דרכו של גבר-על - דויד דיידה Way of the Superior Man


"אם אנחנו מאושרים בפנים, אז השנים מביאות איתם התבגרות, עומק ועוצמה שרק מגבירה את הזוהר שלנו" - דויד דיידה


הספר "דרכו של גבר-על" Way of the Superior Man של דויד דיידה David Deida, אינו מכוון להיות שוביניסטי או יוצר סטראוטיפ מגדרי.
בהקדמת הספר הוא מציין שהוא מחפש את מהות הגבריות, למרות שבעולם של היום לגיטימי ביותר שאין קשר ישיר בין היות אדם זכר או נקבה, לבין העדפות התנהגותיות וחשיבתיות, ובהחלט הכל פתוח ולגיטימי לכולם ללא קשר למגדר וגנטיקה.

אף על פי כן, לכ אחד ואחת מאיתנו תמונה בראש ותחושה ברגש של מהות "גברית" ו"נשית", ועל כן הספר מכוון לאלו שמעוניינים/ות לפעול, לחשוב ולהרגיש כ"גבר".

להיות גבר על

דיוויד דיידה כתב את "דרכו של האדם העליון" כדי לעזור לגברים לחיות חיים טובים יותר. הוא מדבר על כמה דברים חשובים. ראשית, למצוא את המטרה שלך. זה אומר להבין מה אתה רוצה להשיג ועל מה לעבוד לקראת זה. כשיש לך מטרה ברורה, זה יכול לאפשר לך להיות מאושר יותר ולהצליח יותר.

שנית, הוא אומר שהתמודדות עם אתגרים היא חשובה. במקום לברוח ממצבים קשים, עלינו לאמץ אותם. התמודדות עם אתגרים עוזרת לנו לצמוח ולהתחזק. זה אולי מפחיד ומרתיע, אבל זה שווה את ההתמודדות בסופו של דבר.

דיידה מציין גם שחשוב להיות נאמן לעצמך. זה אומר להיות כנה עם עצמך ועם אחרים. חשוב לחיות בצורה שמרגישה לך נכונה ופועלת לפי הערכים שלך. חשוב להבין מערכות יחסים, רגשות, ותמיד לנסות לצמוח כאדם.


הפסק לצפות לסיים דברים בחייך

טעות נפוצה של גברים היא הציפייה שיום יבוא ואסיים. עם מחשבות כמו, "אם אעבוד מספיק קשה, אגיע לשלב ההנאה והמנוחה", או, "יום יבוא ובת הזוג שלי תבין אותי ותפסיק להתלונן", או, "אני עושה את מה שאני עושה באופן זמני, עד שאתחיל לעשות את הדברים שלהם נועדתי ואני רוצה לעשות".
אז זהו, שלא. הקשיים שלך, המאבק שלך והתסכולים לעולם לא יסתיימו, אלא הם חלק מחייך.
למד להשלים עם זה שאתה במאבק מתמיד. למד לאהוב את המאבק, לאהוב את היקרים לך תוך כדי המאבק ולמד לתת את היצירתיות, היכולות והכוחות המיוחדים שלך לסביבה כל יום ובכל רגע. הנתינה, זו המתנה הייחודית שלך לעולם.
אל תמתין וכבר היום השקע שעה ביום בעשיית הדברים שאותם אתה חולם לעשות בעתיד.

פרק נוסף שיעניין אותך: הדרך בה משמעת מובילה לחופש

דע את הייעוד שלך

לא פשוט בכלל לדעת את הייעוד של חייך. רובנו פשוט חיים מרגע לרגע, משתדלים להסתדר ולהוציא את המקסימום ומגיעים לאן שמגיעים. בחלוף הזמן, אנחנו מסתכלים אחורה, "במראה האחורית", בדרך שעברנו ויוצרים לה סיפור וכותרת.
כדי להסתכל אל העתיד ולמצוא יעוד לחייך, השקע בכך חשיבה רבה, לבד. הכר את עצמך, את חוזקותיך, את הדברים שאתה אוהב ואת הדברים שכשאתה עושה אותם, אתה מתמלא בתחושת סיפוק.  חשוב איך היית רוצה להיזכר בעוד 100 שנה, ואיך אתה רוצה שיתארו אותך ואת חייך.
כשאתה מרגיש את הייעוד שלך, השקע את כל זמנך, מרצך, היצירתיות שלך ומשאביך בכדי להגשים את היעוד שלך.

קח את הבת זוג שלך לדרך

יכול להיות שתידרש להרבה שינויים בארגון חייך בכדי להיות בדרך להגשמת היעוד שלך. יכול להיות שתרגיש בהתחלה שזה על חשבון מערכת היחסים עם הבת זוג שלך. זה לא צריך להטריד אותך. כי אין דבר אטרקטיבי יותר לבת זוג מאשר גבר שפועל עם עוצמה וריכוז להגשים את ייעודו.
היא תבחן אותך, תכעס, תתגרה בך, תתלונן, תעצבן. אך היא בוחנת רק גבר שמעניין אותה, מסקרן ושהיא אוהבת. תראה לה סבלנות ואהבה, תעניק לה מהעוצמה שלך, אבל תמשיך להתקדם לעבר היעוד שלך, והיא תעריך ותאהב אותך יותר.

להורדה חינם, חוברת עבודה: לגלות את הייעוד שלך IKIGAI

בלבול וכישלון הם חלק מהדרך

היה מוכן לכישלונות בדרך, תחושת אובדן דרך, ירידות במוטיבציה ובלבול. זה חלק מהמסלול. יכול להיות שעם הזמן וההתקדמות תגדיר מחדש את היעוד שלך, ככל שתלמד יותר על עצמך ועל המציאות בה אתה פועל. זה טבעי.

חייה עם לב פתוח, גם אם כואב

סגירת עצמך והסתלקות מהסיטואציה, אינה מצג של גבריות.  כגבר-על השאר את עצמך חשוף רגשית גם בתנאים קשים. כאשר אתה נתון לביקורת שאתה מרגיש שלא מגיעה לך, כאשר אהוביך מנצלים זאת כדי לומר דברים קשים, כאשר אתה מרגיש נבגד או מותקף, כשאתה מרגיש פגוע וכואב, הישאר פתוח ונוכח, מקבל את כל מה שמגיע לכיוונך.
לחיות עם הכאב הפתוח והמדמם, ועדיין לתת לאחרים, לאהוב אותם ולפעול ביחד איתם הם מהסממנים של גבר-על.
ברגעים הקשים האלו, של סגירה אוטומטית, של כישלון, העלבה, ביקורת או בגידה, פתח את עצמך, עם חזה מלא ופתוח לכיוון המטרה. נשום נשימות עמוקות ומדודות, הישר מבטך אל התוקפן, ותוך כדי שאתה חש את כאבך, הרגש גם אותו ואת הדברים שהביאו אותו לנהוג כך.


פרק נוסף שיעניין אותך: 12 כללים לחיים, של ג'ורדן פיטרסון

חייה כאילו שאביך עבר מן העולם

אהוב את הוריך ואביך, היה פתוח אליהם, למד מהם וכבד אותם. אך זכור שהדרך שלך צריכה להיות שלך בכדי להצליח ולמלא אותך. אינך יכול לחיות כממלא ציפיות של אחרים או מגשים מטרות שאחרים הציבו לך. עליך לקבוע את המטרות של עצמך ולהגשים אותם.

יישום בניהול קריירה

יישום בניהול קריירה עצמית יכול להיעשות באמצעות התהליך הבא:

חשבו על המטרה שלכם: קח זמן לחשוב על המטרה ועל מה שאתה באמת רוצה להשיג בקריירה. שקול את התשוקות, החוזקות והמטרות ארוכות הטווח. זהה כיוון ברור שמתיישר עם הערכים שלך ומביא להגשמה.

הגדר מטרות משמעותיות: חלק את שאיפות הקריירה שלך למטרות ניתנות לפעולה. צור יעדים ספציפיים, מדידים, ניתנים להשגה, רלוונטיים ומוגדרים בזמן (SMART). מטרות אלו צריכות לאתגר אותך ולקרב אותך למטרה.

אמצו אתגרים ואי נוחות: הבינו שלעתים קרובות צמיחה נובעת מהתמודדות עם אתגרים. אמץ הזדמנויות שדוחפות אותך מאזור הנוחות ועוזרות לפתח מיומנויות חדשות ולהרחיב את הידע. חפש פרויקטים או משימות המאתגרות אותך ומספקים מקום לצמיחה אישית ומקצועית.

טפח אותנטיות ויושרה: הישאר נאמן לעצמך ולערכים שלך בקריירה. פעל ביושר על ידי יישור המחשבות, המילים והפעולות. היו כנים ושקופים בהתנהלותכם מול עמיתים וממונים. בניית אמון באמצעות אותנטיות ויושרה יכולה להוביל למערכות יחסים והזדמנויות חזקות יותר.

עסקו בלמידה ושיפור מתמשכים: התחייבו למחשבה של למידה לכל החיים ושיפור מתמיד. הישאר מעודכן במגמות והתקדמות בתעשייה. חפש תוכניות הדרכה, סדנאות או הסמכות המשפרים את הכישורים והידע. חפש ללא הרף משוב ולמד מהניסיון כדי לצמוח הן מבחינה אישית והן מבחינה מקצועית.

חפש חונכות והכוונה: מצא מנטורים או יועצים שיכולים לספק הדרכה ותמיכה במסע הקריירה. חפש אנשים שהשיגו הצלחה בתחומים אליהם אתה שואף ולמד מהניסיון שלהם. התובנות והעצות שלהם יכולות לעזור לנווט באתגרים ולקבל החלטות מושכלות.

הסתגל והתפתח: היה פתוח לשינוי והסתגל לנסיבות המתפתחות בקריירה. הישאר גמיש ומוכן להתאים את האסטרטגיות או היעדים שלך לפי הצורך. אמצו הזדמנויות חדשות והיו פרואקטיביים בחיפוש אחר צמיחה וקידום.


יישום בניהול עסקים

יישום בניהול עסק יכול להיעשות בתהליך הבא:

הגדירו את המטרה: חשבו על המטרה שלכם כמנהיג עסקי. הבהירו מדוע אתם בעסק ואיזו השפעה אתם רוצים להשפיע. זהה את הערכים והעקרונות המנחים את קבלת ההחלטות שלך ומעצבים את תרבות הארגון.

הובל עם אותנטיות: אמצו את האותנטיות כמנהיג על ידי היותם נאמנים לעצמכם ולערכים שלכם. לטפח סביבה שבה מוערכים תקשורת פתוחה, כנות ואמון. עודדו את חברי הצוות שלכם להביע את דעותיהם ורעיונותיהם בחופשיות, ולהוביל דוגמה בהפגנת פגיעות ויושרה.

טפח תודעת צמיחה: טפח תרבות של למידה וצמיחה מתמשכת בתוך הארגון. עודדו את חברי הצוות שלכם לאמץ אתגרים ולראות בהם הזדמנויות להתפתחות אישית ומקצועית. ספק משאבים ותמיכה להדרכה, בניית מיומנויות ושיתוף ידע.

טיפוח שיתוף פעולה ועבודת צוות: קדם סביבה שיתופית שבה אנשים מרגישים מוסמכים לתרום את הכישורים והנקודות המבט הייחודיות שלהם. עודד עבודת צוות ושיתוף פעולה בין-תפקודי כדי לטפח חדשנות ופתרון בעיות. ערכו גיוון ויצירת תרבות של הכלה שבה כל הקולות נשמעים ומכבדים.

הובל באמפתיה ובאינטליגנציה רגשית: פתח את האינטליגנציה הרגשית שלך ותרגל אמפתיה באינטראקציות עם חברי צוות ובעלי עניין. להבין ולהתחשב ברגשות ובנקודות המבט של אחרים, ולטפח סביבת עבודה תומכת ומכילה. עודדו דיאלוג פתוח ותנו הזדמנויות למשוב ולצמיחה אישית.

הסתגל לשינוי ואמץ חדשנות: הישאר זריז וסתגלן בנוף עסקי המשתנה במהירות. אמצו חדשנות ועודדו את חברי הצוות לחשוב בצורה יצירתית ולאמץ רעיונות חדשים. חפש באופן מתמיד הזדמנויות לשיפור והישאר לפני המגמות בתעשייה.

איזון בין עבודה לחיים אישיים: הכר את החשיבות של איזון עבודה-חיים עבור עצמך ועבור חברי הצוות. לטפח סביבה שתומכת ברווחתם ומעודדת טיפול עצמי. להוביל דוגמה על ידי שמירה על איזון בריא בין העבודה לחיים האישיים.


מזהים איך העקרונות של דיויד דיידה יכולים לסייע לכם להתקדם, להתפתח ולהשיג מטרות גדולות וחשובות עבורכם?
אשמח לסייע לכם לאבחן את הדרך לעשות זאת ולהכין יחד איתכם תכנית פעולה לביצוע ולמעקב שוטף.
צרו קשר בהקדם!


לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן

 

צרו קשר!

לשליחת Whatsapp בקליק   לחצו כאן

 

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל

 

לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן

 

אתר מפורט על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים

ומנהלים - לחצו: סטרטגו 360 

 

עקבו אחרי פרקים חדשים ב Instagram  לחצו כאן

 

צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

 

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן

 

עוד על ייעוץ עסקי וחומרים להורדה לעבודה עצמית באתר:

Stratego 360 http://www.stratego360.com/

 


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

פיצוח קוד המנהיגות: 10 תכונות להצלחה!

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

אסטרטגיה עסקית קלאסית ע"פ מייקל פורטר

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"

תובנות לעסקים מסיפור על ארבעה בנים בהגדה