יצירת הרשת שתתפוס לך דגים שמנים Networking

"לא משנה את מי אתה מכיר. החשוב הוא, מי מכיר אותך?" - ג'ארוד קינץ


לדבר עם אנשים ולחלק כרטיסי ביקור, או לצבור אנשי קשר בפייסבוק או בלינקדאין, אינם יצירת רשת קשרים מהסוג שתתרום לך בחיים, בעסקים או בקריירה. בהגדרה, מטרת פעילות רישות עסקי, נטוורקינג היא:
- יצירת קשרים בעלי תועלת הדדית באמצעות קשר ישיר, פנים אל פנים, טלפוני או אינטרנטי.
- יצירת רשת שכוללת לקוחות פוטנציאלים, שותפים ופותחי דלתות לעסקים ולקריירה
- הענקת תרומה משמעותית לחברי הרשת, כך שיהיו מעוניינים לתרום חזרה, ולהיות עבורם מעניין  ליצירת חיבורים נוספים.

המטרה
המטרה שלך היא לגרום לאנשים להכיר בכך שאתה אדם שרצוי להיות איתו בקשר ולקיים מערכת יחסים הדדית. התועלת שאתה מביא לאחרים יכולה להיות בנגישות למידע, פתרון בעיות, יצירת קשרים, שיפור מצב הרוח והביטחון העצמי, ומתן מענה לצרכים שונים. הקשר מיועד להיות ארוך טווח, כאשר התועלת בו מתרחשת עבור שני הצדדים על פני פרקי זמן ארוכים.

רישות קבוע
רשת קשרים משמעותית מתפתחת על פני זמן ארוך. ורשת מוזנחת הופכת לפחות אפקטיבית. לכן חשוב להקדיש כל שבוע מספר שעות לפעילות שתורמת לחיזוק קשרים קיימים ויצירת קשרים חדשים.
יצירת רשת קשרים היא פעילות מתודית, שיטתית שדורשת התמדה.

אולי יעניין אותך לקרוא: מהלכים מעשיים כדי להמציא את עצמך מחדש

תהליך ולא אירוע
לוקח שבועות להכניס אדם חדש לרשת הקשרים. ליצור חילופי תרומה ותחושת חיבור ומידה של מחויבות לקשר. עדיף לכלול מפגש 1:1 ויצירת כימיה אישית ובהמשך, הפצת מידע במדיה חברתית ותקשור מתמשך באמצעים אלקטרוניים.

לגבי אנשים מופנים או נבוכים לדבר על עצמם
לאנשים שמדברים פחות ומקשיבים יותר, יש יתרון בהקשבה לאדם השני ובעידוד אנשים אחרים לדבר על עצמם. אנשים רבים מעדיפים לדבר על עצמם מאשר להקשיב, אז בהתמקדות במספר מצומצם של מועמדים לקשר, אפילו יווצר למופנמים יתרון.

אנשים מועמדים לרשת
לקוחות,  אנשי רכש,  אנשי תקשורת,  ספקים,  מנטורים,  יועצים,  מארגני אירועים,  בנקאים,  משווקים,  אנשי פרסום ומדיה,  מתחרים,  אנשים ידועים בתחום,  מנהיגי קהילות וציבור

הורד חינם חוברת אפיון: מבחן אישיות MBTI לשיפור יכולות ניהול, עבודת צוות וקריירה

תהליך מושלם ליצירת קשר באירועים
1. דע מי מגיע לאירוע - עשה מאמץ לגלות אילו אנשי קשר מבוקשים אמורים להיות באירוע והתכונן עם חקר מידע רקע עליהם וחדשות עדכניות.

2. היה מחובר למתרחש - אל תתעדכן בטלפון הנייד או תעסיק את עצמך בדברים רחוקים. גם אל תדבר בעיקר עם אנשים שאתה כבר מכיר.

3. התחל שיחות חולין - בסיוע שיחות חולין עם אנשים שונים תגלה עליהם ועל אחרים מידע שיאפשר לך לבחון את פוטנציאל הקשר ביניכם. דבר עם מי שלידך בתורים, בשולחנות, ובעמידה מקרית.

4. הצג את עצמך ללא התייחסות לעיסוק - תן הזדמנות לאחרים לדבר ולספר על עצמם באופן חופשי. אל תנסה להעמיק קשר עם אדם יחיד כאשר השיחה מתנהלת בקבוצה.

5. שוחח עם מועמד להעמקת הקשר אחד-על-אחד - הצע למועמד לקשר דברים שבעלי ערך עבורו, ללא בקשת דבר ממנו.

6. כשתישאל בנוגע לעיסוק שלך - הכן תיאור קצרצר של משפט אחד שמתאר את המהות של מה שאתה עושה. אם מבקשים ממך להרחיב, תנסה לעשות זאת תוך התייחסות לעיסוק של האדם השני.

7. החלף כרטיסי ביקור - זו הדרך הטובה ביותר להחליף פרטים תוך כדי נתינה. האפשרות השנייה היא לרשום את פרטי הקשר בנייד. בכל מקרה, אל תחלק ברושורים.

8. בבוקר למחרת - ללא דיחוי, העבר לאנשים מידע או חומר שהבטחת. פעל כל עוד הזיכרון של המפגש קיים בבהירות אצל האדם השני.

9. בעוד שבוע - צור קשר לברר אם החומר שהעברת היה שימושי והצע סיוע נוסף. לאחר מכן תוכל גם להעביר מידע על הפעילות והצרכים שלך, לצורך השכלת האדם השני.

10. בעוד מספר שבועות - הצע לאדם השני סיוע נוסף, חיבורים לאנשים אחרים, חדשות או מידע כדי לחזק את ההכרה בכך שאתה איש קשר חיוני.

11. הדדיות והעמקה - במידה והאדם השני מביע עניין בתועלת שאתה מביא, פעל להעמקת הקשר, פגישה, שיחת עומק, שיתוף פעולה וכד'. הראה תמיד עניין לשמוע יותר על פעילות האדם השני ולסייע ברוחב לב.

לא להישאר עד הסוף
אנשים חשובים לא נשארים אחרונים באירוע. אין לך טעם להתמהמה אחרי שיצרת מספר קשרים ראשוניים.

אולי יעניין אותך לקרוא: 10 דרכים פשוטות לזכות באהדה

קשרים ברשתות חברתיות
ברשתות החברתיות Facebook ו- Linkedin ניתן לכאורה ליצור קשרים רבים מהר ובלחיצת כפתור. אך הקשר שנוצר ברשתות חברתיות קטן ונקודתי יותר, וחסר בו המרכיב של הכרות מלאה, כולל שפת גוף, הבעות פנים, טון דיבור ומחוות הדדיות. לכן קשר כזה דורש טיפוח הדרגתי על פני זמן ארוך, עד שיבשיל למערכת יחסים בה לשני הצדדים נוצרת מוטיבציה חזקה לשמר את הקשר ולתרום הדדית להצלחה ולהתמודדות אם אתגרים. מומלץ לנוע בהקדם מקשר ראשוני לפגישה אישית או לפחות לשיחת Skype

קשרים בקבוצות Whatsapp ו- Telegram
הקשרים שנוצרים בקבוצות התקשורת הדיגיטלית, סובלים מבעיות דומות לאלו שנוצרים ברשתות חברתיות. כאן אף נוספים מימדים רגשיים כמו תחושות של מכירת יתר, יצירת הייפ מוגזם, נצלנות או חוסר אמון.
לכן חשוב להפוך קשר שנראה בעל פוטנציאל טוב, לקשר אישי דרך פגישה אישית או שיחת Skype או וידאו אחר, בהקדם האפשרי, כדי לחזק את המימד הקשר האישי והאנושי.

לא לפספס! קבל/י פרקים חדשים ומידע עדכני לאימייל להרשמה לחצ/י כאן

ספר הניהול האינטרנטי מנכ"ל-360   http://www.ceo-360.net/

לערוץ הסרטונים ב YouTube   לחצ/י כאן

לייעוץ, מנטוריג ואימון עסקי ליזמים, בעלי עסקים ובכירים - לחצ/י: סטרטגו 360  

שלח/י לי אימייל לקשר מהיר לחצ/י כאן

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

פיצוח קוד המנהיגות: 10 תכונות להצלחה!

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

אסטרטגיה עסקית קלאסית ע"פ מייקל פורטר

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"

תרשים גנט Gantt Chart המסלול לפרויקט מוצלח