עסקים בעולם עם קורונה


"אנחנו דורשים אזורים מוגדרים בבירור, של אי וודאות" - דוגלס אדאמס


הקרונה כאן, ותישאר כאן. לא פחות מכך, ההרגלים שאנישם מאמצים, הטכנולוגיות שהם מתרגלים להשתמש בהם, הציפיות והצרכים שהשתנו בעקבות הקורונה, החרדה והסגרים, יישאר איתנו עוד הרבה זמן.
עסק לא יכול להישאר סטטי. השוק והתעשייה, כל תעשייה, משתנה כל הזמן, ועסקים מתאימים את עצמם.
הפעם זה לא שונה, אבל זה מהיר הרבה יותר, ומערב כמעט את כל העסקים באותו הזמן.
אז שימו לב לשינויים ותעשו את ההתאמות בהקדם.

שמירת מרחק
אנשים מתרגלים לשמור על מרחק, לא התחבק, לא לנשק ואפילו לא ללחוץ ידיים. אנשים נרתעים מכל שיעול ואיטוש, וחוששים מקרבה פיזית לאנשים זרים. תדעגו שבעסק שלכם אנשים ירגישו בנוח בעניין הזה, ותאפשרו לעובדים וללקוחות את המרחב האישי והמחיצות שהם צריכים ורוצים.

אי התקהלות
קהל וצפיפות הפכו לדבר מפחיד. אם לפני הקורונה הפעילות העסקית שלכם נגעה בהתקהלות, תמצאו דרך לרווח במקום ובזמנים, ככה שהעומס לא יהיה גלוי או מרתיע ללקוחות שאתם דווקא רוצים למשוך.

מעורבות ממשלתית
יקח הרבה זמן עד שניפטר ממעורבות ממשלתית מסיבית במשק. זה התחיל בניסיונות להגן על אזרחים מהדבקה, אבל הפך להפרעה ונזק משמעותי לעסקים, ובהמשך ניסיות גמלוניים לעזור לעסקים, שאנחנו עוד נשלם עליהם בגדול.
זה מאוד מפריע לעסקים, כי התנודתיות וההפתעות האפשריות הרבה יותר גדולה מאשר תנודות שוק ומעשים של מתחרים בזמנים רגילים. תעשו מה שניתן כדי להיות פחות רגישים להחלטות ממשלה.

יעילות
כשזמנים קשים פוקדים עסק, או שהתנודתיות גבוהה ויש סכנה גדולה להופעת קשיים, יש משמעות עצומה ליעילות וחיסכון. עסק עם הוצאות קבועות גדולות מידי או חוסר יעילות, נכנס מיד להפסדים כאשר תנאי השטח משתנים. השקיעו זמן ועבודה בהתייעלות מתמדת.

שיחות מרחוק
בימינו מציעים לאנשים להיפגש, והם מבקשים שזה יהיה בזום או בטלפון. אנשים לא רוצים להתקרב, אבל הם תמיד ירצו להרגיש קרוב. חשוב לא לפספס את הנקודה הזו. האתגר שלנו הוא לשמור על קשר חזק, תקשורת ברורה וקרבה, למרות הריחוק.
לא לשכוח שמילים הן רק 30% מתקשורת, ולכן צריך לעשות מאמץ נוסף כדי לשלב אינטונציה נכונה ואפילו שפת גוף.


שירות מרחוק
התמיכה בלקוחות כבר היום נעשית מרחוק בהרבה תחומים ותעשיות. אם אתם לא מאורגנים לעשות את זה ועם חווית לקוח טובה, אתם חייבים לעשות שינוי.

מכירות טלפוניות ואון-ליין
למכור מדלת לדלת, או בייזום מפגשים תכופים, כנראה out. תפתחו את האפשרות של לקוחות להתקשר איתכם, לבקש הצעות ואף להזמין און ליין. זה אפשרי כיום בכל תחום ובכל עסק. אם אתם חושבים שאצלכם לא, תחפשו מוצרים ושירותים כמו שלכם בעלי אקספרס, אמזון או Fivver.

ישיבות ויטואליות
גם ככה, ישיבות רבות לוקחות יותר מידי זמן, הרבה אנשים לא בקשב או מרגישים שמבזבזים זמן, ומתברברים במקום להתמקד במתוכנן ובעיקר. ישיבות וירטואליות יכולות לסייע לכם להתחיל בזמן, להתמקד בנושאים מסויימים ולאפשר לאנשים להיות מחוברים מרחוק, מהשטח או מהבית.


פחות נסיעות
סביר שאנשים ייסעו פחות. גילינו שאפשר, וזה אפילו נעים. אולי צריך פחות רכבים בחברה. 
אולי אפשר לשנות תהליכים כדי להוציא מהם את מרכיב הנסיעה. חיסכון ברכבים ובמיוחד בדלק יכול להגיע ישר לשורה התחתונה של העסק ולהשפיע לטובה על הרווחיות.

פחות טיסות
טיסות יחזרו, אבל נטוס פחות. הריווח יגדל, המחירים כנראה יעלו, לנו תהיה פחות הכנסה פנויה או שולי רווח, וחבל להסתכן בהדבקות או בידוד.
גם כאן, הפגישות הוירטואליות יקבלו תנופה, והעולם יהפוך לקטן יותר. זו הזדמנות למנף את הטכנולוגיה למכירות ושיתופי פעולה עם אנשים בחו"ל.

פחות שטח משרדי
כשמפנימים שחלק מהאנשים יכולים לעבוד מהבית ושאפשר לעבוד במשמרות, השטח שצריך בפועל להפעלת העסק מצטמצם. שטח משרדי, כולל הריהוט, הניקיון והתחזוקה, יקר. זו הוצאה קבועה שלא נראית גדולה בדו"חות, אבל משפיעה מאוד על הרווחיות.

צורך בעמידות ושרידות
חברות שמות לרוב יותר מידי פעמים על גידול במכירות ורווח מידי, תוך הזנחת החוסן והיכולת לעמוד בזעזועים. בתקופה של 10 שנים, בהם כל השווקים בעולם היו בעלייה ובצמיחה, זה הרגיש לרבים מיותר. אבל המצב השתנה. הזעזועים יימשכו, וקשה לדעת מתי יגיעו ואיך. חשוב לבנות את המצב הכלכלי האישי והעסקי עם רזרבות וגמישות שיאפשרו עמידות והתמודדות. העיקר להישאר עומדים ועם יכלולת להתמודד בסיבוב הבא.

צורך בביטחון
חוסר וודאות יוצר אצל כל אדם עליה בלחץ וקיפאון. אנשים לא יודעים מה לעשות ומחפשים ביטחון. הקנו לאנשים את הביטחון הזה, שאצלכם הכל ברור, מסודר וצפוי. זה ימשוך אותם אליכם.

פרק נוסף שיעניין אותך: אימרו את שתעשו, ותעשו את שאמרתם

אמון הדדי
אמון הוא הבסיס לכל מערכת יחסים, וזה רק מתגבר בתקופות אי וודאות. אנשים צריכים לדעת שאפשר לסמוך עליך, שתדעגו ראשית לשלום הפיזי, שאתם מודעים ודואגים לאינטרסים שלהם, שלא תיקחו מהם כשאינם שמים לב, שלא יהיו חשופים לרמאות ושאתם עומדים ככל האפשר בהבטחות שלכם.

אמון במנהיגות
מנהיגים יכולים לנצל זמני אי וודאות לטובה או לרעה, אפילו באמירות ריקות כמו שתו מיים, או השתמשו בממחטה.
היו המנהיגים של הלקוחות והעובדים שלכם. הפכו עצמכם לאי של וודאות, של תשובות והנחיות, ובמיוחד, שתשמרו על מה שחשוב להם.

קשר אישי וחברות בקבוצה
בני אדם הם חיה קהילתית, החברות בקבוצה ומעמדנו הבטוח בתוכה מאוד חשוב לנו. הכוח של אנשים הוא בקבוצות, הקשרים האישיים והיכולת לפעולה משותפת. אנשים כמהים לזה וצריכים את זה, וככל שתהיו אלו שמעניקים לאנשים את הדברים האלו, כך יגבר הערך שלכם ושל הקשר איתכם.

שינוי בתחרות
גם המתחרים שלכם משתנים. לא רק שהם משתנים בגלל הדברים שגורמים לכם להשתנות, אלא שתגלו שהתחרות תגיע ממקומות שלא ציפיתם, עם פתרונות ודרכי פעולה שונים מאלו שהייתם רגילים להם. הטרנדים של עבודה מרחוק ותקשורת דיגיטלית ישנו העדפות ישנות ואליכם להיות ערוכים וליזום פעולות מסוג חדש.

שינוי בעניין לקוחות
בגלל שסדרי עדיפויות והרגלים השתנו, גם יהיה שינוי ברמת העניין של לקוחות בתחום שלכם ובפתרונות שלכם. חובה לשי לב לזה ולחזור להיות רלוונטים. הדרך היא לזהות העדפות וסדרי עדיפויות חדשים, כאבים חדשים ותשוקות חדשות, ואליהם לכוון את המאמצים שלכם בהיצע פתרונות ובמסרים שיווקיים.

לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן


למידע על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים ומנהלים
- לחצו: סטרטגו 360 


צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות:

אימייל


צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

עקבו אחריי ב Facebook לחצו כאן

עקבו אחריי ב Instagram לחצו כאן

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן

ספר הניהול האינטרנטי מנכ"ל-360 

  http://www.ceo-360.net/


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטיית השורדים, והקושי ללמוד ממצליחנים

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

מדריך לביצוע דברים ע"פ פילוסופיית הטאו

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

ניתוח אסטרטגי עם מודל 7-S של מקינזי