זה החומר ממנו קורצו מנהלים טובים


"אהבו אנשים והשתמשו בחפצים. ההפך לא עובד" - המינימליסטיים


רוב המנהלים גרועים בעיני העובדים שכפופים להם. ורבים מהמנהלים לא מרשימים ביכולות ובביצועים את המנהלים שלהם. אנשים מגיעים לתפקידי ניהול מהרבה סיבות, ונתקעים בתפקיד, ,כשהם ממשים את הכלל הפיטרי. לא קל להיות מנהל טוב, איכותי ומוערך על ידי העובדים וההנהלה. כדי להגיע לכך, חשוב להמשיך בכל הקרירה לפתח את היכולות הבאות.

פתרון בעיות
לקיחת אחריות על פעולות הארגון והצוות, מניעת היווצרות בעיות ופתרון מהיר ויעיל של בעיות היא ציפיית בסיס ממנהלים. זיהוי ופתרון הבעיות נעשה תוך שיתוף כל הממשקים, כולל חברי צוות, בעלי תפקידים ארגוניים, הנהלה, לקוחות וספקים.

להורדה חינם, החוברת: המדריך הקצר להתייעלות אישית

חוסן ועמידות
טעויות והיווצרות בעיות הן חלק מעשייה ומהשינוי המתמיד המתרחש בתוך ארגון ומחוצה לו. התייחסות עניינית, התמודדות עם המצב, ניתוח הסיבה ותיקון מערכתי שיעשה שיפור ארוך טווח הוא חיוני. חוסן מאפשר לצוות לפעול ביעילות עניינית ומשמש דוגמה אישית.

יצירתיות
רעיונות מקוריים ומחוץ לקופסה מזיזים את העסק קדימה ולמקומות חדשים. שיפור תהליכי העבודה, האסטרטגיות, היעילות והרווחיות מובל על ידי היצירתיות הזו ומתאים את העסק לאתגרי הזמן.

אסרטיביות
ההיפוך של מנהלים שעסוקים בשליטה ומיקרו ניהול, הם אלו שאינם מתערבים ומתרחקים מאינטראקציה צמודה, פיקוח וביקורת. מנהלים צריכים לדעת לשלב בין הדברים כדי לתת לאנשים שונים את המינון שמתאים להם. המטרה היא להיות אסרטיביים, אך לא אגרסיביים או מתנשאים.

לקריאה: ארגון מצליח צריך מנהל ברמה 5

אמפתיה
מנהלים טובים יכולים לחוש את המצב רוח והמצב הרגשי של חברי הצוות. עובדים מאוד מעריכים מנהלים שעושים זאת נכון ומתחברים אליהם. כתוצאה מכך, מנהלים שיודעים להיות אמפתיים כלפי חברי הצוות שלהם גם מוערכים יותר עלי ידי הבכירים מהם.

כנות
עובדים אוהבים לקבל ביקורת כנה ועניינית, במיוחד כשזה חלק ממהלך העבודה היומיומי וכולל גם משוב חיובי וכנה כשזה ראוי. כנות גם מאפשרת ניהול אפקטיבי בתקופות משבר, כשעובדים מרגישים לחץ או חרדה מהעתיד, הידיעה שהם מקבלים מידע אמין מאפשר להם להתמודד טוב יותר עם האתגרים.

תקשורת טובה
תקשורת טובה היא מפתח למנהיגות. מנהלים צריכים לנהוג עם עובדים בשקיפות, כך שיהיו מודעים למטרות, יעדים, אסטרטגיות, בעיות ומגבלות ויוכלו להתאים את עצמם לפעולה נכונה. תקשורת טובה מתבססת על שאלות ומעורבות יותר מאשר על הוראות וביקורת.

האצלת סמכויות
מנהל לא מסוגל לבצע בעצמו את כל מה שבתחום אחריותו. אנשים אוהבים לקחת על עצמם אחריות, לבצע משימות מורכבות ולהצליח לתרום באופן משמעותי להצלחת הצוות והארגון. מהלים טובים יודעים להאציל סמכות ולאפשר לאנשים לפעול בעצמאות ובאוטונומיה, כך שיוכלו לגייס את מלוא כישוריהם, ניסיונם והיצירתיות שלהם בביצוע העבודה. כך גם תגבירו את האמון ההדדי.

לקריאה: להצליח בוודאות בזכות חוסן והתמדה

חלוקה בהצלחה
רוב העבודה של אנשים טובה ותורמת, אך במקומות רבים, רוב המשוב שעובדים מקבלים הוא שלילי וביקורתי ונוגע לכשלים או בעיות, ללא הכרה בעשייתם. מנהלים אפקטיביים נותנים משוב חיובי לא פחות מאשר ביקורתי ומשבחים את הכפיפים להם באזני המנהלים שלהם ואנשים אחרים בארגון. 

מכוונות לאנשים
חברי צוות רוצים להרגיש שהמנהלים שלהם פועלים לטובתם. יצירת הזדמנויות למידה, הכשרה מקצועית והתפתחות אישית נותנת לעובדים תחושה שהערך שלהם גדל והיכולת שלהם לתרום משתפרת. באווירה כזו עובדים מרגישים מחוברים ורוצים להשקיע ולהיות חלק מהצוות.

לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני
לאימייל: לחצו כאן

למידע על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים ומנהלים
- לחצו: סטרטגו 360

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: לחצו כאן

צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

עקבו אחריי ב Facebook לחצו כאן
עקבו אחריי ב Instagram לחצו כאן

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן

ספר הניהול האינטרנטי מנכ"ל-360

#managementconsulting #executivecoaching #leadership #productivity
#strategy #negotiation #personaldevelopment #networking #lean
#projectmanagement #gettingthingsdone #business
#operationsmanagement #grit #stoicism #sales #profit
#businessstrategy #entrepreneurship
#startups #bodylanguage #leanstartups #israel #startupnation
#personalbranding #socialmedia

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

תובנות לעסקים מסיפור על ארבעה בנים בהגדה

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"

8 סוגי אינטליגנציה שיכולים להביא להצלחה

תרשים גנט Gantt Chart המסלול לפרויקט מוצלח