להיות גבר ג'נטלמן במאה ה-21


"דרך ארץ היא מידת הג'נטלמן, בדיוק כמו אומץ" - תאודור רוזבלט


קשה להביע גבריות עוצמתית במאה ה-21, בה אנחנו מקבלים בברכה את השוויון הפמיניסטי,  את הלהט"ב ובכלל את הזכות של אנשים מכל הסוגים להביע את עצמם ולהתנהג באופן בו הם בוחרים, כל עוד אינם פוגעים באחרים.

זו בעיה משמעותית, שרבים מנסים להתמודד איתה, עוד מימי אריסטו, ובימיינו ג'ורדן פטרסון, דוייד דיידה ואחרים.

עוצמה, כוח, סמכותיות, שליטה, תשוקה, הישגיות, ביטחון עצמי ותכונות אחרות שרבים חשים או מעוניינים בהם כחלק מדימוי עצמי, מוחצנות באופן הטוב ביותר דווקא כשהן מובעות עם איפוק, עם אמפטיה ובשליטה עצמית .


לאימוץ העקרונות של ג'נטלמן מהמאה ה-21 יש יתרונות וחשיבות יוצאות דופן להתקדמות בכל התחומים. תגלו שזה מציע לכם גישה מרעננת ומתקדמת למנף את עצמכם וליצור השפעה משמעותית וחיובית המתיישרת עם הערכים ורף הציפיות המודרניים.


מודל הג'ינטלמן המודרני דורש הרבה עבודה להפנמה, אך מתגמל מאוד לניהול עסקים, לפיתוח הקריירה ולחיים עצמם

קראו את העקרונות המנחים.להיות גבר ג'נטלמן במאה ה-21 בהמשך, עכשיו 👇


למה להיות ג'נטלמן?

לאימוץ העקרונות של ג'נטלמן מהמאה ה-21 יש חשיבות יוצאת דופן בתחום הניהול העסקי ופיתוח הקריירה, ומציע גישה מרעננת ומתקדמת המתיישרת עם הערכים והציפיות המודרניים. עקרונות אלה, הכוללים יושרה אישית, כישורים בין-אישיים וגישה מודעת, מביאים יתרונות רבים הן ליחידים והן לארגונים.

  • שילוב העקרונות הללו בניהול העסק מטפח תרבות מקום עבודה המושרשת בכבוד, שיתוף פעולה והתנהלות אתית. על ידי הדגשת תכונות כמו התייחסות לאחרים בכבוד, חיבור בין אנשים וחתירה לסטנדרטים גבוהים, מנהלים יכולים ליצור סביבה שמקדמת תקשורת פתוחה, עבודת צוות ותחושת מטרה משותפת. זה, בתורו, מגביר את המורל, המעורבות והנאמנות של העובדים, מה שמוביל בסופו של דבר להגברת הפרודוקטיביות והחדשנות. בנוסף, שימוש מכוון בכוח והתמקדות בעמידה בהתחייבויות מבטיחים שהמנהיגות תהיה סמכותית והוגנת כאחד, ומשפרת את היושרה הארגונית הכוללת.
  • עקרונות אלה מציעים יתרונות משמעותיים לפיתוח קריירה. עידוד אנשים להגדיר את הסגנונות האישיים שלהם, למצוא את הייעוד שלהם ולדעת מה הם רוצים מעצים אותם להגדיר מטרות ברורות ולרדוף אחר נתיבים שמתואמים עם החוזקות והתשוקות שלהם. אימוץ תכונות כמו אמון (ללא יהירות) ואמון באחרים עוזר לאנשי מקצוע לנווט במורכבות של הנוף העסקי המודרני, ומאפשר שיתוף פעולה יעיל, משא ומתן ומנהיגות. כמו כן, הדגש על סדר וניקיון לצד הקפדה על המראה החיצוני מסייע בהצגה מקצועית ומותיר רושם חיובי על עמיתים, לקוחות וממונים.
  • העקרונות של ג'נטלמן מהמאה ה-21 עולים בקנה אחד עם הציפיות והערכים החברתיים העכשוויים, וממצבים אנשים וארגונים כמשתתפים אחראיים ומצפוניים בעולם גלובלי ומתקדם טכנולוגית וחברתית. על ידי אימוץ ותרגול של עקרונות אלה, עסקים יכולים לשפר את המוניטין שלהם, לבנות קשרים חזקים עם מחזיקי עניין ולתרום באופן חיובי לקהילות שבהן הם פועלים. בסופו של דבר, השילוב של עקרונות אלה בניהול עסקי ופיתוח קריירה משמש כזרז דינמי עבור אישי צמיחה מקצועית, המאפשרת לאנשים ולארגונים לשגשג בנוף הדינמי של המאה ה-21.

ומסתבר שאני לא הראשון שכותב על זה: GQ, Gentleman's JournalGentleman's Journal2



אתה לא מושלם

זהו אולי המאפיין החשוב ביותר ברשימה.

כולנו עושים טעויות, בחירות, ושיפוטים מדי יום. ההבדל נעוץ בכך שג'נטלמן לא חושב על עצמו שהוא מושלם, אלא במקום זאת לוקח בעלות ואחריות לדברים שהוא יכול לשלוט עליהם: מעשיו, הידע והגישה שלו לעולם.


פרק נוסף שיעניין אותך: הדרך להיות (גבר) אדיר. ולמה זה בכלל חשוב?


שאף לסטנדרטים גבוהים

סטנדרטים גבוהים דוחפים אנשים לעשות את הטוב ביותר שהם יכולים. סטנדרטים גבוהים, שאתם תקבעו לעצמכם. ג'נטלמן מצפה לסטנדרט גבוה של איכות, ערך ופונקציונליות מהדברים שהוא קונה וגם מהדברים שהוא עושה. הוא מצפה מעצמו לא פחות מאשר מאנשים אחרים.


הגדר לעצמך סגנון אישי

ההגדרה אינה קשורה לסגנון מסוים, אלא בבחירה איך להיראות והאופן בו אתה נושא את עצמך. בחר סגנון אישי המשקף את אישיותך ואורח חייך. אל תקנו בגדים שאתם חושבים שאחרים רוצים שתלבשו, אלא הגדירו לעצמכם התנהלות ומראה שאתם מרגישים איתם בנוח.

אני אוהב להגיע לעבודה בחולצה מכופתרת, אך דווקא מהסוגים שעוצבו לטיולים ולשמירה על איוורור.


פרק נוסף שיעניין אותך: כך תהיה גבר מענטש


טפל במראה שלך

אני קצת אולד-סקול, ולא מאמין שגבר צריך לבלות זמן רב מול המראה. אבל זה לא אומר להזניח, אלא להיפך. תשקיע בבחירת המראה שלך. משהו שתוך 5 דקות הסתדרת, ולא דורש יותר מידי, אך משדר לעולם שאתה מוקפד, מודע לעצמך ומוכן לכל התמודדות.


תהיה בוגר

מעסיקים פוטנציאליים יבדקו את פרופילי המדיה החברתית שלך. כך גם שותפים ובנות ובני זוג פוטנציאלים. 

תדאגו שכל התמונות וההתבטאויות שלכם מציגות אתכם נכון ומשרתות אתכם. הומור תמיד מבורך, במידתיות וכן התבטאויות בכל נושא, אך הישמרו מפני יצירת תדמית שתדחה אנשים שאתם מעוניינים בהם.

קחו אחריות על מי שאתם ועל האופן בו העולם רואה אתכם. אינכם יכולים לקבוע את הדעה של אחרים, אבל אתם יכולים להשפיע.


שמור על שפה נקייה

שימוש בשפה מלוכלכת יוצר תדמית רעה מאוד. ושימוש בשפה ספרותית מידי, יוצר ריחוק וחוסר חיבור לאנשים.

כדאי תמיד להתבטא בשפה קצת יותר רהוטה ועשירה מהסביבה, אך בפער קטן מספיק כדי שזה ייצור כבוד אליך, ולא תחושה שאתה מתנשא.


להורדה חינם, חוברת עבודה: לגלות את הייעוד שלך IKIGAI


תתחבר לאנשים

תתאמנו בחיבור לאנשים. גם למי שתור לפניך או אחריך בחנות, וכמובן לאנשים שעובדים איתך או בקהילה שלך. התעניין בשלומם, תקשיב לסיפורם ותנסה לסייע.

אתה לא מעניין אף אחד ואל תצפה לזה שיתעניינו בך. אנשים מתעניינים רק בעצמם, והחיבור אליהם מגיע מתוך כך שאתה מוכן להקשיב להם או שיש לך את הפוטנציל לסייע להם.


התייחס לאחרים בכבוד

אנשים, כלומר לכולם - נשים, קולגות, ממונים, אנשי שירות ושירות לקוחות. 

זה משקף את אמונתו של ג'נטלמן שכל האנשים שווים באנושיות שלהם. אל תחשוב שיש לך יותר או פחות זכויות מהסובבים אותך. תהיה מלא חמלה כלפי אלה שפחות בני מזל ממך. 

המשחק של החיים אינו סכום אפס, והנמכת מישהו אחר, לא תרים אותך.

כשאתם רוצים לבחון מיהם אנשים באמת, תתבוננו כיצד הם מתייחסים לאנשים חלשים מהם.


פתח את הראש

ג'נטלמן לא מאמין שדעותיו וידיעתיו הן מושלמות ובלתי ניתנות לערעור. הוא שואף ללמוד, ונשאר פתוח לרעיונות חדשים, מקבל ביקורת בונה ומקבל בברכה כישלון כדרך לצמיחה ומודעות עצמית. 

ג'נטלמן אינו מתווכח אך ורק לצורך התענוג בהוכחת צדקתו אלא מתמקד ביכולתו להכניס את עצמו לנעליו של אנשים אחרים לצורך הבנת נקודת מבט חלופית משלו.


פרק נוסף שיעניין אותך: דרכו של גבר-על - דויד דיידה Way of the Superior Man


מצא לעצמך ייעוד

מעבר לכסף או רכוש או כבוד, מה אתה רוצה להגשים? מה הדבר הגדול ממך, שמסייע לעולם, שעבורו תהיה מוכן להשקיע מאמץ ומשאבים? מהם הערכים החשובים לך, עבורם תסכים להילחם? 

מהי המטרה הגדולה, ארוכת הטווח, אליה אתה מכוון את עצמך, שעבורה תהיה מוכן להקריב ולעבור תלאות כדי להגשים?

אלו הדברים שעושים אותך מרשים באמת.


דע מה אתה רוצה

כדי להיות החלטי, מוביל וביצועיסט, אתה צריך לדעת מה אתה רוצה.

בכל יום מגיעים לכמה וכמה צמתי החלטות. צריך לומר כן או לא, להתקדם או לעצור, לבחור בין אלטרנטיבות, להתחייב על דרך, להשקיע זמן שלא ניתן לקבל בחזרה.

לא להחליט, יוצר החלטה בפני עצמה. ולהיות פשוט זורם, מוביל אותך למקום שאין לך מושג אם יהיה עבורך טוב או רע.

לכן לדעת מה אתה רוצה, או לא רוצה, הופך למצפן, שמאפשר לך לקבל החלטות, באופן שיתאימו למי שאתה.


תחזיק את הדלת לאחרים

זוהי המטפורה הקלאסית של ג'נטלמן, שמחזיק את הדלת כדי שאישה תוכל לעבור. היום רצוי להחזיק דלתות לא רק לנשים, ולא רק דלתות.

אקט החזקת הדלת הוא יצירת עיכוב וחוסר נוחות לעצמך, למען האחר. זה מביע נכונות להקרבה, נתינה, אמפטיה, התחשבות ועוצמה. כי רק החזק, עוצמתי מספיק כדי לתת מעצמו לאחרים, ולהישאר חזק.

תעשו את זה גם בעבודה, במרחב הציבורי, ובכל מקום בו אתם רואים שמישהו צריך את זה.

זה יכול להיות בכביש, כשאתם נותנים למישהו אחר לחתוך (להשתלב), או בתור למועדון, בו מישהו נדחף, או מתקשה. ואם מוותרים, כדאי שדברים יפעלו יותר טוב בתמונה הגדולה.


פרק נוסף שיעניין אותך: "אם" - רודיארד קיפלינג - שיר שכל מנהל צריך להכיר


עמוד בהתחייבויות

סימן הכר של ג'נטלמן הוא האמון במילה שלו. כלומר, אם התחייבת, תעשה הכל, מעל ומעבר, וגם על חשבון דברים אחרים שאתה רוצה, כדי לעמוד בהתחייבות. 

להגיע בזמן, לעזור לאחר, לסיים דברים בזמן, הם כולם דברים בהם אחרים מסתמכים עליכם, ואם לא תעמדו בהם תיצרו תגובת שרשרת שלילית, שיכולה להשפיע לרעה על כל מיני אנשים.

תהיו אנשים של מילה, שמאפשרת לאנשים לסמוך עליכם ב-100%. בכך תגרמו לאנשים להאמין בכם, וגם להעניק לכם הרבה אחריות.


אל תתלונן

להתלונן, שלא לומר להתבכיין, זה להודיע לכולם שאתה קורבן. וקורבן הוא חלש, ובעיקר משדר לטורפים שהוא זניח, או מזון.

אם משהו לא מוצא חן בעיניך, או שאתה מרגיש שלא היו בסדר איתך, תבחן את המצב. תתייעץ עם אחרים ומומחים. ובעיקר תפעל, כדי לשנות את המצב, או להעביר את עצמך למקום אחר, בו הדברים יותר מסתדרים עבורך.


שדר ביטחון ולא יהירות

אדם יהיר, שמאמין שהוא בעל חשיבות עליונה ונשגבת, ומסתמך על דעתו על עצמו, יחסית לדעתו על אחרים. ולכן חשוב לו להנמיך אחרים. זהו אדם רעיל, שמזיק לקהילה ולצוות.

ג'נטלמן מאמין בעצמו וביכולותיו ללא תלות באנשים אחרים. אדם יהיר צריך תמיד לנצח כדי להרגיש שקיבל תוקף ואילו ג'נטלמן מאמת את עצמו מבפנים, ללא חשיבות לדעתם של אחרים.


פרק נוסף שיעניין אותך: פירמידת השליטה של טוני רובינס


תחזיר טובה

הקפידו לסייע לאלו שסייעו לכם. זה שווה יותר מכסף.

אנשים מרגישים הכי טוב כשהם יודעים שיש סביבם אנשים שיסייעו להם כשצריך.

אם ניקו אחרייך, נקו אתם בהזדמנות הבאה. אם נתנו לכם טיפ או סיוע להצלחת משימה בעבודה, היו קשובים ותנו סיוע במשימה אחרת בחזרה.

כך יוצרים מארג של מערכות יחסים, שנמצאת שם, מאגדת קבוצה ומגבירה עוצמה.


תעשה שימוש מכוון בכוח

למרות שישנם מקורות פוטנציאליים רבים לאמירה "עם כוח גדול מגיע אחריות גדולה" (ספיידרמן?), יש בזה אמת פנימית עבור ג'נטלמן. 

במידה והוא נמצא בעמדת כוח, הוא משלב את כל התכונות הג'נטלמניות בכדי לנצל את הכוח הזה באופן מכוון ולא אנוכי. לא לנקמה, לא לרווח האישי שלו, ולא באופן שרומס את הזכויות של אחרים.


פרק נוסף שיעניין אותך: בושידו, קוד הסמוראים למנהלי העולם החדש


שמור על סדר וניקיון

הסביבה שלכם, וכל מקום בו אתם נמצאים או ביקרתם בו צריך להיות יותר מסודר ונקי כשאתם עוזבים,  מאשר היה קודם. זהו הביטוי הבסיסי ביותר לשליטה עצמית, לארגון מחשבתי, לעיין בוחנת ולטיפוח הסביבה.

הביטו בשולחן שלכם, במצב בו השארתם את השירותים, או ברכב שלכם. היו אתם אלו שמביאים איתם סדר ובהירות ותראו את הגברת ההשפעה שלכם


תן אמון באחרים

למרות שזה יכול להיות אתגר קשה, להימנע מציניות בעולם הקשוח שלנו, ג'נטלמן בוחר לתת לאנשים את היתרון מהספק. תמיד להניח שהאדם השני לא התכוון לרע, והשתדל בעיני עצמו להיות בסדר וטוב.

האדם שחתך אותך בכביש המהיר אולי קיבל חדשות רעות, יתכן וחבר לא יגיב לשיחתך מכיוון שהוא עמוס בעבודה, והקולגה שהתעלם, כנראה מאותגר בקשב.

ג'נטלמן מנסה לא לקפוץ למסקנות שליליות לגבי אנשים אחרים. 


לעולם אל תספר

לכבד את פרטיותם וכבודם של אחרים, במיוחד אלה שהפקידו בידיך את סודותיהם או ענייניהם האישיים. אינך מרכל, מפיץ שמועות או חושף פגמים של מישהו לשם השעשוע או הרווח שלך


תעבוד קשה

לדעת שכל דבר ששווה שיהיה שווה לעבוד קשה בשבילו. המשמעות היא שאתה שואף למטרות שלך בתשוקה והתמדה, מבלי לחתוך פינות או להתפשר על היושרה שלך. אתה גם מעריך את המאמצים של אחרים ומודה בתרומתם1.


אל תאבד את קור רוחך

אתה יכול להתמודד עם מתח, לחץ וקונפליקט בחן ורוגע. אתה לא נותן לרגשות שלך להשתלט עליך, ואתה לא נוקט באלימות או תוקפנות. אתה גם יודע להתנצל ולסלוח כשצריך


היה עצמך

גם אם תרצו, לא תוכלו להיות מישהו אחר. ביטחון עצמי וביטוי ליכולות גבוהות מגיע קודם כל מלחיות בשלום עם מי שאתה.

על דברים מסוימים אתה עובד לשיפור, אך בכל רגע נתון שלם עם עצמך, ולא חושש ממה שחושבים עליך אחרים.

לא לפעול רק כדי לרצות אחרים, או להיראות כמו שאתם מדמיינים שהם היו רוצים שתיראו או תהיו. תמיד תעמדו בסטנדרטים הגבוהים שאתם מעמידים לעצמכם.


מדריך לאימוץ עקרונות הג'נטלמן

בהחלט, הנה מדריך שלב אחר שלב לאימוץ ופיתוח העקרונות של ג'נטלמן מהמאה ה-21:

התבוננות עצמית ומודעות:

  • התחל בהשתקפות על ההתנהגות והאינטראקציות הנוכחיות שלך. זהה תחומים שבהם אתה יכול להשתפר מבחינת כבוד, תקשורת וסגנון אישי.
  • קח זמן להבין את החוזקות, החולשות, הערכים והשאיפות שלך. מודעות עצמית זו תשמש בסיס לצמיחה שלך.

הגדרת כוונות ברורות:

  • הגדירו מה המשמעות של להיות ג'נטלמן מהמאה ה-21 עבורכם. צור הגדרה ברורה ואישית המבוססת על העקרונות שאתה מהדהד איתם הכי הרבה.
  • תאר את המטרות שלך לאימוץ עקרונות אלה בהקשרים אישיים ומקצועיים כאחד. זה יספק כיוון ומטרה.

למידה וצמיחה מתמשכים:

  • למד את עצמך על העקרונות והיישומים שלהם. קרא ספרים, מאמרים והשתתף בדיונים החוקרים נושאים הקשורים לכבוד, תקשורת, מנהיגות ושיפור עצמי.
  • השתתף בסדנאות, סמינרים וקורסים מקוונים כדי לשפר את הכישורים שלך ואת ההבנה של העקרונות.

תרגול כבוד ואמפתיה:

  • התייחסו לאחרים בכבוד אמיתי, ללא קשר לרקע או לתפקידם. תרגל הקשבה פעילה כדי להבין את נקודות המבט והצרכים שלהם.
  • טפח אמפתיה על ידי הכנסת עצמך לנעליים של אחרים. שקול כיצד הפעולות שלך משפיעות על הסובבים אותך ושאפו לאינטראקציות חיוביות.

סגנון ומראה אישי:

  • פתח סגנון אישי המתאים לזהותך ולערכים שלך. זה משתרע מעבר לבגדים כדי להקיף את ההתנהגות, התקשורת וההתנהגות הכללית שלך.
  • שימו לב לטיפוח והצגה. להתלבש כראוי לאירועים שונים, ולשמור על היגיינה ויציבה טובה.

תקשורת אפקטיבית:

  • השתמש בשפה ברורה ותמציתית בעת תקשורת. הימנע משפה פוגענית או בלתי הולמת, והשתדל לבטא את מחשבותיך בכבוד.
  • התמקדו בהקשבה אקטיבית ואמפטית. זה מקדם שיחות משמעותיות ועוזר לבנות קשרים חזקים יותר.

בניית קשרים ורשתות:

  • חפש באופן פעיל הזדמנויות לחבר אנשים עם תחומי עניין או מטרות משותפים. לקדם היכרות ושיתופי פעולה שיכולים להועיל לשני הצדדים.
  • השתתף באירועי נטוורקינג, מפגשים בתעשייה ואירועים חברתיים כדי להרחיב את המעגל המקצועי שלך.

הצבת סטנדרטים גבוהים:

  • קבע לעצמך סטנדרטים וציפיות ברורים. שאפו למצוינות בעבודה, מערכות יחסים והתפתחות אישית.
  • הערך באופן קבוע את ההתקדמות שלך ובצע את ההתאמות הנדרשות כדי לשמור על המחויבות שלך לסטנדרטים גבוהים.

איזון בין ביטחון וענווה:

  • הצג ביטחון ביכולות ובהחלטות שלך מבלי להראות שחצני. הכירו בהישגים שלכם תוך שמירה על פתיחות למשוב ולצמיחה.

תרומה לקהילה:

  • עסוק בעבודה התנדבותית או ביוזמות קהילתיות שמתאימות לערכים שלך. החזרה לחברה מציגה את המחויבות שלך להשפיע לטובה.

יושרה אישית ואמינות:

  • שמור על עקרונות אתיים ותמלא את התחייבויותיך, הן מבחינה מקצועית והן מבחינה אישית. תעדוף כנות ושקיפות בכל האינטראקציות.

שיקוף והתאמה מתמשכים:

  • שקול באופן קבוע על ההתקדמות שלך ועל תחומים לשיפור. התאם את הגישה שלך לפי הצורך כדי להתאים לנסיבות המשתנות ולצמיחה אישית.

על ידי ביצוע שלבים אלה ושילוב עקבי של העקרונות בחיי היומיום, תוכל לאמץ ולפתח בהצלחה את התכונות של ג'נטלמן מהמאה ה-21, ולשפר את האפקטיביות בניהול עסק, פיתוח קריירה ויחסים האישיים.


מזהים את היתרונות לאימוץ עקרונות הג'נטלמן לאפקטיביות בניהול להתפתחות אישית?,

אוכל לסייע לזהות את הפערים, להכין תוכנית פעולה ולעקוב אחר ההתקדמו.

צרו קשר בהקדם!


לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן

 

צרו קשר!

לשליחת Whatsapp בקליק   לחצו כאן

 

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל

 

לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן

 

אתר מפורט על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים

ומנהלים - לחצו: סטרטגו 360 

 

עקבו אחרי פרקים חדשים ב Instagram  לחצו כאן

 

צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

 

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן

 

עוד על ייעוץ עסקי וחומרים להורדה לעבודה עצמית באתר:

Stratego 360 http://www.stratego360.com/

 

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"

המשך ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 25-48

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

אסטרטגיה עסקית קלאסית ע"פ מייקל פורטר

היה לבוש בקפידה כדי לקבל יותר