ספר - לעולם אל תאכל לבד - קית' פראזי


"רישות עסקי אמיתי הוא העיסוק במציאת דרכים בהם תוכלו לעזור לאנשים אחרים להצליח" - קיית' פראזי


הספר, לעולם אל תאכל לבד Keith FerrazziK, ממחיש בצורה חיה ועל פי ניסונו האישי של הכותב את הכלים ליצירת רשת קישורים (נטוורקינג) והשימושיות שלה.

בתחום החם של חיפוש עבודה, מצאו במחקר קלאסי בו נשאלים 282 גברים כיצד מצאו את מקום עבודתם, ענו 56% שמצאו את עבודתם באמצעות קשרים אישיים, 19% באמצעות מודעות דרושים ורק 10% מצאו את עבודתם באמצעות פנייה יזומה.

רשת קשרים לא מועילה רק להשגת עבודה, אלא יכולה לסייע לר בכל תחום בחייך. אפילו אנשים שהם זאבים בודדים כביכול יצטרכו להסתמך על קשרים טובים במוקדם או במאוחר אם הם רוצים להשפיע יותר.

אביו של קית' פראזי הבין את כוחן של רשתות כשפנה למנהל המשרד בו עבד, נואש לשלוח את בנו לבית ספר טוב. זה היה הבוס של הבוס של הבוס שלו, והוא כל כך התרשם מאומץ ליבו שהוא גם שילם את שכר הלימוד שאיפשר לקיית' ללמוד בבית הספר הטוב במדינה.

להפוך לנטוורקר טוב
כל אחד יכול להיות יוצר ופעיל רשת קישורים טוב. רק מעטים מאיתנו מרשתים קשרים טבעיים, וכדאי להכיר בכך שכולנו צריכים להתאמן. הדרך הטובה ביותר להתגבר על ביישנות ולהפוך למרשתים טובים יותר היא ללמוד כל הזמן ממיטב המומחים ולהתאמן בכל יום.

נדיבות ונאמנות הם היסודות
"איך אוכל לעזור לאחרים?" זהו ה"למה" העיקרי של יוצרי רשתות טובים. מרשת טוב לא עסוק בשאלה "איך אחרים יכולים לעזור לי?", כי זה אינו מתכון ליצירת מערכת יחסים לטווח ארוך, אלא ניסיון למציאת עיסקה.

ההיגיון הוא פשוט, אם אתה מועיל לאחרים מבלי להיות אנוכי, הם בדרך כלל יהיו מוכנים יותר לעזור לך בתמורה. כשאנו עושים מאמץ כנה לעזור לאחרים, ניקצור פי כמה יותר ממה שזרענו, במשך תקופה ארוכה.
אם אתה מעוניין ליצור קשר עם אדם מסוים, למד על אותו אדם. עשה את שיעורי הבית, בצע בדיקה על אותו אדם וברר כיצד תוכל לעזור לאדם להגשים דברים שחשובים לו. פעולה זו תעניק לך משהו מעניין להציע כשאתה פוגש את אותו אדם ותיצור אצלו מוטיבציה לקשר.

אפשר להיות נדיבים בדברים רבים, ולאוו דווקא בכסף. 
זמן הוא הנכס היקר ביותר עבור אנשים רבים, כך שאם אתה מקדיש זמן כדי לעזור לאדם, גם אם מדובר רק בכמה דקות, ההחזר הפוטנציאלי יכול להיות מערכת יחסים לכל החיים. גם התגברות על חסמים של אנשים, לפתור תסכולים, להסיר כאבים או להגשים חלום קטן, ע"י קישור או פתיחת דלת, יכולים לקנות לכם הכרת תודה רבת שנים.


לטפח מערכות יחסים מבלי לתת ציונים
אל תתייחסו לקשרים כאל חשבון בנק. מערכות יחסים אינן השקעות לטווח קצר.
אם אתה מצפה שיחזירו לך טובה באופן מיידי, לא תהיו בוני רשתות טובים. כדאי לחשוב על רשת קשרים כמו על שריר. ככל שאתה "משתמש" בה יותר, היא גדלה ומתחזקת. כשהשימוש בה כולל הרבה נתינה מצדך, ללא ציפיה לתמורה.
אנשים אנוכיים שאינם נדיבים ואינם מועילים לאנשים אחרים ירחיקו אחרים במשך הזמן ובסופו של דבר יהיו לבד. 
איך אתם מרגישים כלפי אנשים, שרק רוצים ממך משהו? 
ואיך אתם מתייחסים לאדם שמציע לך ערך רב מבלי לבקש משהו בתמורה?
אם איזה מהם הייתם מתמידים לשמור על קשר?

בנה רשת לפני שתזדקק לה
ההתנהגות האופיינית של אנשים שלא מטפחים רשתות קשריםהיא,  להתחיל לחפש קישורים וליצור רשת כשיש צורך דחוף בכך. הנמקה זו אופיינית ללהלך רוח אנוכי, שאינו מאפשר יצירת רישות ארוך טווח ואמין. 
אנשים לא אוהבים גישה של לעשות טובות לאחרים רק בגלל שאתה מצפה למשהו בתמורה. זה לא מרגיש נקי או אתנטי.
אם תבנו רשתות לפני שתזדקקו להן, אנשים ייטו לתת בכם אמון ביתר קלות, צעד אחד בכל פעם ובלי לחץ זמן או תוצאה.


זה לא משך הזמן אלא איכות הזמן
הזמןשל כולם מוגבל, אך בניית מערכת יחסים טובה וארוכה, לא דורשת השקעת המון זמן. למעשה, הזמן אינו מה שחשוב, אלא איכות הזמן שהקדשת.
התמקדו בגורמים או בפעילויות שיש להם פוטנציאל להפוך את האדם האחר למכר טוב, אם היכרות מעבר לעסקית או תועלתנית, וליצור מה שנקרא דבקי קשר וחיבורים אישיים. זה יכול יכול לכלול דברים ששניכם נהנים לעשות או לדון בו, תחביבים משותפים, שותפות גורל בנושא מסויים, היסטוריה משותפת וכד'.

הימנעות משיחות חולין
במקום לנסות למלא את הזמן אם אנשים בשיחת חולין בנאלית או משעממת, היו כנים ופתוחים ככל האפשר בפני האדם האחר. פעולה זו תהפוך את המפגש למעניין, והאדם האחר יצפה לפגישה הבאה.
דוגמה לבנאליות כוללות למשל פוליטיקה, שאין לאף אחד מכם יכולת אמיתית לשנות.
חוויות אישיות, שיתוף בהתלבטויות ובעיקר התעניינות באחר, הם דברים מקרבים שיוצרים אינטימיות.

היו חברותיים
כדי לבנות כמה שיותר מערכות יחסים טובות, ברור שאתם צריכים להיות חברותיים. 
מנכ"ל בחברה גדולה, עשוי להיפגש ולדבר עם 50 אנשים בכל יום. זה דבר שנדרש עבור כל אדם שמנסה לבנות רשת. ולרובנו, זה לא קל בכלל, ואפילו קשה.
פוליטיקאים כמו הילרי קלינטון שצריכים להיות אנשים עם רשת גדולה עשויים לקום בחמש בבוקר, לבצע את כל שיחות הטלפון, לשאת נאומים, להשתתף במסיבות קוקטיילים ולבקר אנשים בבתיהם, כל זה ביום אחד.
חובה למנף גם רשתות חברתיות וכלים דיגיטליים, כמו קבוצות וואטסאפ, כדי לתקשר עם יותר אנשים, לחלוק סיפורים, לחשוף את עצמך, ולמצוא הזדמנויות לתרום לאחרים, אפילו במילת עידוד שתסייע להם.

מיון האנשים איתם תתרשת
אדם שבונה רשת קשרים צריך לתעדף את זמנו. ברור שלא תרוויחו באופן שווה מכולם, אבל כל אינטראקציה צריכה להיות עם עניין משותף ותרומה. 
צריך לשאול את עצמך, האם לאדם שאתה הולך להקדיש לו זמן יהיה משהו מעניין לומר? כמובן שגם אנשים אחרים שואלים את אותה שאלה לגביך. זו הסיבה שחשוב שיהיה לך לומר דברים שיש להם משמעות לאדם השני.

להיות מחברי-על
האם הופנית אי פעם לאדם שעשוי להכיר מישהו שאתה רוצה ליצור איתו קשר? אדם כזה הוא מחבר-על. מחברי-על הם אנשים שמכירים אנשים, שומרים על קשרים, יוצרים מפגשים ושמחים להפנות לאנשים שונים פתרונות והזדמנויות, ללא ציפייה לתמורה. הם ידועים כמי שיש להם המון אנשי קשר, כשאנשי הקשר שלהם מגיעים מתחומי חיים שונים.
אם אתם אינכם מחברי-על, כדאי לכם לנסות לבנות מערכת יחסים טובה עם מישהו כזה. ניתן להפיק תועלת רבה מהכרת מחברי על, כשהדרך הטובה ביות לחזק את הקשר איתם, היא הוספה לרשת הקשרים שלהם מתוך הקשרים שלכם.

לגלם מסר, כדי לתפוס עניין
אם אתם רוצים שאנשים אחרים יתעניינו בכם, אתם צריכים שיהיה לכם משהו מעניין לומר. לדבר על משהו פירושו להיות מסוגל לקיים דיון עשיר בו אתם משפרים את ההבנה או מגדילים את הידע של המשתתפים. דיון כזה יכול להיות בתחום ההתמחות שלך או במגוון רחב של נושאים אחרים, בהם יש לכם עניין משותף.
אם אתם מגלמים מסר, וזה הופך לחלק מהמותג שלכם, האפקט חזק בהרבה. 
כשיש לכם עמדה ברורה בעד משהו, זה מבדיל אותכם מהשאר והופך אותכם לאטרקטיביים יותר, לפחות לאלו שמעוניינים בעמדה הזו, וגם המתנגדים יגיעו, כדי להשמיע את התנגדותם אליך ויגבירו את הנראות של המסר שלכם. 
כשאלון מאסק מגיע לאירוע, סביר שכולם היו להוטים לדבר איתו מכיוון שהוא מגלם מסר רב עוצמה, ומציג עצמו בעל חזון.

פרק נוסף שיעניין אותך: העסק שלך צריך מעריצים שרופים


ליצור מותג אישי משלך
מיתוג אישי הוא דבר חזק ושימושי. באותו אופן בו אנו מזהים את אפל בכל פעם שאנו רואים את לוגו התפוח של אפל, מותג אישי יכול להפוך אותך למזוהה עבור אנשים אחרים.
כדי ליצור מותג האישי שלך, לשאול את עצמך:
- מה הופך אותי לשונה או מיוחד?
- מה התשוקה והכוח שלי?
- עם מה אני רוצה שאנשים ישוו אותי?
- במה הייתי רוצה להתפרסם?
ברגע שתגיעו לתשובות טובות, תפעלו להעביר מסר מיתוגי קצר, אלגנטי ומזהה, שיהיה זהה בכל הפטפורמות והרשתות, בחומר שיווקי, ושיהיה ברור גם במפגש אישי.
לקלקל מותג, אפשר בקלות. לבנות מותג, לוקח הרבה זמן ובהתמדה.

צרו סביבה
אנשים לומדים בתהליך הדרגתי, דמוי אוסמוזה. למידה ישירה מאדם אחר היא דרך מעולה ללמוד, שמקצרת זמנים. זו הסיבה שכמעט לכל האנשים המצליחים יש או היו מנטורים בחלק מסוים מחייהם. אדם לא רק לומד מדבריו של חונך, אלא גם ממעשיו, תנועותיו, התנהגותו וכל כך הרבה מאפיינים אחרים.
גם עמיתים לעבודה חשובים מאוד, כי מתקיימת השראה הדדית וחיקוי הדדי, גם בתת מודע. בכלל, אנשים שאנחנו מסתובבים איתם ומבלים איתם זמן משפיעים עלינו מאוד. היו מחקרים רבים שמצאו שההישגים של אנשים מושפעים משמעותית מקבוצת ההשוואה שלהם. לכן חשוב להקיף את עצמך באנשים מצליחים אם אתה רוצה להצליח בעצמך.

לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן

 

להערות ותובנות או מידע על ייעוץ ומנטורניג 

לשליחת Whatsapp בקליק   לחצו כאן

 

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל

 

לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן

 

אתר מפורט על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים

ומנהלים - לחצו: סטרטגו 360 

 

צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

עקבו אחריי ב Instagram לחצו כאן

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן

 

עוד על ייעוץ עסקי וחומרים להורדה לעבודה עצמית באתר:

Stratego 360 http://www.stratego360.com/

 


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטיית השורדים, והקושי ללמוד ממצליחנים

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

מדריך לביצוע דברים ע"פ פילוסופיית הטאו

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

ניתוח אסטרטגי עם מודל 7-S של מקינזי

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"