחיפות מאפשרת לצוותים לספק תוצאות מהר יותר, להסתגל לשינויים בשוק ולהישאר בקדמת העקומה.

שביעות רצון לקוחות: צוות עם תחושת דחיפות מבין את החשיבות של אספקה בזמן והיענות לצרכי הלקוח. עמידה בזמנים, התייחסות מיידית לשאלות או בעיות, ואספקת עבודה איכותית במסגרת זמן צפויה משפרת את שביעות רצון הלקוחות ובונה אמון ונאמנות.


פרק שיעניין אותך:  7 משפיעים על מוטיבציה בעבודה


תהליך לביצוע דברים בתחושת דחיפות

כדי לעזור לצוות עבודה להחזיר את תחושת הדחיפות, תוכל לבצע את השלבים הבאים:

1. העבירו לצוות את החשיבות: העבירו בבירור לצוות את המשמעות של עבודתם ואת ההשפעה שיש לה על המטרות והיעדים הכוללים של הארגון. עזרו להם להבין מדוע נחוצה תחושת דחיפות כדי להשיג הצלחה.
  • לנסח בצורה ברורה את המטרה והערך של עבודת הצוות ביחס למטרות הארגון.
  • השתמש בדוגמאות קונקרטיות ובתרחישים מהחיים האמיתיים כדי להמחיש את ההשפעה של מאמצי הצוות על מחזיקי עניין, לקוחות או ההצלחה הכוללת של הפרויקט.
  • הדגש את המשמעות של השלמה בזמן, תוך הדגשת היתרונות הפוטנציאליים שהושגו או הסיכונים המופחתים על ידי שמירה על תחושת דחיפות.
2. הגדרת יעדים ומועדים ברורים: הגדירו יעדים ספציפיים ומדידים עם מועדים ברורים. חלקו פרויקטים גדולים יותר למשימות קטנות יותר ניתנות לפעולה והקצו לכל אחת מהן מועדים. ודא שהמטרות מאתגרות אך ניתנות להשגה במסגרת הזמן הנתונה.
  • ודא שהמטרות הן ספציפיות, ניתנות למדידה, ניתנות להשגה, רלוונטיות ומוגבלות בזמן (SMART). בהירות זו עוזרת לחברי הצוות להבין מה צריך להשיג ועד מתי.
  • שלב את הצוות בתהליך קביעת היעדים כדי לטפח בעלות ומחויבות. חפש את הקלט והפרספקטיבה שלהם כדי ליצור הבנה משותפת ולהגביר את המוטיבציה.
  • חלקו יעדים גדולים יותר למשימות קטנות יותר שניתן לבצע עם מועדים משלהן. זה מספק מפת דרכים ברורה ומסייע לחברי הצוות להישאר ממוקדים ואחראיים לאחריות האישית שלהם.
  • קבעו ממדדים כמותיים KPI שיסייעו לעקוב אחר ההתקדמות והביצועים
3. תעדוף משימות: עבוד בשיתוף פעולה עם הצוות כדי לתעדף משימות על סמך דחיפות וחשיבות. עזרו להם להבין אילו משימות דורשות תשומת לב מיידית ומדוע. תהליך זה יבטיח שכולם יהיו מיושרים וממוקדים במשימות הקריטיות ביותר.
  • להעריך משימות על סמך דחיפותן וחשיבותן ביחס למטרות הצוות. קבע אילו משימות דורשות תשומת לב מיידית ובאילו ניתן לטפל מאוחר יותר.
  • שתף פעולה עם הצוות כדי לזהות ולדרג משימות על סמך השפעתן על תוצאות הפרויקט או יעדים ארגוניים.
  • שקול את התלות והתלות ההדדית בין משימות כדי להבטיח רצף הגיוני וזרימת עבודה יעילה.
4. לטפח לקיחת אחריות: העמידו את חברי הצוות באחריות למשימות והמועדים שהוקצו להם. עודד שקיפות ותקשורת פתוחה בנוגע להתקדמות ולמחסומים פוטנציאליים. סקור באופן קבוע את ההתקדמות וספק משוב בונה כדי להבטיח שכולם על המסלול.
  • הגדר בבירור תפקידים ואחריות עבור כל חבר צוות כדי להבטיח בהירות ואחריות. ודא שכולם מבינים מה מצופה מהם.
  • הגדירו ציפיות ברורות ומועדים לתוצרים. שלח את הציפיות הללו בגלוי והבטח שהן מובנות על ידי כל חברי הצוות.
  • קבע צ'ק-אין וסקירות התקדמות קבועות כדי לעקוב אחר ביצועי הפרט והצוות. ספק משוב ותמיכה בעת הצורך כדי לעזור לחברי הצוות להישאר במסלול ולקחת בעלות על עבודתם.
5. לספק משאבים נדרשים: ודא שלצוות יש את המשאבים, הכלים והתמיכה הדרושים כדי להשלים את המשימות שלהם ביעילות. מחסור במשאבים או מחסומים עלולים להפחית את המוטיבציה של הצוות ולהפריע לתחושת הדחיפות שלהם. הסר כל מכשול שעלול להפריע להתקדמות.
  • זהה והעריך את המשאבים הספציפיים הנדרשים על ידי הצוות, כגון כלים, ציוד, תוכנה או הדרכה. ודא שהמשאבים הללו נגישים וזמינים בעת הצורך.
  • ספק הדרכה ותמיכה נאותים לחברי הצוות כדי להבטיח שיש להם את הכישורים והידע הדרושים כדי לנצל בצורה יעילה את המשאבים שסופקו.
  • להעריך באופן קבוע ולטפל בצרכי משאבים ובצווארי בקבוק פוטנציאליים. הישאר אקטיבי בזיהוי פערים או מגבלות משאבים ונקוט באמצעים מתאימים כדי לפתור אותם.
6. להוביל בדוגמה אישית: הפגינו תחושת דחיפות בעבודה ובהתנהגות שלכם. פעל כמודל לחיקוי עבור הצוות על ידי הצגת מוסר עבודה חזק, עמידה בלוחות זמנים והיענות לעניינים דחופים. הפעולות שלך יעוררו השראה ויניעו את הצוות ללכת בעקבותיו.
  • הפגינו מוסר עבודה חזק על ידי הצגת דייקנות, מסירות ותחושת דחיפות באופן עקבי בעבודה שלכם.
  • תקשר בפתיחות ובשקיפות, תוך עדכון של הצוות לגבי עדכונים חשובים, שינויים ומועדי יעד.
  • הפגינו אמפתיה ותמיכה לחברי הצוות, הקשיבו באופן פעיל לדאגותיהם ותספקו סיוע בעת הצורך. לטפח תרבות עבודה חיובית המעודדת שיתוף פעולה, כבוד ותחושת דחיפות משותפת.
7. תחגגו התקדמות והגעה לאבני דרך: הכירו וחגגו הישגים, גדולים וקטנים, לאורך הדרך. הכירו את מאמצי הצוות וההתקדמות לקראת היעדים. זה מחזק את תחושת הדחיפות על ידי הדגשת החשיבות של השלמה בזמן ומתן חיזוק חיובי.
  • להכיר ולהעריך הישגים אישיים וקבוצתיים, גדולים וקטנים כאחד, כדי להגביר את המורל והמוטיבציה.
  • הודע בפומבי ושבח את חברי הצוות על תרומתם ומאמציהם להשגת אבני דרך או השלמת משימות.
  • לטפח תרבות של חגיגה על ידי יצירת טקסים או מסורות לציון אבני דרך חשובות, כגון ארוחות צהריים של צוות, תגמולים קטנים או צעקות במהלך ישיבות צוות.
8. עודדו תקשורת פתוחה: טפח סביבה שבה חברי הצוות מרגישים בנוח לבטא את הרעיונות, החששות והאתגרים שלהם. עודדו דיאלוג פתוח והקשיבו באופן פעיל למשוב שלהם. לטפל בכל בעיה או מכשול באופן מיידי כדי לשמור על תחושת דחיפות.
  • צור סביבה בטוחה ומכילה שבה חברי הצוות מרגישים בנוח לבטא את מחשבותיהם, רעיונותיהם ודאגותיהם.
  • הקשיבו באופן פעיל לנקודות המבט של חברי הצוות ועודדו אותם לחלוק את התובנות, המשוב וההצעות שלהם בגלוי.
  • לטפח תקשורת פתוחה וכנה על ידי קידום דיאלוג בונה, פתרון קונפליקטים באופן מיידי והתייחסות לכל בעיה או אי הבנות שמתעוררות.
9. ספקו משוב ותמיכה מתמשכים: הצע משוב קבוע לחברי הצוות על הביצועים וההתקדמות שלהם. לספק הכוונה ותמיכה בכל עת שצריך. זה עוזר לאנשים לשמור על מוטיבציה, ללמוד מהניסיון שלהם ולשפר ללא הרף את עבודתם.
  • ספק באופן קבוע משוב בונה לחברי הצוות, תוך הכרה בחוזקות שלהם ובתחומים לשיפור.
  • הצע תמיכה ומשאבים כדי לעזור לחברי הצוות להתגבר על אתגרים ולשפר את כישוריהם.
  • לטפח תרבות של למידה וצמיחה מתמשכת על ידי עידוד רפלקציה עצמית ומתן הזדמנויות להתפתחות מקצועית.
10. לבדוק באופן קבוע את המדדים, היעדים והמועדים: סקור מעת לעת את המדדים, היעדים, המועדים וההתקדמות הכוללת עם הצוות. בצע את כל ההתאמות הנדרשות, תיקוני הקורס או חידודים כדי להבטיח שהצוות יישאר ממוקד ומיושר עם תחושת הדחיפות.
  • תזמן בדיקת "צ'ק-אין" קבוע כדי לבדוק את ההתקדמות לקראת יעדים ומועדים, כדי להבטיח שהצוות יישאר במסלול.
  • איספו וסיקרו מדדים כמותיים KPI
  • העריכו את ההיתכנות והרלוונטיות של יעדים ותאריכים קיימים מעת לעת, תוך ביצוע התאמות לפי הצורך כדי להתיישר עם הפרויקט או הצרכים הארגוניים המתפתחים.
  • מסור לצוות מידע מעודכן כדי לשמור על המיקוד ותחושת הדחיפות.

על ידי ביצוע שלבים אלה, תוכלו לעזור לצוות להתמיע את תחושת הדחיפות ולהגביר את הפריון והביצועים להשגת התוצאות הרצויות. זכרו לספק תמיכה מתמשכת למי שצריך ולטפח סביבת עבודה חיובית המעודדת שיתוף פעולה, תקשורת פתוחה ושיפור מתמיד.


מזהים את הצורך לנער ולהגביר את תחושת הדחיפות של הצוות שלכם?

זה הזמן לצאת לדרך ולפעול!

אוכל לסייע לכם בזיהוי הפערים, הכנת תכנית פעולה ומעקב אחר ההתקדמות.

צרו קשר בהקדם!


לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן

 

צרו קשר!

לשליחת Whatsapp בקליק   לחצו כאן

 

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל

 

לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן

 

אתר מפורט על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים

ומנהלים - לחצו: סטרטגו 360 

 

עקבו אחרי פרקים חדשים ב Instagram  לחצו כאן

 

צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

 

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן

 

עוד על ייעוץ עסקי וחומרים להורדה לעבודה עצמית באתר:

Stratego 360 http://www.stratego360.com/

 


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטיית השורדים, והקושי ללמוד ממצליחנים

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

המשך ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 25-48

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

ספר: השפעה - הפסיכולוגיה של השכנוע - רוברט צ'לדיני

מדריך לביצוע דברים ע"פ פילוסופיית הטאו