תכונות נדרשות לקבלת קידום בעבודה



"אין תשוקה בלשחק בקטן. בהסתפקות בחיים שהם קטנים מאלו שאתם מסוגלים להם" - נלסון מנדלה

רבים מאיתנו נשמח להתקדם לתפקיד חשוב, מעניין, נחשב ומתגמל יותר. קידום בדרך כלל פירושו יותר השפעה על אנשים ועל הארגון ומטרותיו, יותר כסף עבורנו, ויותר שליטה במשימות היומיומיות שלנו והאופן בו אנחנו מבצעים אותן.

ההחלטה לקדם היא בידי המנהלים הבכירים יותר בארגון, אבל, ניתן לפעול באופן שמגדיל באופן ניכר את הסיכויים, ומקצר את הזמנים.

לא מספיק לרצות, כדי לקבל קידום בעבודה. צריך להרוויח את זה בהתנהגות שמובילה לזה במכוון.

מה זה אומר? הנה תכונות שצריך להציג כדי להיות מועמדים מובילים,


להיות טוב בעבודה שלך

זה נשמע מובן מאליו. אבל, אם אתם לא מעולים בתפקיד שלכם, כמעט בלתי אפשרי להתקדם.

שם צריך להיות המיקוד שלך. להיות טוב בעבודה שלך לא מספיק, אלא רק מוכיח שאתם עם יכולות ומוטיבציה. כדי לקדם אותך, עליך להוכיח שתהיו טובים בתפקיד מורכב ואחראי יותר.

תשקיעו בלהגדיר איך נראית הצלחה בתפקיד. איך היא נמדדת? מה נחשב עבור המנהלים שלכם? מה מקבל מחמאות מהצוות והמקבילים? ואיך אפשר לעשות דברים יוצאי דופן, שאנשים ירגישו אתכם ויזכרו את החוויה שיצרתם?

פעלו עם הממונים שלכם להגדיר יעדי SMART, ספציפיים, מדידים, אפשריים, רלוונטיים, ותחומים בזמן.

ותדאגו שכולם יידעו שאתם עומדים ביעדים.


פרק שיעניין אותך: טיפים להצלחה בראיון עבודה לתפקיד מנכ"ל


להוכיח שמסוגלים לפתח את עצמכם

היכולת להתפתח יוצרת את ההבדל בין עובד בעל ביצועים גבוהים שיישאר בתפקידו לנצח לבין עובד בעל פוטנציאל גבוה שיעלה במהירות בסולם.

עובד בעל ביצועים גבוהים יעשה את עבודתו היטב, אך בסקירת הביצועים ייראו שנה אחרי שנה את אותו תמהיל של נקודות חוזק וחולשה.

לעומת זאת, עובד בעל פוטנציאל רב שמתפתח, מוכיח למעסיקו שהם לא רק מצטיינים בתפקיד שלהם, אלא דוחפים את עצמם להשתפר ללא הרף. המשמעות היא שהם לוקחים על עצמם אחריות חדשה ושונה, בכל הזדמנות. זה אומר שהם לא מפחדים ממהלכים רוחביים בהם קיימת יציאה משמעותית מאזור הנוחות, וזה מצביע על יכולת גבוהה לשלוט במיומנויות חדשות. 

כדי להגשים את זה, הם מבקשים באופן פעיל משוב מאחרים כדי להבין במה הם חלשים ואיך להשתפר ולהוסיף מיומנויות. וזה אומר שהם לומדים בזמנם החופשי, מעבר לנדרש בתפקיד הקיים כדי לשרוד.

אם אתם עושים את הדברים האלה, זה יראה שיש לכם תודעת צמיחה, ולא מקובעת. וכך אתם נתפסים כעובדים בעלי פוטנציאל צמיחה גבוה, במקום סתם עובד טוב, בתפקיד הנוכחי.


קל לעבוד איתך ויש לך מערכות יחסים חזקות ברחבי הארגון

קידום זה אינו החלטה שהבוס שלך מקבל בחלל ריק. ברוב הארגונים, קידום דורש אור ירוק, הסכמה או לפחות תמיכה, גם של אנשים שאינם מנהלים ישירים, ואולי אינם מנהלים כלל, בארגון שלך.

אין דרך מהירה יותר לפגוע בסיכויים שלך להתקדם מאשר לעשות לעצמך אויבים בתוך הארגון. במקום זאת, תרצו שאנשים יהיו בצד שלכם.

תדאגו להיות שותף טוב. התייחסו לאנשים אחרים בכבוד (ללא קשר לתפקיד שלהם), גם אם הם לא מתייחסים אליכם בכבוד. היו מודעים לאופן שבו אתם מופיעים ונתפסים על ידי אחרים. ותשתדלו לקבל על כך משוב.

צרו לעצמכם בני ברית ומשתפי פעולה ברחבי הארגון. גם כאלו שאתם לא קשורים איתם בפעילות היומיומית באופן קבוע. תזכרו שהדברים תמיד דינמיים, ולעיתים קשרים בני שנים רבות באים לידי ביטוי ברגעים מכריעים.


להורדה חינם, חוברת עבודה: לגלות את הייעוד שלך IKIGAI


אתם רואים את התמונה הגדולה

הדרך הטובה ביותר להראות שאתה ראוי לתפקיד גדול יותר זה היא לראות מעבר ליומיום שלך ולחשוב בצורה אסטרטגית כיצד המאמצים שלך יכולים לעזור לארגון.

תחשבו שאתם הבוס של הבוס שלכם, או הבעלים של הארגון. כיצד הייתם רוצים שאתם תפעלו? מה הכי חשוב לכם? מה אפשר לעשות בתפקיד הנוכחי שלך כדי לתרום ולקדם את זה?

המשמעות היא באמת להבין לעומק את העסק וכיצד התפקיד שלך, והמחלקה שלך משתלבים ותורמים באופן פעיל להצלחה. בארגון יעיל, אף אחד לא מיותר, ולכל עובד יש סיכוי לסבך את החברה בבעיה, או לתרום משמעותית לשגשוג. אתם צריכים להבין את זה לגבי עצמכם והעשייה שלכם.

ראייה כזו תעצים אותך להציע הצעות אסטרטגיות יותר למנהלים שלך ולקחת יוזמה. זו הזדמנות גם להבין את התרבות שארגון שלך מחפש להנחיל, ולפעול באופן שמדגים זאת לאחרים.


אתם נכונים וחיוביים

זה לא אומר שאתם צריכים להסכים עם כל מה שהבוס שלכם אומר תמיד. אי הסכמה מנומקת ומבוססת מידע, ידע וניתוח מקצועי, תתמוך בקריירה שלך.

אימרו כן כשנוצרת לכם הזדמנויות להרחיב את תפקידכם, גם כשזה חורג מההגדרה או השיגרה. לפחד שיפול עליכם "תיק" או לברוח מאחריות, היא דרך בטוחה להוריד את הערך של עצמכם.

לכן, צריך להיות פתוחים, חיוביים ולקפוץ על הזדמנויות, גם כשהתועלת שלהם לא ברורה בהתחלה. תצטרפו לצוותי משימה שמתמודדים עם אתגרים, לפרויקטים שהם ראשונים מסוגם, חדשניים, קריטיים או בעלי נראות.

ברור שצריך לתעדף בצורה חכמה. אבל אם אתם יכולים להתחיל לקחת על עצמכם אחריות ופרויקטים חדשים מחוץ לתפקיד הליבה שלכם, אתם מוכיחים לבוס שלכם שתוכלו להתמודד עם עבודה בעלת משמעות גדולה יותר, ותוך כדי כך, תבנו מערכות יחסים עם יותר אנשים ברחבי הארגון.


פרק שיעניין אותך: 12 דרכים לשיפור משמעת עצמית


אתם מקשיבים

זו תפיסה מוטעית, שאתם צריכים לשלוט בכל שיחה שאתם נמצאים בה כדי להוכיח לכולם שאתם מנהיגים.

להיפך. אחת הדרכים הטובות ביותר לשפר המעמד שלך, ליצור קשרים נהדרים עם אחרים ולהיות אסטרטגיים יותר היא להקשיב באופן פעיל.

בזמנו, הנשיא קלינטון, אחד האנשים הכריזמטיים ביותר, היה ידוע בכך שנכנס עם אנשים לישיבת עבודה, ולעיתים אלו היו ניצים, בינם לבין עצמם או כלפיו. במהלך הישיבה, כל אחד מהמשתתפים סיפר שמצא עם קלינטון מכנה משותף, והיה משוכנע שביל קלינטון תמך בלפחות חלק מהעמדות שלו.

באופן הזה, לא רק ששרד פוליטית, אלא שתקופת כהונתו הייתה מהמשגשגות בתולדות ארה"ב.


אתם מתכוונים למה שאתם אומרים ומתקשרים את זה

כדי שיקחו אתכם תמיד ברצינות, אתם צריכים ליצור אמינות ברמה הגבוהה ביותר. אמנם אנחנו אנושיים, וכל אחד מאיתנו לעיתים טועה, אך חשוב שיידעו שכל פעם שאתם אומרים או כותבים, הדברים שלכם הם אמיתיים ורציניים. 

זה אומר לגבות דיבורים במעשים, ובהתמדה, ולפעול עם אסרטיביות למימוש ההבטחות שלכם.

איומים והבטחות שלא מתממשים, פוגעים קשות באמינות וגורמים לאנשים להימנע מלתת לכם אחריות.

שימו לב לשפה שלכם, ליכולות התקשורת ולאופן בוא אתם מתקשרים מסרים ומעשים, ותדאגו להיות ברמה הגבוהה ביותר.


אוסף התכונות הזה טוב לכל אחד, אך קריטי למי שעובד על פיתוח קריירה. תבדקו את עצמכם, כיצד לדעתכם אתם מתפקדים בכל פרמטר? ומה תוכלו לעשות כדי להשתפר?


לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן

צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

עקבו אחריי ב Facebook לחצו כאן

עקבו אחריי ב Instagram לחצו כאן

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן

ספר הניהול האינטרנטי מנכ"ל-360 

  http://www.ceo-360.net/

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

תובנות לעסקים מסיפור על ארבעה בנים בהגדה

תרשים גנט Gantt Chart המסלול לפרויקט מוצלח

36 שאלות להתאהבות - תהליך מובנה ליצירת קרבה

8 סוגי אינטליגנציה שיכולים להביא להצלחה