קריאת ספרים משנה תפיסת עולם


"ככל שתקרא יותר, יותר דברים תדע. ככל שתלמד יותר, ליותר מקומות תיסע" - ד"ר סוס

בנערותי הייתי תולעת ספרים. קראתי כל מה שמצאתי והיה נראה מעניין, סיפורת הרפתקאות, סאגות היסטוריות, ספרי מדע בדיוני, ספר הדרכה בכל נושא ואפילו בקיץ אחד, אנציקלופדיה שלמה מקצה לקצה.  בטיוליי עם תרמיל על הגב במדינות נידחות הייתי מחליף ספרים עם מטיילים אחרים, ולאחר הלימודים תמיד ניסיתי ללמוד דברים חדשים מספרות מקצועית.

לספר טוב יש את הכוח לשנות חיים. אך עם התקדמות הטכנולוגיה ואפשרויות המדיה הדיגיטלית, הצבעונית, הרעשנית והרב מימדית, אנו שוכחים את ההנאה הפשוטה שספר טוב יכול להביא. ספרי קריאה מאפשרים לנו לתייר בעולמות שונים ופותחים פורטל לחוות את חייהם של המוני דמויות שונות. 

אין ספר שהוא נכון לכולם. החשוב הוא למצוא את הספר שמעניין אותך ושלאחר תהליך יצירת הרגל, אתה משתוקק לשקוע בתוכו, יהיה זה סיפור דימיוני או אמיתי, אם חשיבות מקצועית או להנאה בלבד. 

שיפור יכולת הדמיון
ספרים הם יצירות אמנות. כל ספר פותח עולם של דמויות שונות, עם התרחשויות ומיקומים שונים. קריאה מחייבת אותנו לפתוח את המוח שלנו לעולם אחר כדי לחוות את נקודת שהמחבר מביא על הסיפור. הדמיון והיצירתיות שלנו גדלים כיוון שהם מופעלים באופן משמעותי בעת קריאת סיפור.

הנעת תהליכי גדילה פנימיים
קריאה אודות סיפורי ההצלחה של אנשים ועל המאבקים שהם עברו כדי להגיע ליעדם מעורר את הכוחות כדי  לגדול בחיים האישיים שלך. כולנו צריכים מנופים למוטיבציה כדי להתקדם בחיים. ספרים נותנים לנו הזדמנות להזדהות עם הרגשות של הדמויות ולהבין את התהליכים שהם עוברים בהתמודדויות שלהן. סיפורים שמשאירים עלינו רושם עז ממשיכים להיות השראה לשנים רבות במאבקים שלנו לנוע מעלה בסולם שנקרא החיים.

אולי יעניין אותך לקרוא: ספר - פרה סגולה - סת' גודין - עשה את הארגון שלך מדהים!

בניית אמון עצמי
כאשר אנו קוראים ספרים, אנו קוראים על מאבקים וקשיים שונים שהדמויות עוברים. לעיתים קרובות אנו מזהים במצבים ובתהלכים האלו מקבילות לחיינו האישיים. לקורא נוצר מתווה וזיכרון של התגברות על אתגרים באופן חיובי וגורם לפיתוח הביטחון העצמי להתמודדות עם מצבים קשים בחיים האישיים והעסקיים באופן טוב יותר.

הגדלת הידע
במילותיו של אחד הסופרים האהובים עלי בשנים האחרונות, ג'ורג 'ר.ר. מרטין, "הקורא חי אלף חיים לפני מותו. האיש שלעולם אינו קורא חי רק פעם אחת ". כאשר אנו קוראים ספרים אנו מרוויחים ידע וחוויות של אנשים אחרים. אנו שותפים של הדמויות בלימוד, בהתמודדות, בקבלת החלטות ובנשיאה בתוצאות. 
כולנו מסכימים על החשיבות של הקראה לילדים קטנים, אך גיל אינו משנה כאשר מדובר ברכישת ידע עובדתי ורגשי מקריאת ספרים. ומעבר לשיפור כוח החשיבה, גם משתפר אוצר המילים ויכולות השפה.

להורדה חינם, חוברת עבודה: לגלות את הייעוד שלך IKIGAI

הפחתת מתח
ספרי קריאה הם מפיג מתח יעיל. ספרי פרוזה הם הטובים ביותר להתמודד עם הלחץ כיוון שהם מעבירים את החשיבה וההזדהות שלנו לעולם מקביל בו דמויות אחרות. כך לספר יש את היכולת לתת לך לשכוח את כל הבעיות האישיות שלך, ובכך להפיג את המתח והחרדה הקשורים לחוויות שעוברים עליך, ובכך מסייע לך להירגע. בעת קריאת סיפור טוב, כל בעיות היומיום פשוט חומקות מן המוח וכך תקבל תחושה של שלווה ויכולת להסתכל על העובר עליך בפרספקטיבה אחרת.

חיזוק חשיבה אנליטית
קריאת ספרים פותחת בפנינו שאלות המעצימות באופן פעיל את החשיבה האנליטית שלנו. המוח שלנו תמיד שואל שאלות בזמן הקריאה. למשל, אנו נוטים לנסות לפצח את סוגיות המסתורין בסיפור לפני שהן מתוארות בספר. אנו עושים זאת על ידי תשומת לב לפרטים המתגלים, סידור הגיוני של המידע במחשבה שלנו, יצירת תהליכים וסיפור מסגרת, והסקת מסקנות. את המיומנות שנרכשת בעת הקריאה, אנו יכולים להמשיך ליישם בחיים האמיתיים בכך שאנו מניחים למוחנו להתעורר ולחשוב על הפרטים שמתגלים לנו בחיים, בדרכים חדשות.

אולי יעניין אותך לקרוא: תהליך מאורגן שמוביל ליצירתיות

קריאת ספרים בעידן הדיגיטלי
- מאז הופעת הסמארטפונים והטאבלט, אני שומר תמיד מספר ספרים בפורמט דיגיטלי, לקריאה במסכים. זה איפשר לי לנצל זמנים קצרים יחסית, כולל המתנות בלתי צפויות והפסקות, בכדי להתקדם בהדרגה בקריאה, וכך על פני זמן לקרוא, מה שהיה פעם, ספרים עבי כרס, בניצול זמן מת.
- ספרים רבים קיימים גם בגרסאות שמע Audio. לספרים בגרסאות שמע ניתן להאזין בזמן נהיגה, ביצוע מתלות בית ואפילו קניות בסופר. זהו קיצור דרך מאוד מהנה ומעשיר, למרות שעוצמת החוויה מעט פחותה מאשר בקריאה, הכמות שסופגים גדלה.

לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני
לאימייל: לחצו כאן

למידע על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים ומנהלים
- לחצו: סטרטגו 360 

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות:

צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן
התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן
עקבו אחריי ב Facebook לחצו כאן
עקבו אחריי ב Instagram לחצו כאן
עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן
ספר הניהול האינטרנטי מנכ"ל-360 


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטיית השורדים, והקושי ללמוד ממצליחנים

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

מדריך לביצוע דברים ע"פ פילוסופיית הטאו

ניתוח אסטרטגי עם מודל 7-S של מקינזי

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC