להצליח במנהיגות תחת לחץ


"אם אדם עושה כמיטב יכולתו, מה עוד נשאר?" - הגנרל ג'ורג' פטון


אנשים רבים נמצאים תחת לחץ רב. למעשה זוהי תופעה שמאפיינת את העידן שלנו, בו אנשים יכולים לעשות יותר ובעלי אפשרויות רבות יותר, אך צריכים לקבל החלטות רבות יותר ולשאת בתוצאותיהם.

מנכ"לים ומנהלי ארגונים נמצאים תחת לחץ רב, אך תגובתם ללחצים ולאיכות קבלת ההחלטות וההתנהגות שלהם תחת לחץ יש השפעה על עשרות, מאות ואף אלפי אנשים, כולל משקיעים ובעלי מניות, לקוחות וספקים, עובדים וקבלנים.
לכן יש חשיבות רבה שגם תחת לחץ גדול ואפילו תחושה מסוימת של סכנה אישית, מנכ"ל יישאר קר רוח, ובעל יכולת לקבל החלטות טובות, שלוקחות בחשבון את כלל המושפעים מהחלטותיו.

בנוסף, למנכ"ל, המנהיג, יש השפעה רבה על כל מי שבא איתו במגע, שכן הוא משדר את רוח הדברים, את האופן שיש להתייחס למצבי המציאות ומשמש דוגמא אישית, כיצד יש לנהוג בתפקיד ובאחרים.

להורדה חינם, חוברת עבודה: לגלות את הייעוד שלך IKIGAI


שליטה בחרדה
אומץ, זה להמשיך להיות עם חן, כבוד לאחרים, יכולת להקשיב ולהפעיל שיקול דעת, תחת לחצים כבדים. רוב האנשים לא מסוגלים לעשות את זה, אלא הופכים לנשלטים על ידי הלחצים. זה הזמן בו היכולות הבין-אישיות הגבוהות צריכות להמשיך לפעול במלוא היכולת, בכדי לשמור את שאר האנשים ביחד ובכיוון הנכון.

לשחרר את מה שלא בשליטה
לזכור שאנו לא שולטים במעשים והחלטות של אחרים, לא בתנודות השוק, ולא בדברים אקראיים או נשגבים מאיתנו. השלמה עם כך שחלק מהתוצאות לא בשליטתנו והתמקדות בחשיבה, במעשים ובהרגשה שלנו, מאפשרת חיוניות פעילה מאוד, משולבת בשלווה פנימית.

אולי יעניין אותך לקרוא: תמיד יש לך ברירה

שמירה על אופטימיות
מנהיגים צריכים להיות מודעים תמיד לסכנות ולדברים שיכולים להשתנות ולאיים על יכולת ההישרדות של העסק. מנהיגים טובים אף חושבים מראש ומכינים תכניות מגירה ואופציות לביצוע שינויים מהותיים כאשר סיכונים מתממשים. הידיעה שיש עוד אופציות, שיש עוד דברים לעשות, ושאפשר לפתח הזדמנויות לעתיד חדש, מאפשרים למנהיג להישאר אופטימי גם תחת לחץ כבד וספיגת נזקים.

מציאת רוגע בתוך בלאגן
כדי להתקדם למקום טוב יותר, תחת לחץ ארגוני גדול נדרש לראות את המצב בבהירות, ללא השפעת המצב הרגשי, צריך ליצור תמונה מלוכדת שממנה ניתן לתכנן מהלכים מסודרים, שמייצרים שליטה ושקט תעשייתי. זה משמעותי לא רק לעסקים, אלא גם לכל האנשים המעורבים.
כדי לעשות את זה, מנהיג צריך לדעת לנתק את עצמו מההתרחשות והבלאגן, להסתכל על דברים מהצד ובאופן אובייקטיבי, לראות את המצב וליצור תכנית פעולה.

פרק שיעניין אותך:  ניהול ומנהיגות של חמישה ראשי ממשלה ישראלים


קבלת עזרה ותמיכה
מנהיג יודע שהוא לא לבד, אלא מוביל קהילה של אנשים עם מטרות ועתיד משותף. המנהיג צריך לזהות את האנשים שעומדים בלחצים ובעלי הכישרונות, הידע והיכולות שאיתם יוכל ליצור את תכניות הפעולה ולבצע אותם.

למידה ושיפור יכולות
כשנמצאים תחת לחצים גדולים ומרגישים שהשעון מתקתק והזמן קצר, קטנה היכולת להשקיע זמן ותשומת לב כדי ללמוד נושאים חדשים ולפתח יכולות חדשות.  מנהיג שחושב קדימה, לא נח על זרי הדפנה של היכולות והידע שהביאו אותו למצב הנוכחי, אלא דואג ללמוד, להתעדכן ולהשתפר כל הזמן בכדי להיות מוכן יותר למצבים הלא ידועים והמפתיעים בעתיד.

פרק שיעניין אותך:  משה דיין אסטרטגיה וטקטיקה לניצחון


חשיבה צעד אחד קדימה
כדי לפעול הכי נכון היום, צריך להיות מרוכז לחלוטין ברגע הזה. אך כדי להיות מוכן ולהגיב טוב יותר למצבים בעתיד, צריך לחשוב אליהם מראש, לנסות לצפות אותם ולהיות מוכן מראש עם תכניות פעולה ומשאבים לבצע אותם.
לעיתים, הלחץ של הרגע מביא גם לבהירות הנדרשת בכדי לזהות את הכיוון הנכון, אך ללא תכנית בסיסית שהוכנה מראש, קשה לתפעל ולהגיע למטרה.

אולי יעניין אותך לקרוא: איך להתמודד עם עולם VUCA

תרומה למען המשמעות הגדולה
כשאנשים פועלים למען מטרה גדולה מעצמם, הם נשארים בעלי מוטיבציה, יכולת לעמוד בקשיים וממוקדים גם בתנאים קשים ביותר. מנהיגים מתחברים למטרה הגדולה יותר והמשמעותית של הארגון שלהם, וכך לעולם לא מאבדים את הדרך והאמון העצמי שלהם בדרכם.

הנהגה מבפנים
המנהיגות שלך גורמת לכל האנשים שאיתך להצליח ולעמוד בלחצים. מנהיג נמדד בפעולות שלו תחת לחץ, כי אז אופיו האמיתי בא לידי ביטוי ומאפשר לאנשים להתחבר אליו.

מוכנים לעבוד על השבחת העסק והפיכתו לנכס? מזהים צורך בשדרוג השגרות הניהוליות והכלים?

אוכל לסייע בזיהוי הפערים, הכנת תכנית עבודה ומעקב אחר ההתקדמות, עד להצלחה.

צרו קשר בהקדם!


לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן


להתייעצות ב Whatsapp עכשיו   לחצו כאן


לשליחת הודעת Telegram עכשיו לחצו כאן

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל


לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן


למידע על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים

ומנהלים - לחצו: סטרטגו 360 


צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

עקבו אחריי ב Instagram לחצו כאן

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן


עוד על ייעוץ עסקי וחומרים להורדה לעבודה עצמית באתר:

Stratego 360 http://www.stratego360.com/


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

פיצוח קוד המנהיגות: 10 תכונות להצלחה!

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

אסטרטגיה עסקית קלאסית ע"פ מייקל פורטר

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

תרשים גנט Gantt Chart המסלול לפרויקט מוצלח

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"