לגרום לניהול שלך להיראות קל

 


"כל אמת קלה להבנה לאחר שהיה התגלתה. העניין הוא לגלות אותה" - גלילאו גלילאי


כשהארגון בנוי נכון ועם תהליכים נכונים, כשהאנשים בתפקידים הנכונים ויודעים כיצד לבצע אותם, נראה כאילו הכל הולך בקלות.

מנהלים שנראה שקל להם, משרים שקט ויחסי עבודה טובים, וגם קל לתת להם עוד אחריות ולהם לקבל על עצמם את האחריות הנוספת.

תחשבו על מנהל.ת מעולים שאתם מכירים.

אולי תיזכרו שמעולם לא נראה שיש בעיות בקבוצה שלו/ה. שהם תמיד נראים פרודוקטיביים ויעילים. כאשר אנשים רגילים מצטרפים לצוות של מנהל כזה, אחד משני דברים קורה. רובם הופכים לפרודוקטיביים ומפרגנים. וחלקם עוזבים. וזה תמיד מרגיש טבעי, ללא דרמות וסרטים.

המנהלים המעולים בכל תחום גורמים לזה להיראות קל. הם עובדים קשה, אבל הם עובדים אחרת מרוב הבוסים. הסוד שלהם הוא המון פעולות קטנות שמסירות את הצורך בפעולות מרשימות ורעשניות. המנהלים המצוינים משקיעים זמן ומאמץ במניעת בעיות מראש ופעולה מהירה ופשוטה בזמן.


סריקה מתמדת

לשמור את הראש מעל למים, להביט מלמעלה בתנאי השטח העסקיים ולהבין את הסיטואציות. חשוב שתצפו בשינויים ובמגמות ותקבלו תחושה לאן דברים הולכים. שימו לב לאינדיקטורים מובילים, ולהתמקד בנתונים. 

חלק מאותם אינדיקטורים מובילים יעידו על מצב הפעילות העסקית. אחרים יהיו סימנים מובהקים לשינויים אצל חברי הצוות. כדאי לזכור את הכלל, בכל פעם שמשהו גדול יקרה, יש דברים קטנים שקורים קודם.

היו ערניים לשינויים בדברים הקטנים.


קשר מתמיד

מנהיגי צוותים מעולים יוצרים הרבה קשר ותקשורת עם האנשים, בין אם פיזית או וירטואלית, הם הולכים למקום הפיזי בו אנשים עובדים. כשהם מגיעים הם שמים לב. הם מקשיבים למה שנאמר ומבחינים במה שלא נאמר. 

כשאתה במקום שבו העבודה מתרחשת, זה זמן טוב להבין לעומק את הסיטואציות מנקודת מבט העוסקים במלאכה, ולהציע תיקונים קטנים שיעזרו לחבר הצוות להשתפר. זו גם הזדמנות נהדרת לשבח, להראות לאנשים את הקשר בין העבודה שלהם ליעדים הגדולים, ולעודד מוטיבציה.


פרק שיעניין אותך: 10 טריקים פסיכולוגיים ליצירת השפעה


תקשורת מתמדת

חשוב להיות במודע, שאם אינך יכול לדבר בחופשיות עם החברים הזוטרים ביותר בארגון שלך, כנראה שאיבדת את הקשר וההשפעה עליהם.

אם אתם לא מנהלים אלפי אנשים, יהיה לכם קל יותר לשמור על קשר והשפעה על אנשים, כאשר אתם מייצרים עם האנשים עצמם הרבה מגע תקשורתי אישי. 

שיחות עם אנשים הם האופן בו בונים יחסים אנושיים. וחשוב לא לתת לאנשים הרצאות. השיחות תמיד ישלבו את הדברים שלנו, וגם הרבה מאוד הקשבה. ולרוב ישלבו נושאים של עבודה ושל החיים מחוץ לעבודה. זה טבעי, כי כולנו אנשים שלמים ומורכבים.


בניית אמון

התקשורת הזו בונה אמון. כשיש לאנשים אמון בך, הם יגידו לך דברים, כאלו שאולי צריך פתיחות או אומץ כדי לומר. הם יספרו לך על דברים שהם מבחינים בהם ועל מה הם חושבים, ותגלו שזה שונה מהאופן שאתם רואים דברים. הם יתריעו בפני בעיות והזדמנויות, שייתנו לכם מנוף ניהולי וזמן לטפל בדברים כשהם עוד קטנים. הם ישתפו ברעיונות כיצד לעשות את העבודה טוב יותר, וזה יעשה את כולם יותר יעילים. 

אבל אם אנשים לא חושבים שהם יכולים לסמוך עליך, הם לא ייקחו את הסיכון.

תקשורת מתמדת היא גם הזדמנות עבורך לשתף את תפיסת העולם שלך, סדרי העדיפויות, אופן הניתוח של המציאות ואת המטרות, ההזדמנויות והסכנות שאתם רואים. לעולם אל תחמיצו הזדמנות לספר לאנשים לאן כולכם הולכים ולחלוק כיצד אתם והם מתכננים להגיע לשם.


פעולה מהירה

מנהיגים מעולים יודעים שרוב הבעיות אינן נעלמות מתוך ריפוי עצמי. רוב הבעיות לא משתפרות עם הגיל או מתיישנות טוב. למעשה, בעיות דומות מאוד לדינוזאורים. קל לטפל בהם כשהם קטנים. אם הם הופכות להיות גדולות, הן יכולות לאכול אותך ואת הארגון לארוחת צהרים.

מנהיגים טובים מקלים על עצמם והארגון, בכך שהם מבחינים בבעיות מוקדם ומתמודדים איתם כשהן קטנות. 

מנהיגים טובים לא בורחים, אלא נעים לעבר בעיות.


להורדה חינם של חוברת: תבנית להכנת תכנית אסטרטגית


האצלת סמכות

תקשרו מטרות ותנו לאלו שעושים את העבודה להתארגן בעצמם.  להגיד לעובדים מה לעשות בכל מצב ואיטרציה, לא יוביל ללימוד עצמי, הפנמה ולמידת הזריזות שארגונים זקוקים להם בעידן הנוכחי.


מבט לכיוון הלקוחות

התמקדות בתשואות בעלי המניות מביאה לרווחים בעקבות יעילות, אך כדי להשיג חדשנות והצלחה ארוכת טווח, על הארגון לשמח ולטפח את לקוחותיו. זה קשה, כי מה שיענג את הלקוחות משתנה כל הזמן, וכרוח בהתמודדות עם תחרות, טכנולוגיה ותרבות. מי שלומד לנהל את זה, הופך למוביל בתעשייה שלו.


מחזורים קצרים

מכיוון שהסביבה כוללת יחסי גומלין מורכבים של רצונות לקוחות משתנים, תגובות תחרותיות ועוד, זהו מאמץ מבוזבז למפות תוכניות עבודה ליניאריות ולהכין דוחות תכנית עבודה ותחזית מיושנים וארוכי טווח לעיתים תכופות. האנרגיה צריכה ללכת להבנת האופן שבו הדברים משתנים ולהתמודד בזריזות עם תוצאות מוצלחות או בעיות גדולות.


פרק שיעניין אותך: תדמיינו שאתם המנכ"ל/ית


משוב רציף

קבלו משוב רציף מהאנשים בשטח וממקבלי ההחלטות והמבצעים המקומיים. אנשים בארגונים זקוקים למידע עדכני אודות הלקוחות ואיך הם מגיבים, כדי להתאים את עצמם. עם מודעות לנתונים ולאירועים בזמן, ניתן לקבל החלטות חכמות ברמה המקומית, ולהימנע מלהעביר החלטות גבוה מידי בהיררכיה, לאנשים שאינם מצויים בפרטים ומרגישים את השטח.


אנחנו ולא אני

כללי ניהול מסורתי הניחו שהמנהל החכם והמוכשר ביותר עלה לצמרת, והחלטותיו של אותו אדם חייבות לרדת מטה, בשרשרת הבירוקרטית, עד ​​לביצוע. כיום חברות יודעות שהן מתחרות על רעיונות ותפיסות שגדולות על הראש של בן אדם אחד, ומכירות בכך שהן חייבות לשתף את כלל הצוותים בתהליכי ניתוח המציאות וקבלת ההחלטות כך שיכללו את עיניהם, אוזניהן ומוחותיהן של רבים. המנהלים הטובים ביותר הם אלו שיודעים איך ליצור שיתוף פעולה בין צוותים, רשתות קשרים ומערכות שפועלות במקומות פיזיים שונים, ולעיתים חוצים גבולות ארגוניים.


צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

עקבו אחריי ב Facebook לחצו כאן

עקבו אחריי ב Instagram לחצו כאן

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן

ספר הניהול האינטרנטי מנכ"ל-360 

  http://www.ceo-360.net/

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

פיצוח קוד המנהיגות: 10 תכונות להצלחה!

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

אסטרטגיה עסקית קלאסית ע"פ מייקל פורטר

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

תרשים גנט Gantt Chart המסלול לפרויקט מוצלח

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"