טום בריידי והזכייה ההיסטורית בסופרבול 2017


"אני משחק בתפקיד מורכב מאוד בספורט שהוא קבוצתי באופן אינטנסיבי" - טום בריידי 


צפיתי בסופרבול 2017, משחק ששבר שיא של כל הזמנים. עד משחק זה, הפיגור הגדול ביותר ממנו קבוצה התאוששה והגיעה לניצחון היה 10 נקודות. במשחק זה, קבוצת הפטריוטס, בה טום בריידי משחק בתפקיד המרכזי קוורטרבק, הייתה בפיגור 25 נקודות בתחילת הרבע הרביעי, והצליחה לנצח את המשחק.
זו הייתה ההופעה השביעית והזכייה החמישית של טום בריידי וקבוצתו במשחק אליפות ליגת ה NFL, יותר זכיות מכל קוורטרבק בהיסטוריה.
המנהיגות של טום בריידי, בן ה- 39 היא מהסוג השקט, השוקד והמתמיד, ויש הרבה ללמוד ממנה.

היה מודל לחיקוי
טום בריידי לוקח את תפקידו ברצינות. הוא מתאמן באופן רציני ודואג לשמור על עצמו במצב מעולה. הוא לוקח אחריות על עצמו, ולא מאשים אחרים בטעויות על המגרש, וממשיך לשחק עם אופטימיות ומוטיבציה גם במצבים קשים, בלי לנזוף ולדחוף אחרים. חבריו לקבוצה אומרים בשבחו, על קור הרוח וההתמדה בעזרתם הוא מתמודד במצבים קשים.

פרק שיעניין אותך: הטיית השורדים, והקושי ללמוד ממצליחנים

הישאר ממוקד מטרה
בכל משחק ליגה, באותה מידה שבמשחק אליפות, טום בריידי ממוקד מטרה. הוא לא נותן לתוצאת המשחק, הסחות דעת הקבוצה היריבה, מצב הרוח בקבוצה שלו, הוראות המאמן או מראה שחקני היריב רצים אליו להפיל אותו, להסיר את מבטו מהמתרחש במשחק, מהתרגיל שהוא צריך לבצע כרגע ומהמסירה שהוא עומד לעשות. המיקוד וקור הרוח שלו מפורסמים.

האמן בעצמך
ביום שבו טום בריידי נבחר בדראפט על ידי הקבוצה (סיבוב 6!!!), הוא אמר לבעלי הקבוצה שזו ההחלטה הטובה ביותר שהם קיבל בקריירה שלהם, ומאז נשאר עם אותו ביטחון עצמי. עם השנים, פרשנים טענו שהוא בדעיכה, שהוא איטי מאוד, שהממוצעים שלו יורדים, אך אף פעם לא נראה שהדיבורים האלו משפיעים עליו.  ביטחון עצמי אמיתי, מדבק. אם אתה תמיד משדר אופטימיות, יכולת וביטחון עצמי, ומביא קבלות, אחרים יאמינו בכוחות ויכולות שלך, וכך יזכו במידת ביטחון עצמי עבור עצמם.

להורדה חינם, החוברת: המדריך הקצר להתייעלות אישית

הישאר רגוע בזמנים קשים
פניקה ועצבנות מובילים להססנות, הססנות מובילה לשגיאות והצטברות של שגיאות מביאות לכישלון. צפייה בטום בריידי במהלך המשחק, גם בפיגור 25 נקודות הייתה מראה מרשים. לא נראתה טיפת ייאוש, לא הייתה הססנות על המגרש, ולא היה נראה לרגע שהוא חושב שהוא איבד את הסיכוי לניצחון. טום בריידי פשוט המשיך לשחק. משחק את המהלכים האחרונים במשחק באותו קור רוח וארשת שהייתה לו במהלכים הראשונים.  הזמן הלך והתקצר, אך לא היה נראה שטום והקבוצה מנסים להזדרז. אך היה ניכר שהם פועלים ביעילות רבה, ללא בזבוז זמן וללא שינוי ביחסים ביניהם.  כמנהיג, אם אתה ממשיך להיות קר רוח, כאשר כולם סביבך עצבניים ומאבדים את ראשם, יש לך את היכולת להרגיע את האנשים ולהוביל אותם.

הכר את המתחרים
בריידי ידוע כתלמיד שקדן. לפני כל משחק הוא צופה במשחקים של הקבוצה היריבה וקורה דוחות אודות שחקני המפתח. הוא דואג להכיר את החוזקות והחולשות של הקבוצה היריבה וכן דפוסי הפעולה העיקריים שלהם. היה מנהיג טוב, ואל תוביל את הארגון שלך לסביבה לא מוכרת, מול מתחרים שאתה לא יודע עליהם מספיק.

פרק שיעניין אותך: אלו הסיבות שאתם לא אנשים טובים 

תקשר עם הקבוצה שלך כמקצוען
טום בריידי אינו מוחצן במיוחד או קולני, אבל הוא ידוע בכך שהוא מתבונן היטב בנעשה על המגרש ומזהה את השינויים וההתאמות של הקבוצה היריבה. בריידי מעביר את המסרים לחברי קבוצתו באופו יעיל, קצר וקל להבנה. הקבוצה מאומנת ומגובשת, כך שהאנשים מבינים במהרה את המשמעויות לשינויים שהם צריכים לבצע בהתאמה.

אל תוותר אף פעם
זה לא נגמר עד שזה נגמר. הזדמנויות ואפשרויות יכולות להופיע בכל רגע נתון. רוב האנשים לא מסוגלים להמשיך עד הסוף, בין אם הוא טוב או מר, ורבים מפספסים הצלחה שהייתה לא רחוקה מהם, אך הם לא המשיכו מספיק כדי לזהות אותה. חשוב לשמור על המומנטום, להמשיך בשקידה ככל הניתן ולדאוג שכולם ידעו מה צריך לעשות ומה תפקידם בתהליך שיכול להוביל לניצחון.



לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן


להתייעצות ב Whatsapp עכשיו   לחצו כאן


לשליחת הודעת Telegram עכשיו לחצו כאן

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל


לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן


למידע על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים

ומנהלים - לחצו: סטרטגו 360 


צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

עקבו אחריי ב Instagram לחצו כאן

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן


עוד על ייעוץ עסקי וחומרים להורדה לעבודה עצמית באתר:

Stratego 360 http://www.stratego360.com/


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"

המשך ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 25-48

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

היה לבוש בקפידה כדי לקבל יותר

פיצוח קוד המנהיגות: 10 תכונות להצלחה!