תשעה צעדים ליצירת מנהיגות אותנטית

"חייבים להעיז להיות עצמנו, למרות המוזרות והמפחידות שהעצמיות הזו עלולה להיות" - מאי סרתון

אותנטיות מוכרת כיום ככלי אפקטיבי במיוחד במנהיגות, ניהול, שיווק, מכירות וכל פעולה שכוללת השפעה על אנשים אחרים. אנשים נרתעים מאוד כשמזהים שאדם מסתתר מאחורי מסכה, מעמיד פנים שהוא אחר או משחק תפקיד. כשזה קורה, אנשים מתרחקים, מאבדים אמון, סולדים ונשארים, רק אם הם חרדים או חשים שאין להם ברירה. לכן, הבחירה באותנטיות היא הנכונה, אך היא דורשת ממך הרבה מאוד כנות, יושרה וחשיפה, שמעמידה את החוסן והביטחון העצמי של כל אחד במבחן משמעותי. לא קל להפוך למנהיג, וצריך באופן מכוון לעבוד על זה עם כוונה והתמדה.

היה מודע לערכיך
ערכים הם כמו מצפן. כאשר אתה תקוע, על צומת החלטה, קצת מבולבל או חסר ביטחון, פעולה על פי הערכים שלך תוביל אותך למקום שיהיה עבורך טוב יותר. ערכים הם דבר שאנו לוקחים איתנו לשנים ארוכות, שנבנו על סמך החינוך שקיבלנו, האמונות שלנו והאישיות שלנו. אנשים מעטים מידי עוצרים ומתעמקים, בכדי להגדיר עבור עצמם את הערכים שלהם, ולכן רבים האנשים הפועלים ללא ערכים, ונראים חלולים, לא טובים או חלשים.
מה הערכים שלך? מהם העקרונות שעל פיהם תנהיג ותנהל, ותוכל להיות מחוייב אליהם בלב שלם, וללא סטייה ימינה ושמאלה?
לדוגמא (ואסור להעתיק) ערכים שלי כוללים: לעשות טוב לכלל, אמינות, יושרה, לשאוף להישגים, חוסן, תכנון, לשמש דוגמא, ועוד.

להנהיג מהלב
להיות בעל תשוקה לעיסוק שלך ולמשימות שלך, ולפעול מהלב. זה מושך אנשים להתחבר אליך ולהצטרף למאמצים שלך, ולעזור לך להגשים דברים. אם תרצה שאנשים ילכו אתך בהתלהבות וייקחו על עצמם אחריות גדולה עם שיתוף פעולה אפקטיבי, הם צריכים להיות משוכנעים שאתה כולך מחויב ובפנים.

לקריאה נוספת: 11 דברים שמנהיג חייב ללמוד לעשות

הודה שאינך מושלם
ככל שיש לך חוזקות יוצאות דופן, כך גם יש לך חולשות, בצד הנגדי של אותם תכונות. כולנו גם טועים כל הזמן. המציאות היא פשוט כזו. אפילו דברים מדהימים וגאוניים שעשית בעבר, יתכן ובמועד ההחלטה היו טעות, אך השתלשלות האירועים, דווקא יצאה לטוב. אם תרצה שהאנשים שעובדים איתך יהיו כנים אתך, ועם חבריהם, הדוגמא לכך, צריכה להגיע ממך. 

תחשוב עם כנות
אם תחשוב הרבה על מניפולציות או על תיאור מתוסרט ולא אמיתי של המציאות, העבר או העתיד, זה ישתקף באופן בו אתה מתקשר עם אחרים ובמעשים שלך. אין מזה מנוס. זה בסדר לחשוב על אסטרטגיה וטקטיקה, כדי לפעול נכון מול מתחרים, אבל לא תוכל לעשות זאת מול אלו שאתך. העובדים, השותפים, הלקוחות והספקים צריכים לחוש את הכנות שלך בדברים, בכתובים, במעשים ובשפת הגוף, וכל אלה משקפים את מה שקורה בתוכך.

להורדה חינם, החוברת: המדריך הקצר להתייעלות אישית

הצג את האיזון שבחייך
על תהיה רובוט. אנשים נמשכים יותר, מעריכים יותר ומקשיבים יותר לאנשים שהם שלמים. לכן דאג לבריאות הגוף שלך, ללמידה, לנפש, למשפחה, לפעילות גופנית ולתזונה ולפעילות קהילתית משמעותית, כדי שהאנשים יתחברו אליך יותר, ככל שהם יכירו אותך יותר. 

דבר בצניעות ובאמינות
אינך יודע את התשובה הנכונה לכל דבר, ואינך יודע את ההחלטה הנכונה בכל מצב. וכל מי שנמצא בסביבתך יודע זאת. לכן, עליך להיות אמין בכל מצב ולהיות גלוי בכך שאינך יודע. אנשים יעריכו אותך על כך, אבל גם יצפו לראות אותך פועל כדי לקבל מהם או מאחרים את הידע החסר, ולהתייעץ באנשים הנכונים בקבלת החלטות מורכבות. 

היה פרגמטיסט אופטימי
יעדים מאתגרים ושאיפה להישגים ולהצלחה מאוד חשובים, וחשוב להראות את האופטימיות וההתלהבות הנדרשת כדי להשיג אותם. אך היזהר לא להיות מנותק מהמציאות. היה מחובר לדברים ולאנשים ולהתמודדויות עם כל הקשיים והאתגרים שבדרך, ובאופן התכליתי ביותר, כדי שכולם יישארו רתומים אליך ולדרך.

לקריאה נוספת:  ארגון מצליח צריך מנהל ברמה 5

נהג עם אתיקה ויושרה
אתיקה ויושרה משדרים ערכים ועוצמה. לעשות את הדבר הנכון ולא את הדבר הקל, מעורר הערכה. להיות פתוח ולהתחשב בצרכים של אחר, דווקא בזמן שקשה לך, משדר חוסן. לומר אמת ולפעול על פי הכללים בזמן שחריגה יכולה לשפר את מצבך בטווח הקצר, מעוררת אמון רב.

הנהג למען היום ומחר
להגיע להישגים היום זה חשוב, אך פעולה באופן שיהיה טוב גם לבאים אחריך בתפקיד, לטווח הארוך של האנשים ואפילו לדורות הבאים, הם סממנים אמיתיים של מנהיג עם חזון ודאגה לכלל. דאגה לעתיד של אלו שמושפעים ממך, היא אבן יסוד במנהיגות, וכשרואים ומרגישים שאתה פועל כך, נותנים בך אמון רב והולכים אחריך ללא היסוס.

לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני לאימייל להרשמה לחצו כאן

למידע על ייעוץ, מנטורניג ואימון עסקי ליזמים, בעלי עסקים ומנהלים - לחצו: סטרטגו 360  

שליחת אימייל לתיאום שיחת התייעצות עסקית וניהולית ללא עלות  לחצו כאן

לערוץ הסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

להתחברות איתי ב Linkedin לחצו כאן

להתחברות איתי ב Facebook לחצו כאן
להתחברות איתי ב Instagram לחצו כאן

להתחברות איתי ב Twitter לחצו כאן

ספר הניהול האינטרנטי מנכ"ל-360   http://www.ceo-360.net/

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

אסטרטגיה עסקית קלאסית ע"פ מייקל פורטר

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

תובנות לעסקים מסיפור על ארבעה בנים בהגדה

תרשים גנט Gantt Chart המסלול לפרויקט מוצלח