כך תגיעו לתפקיד מנכ"ל



"אינטליגנציה ללא שאפתנות, היא ציפור ללא כנפיים" - וולטר קוטינגהם

לא תהפוך למנכ"ל תוך יום אחד, אלא אם תקים עסק משלך.
תהליך ההגעה לתפקיד המנכ"ל בארגון ארוך, מתיש, דורש עבודה קשה מתמדת, עמידה בלחצים וקשיים, לקיחת אחריות, רתימת אחרים אליך ועוד תכונות ויכולות רבות אחריות שעליך ליישם ולהשקיע לאורך זמן.

מניסיון אומר שהגעה לתפקיד כרוכה בהחלטה מוקדמת שזה היעד שלך, ושעליך לתכנן את מהלכיך, להכין לעצמך תשתית ולדעת לנצל הזדמנויות להוכיח את היכולות שלך ולהתקדם לעבר התפקיד.

השכלה מקצועית ועסקית
הסיכויים שלך להגיע לתפקיד מנכ"ל גדלים ככל שתצליח יותר בלימודים, עדיף עם לפחות תואר ראשון ותואר שני, ובהחלט מומלץ גם תואר שני במנהל עסקים MBA. 
- הירשם למוסד ההשכלה הגבוהה הנחשב ביותר שאתה יכול להתקבל אליו, ולמסלול הלימודים הרלוונטי ביותר לתחום בו אתה מעוניין לעסוק.
- ככל יכולתך, הצטיין בלימודים, בכדי להיות אטרקטיבי לחברות הנחשבות ביותר בתחום שתבחר, לאחר קבלת התואר.
- בין הלימודים המקצועיים לבין לימודי ה-MBA מומלץ לעבוד בתחום ולהתקדם לפחות דרגה או שתיים ברמת הניסיון והניהול, בכדי שהלימודים יהיו האפקטיביים ביותר ותוכל למצוא בהם רלוונטיות לסביבה העסקית שאתה מכיר.

לקריאה נוספת: צוואר הבקבוק קובע לך את הקצב

לימדו ניהול כספים
תחום הכספים הוא קריטי לניהול עסק. לכל החלטה עסקית יש להבין את הכדאיות הכלכלית, ההשפעה על הריווחיות והתזרים והצרכים המימוניים הנלווים.  ללא הבנה טובה בכספים, לא ניתן לבצע החלטות נכונות.
אם לא שילבת קורסים מתחומי הכלכלה, החשבונאות והפיננסים בתקופת הלימודים, כדאי שתעשה השתלמויות מקצועיות מתאימות.
אתה חייב לדעת לקרוא ולנתח באופן בסיסי דוחות כספיים, מאזן, רווח והפסד ותזרים מזומנים. עליך לדעת לנהל תזרים מזומנים ולזהות צרכים בגיוס כספים. כמו כן, מוטב שתבין היטב כיצד פועל שוק המניות וכיצד פעולות ניהוליות משפיעות על ערך החברה ושער המניה.

פתחו את רשת הקשרים
מימי הלימודים, השירות הצבאי והפעילויות השונות שלך פתח ושמור על קשרים עם אנשים. השתתף בסמינרים וכנסים, הצטרף לארגונים שבשליחות שלהם אתה מאמין והיה פעיל. כל זאת כדי להכיר הרבה מאוד אנשים ולהיות מוכר על ידם. 
אנשים מתקדמים בחיים ועוברים בין ארגונים ותפקידים. בעתיד המכרים האלו יוכלו לשמש אותך לפתוח דלתות למקומות שחשובים לך.
נסה להתקבל לעבודות זמניות והתלמדות בחברות מהתחום בו אתה רוצה לעסוק. התנדב לפעול בעמותות וארגונים כולל בקהילה שלך. בכל מקום אליו תגיע תראה לכולם כמה אתה ממוקד, חרוץ, מתלהב לקחת על עצמך משימות ואחריות, וכיצד אתה יודע לסחוף אחרים לפעולה בעקבותיך.

להורדה חינם, חוברת עבודה: לגלות את הייעוד שלך IKIGAI

כוונו למנכ"לות כל הזמן
בכל תפקיד שתהיה, בכל זמן ובכל מקום, תרגיש ותתנהג כאילו אתה המנכ"ל באופן בו אתה מתחבר לתפקיד ולארגון. דאג כל הזמן שהמשימות מתבצעות, שאתה והעובדים איתך מתלהבים לעשייה, היה שחקן קבוצתי, עזור לאחרים, הבן כיצד הפעולות שאתה עושה תורמות לארגון, תקדם יעילות ויצירת לקוחות מרוצים. אם תהיה כזה, לא יהיו הרבה כמוך ותבלוט במהרה.
בכל הזדמנות צור קשר אישי עם אנשים בכירים בארגון בו אתה פועל, הראה להם התלהבות מהארגון ורצון לקחת על עצמך יותר משימות. התבונן בהתנהגות האנשים הבכירים ולמד מהם וגם מהטעויות שלהם. השתדל לקבל מהם פרטים אישיים ולהיות איתם בקשר לאורך זמן.

לקריאה נוספת: לפני שאתה פותר בעיה, תגדיר את השאלה

למעלה והצידה
המקום הטוב ביותר לעלות בו דרגה בתפקיד, הוא במקום העבודה בו אתם כבר נמצאים ובו מכירים ומוקירים את העשייה שלכם. פיתוח קשרים טובים בתוך הארגון, שמירה על שם טוב ומיתוג אישי מתאים הם קריטיים. לפעמים צריך לעבור כמה תפקידים מקבילים, כדי ליצור את נפח ההיכרות עם כל תחומי הפעילות ופריסה נרחבת של קשרים אישיים.
כשרוצים בעיקר להשתדרג בשכר, או לעבוד על תחום אחר בתפקיד דומה, אז מעבר בין מעסיקים הוא הדרך המהירה.
לעזוב ארגון גדול בשביל תפקיד עם כותרת מרשימה אך יכולת מצומצמת לנהל עשייה גדול בארגונים קטנים מאוד, מהווה סיכון למסלול קריירה, אבל אולי הזדמנות כלכלית, ובטוח שהרבה אדרנלין.

היו גמישים
להיות חדור שאפתנות זה מצוין ונדיר. אך ככל שתשאף כל הזמן להתקדם ולקחת על עצמך יותר, תמצא את עצמך הרבה פעמים בצמתי החלטה ובנתיבים בעייתיים או חסומים. אתה חייב להיות ערני, עם ראש פתוח וגמיש. לפעמים עדיף לך ללכת בכיוון בלתי צפוי, חדשני או מעט מסוכן בכדי להגיע לתוצאות בטווח הארוך. קיימת המון מקריות בחיים ואף תכנון לא מתממש כצפוי. עליך להיזהר מקיבעון.
- לקיחת תפקידים שונים בחברות אחרות בתחום, או תפקידים דומים בחברות מתחומים אחרים, יכולים לתת לך ניסיון שחסר לך כדי להתקדם לשלב הבא.
- יזמות, הקמת עסק משלך או עבודה כמומחה עצמאי בתחום גם יכולה להקפיץ אותך במסלול ההתקדמות על ידי כך שתתייג את עצמך כמומחה ותוכל להציג הישגים מעשיים של יזמות, מנהיגות ורווחיות שיוכיחו לעולם את היכולות שלך.


שליחת אימייל לתיאום שיחת התייעצות עסקית וניהולית ללא עלות  לחצו כאן


לערוץ הסרטונים ב YouTube   לחצו כאן


להתחברות איתי ב Linkedin לחצו כאן


להתחברות איתי ב Facebook לחצו כאן
להתחברות איתי ב Instagram לחצו כאן


להתחברות איתי ב Twitter לחצו כאן

ספר הניהול האינטרנטי מנכ"ל-360   http://www.ceo-360.net/

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

הטיית השורדים, והקושי ללמוד ממצליחנים

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

מדריך לביצוע דברים ע"פ פילוסופיית הטאו

כך תעשו ניתוח SWOT כמו שצריך

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

תובנות לעסקים מסיפור על ארבעה בנים בהגדה