הדרך לתת לעצמך ולצוות הרשאה לשגשג


"אם אתם אף פעם לא מרוצים ממה שכבר השגתם, לעולם לא תהיו מרוצים ממה שתשיגו בעתיד" - כריס לוקורטו


האם אתם מרגישים לפעמים תקועים בשגרה לא מקדמת?

שלא מסוגלים להתקדם לעבר המטרות?
או, שקשה למצוא תחושת מטרה ושליחות בחיי היומיום?

אם כן, אתם לא לבד.

רבים מאיתנו נאבקים בתחושות של תסכול והצפה כאשר אנו מנסים לאזן בין האחריות וסדרי העדיפויות השונים שלנו ובמיוחד שאנחנו חסומים.
מסתבר שיש פתרון פשוט, רב עוצמה, שמסייע להתגבר על האתגרים הללו.
וזה לתת לעצמנו את ההרשאה לעשות את הפעולה שצריך.


לתת לעצמנו הרשאות לעשות דברים שיעזרו לנו להשיג את המטרות שלנו, לתעדף את הרווחה שלנו ולמצוא דרך להגשמה גדולה יותר בחיינו.
זה אולי נשמע מוזר, אבל האמת היא שלעתים קרובות אנו עוצרים את עצמנו על ידי הטלת כללים וציפיות נוקשים על ההתנהגות של עצמנו.
על ידי זיהוי הצרכים והרצונות שלנו, ומתן לעצמנו הרשאה לפעול, אנו יכולים להשתחרר מהמגבלות וליצור חיים שבאמת מרגישים שלנו.


שמעתם דברים שאפילו נראים קצת מיסטיים כמו הסוד, מניפסטינג-זימון, תקשור, דמיון מודרך, NLP או אמונות מגבילות. הכל נוגע באותו עניין. של לגרום לעצמנו לפעול באופן שעד עכשיו מנענו מעצמנו.


נסקור את נושא מתן הרשאות לעצמנו וחשיבותו. ונעבור בפירוט על רשימת הרשאות שונות שאנו יכולים וצריכים לתת לעצמנו, או לחברי הצוות שלנו, כדי לשפר את חיינו האישיים והמקצועיים. 

בין אם אתם נאבקים בשחיקה, מרגישים לא מסופקים בקריירה, או פשוט מחפש דרכים לשפר את הרווחה הכללית או ההצלחה העסקית, פרק זה יספק כלים להתחיל לתת לעצמך ולצוות הרשאות כדי להגשים מה שתרצו.

האם אתם מוכנים לקחת שליטה ולעשות מה שצריך כדי להצליח?
בואו נצלול פנימה!


למה צריך לתת לעצמך הרשאות?

אנשים רבים נאבקים לתת לעצמם הרשאות לעשות דברים שיעזרו להם לשפר את חייהם ולהשיג את מטרותיהם. ישנן מגוון סיבות מדוע זה עשוי להיות המקרה. סיבה נפוצה אחת היא פחד - פחד מכישלון, פחד מדחייה או פחד מהלא נודע. אנשים עשויים לדאוג שאם הם נותנים לעצמם רשות לחלום בגדול או לקחת סיכונים, הם בסופו של דבר יתאכזבו או נבוכים. אחרים עשויים להרגיש אשמים או אנוכיים על כך שהם מתעדפים את הצרכים והרצונות שלהם על פני הצרכים של אחרים, או לדאוג שיראו אותם כעצלנים או חסרי אחריות אם יקדישו זמן לטיפול עצמי או להירגעות.

סיבה נוספת לכך שאנשים עלולים לא לתת לעצמם הרשאות היא שהם לא חשבו על זה.
רבים מאיתנו כל כך מרוכזים במשימות ובאחריות היומיומיות שלנו, עד שאנחנו לא לוקחים את הזמן לצעד אחורה ולחשוב על מה שאנחנו באמת רוצים או צריכים. ללא הבנה ברורה של סדרי העדיפויות והיעדים שלנו, זה יכול להיות קשה לתת לעצמנו רשות לנקוט בפעולות שיעזרו לנו להשיג אותם.

מתן הרשאות לעצמנו חיוני לצמיחה אישית, טיפול עצמי ורווחה כללית.
על ידי זיהוי הצרכים והרצונות שלנו, ומתן הרשאה לעצמנו לפעול, נוכל לטפח תחושת חתירה למטרה והגשמה בחיינו. אנו יכולים לבנות מערכות יחסים חזקות יותר ולתקשר בצורה יעילה יותר עם אחרים כאשר יש לנו הבנה ברורה של הערכים והגבולות שלנו.

מתן הרשאות לעצמנו יכול לעזור לנו לנהל את הזמן שלנו בצורה יעילה יותר ולהפחית מתח ושחיקה. כאשר אנו נותנים לעצמנו רשות לומר לא, לתעדף טיפול עצמי או להאציל משימות, אנו יכולים לפנות יותר זמן ואנרגיה כדי להתמקד במה שחשוב באמת. זה יכול להוביל להגברת הפרודוקטיביות, היצירתיות והסיפוק הכללי מחיינו.



הרשאה להתעלם

ההיתר להתעלם הוא מושג שנדון בספר "Essentialism: The Disciplined Pursuit of Less" מאת גרג מקיאון Greg McKeown. הרעיון מאחורי ההרשאה להתעלם הוא שכדי להתמקד במה שבאמת חיוני, עלינו לתת לעצמנו רשות להתעלם מהסחות דעת, בקשות ופעילויות לא חיוניות שאינן תואמות את המטרות והערכים שלנו.

מקיאון טוען שלעתים קרובות אנשים מרגישים מחויבים לומר כן לכל בקשה והזדמנות שנקרתה בדרכם, גם אם היא לא חשובה או רלוונטית למטרותיהם. זה יכול להוביל לתחושת הצפה, שחיקה וחוסר מיקוד במה שבאמת חשוב.

על ידי מתן הרשאה לעצמנו להתעלם מהסחות דעת ובקשות לא חיוניות, נוכל לפנות זמן ומרחב נפשי להתמקד במה שחשוב באמת. זה כרוך בלימוד להגיד לא באדיבות, להציב גבולות ברורים ולהיות מכוונים לגבי האופן שבו אנו מבזבזים את הזמן והאנרגיה שלנו.


להורדה חינם, החוברת: המדריך הקצר לבדיקת בריאות העסק


הרשאה להשקיע

"הרשאה להשקיע" הוא מושג המעודד אנשים להשקיע בעצמם ובמטרותיהם, במקום רק להתמקד בחובות ובאחריות המיידיות שלהם. זה רעיון מרכזי בספר "הדבר האחד" The ONE Thing מאת גארי קלר וג'יי פפאסן Gary Keller, Jay Papasan.

ההרשאה להשקיע פירושה לתת לעצמך רשות לתעדף את ההתפתחות האישית והמקצועית, ולהשקיע זמן ומשאבים בפעילויות שיעזרו לך להשיג את מטרותיך. זה עשוי לכלול לימוד מיומנויות חדשות, חיפוש אחר חונכות או הדרכה, או הקדשת זמן לפרויקטים אישיים או לעיסוקים יצירתיים.

לפי קלר ופפאסן, אנשים רבים נתקעים במעגל של פשוט "לעשות" מבלי להקדיש זמן להשקיע בעצמם או במטרות ארוכות הטווח שלהם. על ידי מתן רשות לעצמנו להשקיע, נוכל להשתחרר מהמעגל הזה ולהתמקד בפעילויות ובהזדמנויות שבאמת יצעידו אותנו קדימה.

הרשאה להשקיע כרוכה גם בהכרה שהשקעה בעצמנו אינה אנוכית, אלא צעד הכרחי למיצוי מלוא הפוטנציאל שלנו ולהשפעה חיובית בעולם. זה אומר להעריך את הצמיחה וההתפתחות שלנו באותה מידה שאנו מעריכים את הצרכים והדרישות של אחרים.


הרשאה לחוסר שלמות

"הרשאה לחוסר שלמות" הוא מושג המעודד אנשים לאמץ את חוסר השלמות שלהם ולנקוט פעולה, גם אם הם לא מוכנים לחלוטין או בטוחים ביכולותיהם. זה רעיון מרכזי בספר "הקפיצה הגדולה" The Big Leap: Conquer Your Hidden Fear and Take Life to the Next Level מאת גיי הנדריקס Gay Hendricks.

ההרשאה לחוסר שלמות פירושה לתת לעצמך רשות לקחת סיכונים, לעשות טעויות וללמוד מכישלונות, במקום לחכות לרגע או לתנאים המושלמים לנקוט בפעולה. לדברי הנדריקס, אנשים רבים מונעים מעצמם לרדוף אחרי המטרות והחלומות שלהם, כי הם חוששים מכישלון או מאמינים שהם לא מוכנים.

מכאן גם ההרשאה לעצמנו להאציל אחריות וסמכות לאנשים שאולי לא יעשו את המשימה כמונו. נקבל את זה שהעבודה לא מושלמת כפי שיכולנו לעשות אותה, והרווחנו את הזמן והמיקוד שהיה כרוך בביצוע.

על ידי מתן רשות לעצמנו להיות לא מושלמים, אנו יכולים להתגבר על הפחדים הללו ולנקוט פעולה לקראת המטרות שלנו, גם אם איננו מרגישים מוכנים לחלוטין או בטוחים. זה כרוך במסגור מחדש של טעויות וכישלונות כהזדמנויות לצמיחה ולמידה, במקום כסיבות לוותר או להתבייש.

ההרשאה לחוסר שלמות כרוכה גם בהכרה שאף אחד אינו מושלם, ושהחתירה לשלמות יכולה למעשה לעכב את ההתקדמות שלנו ולמנוע מאיתנו לפעול. על ידי אימוץ חוסר השלמות שלנו ונקיטת פעולה לא מושלמת, אנו יכולים להתקדם לעבר המטרות שלנו ולבנות את הביטחון והכישורים הדרושים לנו כדי להצליח.


פרק שיעניין אותך:  יישום 48 חוקי הכוח בקריירה, ניהול ושיווק


הרשאה לחוסר השלמה

"ההרשאה של חוסר השלמה" הוא מושג שמעודד אנשים לתעדף התקדמות על פני השלמה ולהכיר בכך שזה בסדר להתחיל בקטן ולעבוד לקראת ההשלמה לאורך זמן. זה רעיון מרכזי בספר "Finish: Give Yourself the Gift of Done" מאת ג'ון אקף Jon Acuff.

ההרשאה לחוסר השלמה פירושה לתת לעצמך רשות לנקוט פעולה לא מושלמת ולהתקדם לעבר המטרות שלך, גם אם אינך יכול להשיג הכל בבת אחת. זה כרוך בפירוק יעדים גדולים יותר למשימות קטנות יותר וניתנות לניהול והתמקדות בהתקדמות, במקום בהשגת שלמות.

לדברי אקף, אנשים רבים נאבקים בהשלמת המטרות שלהם מכיוון שהם מציבים ציפיות לא מציאותיות או מתמקדים יותר מדי בהשגת שלמות. על ידי מתן רשות לעצמנו להיות לא שלמים, אנו יכולים להתגבר על המכשולים הללו ולהתקדם בהתמדה לעבר המטרות שלנו.

ההרשאה לחוסר השלמה כרוכה גם בהכרה שההשלמה היא תהליך, לא אירוע. זה אומר לחגוג ניצחונות קטנים ולהתקדם לעבר המטרות שלנו, במקום לחכות לרגע או למצב המושלמים כדי להכריז על משהו שלם.


הרשאה להגן

"ההרשאה להגן" הוא מושג המעודד אנשים לתעדף את רווחתם ולהציב גבולות כדי להגן על עצמם מפני מצבים לא בריאים או מזיקים. זה רעיון מרכזי בספר "גבולות: מתי לומר כן, איך לומר לא כדי להשתלט על חייך" Boundaries: When to Say Yes, How to Say No to Take Control of Your Life מאת הנרי קלאוד וג'ון טאונסנד Henry Cloud, John Townsend.

ההרשאה להגנה פירושה לתת לעצמך רשות להציב גבולות ולהגיד "לא" לאנשים או למצבים שאינם לטובתך או שגורמים לך נזק. זה כרוך בזיהוי הצרכים והמגבלות שלך, ונקיטת פעולה כדי להגן על הרווחה הפיזית, הרגשית והנפשית שלך.

לפי קלאוד וטאונסנד, אנשים רבים נאבקים בהצבת גבולות מכיוון שהם חוששים להיראות כאנוכיים או לפגוע ברגשותיהם של אחרים. עם זאת, על ידי מתן רשות לעצמנו להגן על עצמנו, אנו יכולים ליצור מערכות יחסים בריאות ולהימנע מלהישרף או להכריע.

ההרשאה להגן כרוכה גם בהכרה בכך שהצבת גבולות היא צעד הכרחי בלקיחת אחריות על חיינו ורווחתנו. זה אומר להעריך את הבריאות והאושר שלנו כמו שאנחנו מעריכים את הצרכים והדרישות של אחרים.


פרק שיעניין אותך:  תפסיקו לשקר לעצמכם לגבי טעויות אלו ושחררו


הרשאות ע"פ "דחיינות במכוון"

בספרו "דחיינות במכוון" Procrastinate on Purpose, הסופר רורי ואדן Rory Vaden מתאר חמש הרשאות ספציפיות שאנשים יכולים לתת לעצמם כדי לעזור להם להשיג את מטרותיהם ולהפיק את המרב מזמנם. הנה הם:

הרשאה להתעלם: לתת לעצמך הרשאה להתעלם ממשימות או פעילויות שאינן חשובות או שאינן תואמות את המטרות שלך, כדי שתוכלו להתמקד במה שחשוב באמת.

הרשאה לאמץ אי נוחות: מתן הרשאה לעצמך לקחת על עצמך משימות שעלולות להיות לא נוחות או לא נעימות, אך נחוצות כדי להשיג את המטרות.

הרשאה לבטל: לתת לעצמך הרשאה לבטל משימות או פעילויות מיותרות או בעדיפות נמוכה, כדי שתוכלו להתמקד במה שחשוב באמת.

הרשאה לאוטומציה: מתן הרשאה לעצמך להשתמש בטכנולוגיה או בכלים אחרים כדי לבצע אוטומציה של משימות חוזרות או גוזלות זמן, כך שתוכלו לפנות יותר זמן ואנרגיה לפעילויות בעדיפות גבוהה יותר.

הרשאה לדחות בכוונה: לתת לעצמך הרשאה לדחות משימות או פעילויות שאינן דחופות או חשובות, כדי שתוכלו להתמקד בפעילויות אסטרטגיות יותר או בעדיפות גבוהה יותר.


עוד הרשאות חשובות

ישנן הרשאות רבות אחרות שאנו יכולים לתת לעצמנו כדי לשפר את חיינו ולהשיג את המטרות שלנו. הנה כמה דוגמאות:

הרשאה לחלום: לתת לעצמנו רשות לדמיין ולרדוף אחרי החלומות והשאיפות הגדולות ביותר שלנו, גם אם הם נראים לא מציאותיים או מחוץ לאזור הנוחות שלנו.

הרשאה למנוחה: לתת לעצמנו רשות לקחת הפסקות ולתעדף טיפול עצמי, מתוך הכרה שמנוחה ורגיעה חיונית לרווחתנו ולפרודוקטיביות שלנו.

הרשאה לומר לא: מתן רשות לעצמנו לדחות בקשות או הזמנות שאינן תואמות את הערכים או סדר העדיפויות שלנו, או שפשוט אין לנו זמן או כוח עבורן.

הרשאה ללמוד: לתת לעצמנו רשות לעשות טעויות ולאמץ חשיבה צמיחה, מתוך הכרה שלמידה וצמיחה הם תהליכים מתמשכים.

הרשאה לדבר: מתן רשות לעצמנו להביע את הדעות, הרגשות והגבולות שלנו במערכות יחסים ובמצבים, גם אם זה מרגיש לא נוח או מאתגר.

הרשאה לשנות: לתת לעצמנו רשות להתפתח ולהסתגל לנסיבות חדשות, מתוך הכרה בכך ששינוי הוא חלק טבעי מהחיים ומהצמיחה.


פרק שיעניין אותך:  להיות דאגנים יוזמתיים. איך ולמה


חשיבות מתן הרשאות בניהול עסקים

כמנהלי עסק, מתן הרשאות לעצמך ולצוות יכול לספק מגוון יתרונות שיכולים לעזור לשפר את הביצועים וההצלחה של כלל הארגון. כמה מהתובנות והיתרונות העיקריים שכדאי לזכור:

פריון משופר: על ידי מתן רשות להאציל משימות, לומר לא לפגישות או התחייבויות מיותרות, ולהתמקד בפרויקטים בעלי עדיפות גבוהה, אתה יכול לפנות יותר זמן ואנרגיה להקדיש למשימות החשובות ביותר בהישג יד. זה יכול להוביל לשיפור הפרודוקטיביות ולתחושת הישג גדולה יותר.

יצירתיות מוגברת: כאשר אתה נותן לעצמך ולצוות רשות לחשוב מחוץ לקופסה ולחקור רעיונות חדשים, אפשר לטפח תרבות ארגונית חדשנית ויצירתית יותר. זה יכול להוביל לפריצות דרך ולרעיונות חדשים שיכולים לעזור לעסק להישאר לפני המתחרים.

מוטיבציה ומעורבות מוגברת: על ידי מתן רשות לצוות לקחת בעלות על עבודתם, לקבל החלטות ולממש את התשוקות שלהם, אפשר לעזור להם להרגיש מוטיבציה ומעורבות גדולה יותר בעבודתם. זה יכול להוביל לעלייה בסיפוק בעבודה ולתחושת נאמנות רבה יותר לארגון.

איזון טוב יותר בין עבודה לחיים: על ידי מתן רשות לעצמך ולצוות לתת עדיפות לטיפול עצמי, איזון בין עבודה לחיים ולוחות זמנים גמישים, תוכלו ליצור סביבת עבודה תומכת ובת קיימא. זה יכול להוביל להפחתת מתח, שיפור בבריאות הנפש, ואיכות חיים כללית טובה יותר עבור הצוות.

מערכות יחסים חזקות יותר: על ידי מתן רשות לעצמך ולצוות לתקשר בפתיחות, להקשיב באופן פעיל ולכבד זה את הגבולות של זה, אפשר לבנות מערכות יחסים חזקות וחיוביות יותר בתוך מקום העבודה. זה יכול להוביל לעבודת צוות טובה יותר, שיתוף פעולה ומורל גבוה.


איך לתת לעצמך או לצוות הרשאה?

תהליך בן 7 שלבים לתת לעצמך הרשאות, להפנים אותן וליישם כדי לקצור את היתרונות:

שלב 1: שיקוף עצמי

חשבו על הערכים, היעדים וסדרי העדיפויות שלכם. זהו תחומים שבהם צריך לתת לעצמך רשות להתכוונן אל הרצונות האמיתיים שלך.

שלב 2: זיהוי הרשאות

בהתבסס על השיקוף העצמי שלך, זהה את ההרשאות הספציפיות שאתה צריך להעניק לעצמך. אלה יכולים לנוע בין מתן עדיפות לטיפול בעצמי ועד לרדוף אחר התשוקות או הצבת גבולות לעצמך או לאחרים.

שלב 3: הבהרת כוונות

רשום את ההרשאות שתיתן לעצמך ואת הסיבות להן. נסח בבירור מדוע הענקת הרשאות אלו חשובה לרווחתך הכללית ולהצלחתך.

שלב 4: סביבה תומכת

הקף את עצמך ברשת וסביבה תומכת של אנשים שמבינים אותך ומעודדים אותך במסע שלך. חפש אנשים שיכולים לספק הדרכה, תמיכה בלקיחת אחריות ומתן חיזוק חיובי שמקדם התקדמות.

שלב 5: ביצוע פעולה

הענק לעצמך באופן פעיל את ההרשאות שזיהית. התחילו לשלב אותם בחיי היומיום ובתהליכי קבלת ההחלטות. אמץ בהשלמה את השינויים שיקרו או יידרשו והאתגרים שעלולים לצוץ בדרך.

שלב 6: לחגוג אבני דרך

הכירו בהצלחות הקטנות וחגגו את ההתקדמות שלכם לאורך הדרך. חגיגת ניצחונות ואבני דרך קטנים תחזק את השינויים החיוביים שאתם עושים, ותגביר את המוטיבציה שלכם להמשיך.

שלב 7: לאפשר חמלה עצמית

זכרו כי מתן הרשאות לעצמך הוא תהליך מתמשך. היו אדיבים לעצמכם אם אתם נתקלים בכישלונות או נתקלים בקשיים. תרגלו חמלה עצמית ותיצרו חוסן כדי להישאר מחויבים למסע.


האם אתם מוכנים להתחיל לתת לעצמכם ולצוות את ההרשאות שצריך כדי לשגשג?

כמאמן ויועץ עסקי, אני יכול לעזור לך ליישם את התובנות האלו וליצור תרבות ארגונית חיובית ופרודוקטיבית.

בין אם אתם נאבקים עם שחיקה, מורל נמוך או חוסר יצירתיות וחדשנות, אפשר לספק את הכלים והתמיכה הדרושים כדי לנצל את מלוא הפוטנציאל העסקי ולהשיג את המטרות.

צרו איתי קשר עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ כדי להתחיל לקחת את העסק לשלב הבא.
ביחד, נוכל ליצור עתיד מוצלח ומספק יותר עבורך ועבור הצוות.


לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן

 

צרו קשר!

לשליחת Whatsapp בקליק   לחצו כאן

 

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל

 

לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן

 

אתר מפורט על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים

ומנהלים - לחצו: סטרטגו 360 

 

עקבו אחרי פרקים חדשים ב Instagram  לחצו כאן

 

צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

 

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן

 

עוד על ייעוץ עסקי וחומרים להורדה לעבודה עצמית באתר:

Stratego 360 http://www.stratego360.com/

 


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטיית השורדים, והקושי ללמוד ממצליחנים

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

ניתוח אסטרטגי עם מודל 7-S של מקינזי

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

מדריך לביצוע דברים ע"פ פילוסופיית הטאו

המשך ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 25-48