ספר - לקיחת בעלות מוחלטת - ג'וקו ווילינק


"בצע כל עבודה כאילו תמשיך לבצע אותה כל ימי חייך, והפגן בעלות עליה בהתאם" - מרי ברה


כבר תקופה שאני מאזין לפודקאסט של ג'וקו ווילינק Jocko Podcast.
ג'וקו, קצין בכיר לשעבר, ביחידת אריות הים (שווא ערך לשייטת 13) ובוגר לחימה אינטנסיבית בעירק, מחזיק בתפיסת עולם טוטאלית ביחס למנהיגות ושובה את המאזין ביצירת מודל ראוי לחיקוי.

יחד עם לייף בבין, גם הוא קצין אריות הים בדימוס, הם כתבו את הספר "בעלות אקסטרים", בו הם מציגים את עיקרי המנהיגות, ע"פ תפיסתם, כזו המבוססת על בהירות, אמון ולקיחת אחריות מוחלטת.

לקיחת בעלות מוחלטת
אתה לא יכול להאשים את המוצרים שלך, הבוס שלך, התקציב שלך, הכלכלה, המתחרים או הצוות שלך בהצלחה שלך או בכישלון. אתה אחראי על ההצלחה שלך בעבודה שלך, בקריירה שלך ובחיים שלך.
מנהיג אמיתי מחזיק באחריות מלאה על התוצאה. כאשר דברים משתבשים, המנהיג צריך לקחת בעלות. ללא תירוצים.

בכל צוות, בכל ארגון, כל האחריות להצלחה וכישלון מוטלת על המנהיג. המנהיג חייב להיות בבעלות על הכל בעולמו. אין אף אחד אחר להאשים. המנהיג חייב להכיר בטעויות ולהודות בכישלונות, לקבל בעלות עליהם ולפתח תוכנית לנצחון.

אולי יעניין אותך לקרוא: שלוש נקודות לפיתוח חוסן נפשי

אין צוותים גרועים, רק מנהיגים גרועים
מנהיגות טובה מדבקת. מנהיגים מסוגלים לשנות אנשים ואת היכולת שלהם לבצע דברים. הם יוצרים תרבות של אחריות ועבודת צוות, של ניצחון ומציאת דרך לנצח, בכל אדם. אחריות הדדית פירושה שכל חבר צוות דורש את הביצועים הגבוהים ביותר מאחרים וכל אדם יודע מה צריכים לעשות כדי לנצח והם עושים את זה יחד.

מנהיגות היא הגורם המשמעותי ביותר בביצועים של הקבוצה. אם צוות מצליח או נכשל תלוי במנהיג. הגישה של המנהיג קובעת את הטון של כל הצוות. המנהיג מניע את הביצועים - או שלא.

בהירות משימתית
כל אחד בצוות חייב להבין לא רק מה עליו לעשות, אלא למה ואיך זה תורם להצלחת המשימה. מנהיגים לא צריכים להסביר כל החלטה, אבל הם צריכים לתקשר את התמונה האסטרטגית ואת מהות המשימה. על המנהיג לתת לצוות לשאול שאלות. המנהיג אחראי לכך שכולם בצוות יאמינו בצדקת וערך המשימה ושיהיו ממוקדים על המטרות.

פעולות ומילים משקפות אמונה וביטחון עצמי, וביטחון עצמי אינו אפשרי כאשר האמונה במטרה מוטלת בספק.

הורד חינם את החוברת: המדריך הקצר להתייעלות אישית

רסן את האגו שלך
מנהיגים שמים את השלמת המשימה מעל הצרכים האישיים שלהם ומעל האגו האישי. מנהיגים מציגים ענווה. הם מקבלים את הרעיונות הטובים ביותר של חברי הצוות, אפילו כשהם באים מאנשים שכפופים אליהם. מנהיגים לוקחים את הבעלות המלאה כאשר הם עושים טעות ודואגים לשנות כיוון.

האגו משבש הכל: את תהליך התכנון, היכולת לקבל עצה טובה והיכולת לקבל ביקורת בונה.

פעל באופן מכריע. חפה על סיכונים וזוז
לעולם לא תהייה לך 100% וודאות. לדחות ולהסס, פירושו להחליט לא להחליט. התמונה לעולם לא תהיה שלמה, תמיד יהיה קיים סיכון, לא קיים פתרון שנותן תוצאות רצויות באופן מוחלט. לכן, אתה מחפה על הסיכונים, ופועל להתקדם. מנהיגים מכירים בכך שתמיד קיימת אי ודאות, מבצעים פעולות לצמצום הסיכונים וממשיכים להתקדם לקראת השגת המטרה.

 באריות הים לימדו צוותים לפעול בהחלטיות, הגדרת ברירת המחדל של מפקד צריכה להיות "אגרסיבי" ויוזם ולא תגובתי. במקום שהמצב יכתיב את ההחלטות שלנו, על המנהיג להכתיב לעצמו את המצב.

פשטות ובהירות
מורכבות היא האויב. מורכבות בדרך כלל נובעת מכך שיש הרבה דברים לא ידועים ושלצוות יש יותר מדי משתנים שנדרש לעבוד עליהם. בעיה מורכבת דורשת תכנית מורכבת אשר לא מובנת בקלות ולא מבוצעת בקלות.

מנהיגים צריכים להתחיל על ידי פתרון בעיות פשוטות, ולהמשיך לקחת על עצמו אתגרים גדולים יותר ככל שיש התקדמות. מנהיגים צריכים לצמצם את המורכבות בבעיות ובמצבים. מנהיגים מביאים בהירות למצב, כאשר הם יוצרים תכניות פשוטות, ברורות ומתומצתות.

אולי יעניין אותך לקרוא: עשר תכונות אישיות שמביאות להצלחה

סדרי עדיפויות וביצוע
כאשר מנהיגים מוצאים את עצמם במצב שבו נושאים רבים דורשים את תשומת לבם הם עלולים לשקוע בייאוש. מנהיגים טובים יודעים לזהות את הנושאים שבסדר העדיפויות הגבוה ביותר, כדי להתמודד עם בעיות אחת אחת. המנהיגים הטובים ביותר מסוגלים להישאר צעד או שניים לפני התפתחות בעיות. ראיית העתיד שלהם מאפשרת להם לחזות נושאים ולהתחיל לפתור אותם לפני שהם הופכים לבעיות גדולות יותר.

אפילו המנהיגים המוכשרים ביותר יכולים להיות המומים אם הם מנסים להתמודד עם בעיות מרובות או מספר משימות בו זמנית. סביר להניח שהצוות ייכשל בכל אחת מהמשימות הללו. במקום זאת, מנהיגים חייבים לקבוע את המשימה בעדיפות הגבוהה ביותר ולבצע. סדרי עדיפויות וביצוע הם התמצית.

ניהול מבוזר
מנהיגים טובים מאצילים סמכויות. הם סומכים על הצוותים שלהם לבצע את המוטל עליהם. הם מספקים חופש לבצע על ידי מתן בהירות במשימה, כלים מספקים וגבולות ברורים.
בצבא, יש מושג שנקרא כוונת המפקד. מנהיג מספק מטרה ברורה מאוד, והוא מתקשר מה צריך להיות מבוצע. לצוות יש חופש לקבוע את הדרך הטובה ביותר להשיג את המטרה. זה נותן לקבוצה את החופש הרב הנדרש ליצירתיות ולהתאים את הפעולות למצב המשתנה.

הצוותים הטובים ביותר משתמשים בניתוח מתמיד של הטקטיקה שלהם ומודדים את האפקטיביות שלהם כדי שיוכלו להתאים את השיטות שלהם לתנאים בשטח וליישם לקחים למשימות עתידיות.

אולי יעניין אותך לקרוא: הסיבות ליצור לעצמך שיגרה מנצחת


לנהל מעלה ולנהל מטה
מנהיגים טובים מנהלים לכל אורך שרשרת הפיקוד, מעלה ומטה. הם מבינים את נקודת המבט של מפקדיהם. הם שואלים שאלות. הם מספקים מידע ובונים אמון. צור קשר עם המנהלים שמעליך בארגוןב, שמור אותם מעודכנים ומעורבים - במיוחד כאשר הם מתסכלים אותך. להוביל את שרשרת הפיקוד פירושו להיות מסוגל להעביר את המשימה האסטרטגית הכוללת לכל אחד שתחתיך בארגון, תוך מתן לאנשים בעלות על החלטות מסוימות, מה שמוביל לחיבור חזק ומעורבות מלאה.

אם הבוס שלך לא מקבל החלטה במועד או מספק את התמיכה הנדרשת לך ולצוות שלך, אל תאשים את הבוס. ראשית, האשם את עצמך. בחן את מה שאתה יכול לעשות כדי להעביר בצורה טובה יותר את המידע הקריטי לקבלת ההחלטה לתמוך בהקצאת המשאבים.

אולי יעניין אותך לקרוא: הדרך להנהיג וליצור תחושת דחיפות


משמעת שווה חופש
משמעת היא התכונה החשובה ביותר עבור אדם ועבור צוות. משמעת מגיעה מתוך רצון אישי. זה ההבדל בין להיות טוב ולהיות יוצא דופן. האנשים הטובים ביותר הם תמיד הממושמעים (פיקודית ועצמית) ביותר. הם מתעוררים מוקדם, הם מתאמנים ומכינים את עצמם כל יום והם לומדים וצוברים ידע חדש. כשם שאדם מצטיין כאשר הוא מתרגל משמעת עצמית, יחידה בעלת נהלים ותהליכים מתוחכמים יותר, המבוצעים עם משמעת טובה יותר, תצטיין ותנצח.

משמעת לא גורמת לצוות נוקשה יותר, אלא גמיש יותר.
אֵיך? על ידי יצירת תהליכים ומערכות המאפשרים לצוותים לבצע פעולות בתנאים שונים מבלי לחשוב מחדש על היסודות. התהליכים החיוניים מכוסים על ידי משמעת. ואז המוח חופשי להתמקד במה שחשוב כרגע.

במקום להפוך אנשים לנוקשים יותר ולא מסוגלים לאלתר, משמעת למעשה הופכת אותם גמישים יותר ויעילים יותר. משמעת מאפשרת לאנשים להיות יצירתיים. כאשר רוצים לשנות תכניות באמצע הדרך של משימה, לא צריך ליצור מחדש תכנית שלמה.

מוכנים לעבוד על השבחת העסק והפיכתו לנכס? מזהים צורך בשדרוג השגרות הניהוליות והכלים?

אוכל לסייע בזיהוי הפערים, הכנת תכנית עבודה ומעקב אחר ההתקדמות, עד להצלחה.

צרו קשר בהקדם!



לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן


להתייעצות ב Whatsapp עכשיו   לחצו כאן


לשליחת הודעת Telegram עכשיו לחצו כאן

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל


לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן


למידע על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים

ומנהלים - לחצו: סטרטגו 360 


צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

עקבו אחריי ב Instagram לחצו כאן

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן


עוד על ייעוץ עסקי וחומרים להורדה לעבודה עצמית באתר:

Stratego 360 http://www.stratego360.com/


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטיית השורדים, והקושי ללמוד ממצליחנים

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

מדריך לביצוע דברים ע"פ פילוסופיית הטאו

ניתוח אסטרטגי עם מודל 7-S של מקינזי

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC