טיפים ליישום אסטרטגיה עסקית


"ככל שהאסטרטגיה יפה, רצוי מידי פעם להביט בתוצאות" - ווינסטון צ'רצ'יל


ראיתי הרבה אסטרטגיות מבטיחות מוכרזות בחגיגיות, רק כדי לצפות בהן מתפוגגות ולא מיושמות, תוך זמן קצר. הסטטיסטיקה היא ש 70% מהתכניות האסטרטגיות שמוכרזות ומושקות בחברות, לא מגיעות לכלל יישום מלא או כושלות בתחילת הדרך.

בהזדמנויות שהיו לי ליזום ולהוביל אסטרטגיה עסקית חדשה, אודה שזה לא היה פשוט. מעבר להסברים החוזרים, שהרגשתי שאני נותן לאנשים שוב ושוב, גם נראיתי לא אחת, עקשן חסר תקנה, כשאני מסרב לאפשר לאנשים "לזחול" לדרכי הפעולה הישנות. לפעמים הפער בין יישום מוצלח לכישלון אינו גדול, וחשוב לשים לב לפרטים ולשמור על ערנות.

ניתן לפעול באופן מושכל ונכון, בכדי להיות חלק מ-30% המנהלים שמצליחים להשיק ואף ליישם אסטרטגיה עסקית מוצלחת, שמניעה את החברה קדימה ומאפשרת לה ליצור לעצמה יתרון תחרותי והגעה ליעדים מרשימים.

לשמור על מומנטום
הסיבה הנפוצה ביותר לכישלון יישום של אסטרטגיה עסקית הוא העדר התמדה, אבדן מיקוד והתמוססות המאמץ לבצע את השינויים וליישם אותם. חשוב שהמנהלים, המובילים את השינויים האסטרטגיים, ישננו ויבצעו מעקב פעיל אחרי היישום באופן קבוע. רצוי לקיים ישיבות מעקב ואירועים אשר ימחישו לכלל העובדים את חשיבות היישום ואת העובדה שקיים מיקוד ומעקב ניהולי מתמיד.

פרק נוסף שיעניין אותך: 12 טיפים להכנת תכנית אסטרטגית

לשלב את האסטרטגיה בפעילות היומיומית
יישום אסטרטגיה עסקית לא צריך להרגיש לאנשים עבודה נוספת, ובוודאי שאינה עבודה אחרת, מהעבודה שמתבצעת ביום יום.
לכן חשוב שכל הדברים שקשורים ביישום האסטרטגיה העסקית יוגדרו ויוטמעו בנהלי העבודה ושגרות העבודה הרגילות. אם נדרשת לכך השקעה בתחילת הדרך, זוהי השקעה ראויה, אשר תחזיר את ערכה, פעמים רבות במהלך הדרך.

לחגוג ניצחונות
כשדברים הולכים טוב, כדאי שכול המעורבים יידעו. לנזוף ולדחוף כשדברים לא הולכים טוב, נפוץ מידי, ואנשים מפתחים לזה אדישות מסוימת. אך לחגיגות וציון הישגים, כולם פתוחים ורוצים עוד! 
לכן ציון הצלחות באופן חגיגי מדרבן ביותר.

להורדה חינם של חוברת: תבנית להכנת תכנית אסטרטגית

לעשות עדכונים והתאמות כל הזמן
למרות ההשקעה והחזון, לא יתכן לצפות את כל האירועים של העתיד. בהחלט יתכן ואף צפוי, שיישום האסטרטגיה יפגוש מהמורות, בעיות ועיכובים בלתי צפויים. לכן חשוב ללוות באופן צמוד את התהליך ולבצע כל הזמן עדכונים לאסטרטגיה ובמיוחד לאופן יישומה, כך שהיישום יהיה מהיר ומוצלח יותר, ללא איבוד מיקוד ונחרצות בדרך להשגת המטרות.
ככל שההתאמות יעשו מוקדם יותר, כך הארגון יבזבז פחות אנרגיה, זמן ומשאבים, והתוצאה הסופית תהיה טובה יותר.

פרק נוסף שיעניין אותך: התאמות למודל העסקי בעקבות המשבר

להעצים אנשים
אין לך סיכוי, עם כל הסמכות והמנהיגות, להגשים יישום מוצלח של אסטרטגיה עסקית חוצה ארגון, לבד.
היישום תלוי לגמרי בשיתוף פעולה, במחוברות, במרץ ובתבונה של אנשים אחרים. ככל שתצליח להעצים אנשים יותר, כך הם יפעלו באופן נחוש ואפקטיבי יותר, למען הצלחת האסטרטגיה העסקית.
אך, אם אנשים ירגישו שהאסטרטגיה נכפת עליהם, ושהם נאלצים לבצע אותה רק כי אומרים להם, אז הכישלון ידוע מראש.

השילוב חשוב

כאשר הטיפים הללו משולבים, הם יכולים ליצור כוח רב עוצמה להצלחה. על ידי שמירה על מומנטום, כולל האסטרטגיה בפעילויות היומיומיות, חגיגת הצלחה, ביצוע התאמות מתמדות ועידוד חברי הצוות, ארגונים יכולים להגדיל את סיכוייהם להשיג את מטרותיהם.

כל טיפ יכול לעזור לשפר את הביצוע של אסטרטגיה עסקית:
לשמור על מומנטום: כשהצוות מתמקד במטרה ואינו נדחף על ידי אתגרים או כישלונות, יש סיכוי גבוה יותר שהם יישארו על המסלול וישיגו את יעדיהם.
לכלול בפעילויות היומיומיות: כאשר האסטרטגיה היא חלק מהעבודה היומיומית של הצוות, יש סיכוי גבוה יותר שהיא תצליח. הסיבה לכך היא שהצוות נוטה יותר להכיר את האסטרטגיה וסביר יותר להיות מחויב להצלחתה.
לחגוג הצלחה: כאשר הצוות זוכה להכרה ומתוגמל על הישגיו, יש סיכוי גבוה יותר שיהיה לו מוטיבציה ומעורב. זה יכול להוביל להגברת הפרודוקטיביות ולשיפור המורל.
התאמות מתמדות: בסביבה העסקית המשתנה של היום, חשוב להיות גמישים ובעלי יכולת הסתגלות. משמעות הדבר היא נכונות לבצע שינויים באסטרטגיה לפי הצורך. על ידי נכונות לבצע התאמות, ארגונים יכולים להגדיל את סיכויי ההצלחה שלהם.
עודדו את חברי הצוות: כאשר חברי הצוות מקבלים את המשאבים והתמיכה שהם צריכים כדי להצליח, יש סיכוי גבוה יותר שהם יהיו בעלי מוטיבציה ומעורבות. זה יכול להוביל להגברת הפרודוקטיביות ולשיפור המורל.

לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן

 

להערות ותובנות או מידע על ייעוץ ומנטורניג 

לשליחת Whatsapp בקליק   לחצו כאן

 

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל

 

לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן

 

אתר מפורט על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים

ומנהלים - לחצו: סטרטגו 360 

 

צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

עקבו אחריי ב Instagram לחצו כאן

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן

 

עוד על ייעוץ עסקי וחומרים להורדה לעבודה עצמית באתר:

Stratego 360 http://www.stratego360.com/

 


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

המשך ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 25-48

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

אסטרטגיה עסקית קלאסית ע"פ מייקל פורטר

היה לבוש בקפידה כדי לקבל יותר