מנהלים טובים שמחברים עובדים הם נדירים


"למנהל הטוב החכמה לבחור אנשים עם הכישורים המתאימים לבצע את המשימה הנדרשת, ומשמעת עצמית לא להתערב בזמן שהם עושים את זה" - תאודור רוזבלט


מנהלים טובים הם נדירים. אך מיהו מנהל.ת טוב?
מנהלים משמפיעים על הגיוסים ואיוש התפקידים, הם משפיעים על אופן ביצוע התפקידים והם משפיעים על היכולת של אחרים להצליח בתפקידים שלהם.

אנשים נשארים או עוזבים ארגונים בגלל ובזכות הקשר עם המנהלים הישירים, והקשר הזה הוא גם המכריע בנוגע למוטיבציה של העובדים והנכונות שלהם להביע דעה, לקחת יוזמה ולקבל על עצמם אחריות.

הגורם הקריטי הוא חיבור עובדים, שזה הקשר שמרגיש עובד לארגון, המידה בה העובדים מזהים שביכולת להשפיע על הצלחת הארגון ועד כמה הם תופסים את תפקידם כחשוב ונחושים להשפיע ולהצליח.

נרחיב על כך בהמשך.


בעיית איכות המנהלים

  • מכון גלופ בדק ומצא שההחלטה, הבחירה המועמד למנוי מנהל, היא אחת ההחלטות החשובות ביותר שמתקבלות בארגון.  הניתוח הכמותי מגלה שב-82% מהמקרים, בחירת העובד עם בכישורים המתאימים היא שגויה.
  • מנהלים גרועים עולים למשק מיליארדים בשנה, והצטופפות מנהלים גרועים בחברה, עלולים להביאה לקשיים ולהתמוטטות. בחירת מנהלים על פי כשרון ויכולות, יכולה להעמיד על הרגליים, לייצב ולהביא חברה ליתרון תחרותי והצלחה יוצאת דופן.
  • איכות מנהלים אחראית לכ-70% מהשונות בין חברות ברמת המחוברות והמחויבות של עובדים לארגון.  בסקרים על פני למעלה מעשור, מחוברות העובדים הממוצעת בארה"ב היא כ-30% ובעולם, כ-13%. כלומר, הרוב המכריע של עובדים אינם נלהבים מעבודתם, אינם מתפתחים במהלך הקריירה בארגון ואינם פועלים מיוזמתם לקידום המוניטין של הארגון ולפעולות אשר יקרבו אותו להשגת יעדיו.
  • כ-27 מיליון איש ב 2.5 מיליון קבוצות עבודה נסקרו על פני 20 שנה, והתגלה שהשונות במחוברות עובדים גדולה מאוד. מנהלים לא יודעים להסביר את השונות ומה הגורמים לשוני בין יחידות וארגונים שהתנאים שלהם מאוד דומים, אך ברור שאופן הניהול הוא המשפיע ביותר.  מנהיגים ארגוניים חווים תסכול גבוה, כיוון שהשונות הזו קשה לצפייה מראש והכנה ויוצרת חוסר יעילות תפעולית מובנה שגורם לבזבוזים גדולים ולהפסדים כספיים ניכרים.
  • המחקר מראה שמחוברות עובדים משפיעה באופן חיובי על הארגון במגוון מדדי מפתח תפעוליים כשביעות רצון לקוחות, רווחיות, יעילות, רמת בעיות איכות ותחלופת עובדים, הפחתת היעדרויות, פחת וגנבות, וכמות תקלות בטיחות.  כשרמת חיבור העובדים עולה בכל מחלקות הארגון, הארגון משתפר בכל המדדים.  
  • על ארגונים להתעקש שבכל מחלקה וצוות יהיה מנהל מעולה. כיוון שאנשים האם הגורם העיקרי לשונות בביצועים בין צוותים בתנאים דומים, וכיוון שאנשים בינם לבין עצמם שונים ביכולות שלהם, בשאיפות שלהם ובצרכים, נדרשים מנהלים מעולים בכדי להבין את כל השונות האנושית, להתחשב ולכוון אותה בכדי להביא לתוצאות המרביות שניתן באותם התנאים.

פרק שיעניין אותך: פירמידת הניהול הממוקד

מיעוט מנהלים מוכשרים
  • חקר הממצאים מראה שרק ל-10% מהאנשים יש את סל הכישרונות כדי להיות מנהלים טובים. לרובם יש חלק מהכישרונות, שהספיקו להביא לקידומם, אך חסרים כישרונות מסוימים.
  • ל-10% המוכשרים יש את היכולת לחבר את העובדים והלקוחות לארגון, לשמר עובדים מצטיינים ולקיים תרבות של יעילות ופריון.
  • בנוסף ל-10% בעלי הכישרון הטבעי, ל-20% נוספים יש רמת כישרון בסיסית שניתן לשפר באמצעות הדרכה, חונכות ואימון. בבחינת ארגונים, מזהים שהם מצליחים מעבר להסתברות הסטטיסטית, כך שלמעשה לכ-18% מהנהלים קיים הכישרון הטבעי להצטיין ול-20% נוספים קיימת רמת כישרון בסיסית שניתן לשפר.
  • כלומר, בארגונים טובים, מנהלים תורמים כ-48% יותר לרווחיות מאשר בארגון ממוצע.
  • עדיין, ב-82% מהמקרים, תפקידי ניהול לא מאוישים במנהלים בעלי כישורים גבוהים טבעיים.
  • ללא הכישרון הנדרש, המנהל והצוות יחוו שחיקה גבוהה כשהוא נדרש לזהות בכל עובד את הייחודי שבו, להתרכז בצרכים ובחוזקות של כל עובד בנפרד, לתת לכל עובד את המשוב שנדרש לו בכדי להעלות את תרומתו, להלהיב אנשים למען מטרות ותוך כדי לנהל תהליכים יעילים, רזים ואפקטיביים.

להורדה חינם חוברת עבודה: להפוך את העסק למערכת שיטתית

תהליך בחירת מנהלים
  • רוב המנהלים חושבים שקיבלו את התפקיד בזכות הצלחתם בתפקיד קודם, שהיה פחות ניהולי, ובזכות הוותק שלהם בחברה או בתחום.
  • בבדיקת חברות, מתגלה שמנהלים נבחרים על סמך הידע והניסיון שלהם, הכישורים וההצלחה בתפקידים קודמים, ללא התייחסות לכישרון הניהולי ולמוכשרותם בעבודה עם אנשים.

חמש הכישרונות של מנהלים מעולים
חקר הנתונים של גלופ חשף 5 כישרונות שנדרשים כדי שמנהל יהיה מעולה. 
  • יוצרים מוטיבציה אצל כל עובד בארגון, כך שהעובד ינקוט בפעולות ויהיה מחובר, עם מטרות ויעדים.
  • אסרטיביים מספיק בכדי לדחוף למעשים ותוצאות, ולהתגבר על קשיים והתנגדות.
  • יוצרים תרבות של לקיחת אחריות בארגון.
  • יוצרים מערכות יחסים  הכוללים אמון, דיון פתוח ושקיפות גבוהה.
  • מקבלים החלטות בהתבסס על יעילות ופריון, ולא פוליטיקה ארגונית.
למנהלים מעטים בלבד יש את סל הכישרונות הזה, ולכן לרוב העובדים אין חיבור למקום העבודה וגישתם היא בין אדישות לחוסר שביעות רצון, אשר באב לידי ביטוי ביחס שלהם לחבריהם לארגון וללקוחות.


איתור המנהלים הטובים
מכיוון שהכישרונות הנדרשים לניהול נמצאים אצל כ-10% מהאנשים, וברוב החברות כ-10% מסך האנשים עוסקים בניהול, ניתן לאתר מנהלים טובים ברוב החברות. 
אך סיכוי גבוה שהאנשים המוכשרים לניהול אינם אלו הנמצאים בתפקידי ניהול.
כדי לאתר מועמדים טובים לניהול, על הארגון לעקוב ולאבחן בהם את התכונות והכישרונות הנדרשים, לפני מינויים לתפקיד.


לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן


לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת הפרקים לחצו כאן


צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

עקבו אחריי ב Instagram לחצו כאן

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן


לשליחת הודעת Whatsapp עכשיו   לחצו כאן

לשליחת הודעה בטלגרם עכשיו לחצו כאן


למידע על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים ומנהלים
- לחצו: סטרטגו 360 

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות:

אימייל


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

תובנות לעסקים מסיפור על ארבעה בנים בהגדה

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"

תרשים גנט Gantt Chart המסלול לפרויקט מוצלח

8 סוגי אינטליגנציה שיכולים להביא להצלחה