סימנים שהאדם מולך לא מקשיב לך

"אחת הדרכים הכי כנות להראות הערכה, היא להקשיב למה שיש לבן השיח שלך לומר" - בריאנט מקגיל

בתרבות של 24 שעות ביממה, בקשר גלובלי ורציף עם הרבה אנשים מנסיבות משפחה, חברה ועבודה, ובתקופה בה כולנו מודעים לבעיות קשב, המיקוד והחיבור לנושא או אדם בשיחה לאורך זמן הם נדירים. הקולגות והעמיתים שלנו מהנהנים ומחייכים הרבה כדי להראות שהם מקשיבים, אבל זה לא ממש קורה.

איך אתה יכול לדעת אם עמית, לקוח או חבר באמת מאזין לך בקשב ולא עסוק לחשוב על מה שהוא הולך להגיד בתורו? התנועות ומנחי הגוף הבאים מסמנים שמישהו רק מעמיד פנים שהוא מקשיב. רצוי שיהיו לפחות 2-4 סימנים בסמיכות זמן, בכדי להגיע למסקנה בסבירות גבוהה.

קשר העין שלהם קבוע מדי, וראשם  אינו זז
הם מנסים להראות שהם מתמקדים בך, אבל שוכחים שמנח הגוף במהלך שיחה בקשב נראה נינוח ולא מתוח. שיחה טובה מלאה בהנהוני ראש והחלפות של קשר עין על מנת לאפשר מעין פינג פונג שיחה.

הם מחייכים יותר מדי ובמשך זמן רב מדי
מבוגרים טובים מאוד בשליטה על הפנים שלהם. לכן הם עשויים לחייך בעידוד ולהראות שהם איתך כאשר למעשה, הם לא מחוברים אליך רגשית.


פרק נוסף שיעניין אותך: איך להפוך להיות בר מזל?

הם מתופפים באצבעות
המוח עובד כך שאנו מבטאים את כוונותינו ורגשותינו בגופנו תחילה, ויכולות לעבור כתשע שניות עד שהתודעה תקלוט זאת. לכן, קוצר רוח יכול לדלוף ולהראות בתנועת הידיים של מישהו, בין אם בהקשה בקצות האצבעות, איורים על דף, או בדיקות חוזרות של הסמארטפון.

הם חסרי מנוחה
אם האדם האחר טופח על רגל, משחק עם השיער, או נע וזז במושב לעתים קרובות, כנראה שהוא לא איתכם במלואו. להיות בתנועה מתמדת ולא להיות מסוגל לשבת בשקט הם סימן שתשומת הלב של עמיתך אינו ממוקד.

להורדה חינם, חוברת עבודה: לגלות את הייעוד שלך IKIGAI

הגוף שלהם מופנה לכיון אחר ממך
אם פלג הגוף התחתון של מישהו מופנה לכיוון אחר ממך או שהם נשענים לאחור בעת השיחה, הם מנסים להגדיל את המרחק ביניכם. כשאנשים משתמשים בחלל ליצור מרחק, זהו בדרך כלל סימן שלילי.

כפות רגליהם מכוונות לעבר דלת היציאה
התבוננות בכפות הרגליים נותנת אינדיקציה טובה עוד יותר לרגשות האמיתיים של מישהו. כשאנחנו לא מקשיבים, אנחנו לא רוצים להיות נוכחים וזה מרגיש כאילו שהגוף מנסה להימלט. בלי לחשוב על זה, כפות הרגליים יופנו לכיוון הדלת.



הם אינם משקפים את שפת הגוף שלך
שני אנשים אשר מסונכרנים בשיחה מסנכרנים גם את תנועות הגוף שלהם. הם נעים באותה הדרך, באותו הקצב וכמעט באותו זמן. אם מישהו אינו משקף בגופו את מנח ותנועות הגוף שלך ואינו מסנכרן מחוות, סביר להניח שהם לא מתחברים אליך. אפשר לנסות ליצור חיבור מחדש, על ידי שיקוף התנועות שלהם, ובהדרגה לנסות להוביל.

לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני
לאימייל: לחצו כאן

למידע על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים ומנהלים
- לחצו: סטרטגו 360 

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות:

צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן
התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן
עקבו אחריי ב Facebook לחצו כאן
עקבו אחריי ב Instagram לחצו כאן
עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן
ספר הניהול האינטרנטי מנכ"ל-360 
  http://www.ceo-360.net/

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

המשך ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 25-48

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

אסטרטגיה עסקית קלאסית ע"פ מייקל פורטר

היה לבוש בקפידה כדי לקבל יותר