ללכת בדרכו של לאו טזו לעשייה וביצוע

"כשמנהיג מצטיין מסיים את עמלו, אומרים האנשים ,עשינו זאת בכוחות עצמנו'" - לאו טזו

לאו טזו כתב את הספר טאו-טה-צ'ינג לפני 2,500 שנה. החכם קונפוציוס סיפר אחרי ביקור אצל לאו טזו שהבנתו של לאו טזו בטבע ובנפשם של בני האדם גבוהה בהרבה משלו.
לאו טזו התמקד בהבנת הטבע וטבע האדם, ופיתח תובנות לשיפור הזרימה איתן בכדי להגיע להישגים, במקום דרך מאבק מתמיד.
הפנמה ושילוב ראיית המציאות של לאו טזו בעשייה שלך תחסוך לך הרבה זמן ומאמץ במשך הזמן ותביא את תוצאות מעשיך למקומות טובים יותר.

לראות את התפתחות הדברים מראשיתם
כשרובנו רואים חופן זרעים, איננו מייחסים להם חשיבות רבה. אותם זרעים בעיניי חקלאי יקבלו משמעות של צמחים ויבולים, עבודה קשה וטיפול מוקפד, תקוות וחששות מאיתני הטבע וסיכוי לרווח כלכלי.
אם תצליחו להביט במעשים שלכם, בהחלטות, בדברים שאתם אומרים, בעשייה שלכם ובחוסר עשייה ולכל דבר להבין את המשמעויות והתהליכים שיווצרו לא רק באופן מיידי, אלא שבועות, חודשים ושנים קדימה, תוכל לעצב לעצמכם מציאות מכוונת וטובה יותר עבורכם.
לחשוב על דברים שעשית, בחירות שבחרת, לפני חודש, שנה או עשרות שנים, ולבחון כיצד הושפעו מכך חיינו, ועם יכולת לצפות את ההשלכות. חשוב לפעול ולהתאמן בשיפור היכולת לראות תוצאות ארוכות טווח של דברים כבר מראשיתם.

להכיר בזמן הטבעי של דברים להתרחש
ילד לא יכול להתאמץ לגדול יותר מהר, וגם לא שתיל צעיר שתשתלו בגינה. לכסף שתחסכו ייקח זמן להצטבר ולצבור ריבית, ומחקרים מראים שללמוד נושא ומיומנות חדשה ולהפוך למצטיינים בו, לוקח 10,000 שעות אימון.
כשאנו לוקחים על עצמנו משימות ופרויקטים, מציבים יעדים ומשיקים יוזמות, קחו בחשבון את הזרימה והקצב של מהלך ההתפחות הטבעי והטיפוסי של הדבר.
ככל שתתאימו את ציפיות הזמן והשקעת המשאבים באופן טוב יותר לקצב הטבעי, כך תוכל לצפות לתוצאות טובות יותר, ולפחות אכזבות וכישלונות.

להורדה חינם של חוברת: יריעת מודל עסקי, הבסיס לתכנית עסקית על עמוד אחד

למצוא את המסלול עם ההתנגדות החלשה
מים תמיד זורמים לנקודה הנמוכה ביותר, עוקפים מכשולים ונכנעים ללחצים, אך מים שוחקים עם הזמן גם את הסלע החזק ביותר. גם חשמל תמיד זורם מהפוטנציאל הגבוה לנמוך ביותר ונמנע ממסלולים עם התנגדות גבוהה, וחשמל מעביר אנרגיה רבה במהירות האור.
בחירת דרך שכולה מאבק, תשחק אותך ותבטיח מחיר יקר וכישלון. מוטב להשקיע זמן כדי להבין את כוחות השוק בו אתם פועלים, לזהות מגמות, לנצל את כישוריך וחוזקותיך ולהימנע ממסלולים שדורשים ממך להצטיין דווקא בדברים בהם אתם חלשים.
התמדה לאורך זמן במסלול שמתאים לך, תבטיח לך את ההצלחה.

לקבל את השינויים במציאות בברכה
הדבר היחיד שבטוח ויציב הוא שהעתיד יהיה שונה מהמציאות בה אתם נמצאים ברגע הזה. התנאים משתנים באופן מתמיד. הלקוחות משנים את העדפותיהם, המתחרים משנים את ההיצע שלהם, הכלים הפיננסיים שעומדים לרשותך משתנים, ובנוסף אתם חשופים תמיד לשינויים פוליטיים, תנאים כלכליים ושינויים טכנולוגים.
מלחמה כנגד השפעת שינויים וניסיון לשמר את המציאות שלך ללא שינוי היא חסרת סיכוי.
הצלחה מגיעה מהכרה בשינויים והתאמה מתמדת לפעולה במציאות החדשה כפי שהיא.

אולי יעניין אותך לקרוא: 7 ההרגלים של אנשים אפקטיביים מאוד 

להכיר בכך שלא ניתן לצפות את התוצאה
בני אדם גרועים מאוד בחיזוי העתיד. פרשנים כלכליים טועים כל הזמן, וכך גם פרשנים פוליטיים. ואף אחד מאיתנו לא באמת סומך על התחזית של חזאי מזג האוויר שבועיים קדימה. אם תחשבו על עצמכם לפני עשר שנים, האם צפיתם את מצבכם היום?
כשבנית תכנית, הקצעת משאבים, לקחת בחשבון את ההתנגדויות ואת מהלך הדברים הצפוי, ועדיין לא ניתן לצפות ולהבטיח מראש את התוצאה בעתיד.
השקעת מאמץ עצום בכדי להגיע בדיוק לתוצאה שחזית בתחילת הדרך, לא תביא אותך לתוצאה הטובה ביותר. עליך לקבל את השינויים שבדרך ולהתאים את עצמך והארגון בהתאם. תגיעו לתוצאה שונה מהחזויה, אך לתוצאה הטובה ביותר האפשרית.

אולי יעניין אותך לקרוא: איך להפוך להיות בר מזל?

להיות נחושים ברגעי הסיום
זו טעות להוציא מאפה מהתנור לפני הזמן, אך אם תשאירו אותו יותר מידי, הוא יישרף. כשהמשימות שלכם מניבות ואתם מתקרבים להשגת המטרה, אל תהיו נמהרים לחגוג ולהפסיק לפעול לפני שמהלך הדברים והתהליך הסתיים במלואו. אין להיות מלאים בצפיות להישגים ורווחים לאחר שתהליך יגיע לסיומו. אלא חשוב לדעת לסיים דברים עם אנרגיה עד הסוף, ואז להפסיק לעסוק בהם, להעביר אחריות לאחרים ולעבור הלאה. זה דורש מיומנות, תשומת לב וחוסן נפשי, לא פחות מיזמות והובלת התחלה והובלה של צמיחה.

לא לפספס! קבל/י פרקים חדשים ומידע עדכני לאימייל להרשמה לחצ/י כאן


ספר הניהול האינטרנטי מנכ"ל-360   http://www.ceo-360.net/


לערוץ הסרטונים ב YouTube   לחצ/י כאן


למידע על ייעוץ, מנטוריג ואימון עסקי ליזמים, בעלי עסקים ובכירים - לחצ/י: סטרטגו 360  

שליחת אימייל לתיאום פגישת אימון עיסקי וניהולי ללא עלות  לחצ/י כאן

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטיית השורדים, והקושי ללמוד ממצליחנים

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

ניתוח אסטרטגי עם מודל 7-S של מקינזי

המשך ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 25-48

מדריך לביצוע דברים ע"פ פילוסופיית הטאו