עשר תכונות אישיות שמביאות להצלחה


"הזדמנויות לא קורות. אתה יוצר אותן" - קרית גרוסר

בין אם אתה מחפש עבודה, יוזם סטארטאפ או לוקח על עצמך משימות עסקיות או פרטיות שמרגישות מאוד מאתגרות, ישנן תכונות אישיות שרצוי לפתח ולהפעיל כדי להצליח. תכונות אישיות, בחלקן הן נטייה שפיתחנו מלידה ובמהלך ההתבגרות, אך כמעט כל דבר אפשר לשנות ולהגביר על ידי תשומת לב ואימון.

1. בהירות
ככל שתדע באופן ברור יותר לאן אתה מכוון להגיע, כך תוכל להתמקד ולהשקיע מאמצים בדברים שמובילים אותך לשם. לא רק שכך תגיע מהר יותר, אלא שלא תבזבז משאבים על פעולות והשקעות שאינן תורמות להשגת המטרה שלך. ככל שבראש שלך תראה את המטרה והדרך באופן בהיר יותר, כך תוכל לתקשר באופן בהיר וברור יותר לאחרים, וכך לרתום אותם לשתף איתך פעולה ולעזור לך בדרכים שונות להתגבר על מהמורות ולהתקדם ליעד שלך. קיום בהירות, מאפשר פעולה באופן אסטרטגי.

2. יכולת
היכולות שלך מאפשרות לך להצליח בעשייה שלך. ככל שתקפיד להשקיע תמיד זמן בלימוד ותרגול יכולות חדשות, כך תישאר תמיד רלוונטי ובעל הידע והכישורים להצליח. לימוד עצמי הוא מנהג מעולה. הידע זמין באינטרנט, בבלוגים, ביו-טיוב, בספרים דיגיטליים, באתרי לימוד והדרכה, בפודקאסטים ובחומר אקדמי שפתוח ונגיש לכל.  הידע שאתה צריך זמין לך. התפקיד שלך הוא לזהות את הידע שאתה צריך, ללמוד אותו וליישם.


פרק נוסף שיעניין אותך: פירמידת השליטה של טוני רובינס

3. בטחון עצמי
בטחון עצמי ואמון עצמי הם הבסיס לחוסן נפשי, ליכולת להתמיד, להקרנת פתיחות, לעזרה לאחר, להתגברות על קשיים וחסמים, וכו'. עם בטחון עצמי, אתה מרגיש פחות מאוים ומסוגל יותר לשתף פעולה עם אחרים. תשקיע את הזמן להכיר את עצמך, לחמול לעצמך על הכישלונות, לראות את היכולות של עצמך ולתת לעצמך מוטיבציה לפעול להגשמת משאלותיך.

4. יצירתיות
כל תכנון מתגלה כשגוי או בעייתי ברגע בו נפגשים במציאות ובאלפי הדברים השונים שיכולים להתרחש, ושלא ניתן היה לקחת בחשבון.  זה לא כשל של התכנון, אלא הצפוי, וסביר שתהליך התכנון שלך סיפק לך הרבה מידע ותובנות שגורם לך להיות מוכן יותר להפתעות. שחרר את היצירתיות שלך, כדי שתאפשר לך לבצע את ההתאמות הנדרשות. 

5. שיתוף
מידי פעם צריך לשמור על סודיות, אך לעיתים קרובות תוכל להרוויח הרבה משיתוף אנשים ביעדים שלך, כך שיתאפשר להם לעזור לך להתקדם. בתרבות, אנחנו סוגדים לגיבור שהשיג הכל לבד, אבל במציאות, אנחנו חיה חברתית וקהילתית, ואנו מגיעים להישגים הגדולים ביותר שלנו כאשר אנו פועלים במשותף עם אחרים.

להורדה חינם, חוברת עבודה: לגלות את הייעוד שלך IKIGAI

6. תקשורת
אם אתה לא יודע להעביר לאחרים את מה שאתה יודע ומה שאתה רוצה מהם, תתקשה להגיע לתוצאות שאליהם אתה שואף. יכולת תקשורת מורכבת מכישורי שפה, אינטליגנציה רגשית, שימוש בכלים דיגיטליים והרבה הרבה תרגול.

7. אומץ
צריך להודות שמפחיד לעשות דברים שלא רגילים לעשות. בכל פנייה למישהו יש סיכוי רב לדחייה, בין אם במטרה ליצור מערכת יחסים ובין אם לצורך מכירה. תפקיד חדש, עסק חדש, סביבה חדשה, הם דברים מפחידים, שאנחנו מתוכנתים עמוק בפנים לחשוש מהם. צריך במודעות, לעשות את הדברים המפחידים, כדי להתגבר עליהם.

8. מודעות
אנשים מודעים, יודעים לעצור ולהפסיק לשים את עצמם במרכז העולם, אלא להסתכל על עצמם, על מעשיהם ועל הסיטואציה מנקודת מבט חיצונית. היכול להביט בעצמך מהצד, כאדם אובייקטיבי ולא מעורב, מאפשרת לך לעשות שיקולים פחות לחוצים רגשית, ופותחים לך חופש לראות כיוונים חדשים, סכנות שאתה עיוור אליהם והזדמנויות שנמצאות לך מול האף, ואתה לא מושיט את היד לנצל אותן.


פרק נוסף שיעניין אותך: 20 טיפים ליצירת השפעה

9. אנושיות וחמלה
לא תצליח להבין ולהתחבר לאחרים ללא חמלה. אתה חייב לראות את הדברים מנקודת המבט של אחרים, להכין את ההשפעה עליהם ואת התגובה שלהם. אם תצליח בזה,אנשים ירצו להיות מחוברים אליך ויבינו מהמטרות שלכם משותפת. אם לא תעשה זאת, אנשים יהיו אינטרסנטים ולו רק בגלל שיחקו את היחס שלך.

10. עקביות והתמדה
היכולת לדבוק בתכנית וביישום, מבדילה בין המצליחים לנכשלים. כשאתה עקבי, המאמצים שלך מכים שוב ושוב בנקודות הלחץ עד שתצליח לעבור אותן. כשאתה עקבי, אנשים אחרים מבינים את הפעולות שלך ויכולים להתחבר ולתרום להצלחתך.

לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני
לאימייל: לחצו כאן

למידע על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים ומנהלים
- לחצו: סטרטגו 360 

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות:

צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן
התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן
עקבו אחריי ב Facebook לחצו כאן
עקבו אחריי ב Instagram לחצו כאן
עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן
ספר הניהול האינטרנטי מנכ"ל-360 


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטיית השורדים, והקושי ללמוד ממצליחנים

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

מדריך לביצוע דברים ע"פ פילוסופיית הטאו

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

ניתוח אסטרטגי עם מודל 7-S של מקינזי

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC