הדרך להיות (גבר) אדיר. ולמה זה בכלל חשוב?


"הדבר הטוב ביותר בלחיות את מי שאתה באמת, הוא שאינך יכול להיכשל! היה אדיר וחייה באופן אדיר" - ריקארדו האושם


אני כותב את הפרק מתוך הכרות עם עולם הגברים, אבל הוא אינו מיועד רק לגברים, אלא גם לנשים שפועלות בסביבה גברית, צריכות להבין אותם, לחיות איתם או לגדל אותם. אני בטוח שגם נשים יכולות לקדם את עצמן מאימוץ הדברים האלה, ואשמח לפידבקים בעניין.

המושג גבר אדיר, הוא תרגום לא מספק למילה האנגלית Formidable. כלומר להיות משמעותי, אחד שחייבים לקחת אותו בחשבון, בעל כריזמה ומידה משמעותית של השפעה ומנהיגות.


רוב הגברים חיים בעולם מאוד תחרותי. לא סתם קיים המושג של, "להוכיח למי יש יותר גדול". כי זה מה שגברים רבים חווים באינטראקציות ביניהם ביום יום. גם כשזה בין חברים ומשפחה, או בעבודה כאשר הכללים מפחיתים החצנה של זה. זה עדיין מורגש.

העולם של גברים הוא היררכי. כל אחד מרגיש די מהר את מקומו בדירוג, ולעיתים קרובות פועל כדי להשתדרג בדרך כזו או אחרת.


ישנם נתונים טבעיים או נרכשים מסויימים שנקלטים מיד. דברים כמו גובה, גוף גדול עם מסת שריר משמעותית, קול עמוק ומידה של ישירות ואגרסיביות נשלטת. אלו הדברים הבסיסיים, פרימיטיביים ופחות נשלטים שמשפיעים, אבל כבר לא מספקים או קובעים.

תפקיד מכובד, נגישות למשאבים כמו כסף ומכוניות, או השתתפות בספורט אתגרי, להיות מאוד נחשבים במשהו, או להיות במסע מאתגר ויוצא דופן, או להיות בעלי עדת מעריצים, אפילו בתחום סופר גיקי כמו משחקי מחשב, כולם מסמלים לסביבה אדירות.

וישנם בנוסף לא מעט תכונות והתנהגויות נלמדות ונרכשות, שמשפיעות על יצירת הרושם האדיר, במבט ראשון או לאחר מידה קצרה של הכרות.

אדירות תורמת להצלחה בקריירה, לקבלת הזדמנויות, להצלחה בראיונות, ליכולת שכנוע ולקבלת קידום. כולנו רוצים את זה.


לא מזמן נחשפתי למחקר מתחום הפסיכולוגיה, בו ביקשו מא.נשים להעריך עד כמה גברים שונים מצליחים עם נשים (למטרות רומנטיות).

מסתבר שנשים מאוד גרועות בלהעריך ממבט או אפילו הכרות אם לגבר מסויים הולך טוב עם נשים או שלא.

לעומת זאת, גברים ממש טובים בלהעריך את מידת האדירות של גברים אחרים, ומסתבר שרמת האדירות הנתפסת היא המנבא המדוייק ביותר להצלחתם עם נשים.

אז יש לכל העניין הזה סיבה ביולוגית, אנתרופולוגית, הישרדותית מסויימת, ובגלל זה המשמעות היא בעלת חשיבות שאינה ניתנת להתעלמות.


אז מה זה אומר תכלס להיות אדיר ואיך מפתחים את זה? נתחיל בדברים הפיזיים שצריך לעשות, ונמשיך להרגלים והתנהגות שתקפיץ אתכם קדימה בדירוג האדירות. וכמו שציינתי בהתחלה, דירוג האדירות בעיני גברים אחרים הוא זה שאתם צריכים לתת לו את עיקר תשומת הלב, גם אם אתן נשים.

ועכשיו נפרט 15 דברים שאפשר לעשות כדי להיות אדירים.


איך נראה לאחרים אדם אדיר?

אין מגבלה של מגדר, גיל או עדה או גזע, שתמנע ממישהו להיות אדיר. למעשה זה לא מגיע משום דבר מוחשי שניתן למדידה, למרות שבמבט ראשון או בתדמית, לפעמים אנשים לא מעריכים בהתחלה נכון.

אנשים שמים לב לנחישות, לנכונות לרדת לפרטים כשצריך, לתשוקה למלאכה שניכרת בעשייה היומיומית. אלו חלק מהדברים שמפרידים בין אדם אדיר לבין מישהו שרק עושה את עבודתו כדי לשמור על מקום העבודה.

יש גם דברים חיצוניים, שמסייעים ביצירת הרושם הראשוני או בהקרנה לסביבה בזמנים שצריך.

אנשים עם נוכחות כזו דוחפים לעבר מטרה כשיש להם חזון מה צריכה להיות התוצאה, והם מוכנים לעשות הרבה מאוד כדי לראות אותו מתעורר לחיים. זה יכול להיות גם בדברים פשוטים כמו להיות מלצר במסעדה, או שחקן בקבוצת ספורט, או חבר צוות בעבודה או מנהלת בכירה או יזם.

הם מבינים כיצד כל חלקי המכונה מתאימים זה לזה, את גבולות הגזרה, את התהליכים ואת המשאבים שניתן לרתום. הם שם כדי להדריך ולאמן את הצוות שלהם או חבריהם, כדי שכל אחד בתפקידו יתרום את המקסימום כדי להפוך את החזון למציאות.

בדרך כלל יש לאנשים שמפגינים אדירות דעות מוצקות בנושאים רלוונטים, סטנדרטים גבוהים ותחושת דחיפות, כמו גם שקט נפשי (זה איזון לא פשוט), שפת גוף אפקטיבית לתקשורת ויכולת להרגיע ולתת ביטחון במצבי לחץ.


פרק שיעניין אותך: כך תהיה גבר מענטש


תתפסו יותר מקום

נראות אדירה מתחילה ביציבה.

יציבה טובה כשמשקל הגוף מאוזן בירכיים ורגליים, תוך שמירה על נשימה עמוקה ורגועה עם נשיפה ממושכת תגרום לך להרגיש ולהיראות, יותר בנוח ובשליטה.

כדי להיראות אדירים הוסיפו מחוות גדולות של הידיים, אך לא תזזיתיות או מופגנות נידי. הניחו אותם על הירכיים ואפשר להוסיף שימוש מכוון באצבעות, בהוראה או כינוס בפרמידה..

מי שאדיר אינו זקוק למחוות גדולות המציגות כוח, דברים כמו ידיים על המותניים או נפנוף בזרועות מעל לראש. מחוות צריכות לזרום באופן טבעי ולהתאים לסיטואציה, לקצב הדיבור ולמילים.

יציבה טובה היא רחבה, תופסת מקום רב יותר, אך לא מוגזם. הוכח שיציבה משנה את החשיבה והרגשות של מי שמבצע אותה כך שיש היזון חוזר, ואפשר לבצע את התנועה כדי לתת לעצמך ביטחון. ככל שתוכלו לתפוס יותר מקום, כך תרגישו בטוחים יותר.

אזהרה!

שימו לב שלעמוד מול גבר אחר (אם אתם גבר), כשהכתפיים שלכם מקבילות והמרחק ביניכם קצר, זו עמידה מאיימת בפני עצמה. במיוחד אם אתם באותו הגובה או גבוהים יותר. שימוש לא נכון בעמידה כזו יצור אצל האדם שמימול מגננה ואנטגוניזם.


היו תמציתיים וקולעים

חשוב לשמור הצגות מפתח, כמו הצגה עצמית לאנשים חדשים, מתומצתות ל-100 מילים או פחות סה"כ. זה בסביבות 40 שניות. יותר מזה ואנשים יתעייפו, יאבדו קשב, או שיפסיקו להאזין כי יהיו על קוצים לומר את שלהם.

מומלץ תמיד להיות קצר ולעניין כי זה נשמע יותר משכנע ובטוח בעצמך. כדאי להיות ספציפיים עם החלק במסר שאתם רוצים להדגיש ולהיות ממוקדים.

עדיף להתמקד בנקודת מפתח אחת ובכל מקרה לא יותר משלוש נקודות משניות שתומכות. זה בסדר לחזור על נקודת המפתח לקראת סיום.


השתמשו בנשימה

תזזיתיות לא משדרת אדירות. עצירה ושליטה עצמית דווקא כן.

שימרו על נשימה סדורה ונינוחה עם נשיפות ממושכות. הנשיפה היא השלב בו הגוף נרגע. נשימה מלאה שולחת לסביבה מסר של שליטה עצמית, רוגע ושיקול דעת.

תשימו לב לגבי עצמכם שהפה נפתח רק כשהמילים יוצאות החוצה. פתיחת הפה לפני שהמילים מוכנות לצאת תגרום לכם להיראות פחות אינטליגנטים ופחות בטוחים בעצמכם.

נשימה מהירה או רדודה מפעילה תגובה פנימית של להילחם או לברוח, וזה לא משדר אדירות בכלל.

רגע טוב לקחת נשימה הוא לפני שמגיעים לנקודת הדגש בזמן דיבור. העצירה לנשום יוצרת מתח וציפיה, ומגבירה תשומת לב והאזנה של הנוכחים.


פרק שיעניין אותך: עשרה תרגילים ליצירת אופי מדהים


שמרו על קשר עין

קשר עין עם האנשים שאיתך הוא החיבור הבלתי מילולי השני הכי משמעותי שאנשים מגיבים אליו, אחרי נשימה. קשר עין  יכול להיות מעודן או ישיר וחודר, והיכולת לשלב בין השניים היא חלק מרכזי בבניית מערכות יחסים ותדמית. מידת קשר עין המקובלת משתנה עם התרבות, המגדר וההקשר.

כאשר אנחנו מציגים לאנשים ומגיעים לנקודה משמעותית, חשוב לשמור עם המאזינים על קשר עין ישיר יותר מהרגיל ולא למצמץ. כשאנשים רוצים להראות אדירות הם מגבילים את המצמוץ וזה מעלה את קצב הדופק של המאזין ואת רמת הלחץ, במיוחד בין שני גברים. 

הנמכת ראש ומבט דרך החלק העליון של גלגל העין מגביר את הלחץ עוד יותר.

אבל לא צריך להגזים. אנשים אדירים יודעים גם ליצור קרבה קלילה ואינטימית. הם יודעים שקשר עין עובד הכי טוב כששני הצדדים מרגישים טוב.


קבעו לעצמכם יעדים נועזים

כדי להיות אדיר אתה צריך לעשות, או להיות בדרך ללעשות, דברים אדירים.

הגדירו לעצמכם מטרה גדולה, נועזת, ותתחילו לפעול כדי שזה יתממש. עם כל צעד שאתם עושים בכיוון של המטרה הגדולה, הנועזת, אתם הופכים למדהימים יותר.

ולא פחות חשוב. תעקבו באופן מתועד וניתן למדידה אחר ההתקדמות שלכם.

גם אם ייקח לכם עשרות שנים, או אלפי ניסיונות, או שיהיה קשה, או שתיכשלו כמה פעמים בדרך.
עצם זה שאתם במסע הנועז הזה יהפוך אתכם לאדירים!


טפחו עוצמה פנימית

אנשים עם עוצמה פנימית נראים אדירים. הם מצליחים להתמודד עם אתגרים, לוקחים סיכונים מחושבים ומוציאים את עצמם מחוץ לאזור הנוחות כשצריך. עם עוצמה פנימית מפותחת, אנשים אדירים מרגישים ברי מזל, מה שגורם להם להיות מודעים ומגיבים יותר להזדמנויות שמגיעות לפתחם.

הנה כמה דרכים להגדיל את העוצמה הפנימית,

- ארגנו את הפעילות שלכם, כך שתזכו בזכיות קטנות ותכופות על התקדמות ביעדי ביניים.

- תהיו נאמנים למי שאתם, ואל תנסו לשחק דמות אחרת. זה אומר לקבל את עצמך, כולל חולשות וכשלונות, בלי לרדת על עצמך (זה בסדר שבחיים לא הכל מושלם).
אם תשחקו דמות אחרת תסבלו מתסמונת המתחזה, ולא תהיו אדירים בכלל.

- הזינו את הנשמה. האזינו למוזיקה שאתם אוהבים, תוציאו את עצמכם לטיול, תקראו, תשתתפו באירועים, תלבשו משהו מיוחד שבא לכם, לכו למוזיאון או תביאו לעצמכם פרחים. כל דבר שעושה לכם טוב לגיטימי ומותר לכם.
הנקודה כאן היא להשקיע באופן מודע בפעולות שיגרמו לכך שתרגישו טוב.


טפחו התמדה

בן אדם אדיר מקבל מכות קשות, אבל בכל זאת ממשיך לתחזק מוטיבציה, חיוביות, התקווה, התלהבות ואומץ לנסות שוב. יותר מהכל זה להמשיך לבצע את הפעולות המקדמות, גם כשהמצב נראה פחות טוב. רוב האנשים, וגם הסטארטאפים, מתחילים חזק, ואז צריכים לעבור מדבר של קשיים ואפרוריות, עד שיוצאים בצד השני עם הצלחה בת קיימה.

דברים שכדאי לנסות לעשות כדי להמשיך,

- להזכיר לעצמך מדוע רצית להשיג משהו מלכתחילה

- לעסוק בפתרון מעשי של בעיות באופן יצירתי כדי להתגבר על מכשולים וכישלונות

- להזכיר לעצמך את המטרות שכבר השגת

- במקום לבנות על מוטיבציה, שאינה יציבה, תקיימו שגרות פעילות קבועות והרגלי חיים שמקדמים אתכם ליעדים. מוטיבציה היא דבר חמקמק. הרגלים ושגרות הן דבר יציב וחזק.

ישנם הרבה תחומים בהם רמת מקצועיות, פריצת חסמים ודלתות, או הופעה ומימוש הזדמנות, לוקחים המון המון המון זמן. להתמיד במשהו, למרות הכל והקושי, למרות הכשלונות, למעלה מ-10 שנים, זה לגמרי קורה גם לאדירים ביותר.


להורדה חינם, חוברת עבודה: לגלות את הייעוד שלך IKIGAI


תכילו ספק עצמי

לכל אחד מאיתנו יש ספקות עצמיים מידי פעם ובתחומים שונים. גם מי שנראה לכם הכי מוצלח ומצליח מרגיש ספק עצמי לא מעט.

חשוב לא להיכנע ולא לתת לחיים להיות מובלים ע"י הספקות העצמיים שלנו. הנורמלי הוא לצפות שיהיו ספקות עצמיים, לחייך אליהם ולהכיל אותם.

למרות הספקות העצמיים, תמשיכו לפי תכנית הפעולה שלכם בחיים המגניבים והמדהימים שלכם.

חרדה כשלעצמה היא טבעית ואינה יוצרת מציאות. העשייה, או האי-עשיה שלנו הם אלו שיוצרים את המציאות.


תוסיפו לעצמכם מיומנות

אנשים אדירים יכולים לעשות דברים ולגרום לדברים לקרות. הרבה דברים אפשר ללמוד לבד ואפילו בחינם, מהאינטרנט, פלוס הרבה להתאמן בעשייה. דברים כמו, (אבל לא רק)
- ליצור דפי נחיתה עבור מוצרים דיגיטליים
- לבשל ארוחת גורמה
- לארגן ארון כמו הגורו Kondo Mari
- לצלם תמונות מדהימות
- להיות סטייליסט
- להתאמן בספורט

בא לכם להיות טובים במשהו? תעבדו על מימוש החלום הזה מעכשיו.


תתצטיינו בדבר אחד

אנשים אדירים הם באמת טובים במה שהם עושים, וזה לא משנה מה התחום או ההתמחות. הם עושים את המקסימום וכשהם מגלים שאפשר, הם עושים שיפור מתמיד.

אפשר לבצע עבודה כי חייבים. זה קורה לי לא מעט בעבודות בית. ותמיד מגלים שזה לא מושלם.
ואפשר לבצע עבודה עם רצון להיות הכי טובים שאפשר, ובכל הזדמנות שמגלים טעות או ליקוי, ללמוד איך להשתפר ולהיות יותר טובים בפעם הבאה. זה נקרא להיות באזור הלמידה.

באזור הלמידה אנחנו מאותגרים, לא קל לנו, אנחנו עושים טעויות מידי פעם, נכשלים מידי פעם, מתגלים אצלנו ליקויים מידי פעם. אבל אנחנו נחושים להשתפר, ומיישמים שיפורים קטנים וגדולים כל הזמן ובנחישות.

אם אתם רוצים להיות אדירים, תקפידו להיות באזור הלמידה כאשר אתם עובדים על הדברים עליהם אתם רוצים שיראו בכם אדירים. גם אם יידרשו אלפי חזרות, או 10,000 שעות לימוד ואימון, תתמידו. והתוצאות יגיעו.

הנקודה היא לקחת לפחות דבר אחד, קטן ומצומצם ככל שיהיה, וממש להצטיין בו ולהפוך למומחים.


פרק שיעניין אותך: להיות גבר ג'נטלמן במאה ה-21


היו ידענים

לאנשים אדירים יש תחום מומחיות שהם הם משתפרים ומתחדדים עד שהם הופכים להיות ידועים באדירותם. בנוסף, הם דואגים להיות בעלי ידע כללי על הרבה דברים אחרים.

ידענות מאפשרת לכם תמיד להרשים ולהיות בעלי ערך בסיטואציות מגוונות.

תהיו אדירים יותר על ידי זה שכל הזמן תשקיעו בלימוד דברים חדשים וצבירת ידע שנוגע לסביבה בה אתם פועלים, לשוק, לאנשים ולמקומות. אפשר להשתמש ביחס 80/20. 

כלומר לקרוא, ללמוד ולהתעדכן 80% מהזמן בדברים שנוגעים ישירות בתחום התמחותכם וכ-20% בתחומים אחרים שיכולים להפוך לרלוונטים בדר זו או אחרת.


היו פעילים פיזית

שימוש בגוף הוא אחד הדברים שמחברים אותנו לבסיס הפרימיטיבי (במובן החיובי) שלנו, ומאפשר לנו ליצור לעצמנו, להרגיש, ולשדר לאחרים כוח, ביטחון עצמי ויכולת פיזית משמעותית. אלו תמיד דברים אדירים שמרשימים.

לכן אנשים אדירים עושיפ באופן קבוע פעילות גופנית. לא כל כך משנה מה. העיקר שיעשה ברצינות ובאופן קבוע. זה יכול לכלול ריצי, הליכה מהירה, טיולי אופניים, טניס, אמנויות לחימה, שחייה, אימוני משקולות, או כל דבר שתבחרו לשזור במארג החיים שלכם.

כדי להיות אדיר, צריך לקום מהספה ולנער את עצמך. ולהפוך פעילות פיזית משמעותית לחלק חשוב מההרגלים ולוח הזמנים.

הגוף שלנו הוא המכונה שתשרת אותנו כל החיים שלנו. הרבה מההצלחה שלנו בחיים וההרגשה הטובה שלנו תלויים בגוף שלנו. לא לשכוח את זה לרגע.


תלבו תשוקה

תשוקה זה מכפיל כוח מדהים. אנשים שמורגש שפועלים מתשוקה, נראים לאחרים, בני התמותה, אדירים!

באופן אידיאלי, אנחנו אמורים להיות נלהבים ועם תשוקה מהעבודה הרגילה שלנו, מהקריירה, ומזה שכל יום אנחנו זוכים לממש את הייעוד שלנו. לצערנו, אנשים לא תמיד מרגישים ככה וקשה לגייס את זה הרבה פעמים.

מחוץ לעבודה אנשים מוצאים תשוקה. לספורט, משחקי מחשב, תחביבים שונים, תחומי עניין לא שגרתיים. לא חסרות אפשרויות בכלל.

אחת הדרכים להכניס יותר תשוקה לחיי השגרה היא באמצעות פרויקט תשוקה. פרויקט תשוקה הוא משהו שאתם עובדים עליו, הרבה פעמים לא במסגרת התפקיד הרגיל, אשר משמח אתכם ומכניס אתכם למצב של פעולה בזרימה. פרוייקטים לדוגמא,
- לכתוב בלוג בנושא שמדליק אתכם
- להכין הרצאה או סדנה ללימוד אנשים אחרים
- תיצרו אב טיפוס למוצר שהייתם רוצים שיהיה קיים

התשוקה שיצרת תקרין ממכם גם בפעילות המקצועית. ואם אפשר, תנסו לשלב.


פרק שיעניין אותך: דרכו של גבר-על - דויד דיידה Way of the Superior Man


היו אדיבים ועוזרים לאחרים

אנשים אדירים מרימים אחרים ואדיבים כלפיהם.

אנשים שיורדים על אחרים, מורידים אחרים או משפילים אותם, עושים את זה כי הם חסרי ביטחון בעצמם וחשוב להם להראות לעצמם ואחרים שהם יותר חזקים. למעשה, זה ביטוי של חוסר ביטחון וחולשה.

אנשים אדירים תמיד יהיו מנומסים, אדיבים ומציעים עזרה וסיוע לאחרים. זהו מפגן של עוצמה.

כשאנחנו עוזרים למישהו אחר, אנחנו מראים עוצמה וערך. במידה רבה אנחנו גם מבצעים השקעה, שכנראה נרצה לקבל ממנה פירות. וזה בסדר.

מי שמסייע לאדם אחר, כנראה שיש לו את הכוחות והמשאבים העודפים, שמאפשרים לעשות את זה. לכן תרומה לאחרים וסיוע הם מנוף להאדרה בעיני אחרים.

לכן ג'נטלמניות ואבירות קיבלו את ההילה שלהם. 


היו שובבים

אנשים שובבים עושים לסביבה שלהם כיף וחיוך. הם עושים זאת גם עבור עצמם. הם נהנים, והם חולקים את השמחה הזו עם אחרים. וזה מרגיש לסביבה אדיר.

אחד המרכיבים של להיות אדיר, זה למצוא דרכים להביע את עצמך באופן מעניין ומחבר, ובכך לתת לאחרים פתח לבטא גם את עצמם. בנוסף יוצר אווירה טובה, ממריץ אנשים להתחבר ולפעול וממלא אנשים במוטיבציה.

תמצאו את הרגעים בהם שובבות יכולה להרים. לפעמים זה דווקא בזמנים קשים או בסביבות לא מקובלות.

קצת שבירת כללים נוקשים, באופן שירים ויקדם, או שבירת דיסטנס, הלצה טובה או משחק תפקידים.

אין סוף דרכים לעשות את זה. וזה אדיר.


לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן


לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת הפרקים לחצו כאן


צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

עקבו אחריי ב Instagram לחצו כאן

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן


לשליחת הודעת Whatsapp עכשיו   לחצו כאן

לשליחת הודעה בטלגרם עכשיו לחצו כאן


למידע על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים ומנהלים
- לחצו: סטרטגו 360 

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות:

אימייל


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"

המשך ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 25-48

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

היה לבוש בקפידה כדי לקבל יותר

אסטרטגיה עסקית קלאסית ע"פ מייקל פורטר

ניהול איכות מוחלט - אדוארדס דמינג ומהפכת ה TQM