12 דרכים לשיפור משמעת עצמית


"לא בכל בוקר, תהיה לך המוטיבציה לעשות את הנדרש. אל תסמכו על מוטיבציה, תסמכו על משמעת עצמית" - ג'וקו ווילניק


לאנשים עם רמה גבוהה של משמעת עצמית יש יכולת גדולה יותר להגשים יעדים, לצלוח תקופות קשות ולקבל החלטות שמועילות להם, יותר מאשר אנשים ללא משמעת עצמית, שנוטים להיות אימפולסיביים או לא נאמנים לדרך. זה בא לידי ביטוי בבריאות, בקריירה, בעסקים ואפילו בזוגיות ובקשרים חברתיים.

זה שגיליתי על עצמי את הכוח של משמעת עצמית ויצירת שגרות מנצחות, הביא הישגים שוב ושוב והעניק תחושה מעצימה של כוח על.
הכל אפשרי, אם רק ניתן לדברים את המחוייבות ומספיק זמן. פיתוח יכולת גופנית באימון ותזונה, השקעות פיננסיות והגעה ליעדים כספיים, פיתוח עסק, רכישת מיומנות מקצועית חדשה, הגעה ליעד רומנטי. הכל אפשרי. גיליתי את זה עבורי, וזה אפשרי גם עבורך!

יש אנשים שקל להם לפתח משמעת עצמית, שזה חלק מהאופי שלהם או החינוך מגיל צעיר, ואחרים שעבורם זה אתגר. אבל כולם יכולים להשתפר בזה, ובפרט שמתמקדים בתחומים מסוימים של החיים, ועם מטרות ממוקדות.

זהו אחד הדברים שאפשר לחזק בתהליך פיתוח של ליווי ואימון מנהלים.

החשיבות של משמעת עצמית

משמעת עצמית חשובה לקידום קריירה ולניהול עסקי מכיוון שהיא עוזרת לאנשים להישאר ממוקדים, מאורגנים ומוטיבציה להשיג את מטרותיהם. הנה כמה סיבות מדוע משמעת עצמית היא חיונית:
מגבירה את הפריון: משמעת עצמית מאפשרת לאנשים לנהל את זמנם בצורה יעילה יותר ולתעדף משימות על סמך חשיבות. זה עוזר לאנשים לבצע משימות בצורה יעילה יותר ובסופו של דבר מגדיל את הפרודוקטיביות שלהם.
משפרת את קבלת ההחלטות: כאשר ליחידים יש משמעת עצמית, הם מצוידים טוב יותר לקבל החלטות נכונות מכיוון שהם אינם מושפעים על ידי רגשות או הסחות דעת.
בונה ביטחון עצמי: כאשר ליחידים יש משמעת להגדיר ולהשיג יעדים, הם בונים אמון ביכולותיהם ונעשים בטוחים יותר בעצמם בקבלת ההחלטות שלהם.
משפרת את עבודת הצוות: משמעת עצמית מקדמת לקיחת אחריות, שיכולה לשפר את עבודת הצוות ושיתוף הפעולה במקום העבודה. כאשר אנשים ממושמעים ונותנים דין וחשבון, סביר יותר שהם יעמדו בהתחייבויותיהם כלפי עמיתיהם והארגון.
מניעה הצלחה: משמעת עצמית היא מניע מרכזי להצלחה בעשייה אישית ומקצועית כאחד. על ידי שמירה על ריכוז ומוטיבציה, אנשים יכולים להשיג את מטרותיהם ולהתקדם בקריירה שלהם או לבנות עסקים מצליחים.
בסך הכל, משמעת עצמית היא מיומנות קריטית לקידום קריירה וניהול עסקי מכיוון שהיא עוזרת לאנשים להישאר ממוקדים, לקבל החלטות טובות יותר ובסופו של דבר להשיג את מטרותיהם.

וכעת נצלול לדרכים בהם נשפר את המשמעת העצמית.


הכרת החולשות

כמו ביטחון עצמי, גם משמעת עצמית מבוססת על היכרות כנה עם עצמך. עליך לזהות את החולשות ונקודות התורפה של עצמך, בכדי לתכנן ולבנות את המשמעת העצמית הנדרשת בכדי לחפות עליהם.
חשוב להיות כנה עם עצמך. זה לא אומר לרדת על עצמך, או לתת לעצמך תווית שלילית, אלא בתובנה מעשית, שניתן להתייחס אליה ולטפל בה.

הסרת פיתויים

הרבה דברים קלים יחסית לטיפול. אפשר לא להכניס מזון מסוים הביתה, או להסיר אפליקציה בעייתית מהנייד. אפשר להחליט על תקופה ללא קפה, ללא פייסבוק, או ללא שימוש בכרטיס האשראי או ללא רכישת סיגריות. הרגלים רעים שניתן לטפל בהם ע"י הסרת גורם הפיתוי, הם מהקלים ביותר לטיפול, למרות שזה קשה, כואב, ומעיק.
אבל ממש אפשרי.

יעדים ברורים

קל לסגל משמעת עצמית, כאשר היא מופעלת למען מטרה ברורה, ברת מדידה (שיודעים כשהיא הושגה), וחשובה לנו. בכל תחום אפשרי, אם יש לנו כאב פיזי או רגשי, חלום, חשש או צורך, ניתן להגדיר את ההתיחסות אליו כיעד ברור. לרדת במשקל 7 קילו, לגייס 8 לקוחות חדשים, להגיע להכנסה של 50,000 ש"ח, וכד', הם יעדים ברי מדידה.
ככל שהיעד ברור יותר, הסיכוי להגיע אליו גבוה יותר.

פרק נוסף שיעניין אותך: הדרך בה משמעת מובילה לחופש

תכנית פעולה

כשיש יעד ברור, אפשר לעשות תכנית פעולה כדי להגיע אליו. לא לפחד.
היעד אולי נראה רחוק ובלתי אפשרי להשגה, אבל כשיש תכנית פעולה, ניתן לעשות צעדים קטנים כל הזמן, כדי להתקרב כל פעם קצת, לעבר היעד.
תכנית הפעולה יכולה להשתנות עם הזמן, וזה נורמלי לגמרי. שינויים והתאמות הם צפויים, אבל לא ביטול או הזנחה.

צעדים קטנים

הצעד המינימלי שלגיטימי לומר לעצמך שהתקדמת, צריך להיות קטן ובר השגה בקלות. אם זה בספורט, אז הניצחון הוא להגיע לאימון, אם בהשקעות, אז לבצע אפילו בסכום מאוד קטן. וכד'.
אם רף ההצלחה גבוה מידי, נצבור בקלות רבה מידי סדרה של כשלונות, ואז נתייג את עצמנו כלא מצליחים, נתייאש ונפסיק.
מותר לעשות מיקרו צעדים.

בניית משמעת עצמית

משמעת עצמית היא הרגל נרכש. וזה לא נהייה קל יותר עם הזמן. אבל תרגול יומיומי של העשייה שקבענו לעצמנו הופכת להרגל. ככל שאנחנו מצליחים להגיע ליותר יעדים בעזרת משמעת עצמית, ולמרות שזה עדיין קשה, אנחנו מפתחים את האמונה בעצמנו, את החוסן הנפשי ואת הביטחון שאכן נצליח לגייס את המשמעת העצמית שלנו כל פעם מחדש. ובכך יהיה לנו ביטחון עצמי שאכן נגיע כמעט תמיד ליעדים שקבענו.

הרגלים פשוטים

טוענים שהרגלים מתחילים להיווצר, לאחר שביצענו דברים כמעט יום אחרי יום, במשך 60 חזרות לפחות. מהרגע הזה, הפעולה הקבועה שלנו הופכת לחלק מהשיגרה שלנו. ושיגרה זה כוח עם הרבה אינרציה.
הצעדים היומיים צריכים להיות קטנים, ברי ביצוע ומובנים לחלוטין. עדיף גם שיהיו מקובעים בסדר היום, כמו פגישה שמחוייבים לה.

להורדה חינם, חוברת עבודה: לגלות את הייעוד שלך IKIGAI

אכילה, שתייה ושינה

אנשים רעבים, מיובשים או מחוסרי שעות שינה נוטים להיות עצבניים יותר, מרוכזים פחות, עם פחות חוסן, יותר פרנויה וחרדה ופחות כוח להתמודד עם קשיים ולהתמיד בכל תנאי.
זה הבסיס של הבסיס.
לאכול בריא, בזמן, לשתות מספיק ולישון מספיק הם התנאי הבסיסי ליכולת לגייס ולהביא את המיטב של עצמך מתי שצריך.

כוח רצון ואמונה

כוח רצון נובע מאמונה. אמונה בחשיבות היעד ואמונה ביכולת של עצמך.
מחקרים מראים שכוח רצון הוא נבואה שמגשימה את עצמה. כלומר, אם תאמינו שאין לכם מספיק כוח רצון ומשמעת עצמית, לא תגיע ליעד. ואם כן תאמינו, אז יופיע לכם כח הרצון והמשמעת העצמית שנדרשים, וכן תגיעו ליעד.
כמובן, שאי אפשר לצפות את העתיד, ותוצאות של מאמצים יכולים להתגלגל לטוב ולרע, למרות כל המאמץ והאמונה. אבל בלעדיהם, לא תהיה המשמעת העצמית להגיע לנקודה בה התוצאה שבעתיד תתגלה.

תכנית גיבוי

כשאני מתקרב לנקודת החלטה או ביצוע קשים, או תקופה שאני יודע שתהייה יותר מאתגרת, אני מתחיל לבנות לעצמי בראש או בכתב תכנית פעולה אלטרנטיבית.
תכנית הפעולה האלטרנטיבית תביא אותי ליעד בדרך אחרת, שאולי ארוכה יותר, או תגדיר יעד אחר, שהשגתו תהיה דומה בהשפעה שלו.
לרוב תכנית הגיבוי לא מופעלת, אבל עצם הידיעה שהיא קיימת, נותן את הכוח והאומץ להמשיך ולהתמיד בתכנית המקורית.
פסיכולוגים קוראים לזה, כוונת יישום.

פרק נוסף שיעניין אותך: שש שאלות יומיות שישפיעו עליך

צ'יפור עצמי

כשהמשמעת העצמית שלך קצת קשה או ספרטנית, ואין בה הרבה רגעי חדווה, זה בסדר לתת לעצמך צ'ופר קטן מידי פעם. כשמגיעים לאבן דרך משמעותית, רואים התקדמות יפה או חווים ניצחון קטן, לתת לעצמך רגע של מנוחה והנאה זה מוצדק וראוי.

חמלה עצמית

חמלה עצמית מעצימה והיא חלק מביטחון עצמי. ללא חמלה עצמית, העלות של כישלון או חוסר הצלחה הוא גדול מידי, דבר שגורם לאנשים להלקות את עצמם, להיות מתוסכלים, לחיות עם חרטה ולאבד אמון ביכולות של עצמם. הגישה הקשיחה הזו יכולה לדכא נכונות לקחת על עצמך אתגרים גדולים, שבהם הסיכוי לחוסר הצלחה גבוה.
הייתם מסוגלים להיות המתחרה האולימפי שמגיע מקום שני ליוסיין בולט? או למקום רביעי, שבכלל לא מקבל מדליה? זה עדיין אומר להיות מספר 4 בעולם, שזה אדיר! אבל דורש גם חמלה עצמית, על כך שנתת את הכל ורק בגלל כמה מאיות שנייה אין לך מדליה.
חשוב לחייך אל עצמך, גם כשדברים לא מצליחים.

לנוע קדימה

להמשיך ולנוע קדימה, גם אחרי קושי, או מעצור, כמו פציעה או דחייה, הם המבחן האמיתי של משמעת עצמית. להתמיד כשהכל מצליח וכולם שמחים ומתענגים, זו לא חוכמה, ובכלל לא בטוח אז שהיא קיימת.
לקום אחרי נפילה, לא לשקוע בה ובתוצאותיה, ולהמשיך בהתמדה קדימה, זה הכוח הכי משמעותי, שמבדיל בסופו של דבר בין אנשים שחותרים ליעדים מאתגרים במיוחד.

שימוש במשמעת עצמית להזנקת הקריירה

להלן כמה טיפים כיצד להשתמש במשמעת עצמית כדי להשיג התקדמות משמעותית בקריירה:
הגדר יעדים ספציפיים: רשום את יעדי הקריירה שלך והפוך אותם לכמה שיותר ספציפיים. זה יעזור לך להישאר ממוקד ומוטיבציה.
צור תוכנית: חלק את המטרות שלך לצעדים קטנים יותר וניתנים לניהול. צור תוכנית שמתארת את מה שאתה צריך לעשות בכל יום, שבוע וחודש כדי להשיג את המטרות שלך.
תעדוף את המשימות שלך: זהה את המשימות החשובות ביותר שיעזרו לך להשיג את המטרות שלך והתמקד בהן קודם. השתמש בכלים כגון רשימות מטלות ולוחות שנה כדי לעזור לך להישאר מאורגן ועל המסלול.
פתח שגרה: צור שגרה יומית הכוללת זמן לעבודה, פעילות גופנית, הרפיה ופעילויות חשובות אחרות. היצמד לשגרה שלך ככל האפשר, גם בסופי שבוע ובחגים.
הישארו ממוקדים: הימנע מהסחות דעת שעלולות לחבל בהתקדמות שלך, כגון מדיה חברתית, טלוויזיה ופגישות מיותרות. הישאר ממוקד ביעדים שלך ותעדף את הזמן שלך בהתאם.
למד מיומנויות חדשות: למד ופתח מיומנויות חדשות הרלוונטיות למטרות הקריירה שלך. השתתפו בסדנאות, קראו ספרים וקחו קורסים כדי לשפר את הידע והמומחיות שלכם.
קחו אחריות: קח אחריות על ההתקדמות שלך והחזק את עצמך באחריות להשגת המטרות שלך. אם אתה מפגר, הערך מחדש את התוכנית שלך ועשה את ההתאמות הנדרשות כדי לחזור למסלול.
על ידי שימוש באסטרטגיות משמעת עצמית אלו, אתה יכול לעשות התקדמות משמעותית בקריירה ולהשיג את המטרות המקצועיות שלך.

פרק נוסף שיעניין אותך: הסיבות ליצור לעצמך שיגרה מנצחת


שימוש במשמעת עצמית לניהול עסק מצליח

הנה כמה טיפים כיצד להשתמש במשמעת עצמית כדי לנהל עסק בהצלחה:
הגדר יעדים ברורים: הגדירו יעדים ספציפיים ניתנים למדידה עבור העסק שלכם וצור תוכנית להשגתן. חלקו יעדים גדולים יותר לצעדים קטנים יותר וניתנים להשגה כדי לשמור על עצמכם ועל הצוות שלכם על המסלול.
קבע שגרה: קבע שגרה יומיומית הכוללת זמן למשימות עסקיות חשובות כמו בדיקת דואר אלקטרוני, מענה לפניות ובדיקת נתונים פיננסיים. היצמד לשגרה שלך ככל האפשר כדי לשמור על עקביות ומיקוד.
תעדוף את הזמן שלך: זהה את המשימות החשובות ביותר שצריכות את תשומת הלב שלך ותעדוף אותן בהתאם. האצל משימות שאחרים יכולים לטפל בהן כדי לפנות זמן לעניינים חשובים יותר.
קחו אחריות: קח אחריות על מעשיך ודאג לעצמך להשגת המטרות שלך. קבע לעצמך מועדים ועקוב אחר ההתקדמות שלך באופן קבוע.
נהל את הזמן שלך ביעילות: השתמש בכלים כגון לוחות שנה ותוכנות לניהול פרויקטים כדי לעזור לך לנהל את הזמן שלך ביעילות. הימנע מהסחות דעת כמו מדיה חברתית ופגישות מיותרות שעלולות לשבש את זרימת העבודה שלך.
למד ללא הרף: הישאר מעודכן במגמות וההתפתחויות האחרונות בענף שלך. השתתף בכנסים, קרא פרסומים בתעשייה והתחבר לבעלי עסקים אחרים כדי להרחיב את הידע והמומחיות שלך.
שמרו על מוטיבציה: שמרו על גישה חיובית והישארו עם מוטיבציה גם בזמנים מאתגרים. חגגו ניצחונות קטנים לאורך הדרך כדי לשמור על מוטיבציה לעצמכם ולצוות שלכם.
על ידי שימוש באסטרטגיות משמעת עצמית אלו, אתה יכול לנהל את העסק שלך ביעילות ולהגיע להצלחה.

תהליך לפיתוח משמעת עצמית

תהליך מפורט לפיתוח משמעת עצמית:

שלב 1: דע את החולשות שלך. מהם הדברים שהסבירות הגבוהה ביותר להרוס את המשמעת העצמית? האם אתה מתפתה בקלות לאוכל? קשה לך להגיד לא לאנשים? ברגע שאתה יודע את החולשות, אתה יכול להתחיל לפתח אסטרטגיות להתגבר עליהן.

שלב 2: הסר פיתויים. אם אתה יכול להסיר את הפיתויים שנמצאים בסביבה, יהיה הרבה יותר קל להישאר על המסלול. לדוגמה, אם אתה מנסה לרדת במשקל, אולי תרצה לשים את הג'אנק פוד במזווה. לחלופין, אם אתה מנסה להיות פרודוקטיבי יותר, אולי תרצה לכבות את הטלפון ולסגור את הדוא"ל כשאתה עובד על פרויקט.

שלב 3: הגדר יעדים ברורים. מה אתה רוצה להשיג? ברגע שאתה יודע מה אתה רוצה להשיג, הרבה יותר קל לשמור על מוטיבציה. המטרות צריכות להיות ספציפיות, ניתנות למדידה, ניתנות להשגה, רלוונטיות ומוגדרות בזמן. לדוגמה, במקום לומר "אני רוצה להיות יותר בריא", אתה יכול לומר "אני רוצה לרדת 10 קילו ב-6 חודשים".

שלב 4: בניית תוכנית פעולה. איך אתה מתכוון להשיג את המטרות שלך? חלק את המטרות שלך לצעדים קטנים יותר וניתנים לניהול. לדוגמה, אם אתה רוצה לרדת 10 פאונד ב-6 חודשים, אתה יכול להגדיר יעד של ירידה של 1.6 פאונד בשבוע.

שלב 5: בצע צעדים קטנים. אל תנסה לשנות הכל בבת אחת. התחל עם יעדים קטנים ובר-השגה. זה יעזור לך לבנות מומנטום ולהגדיל את הסיכוי שתעמוד בתוכנית.

שלב 6: היו סבלניים. בניית משמעת עצמית דורשת זמן ומאמץ. אל תתייאש אם אינך רואה תוצאות מיד. פשוט תמשיך להתאמן ובסופו של דבר תגיע ליעדים.

שלב 7: תגמל את עצמך. כאשר אתה מגיע ליעד, תגמל את עצמך. זה יעזור לשמור על מוטיבציה ולהגדיל את הסיכוי שתמשיך לעבוד קשה.

שלב 8: היו אדיבים לעצמכם. כולם עושים טעויות. אם אתה מחליק, אל תרביץ לעצמך. פשוט למד מהטעות ותמשיך הלאה.

שלב 9: המשיכו להתקדם. יהיו עליות ומורדות בדרך, אבל אם תמשיך להתאמן, בסופו של דבר תגיע ליעדים.

טיפים נוספים לפיתוח משמעת עצמית:
  • מצא שותף לאחריות. מי שייתן לך דין וחשבון יכול להיות דרך מצוינת להישאר על המסלול.
  • עקוב אחר ההתקדמות שלך. זה יעזור לך לראות כמה רחוק הגעת ולשמור על מוטיבציה.
  • אל תפחד לבקש עזרה. אם אתה מתקשה, אל תפחד לבקש עזרה מחבר, בן משפחה או מטפל.
בניית משמעת עצמית היא דרך, ולא יעד. יהיו עליות ומורדות בדרך, אבל אם תמשיכו להתאמן, בסופו של דבר תגיעו ליעדים.



תודה שקראתם על פיתוח משמעת עצמית וכמה שהיא חיונית להתקדמות משמעותית בקריירה או בעסק.

אם אתם מתעניינים בליווי ליישם את התובנות הללו כדי לשפר את הביצועים, עבודת הצוות, היעילות, התהליכים, האסטרטגיה, המכירות והרווחים של העסק שלך, אני כאן כדי לעזור.

אני יכול לעבוד איתך כדי ליצור תוכנית מותאמת אישית להשגת המטרות.

צרו איתי קשר בהקדם לקביעת פגישת ייעוץ ולעשות את הצעד הראשון לקראת השגת היעדים העסקיים שלך.


לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן


לשליחת הודעת Whatsapp עכשיו   לחצו כאן

לשליחת הודעת Telegram עכשיו לחצו כאן


צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל


לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן


למידע על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים ומנהלים
- לחצו: סטרטגו 360 


צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

עקבו אחריי ב Instagram לחצו כאן

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"

המשך ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 25-48

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

אסטרטגיה עסקית קלאסית ע"פ מייקל פורטר

פיצוח קוד המנהיגות: 10 תכונות להצלחה!