דברים שאנו לומדים מאוחר מידי


"הבעיה היא שאם לא תשתמש בחיים של עצמך, אחרים ישתמשו בהם" - פיטר שאפר


התחלתי את הקריירה עם מוטיבציה ענקית, היא עדיין גבוהה אך שינתה צורה. כשלמדתי באוניברסיטאות, השקעתי בלימודים כמעט 100% משעות הערות שלי, בשיעורים, במשימות, בקריאה ובתרגול. ובשנים הראשונות לקריירה עבדתי 16 שעות ביום ללא לאוט, מוכן לכל הקרבה, מזמני ובבית, העיקר להוכיח את עצמי ולהתקדם.

אכן היו למאמצים פירות, אך עם הזמן הבנתי שלחלק גדול מהזמן והמאמץ שהשקעתי הייתה תועלת שולית נמוכה, ויכולתי לפעול חכם יותר וביעילות ואפקטיביות רבה יותר ובפחות מאמץ.

עבוד על הדברים החשובים ביותר
בכל מערכת וסביבה כ-20% מהדברים יוצרים 80% מההשפעה. השקע זמן בזיהוי הנושאים החשובים ביותר לטיפול ואלו שיהוו את ההשפעה הגדולה ביותר על התוצאות. בהפעלת כלל פרטו 80/20 תחסוך את הרוב המכריע של זמנך, שאותו תוכל להשקיע בדברים החשובים באמת.

זכור שהחיים קצרים
מידי כמה חודשים או שנים, מופיעה תזכורת חדה וכואבת שהחיים קצרים ושסופם או התדרדרותם מופיע בהפתעה ובאופן בלתי צפוי.  אל תישאר בסיטואציה שיוצרת לך סבל ותסכול מתמשכים. בעבודה או בחיים הפרטיים, פעל כדי לעשות שינוי, נסה ככל שתוכל, ואם אתה נכשל פעם אחר פעם, שנה כיוון ונסה במקום אחר.  אל תתן לפחד לשתק אותך ודע שאתה יכול להיות במציאות טובה יותר.

טפח את הרשתות החברתיות שלך
אנשים עם רשתות חברתיות מפותחות מצליחים יותר, נחשפים ליותר הזדמנויות, זוכים לעזור מידי פעם לאחרים ומקבלים מידי פעם עזרה לעצמם. גם אם אתה מופנם או ביישן, השקע תמיד זמן באנשים שאתה מכיר, הרחב את המעגל ההיכרויות שלך ועשה זאת במפגשים פנים אל פנים, ברשתות חברתיות ובכלי התקשורת הדיגיטליים.

אל תקריב את הבריאות שלך
לחץ גבוה ומתמיד, ושעות עבודה ארוכות ללא זמני רוגע או מנוחה יוצרים בעיות בריאות. קל יותר לשמר בריאות טובה מאשר להירפא או להתאושש ממחלה. שמור על כושר גופני, אכול בריא, מצא דרכים להשתחרר, לנקות את הראש ולפתח מודעות לעצמך ולסביבתך.

להורדה חינם, חוברת עבודה: לגלות את הייעוד שלך IKIGAI

השקע זמן בחיים האמיתיים
החיים הדיגיטליים שלנו דומיננטיים אצל רבים מאיתנו. הכלים הדיגיטליים, הדוא"ל, הודעות הטקסט והרשתות החברתיות חשובות לתפעול העסקים שלנו וחיינו הפרטיים, אך יש לזכור שקשרים בין אנשים, פנים אל פנים, חזקים הרבה יותר.

למד תמיד
הטכנולוגיה שאנו משתמשים בה משתנה בקצב מהיר, אפליקציות חדשות, טכנולוגיות וחומרים חדשים, מחקרים וגילויים של תובנות חדשות, שיטות עבודה יעילות יותר ועולם גלובלי שמשתנה כל הזמן. ברגע שאתה מפסיק ללמוד דברים חדשים אתה מתדרדר ונהייה מיושן.

הוסף גיוון
אם אתה עוסק בדבר אחד, עובד באותו תפקיד, חלק מאותו תחום תמיד, אתה מסתכן בכך שתיתקע במקום שלא טוב לך או שנהייה עם הזמן פחות משמעותי ורלוונטי. גוון את העבודה שלך, קח על עצמך תפקידים ומשימות שאתה לא רגיל לבצע ואולי חושש שאתה לא תצטיין בהם. דחוף את עצמך לגלות על עצמך דברים חדשים.

פרק שיעניין אותך: שש שאלות יומיות שישפיעו עליך

פעל בצוות
מאוד רומנטי להיות הגיבור שמצליח בעצמו כנגד כל הסיכויים, לומר לעצמך ואחרים שאתה "סומך רק על עצמך" ולהרגיש שהכל תלוי בך, ואתה מלא חשיבות. יתכן אפילו שתרגיש שלבד אתה יותר גמיש ומצליח יותר להתאים את עצמך למצבים שונים. אולם, אנשים שפועלים טוב בצוות מגיעים רחוק יותר, ולקבוצה יש יכולת השפעה ושרידות גבוהה יותר מאשר לאדם בודד. מצא את הקבוצה שלך והיה חבר צוות טוב, ללא צורך להיות המוביל והדוחף כל הזמן.

דאגה אינה מביאה תוצאות
דאגה אינה מביאה תוצאות. מידי פעם אנו נכנעים לתחושה הזו אך כדי להביא תוצאות ולגרום לשינוי צריך מעשים, אופטימיות, תכנון וגיוס משאבים.  אל תתן לעצמך לחיות יותר מידי בתוך המחשבות של עצמך, אלא צא החוצה, שתף פעולה עם אנשים אחרים ופעל ליצירת מציאות חדשה.

כישלון אינו סוף
לאחר הכישלונות הקשים ביותר שלך, לאחר שהפסדת זמן וכסף, לאחר שחשת השפלה ואובדן כבוד, אסוף את עצמך ובחן את המציאות החדשה שלך. תגלה שאתה עדיין נושם, הגוף שלך עוד מתפקד והראש שלך עוד עובד. העולם אינו עוצר מלכת, ולאחר תקופת התאוששות קצרה, שתרשה לעצמך, התחל לתכנן ולפעול להגשמת יעד. עדיף יעד שניתן להשגה במאמץ סביר ובזמן קצר. לאחר השגת היעד הראשון הכן לעצמך יעד חדש והמשך לפעול ולצמוח.

אושר הוא דרך
אל תצפה להגיע למצב בוא התלאות שלך מאחוריך ואתה מאושר. זה לא יקרה, ועדיף להבין את זה לבנות לעצמך תודעה וחוסן נפשי בהתאם. האושר נמצא בדרך בא אתה בוחר לפעול, בהישגים הקטנים שבדרך, בקשרים האנושיים שמלווים אותך ובתחושה שאתה חי עם מטרה.

לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן


לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת הפרקים לחצו כאן


צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

עקבו אחריי ב Instagram לחצו כאן

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן


לשליחת הודעת Whatsapp עכשיו   לחצו כאן

לשליחת הודעה בטלגרם עכשיו לחצו כאן


למידע על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים ומנהלים
- לחצו: סטרטגו 360 

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות:

אימייל


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

8 סוגי אינטליגנציה שיכולים להביא להצלחה

אסטרטגיה עסקית קלאסית ע"פ מייקל פורטר

מדריך לביצוע דברים ע"פ פילוסופיית הטאו

תרשים גנט Gantt Chart המסלול לפרויקט מוצלח