המשך ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 25-48


"לעולם אל תבזבז זמן יקר או שקט נפשי, על ענייניהם של אחרים. זהו מחיר יקר מידי לשלם" - רוברט גרין


ב-1998 פרסם רוברט גרין את ספרו, כוח - 48 החוקים. בספר מובאים חוקים שאמורים ללמד את הקוראים כיצד לצבור כוח, לשמר אותו ולהתגונן מפני מי שמאמללים את חייהם. גרין ניזון מכמה מהוגי הדעות הפוליטיים המשפיעים ביותר בעולם, כגון ניקולו מקיאווליסון דזה וקרל פון קלאוזביץ, ומבודד מהגותם את הנקודות החשובות ביותר הקשורות לכוח. הספר הופיע בראש רשימות רבי המכר בתחום, למעלה מעשור.

חלק מהחוקים קשים לעיכול, כי הם סותרים עקרונות וערכים שגדלנו עליהם. אבל חשוב להכיר אותם, כדי להימנע מלהיות קורבן של הפעלת כוח ברוטלי עליך ולדעת לזהות מהלכים של אחרים.

זהו המשך לפוסט ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

25. עצבו את עצמכם מחדש
אל תקבל את התפקיד אליו החברה שיבצה אותך. צור מחדש את עצמך על ידי יצירת זהות חדשה, כזו שמושכת את תשומת הלב ולא משעממת את הקהל. היה השולט בתדמית שלך ואל תתן לאחרים להגדיר אותה עבורך. שלב כלים דרמטיים לתוך המחוות הפומביות שלך ולפעולות הכוח שלך ישפר את התדמית שלך ותראה גדול מהחיים.

26. שמרו על ניקיון כפייכם
אתה חייב להיראות מופת של נימוס ויעילות. אל תלכלך את הידיים בטעויות ומעשים מגעילים. שמור על מראה ללא רבב באמצעות כך שאחרים יהיו השעיר לעזאזל וכדי להסוות את המעורבות שלך.

27. שחקו בצורך של אנשים להאמין כדי שילכו אחריכם ויסגדו לכם
לאנשים יש תשוקה עצומה להאמין במשהו. הפוך למוקד של אמונה על ידי יצירת סיבה, משהו חדש להאמין בו. שמור את המילים שלך מעורפלות אבל מלאות הבטחה; הדגש התלהבות ולא רציונליות וחשיבה צלולה. צור טקסים החדשים שעל אנשיך לבצע, בקש מהם לעשות הקרבות בשמך. בהיחלשות דת מאורגנת ורעיונות גדולים, מערכת האמונות החדשה שתיצור תביא לך כוח רב.

28. היו נחושים כשאתם מתחילים לפעול
אם אינך בטוח לגבי מהלך פעולה, אל תנסה אותה. הספקות וההיסוסים שלך יפגעו בביצועך. ביישנות מסוכנת. מוטב להתחיל משימה באומץ ועם כל הלב. כל הטעויות שתבצע באמצעות חוצפה יתוקנו בקלות עם יותר חוצפה. כולם מעריצים את הנועזים, אף אחד לא מכבד את ביישן.

29. תתכננו הכול, עד הפרט האחרון
הסוף הוא הכל. תכנן את כל הדרך אליו, כשאתה לוקח בחשבון את כל התוצאות האפשריות, המכשולים, והפיתולים של הגורל אשר עשויים להפוך את תוצאות העבודה הקשה שלך ולתת את התהילה לאחרים. על ידי תכנון מפורט עד הסוף אתה לא תהיה המום על ידי הנסיבות ותדע מתי להפסיק. בעדינות תוכל להנחות את המזל ולעזור לקבוע את העתיד על ידי חשיבה הרבה צעדים קדימה.

30. עשו רושם שאתם מגיעים להישגים בלי להתאמץ
הפעולות שלך חייבות להיראות טבעיות ומבוצעות בקלות. כל העמל והפרקטיקה הנכנסים אליהם, וגם כל הטריקים החכמים, חייבים להיות מוסתרים. כאשר אתה פועל, עליך לפעול ללא מאמץ, כאילו אתה יכול לעשות הרבה יותר. הימנע מהפיתוי לגלות עד כמה קשה לך לעבוד, כי זה רק מעלה שאלות. אל תלמדו איש את הטריקים שלכם או שישמשו נגדכם.

31. שלטו באפשרויות: הביאו את האחרים לשחק בקלפים שאתם מחלקים
ההונאות הטובות ביותר הן אלה שנותנות לאדם האחר אפשרות בחירה. הקרבנות מרגישים שהם בשליטה, אבל הם למעשה הבובות שלך. תן לאנשים לבחור בין אפשרויות שכולן לטובתך. צור להם דילמה, בא הם אבודים בכל כיוון שהם פונים.


אולי יעניין אותך לקרוא: 12 כללים לחיים, של ג'ורדן פיטרסון

32. שחקו בפנטזיות של אנשים
האמת מודחקת לעתים קרובות מפני שהיא מכוערת ולא נעימה. לעולם אל תפנה אנשים אל האמת והמציאות אלא אם כן אתה מוכן לכעס שמקורו בהתפכחות. החיים כל כך קשים ומציקים, שאנשים שיכולים לייצר רומנטיקה או להעלות במחשבה פנטזיה הם כמו נווה המדבר וכולם נוהרים אליהם. יש כוח רב לפנטזיות של ההמונים.

33. חשפו את החולשה שבכל אדם
לכל אחד יש חולשה, פער בחומת הטירה. חולשה זו היא בדרך כלל חוסר ביטחון, בלתי נשלט, רגש חזק או צורך. זה יכול להיות גם תענוג קטן ואסור או סוד. כך או כך, ברגע שגילית, זה בורג שאתה יכול לסובב לטובתך.

34. היו מלכותיים בהתנהלותכם האישית: התנהגו כמו מלכים כדי שיתייחסו אליכם כמו למלכים
הדרך שבה אתה נושא את עצמך לעתים קרובות תקבע איך אתה מטופל. בטווח הארוך, להופיע וולגרי או עממי יגרום לאנשים לזלזל בך. מלך מכבד את עצמו ומעורר את אותו הרגש אצל אחרים. על ידי משחק רגשי ובטוח של הכוחות שלך, אתה גורם לעצמך להראות כאילו שנועדת לחבוש כתר.

35. למדו את אמנות תכנון הזמן
אל תראה ממהר אף פעם. מי שנראה ממהר, מסגיר חוסר שליטה על עצמו ועל הזמן שלו. תמיד הראה סבלני, כאילו אתה יודע שהכול יבוא אליך בסופו של דבר. היה קשוב לתזמון הרגע הנכון, לחוש את כיוון הרוח, את המגמות שיישאו אותך לשלטון. למד להיות סבלני כאשר הזמן עוד לא בשל, וגם להכות בפראות כאשר הרגע הנכון מגיע.

36. התייחסו בבוז לדברים שאינכם יכולים להשיג. התעלמות מהם היא הנקמה הטובה ביותר
על ידי הכרה בבעיה אתה נותן לה זכות קיום ואמינות. ככל שתשים לב יותר לאויב, כך תגביר אותו, וטעות קטנה היא לעתים קרובות יותר משמעותית ויותר גלויה כאשר אתה מנסה לתקן אותה. לפעמים כדאי להשאיר דברים לעצמם. אם יש משהו שאתה רוצה אבל לא יכול להשיג, עדיף לזלזל בו. ככל שתראה פחות עניין, כך תראה יותר נעלה.

37. הציגו מחזה מרהיב
תמונות מדהימות ומחוות סימבוליות גדולות יוצרות את ההילה והכוח שכל אחד מגיב אליהם. הכן מייצגים עבור הסובבים אותך, מלאי אפקטים חזותיים, מראות מרגשים וסמלים זוהרים שמגבירים את נוכחותך. כשאנשים מסונוורים על ידי הופעותיך, אף אחד לא שם לב מה אתה באמת עושה.

38. חשבו מה שתרצו, אבל התנהגו כמו כולם
אם אתה עושה הצגה של הולך נגד הזרם, מפרסם את הרעיונות הלא קונבנציונאליים שלך בדרכים לא מקובלות, אנשים יחשבו שאתה רק רוצה תשומת לב ושאתה מזלזל בהם. הם ימצאו דרך להעניש אותך על כך שהם מרגישים נחותים. הרבה יותר בטוח להתמזג ולטפח מכנה משותף. שתף את המקוריות שלך רק עם חברים סובלניים ואלו בטוח יעריכו את הייחודיות שלך.


אולי יעניין אותך לקרוא: הגבר את החוסן שלך מול לחצי העבודה

39. עוררו סערה כדי להצליח בדיג
כעס ורגש שלילי מוחצן, הם חסרי תועלת מבחינה אסטרטגית. אתה חייב תמיד להישאר רגוע ואובייקטיבי. אבל אם אתה יכול להפוך את האויבים לכועסים תוך שמירה על הרוגע בעצמך, אתה מרוויח יתרון. דחוף את האויבים שלך מחוץ לאיזון. מצא את הסדק בגאווה שלהם שדרכו אתה יכול לזעזע אותם ולהחזיק את המיתרים.

40. התייחסו בבוז ל"ארוחות חינם"
מה שמוצע בחינם הוא מסוכן כי בדרך כלל כרוך גם טריק או התחייבות נסתרת. מה ששווה עבורך, שווה לשלם עבורו. כשאתה משלם, אתה נשאר נקי מהכרת תודה, אשמה, או חשש להונאה. זה גם חכם לעתים קרובות לשלם את המחיר המלא, כי  אין חיתוך פינות או חיתוך בדרך למצוינות. צריך לפעמים להיות נדיב עם הכסף שלך ולשמור אותו מתמחזר לקידום אינטרסים, כי הנדיבות היא סימן ומגנט לצבירת כוח.

41. אל תיכנסו לנעליהם של אנשים גדולים
מה שקורה ראשון תמיד נראה טוב יותר ומקורי יותר ממה שבא אחריו. אם תירש את מקומו של אדם גדול או שיש לך הורה מפורסם, תצטרך להשיג הישגים כפולים משלהם בכדי להרשים יותר מהם. אל תלך לאיבוד בצל שלהם, ואל תיתקע בעבר שלא אתה יצרת. צור את השם שלך ואת הזהות שלך על ידי שינוי כיוון. הרוג את האב השלטלתן, זלזל במורשת שלו, והשג כוח על ידי מעשים ראויים לציון, בדרך שלך.

42. הכו ברועה, והעדר יתפזר לכל עבר
את הצרות אפשר לייחס לעתים קרובות לאדם חזק אחד, את המערבולת, את האנדרלמוסיה השחצנית, את חוסר הרצון הטוב. אם אתה מאפשר לאנשים כאלה לפעול, אחרים ייכנעו להשפעתם. אל תחכו שהצרות שהם גורמים יוכפלו, אל תנסה לנהל משא ומתן עם אותם אנשים, כי הם אינם ניתנים לניהול. תנטרל את השפעתם על ידי בידודם או גירושם מקרבתך. הכה במקור הצרות והכבשים יתפזרו.

43. עבדו על לבם ומוחם של אנשים
כפייה יוצרת תגובה שתפעל בסופו של דבר נגדך. אתה חייב לפתות אחרים לרצות לנוע לכיוון שלך. אדם שפיתחת הופך להיות חייל 
נאמן שלך. הדרך לפתות אחרים היא לפעול על הפסיכולוגיות והחולשות שלהם. לרכך את עמידותם על ידי עבודה על הרגשות שלהם, משחק על מה שיקר להם ומה שמפחיד אותם. אם תתעלם מהלב והמוח של אחרים, הם ילמדו לשנוא אותך.

44. הרגיעו והרגיזו בעזרת אפקט המראה
המראה משקפת את המציאות, אבל היא גם הכלי המושלם להונאה. כאשר אתה משקף את האויבים שלך, עושה בדיוק כפי שהם עושים, הם לא יכולים להבין את האסטרטגיה שלך. אפקט המראה לועג ומשפיל אותם, מה שמביא אותם לתגובת יתר. על ידי החזקת מראה מול הנפש שלהם, אתה מפתה אותם עם האשליה שאתה חולק את הערכים שלהם. על ידי החזקת מראה מול מעשיהם, אתה מלמד אותם לקח. מעטים יכולים לעמוד בפני כוחו של אפקט המראה.

45. הטיפו לצורך בשינוי, אך לעולם אל תשנו יותר מדי בבת-אחת
כולם מבינים את הצורך בשינוי בעיקרון, אבל ברמה היומיומית אנשים הם יצורים של הרגל. יותר מדי חדשנות היא טראומטית, ותוביל למרד. אם אתה חדש בתפקיד של כוח, או זר המנסה לבנות בסיס כוח, תעשה הצגה של כיבוד הדרך הישנה לעשות דברים. אם השינוי הוא הכרחי, גרום לו להרגיש כמו שיפור עדין על העבר.


להורדה חינם, החוברת: המדריך הקצר לבדיקת בריאות העסק

46. לעולם אל תיראו מושלמים מדי
להראות טוב יותר מאחרים הוא תמיד דבר מסוכן, אבל המסוכן מכל הוא להיראות ללא בעיות או חולשות. קנאה יוצרת אויבים שותקים. זה חכם מדי פעם להציג פגמים, ולהודות על המידות הרעות שלך, כדי להסיט את הקנאה ולהופיע אנושי יותר ונגיש. רק האלים והמתים יכולים להיראות מושלמים ללא פטור מעונש.

47. אל תחרגו מעבר לקו הגמר שאליו שאפתם; עליכם ללמוד מתי לעצור לאחר ניצחונכם
רגע הניצחון הוא לעתים קרובות רגע של סכנה גדולה. בחמימות של ניצחון, יהירות ובטחון עצמי מופרז יכול לדחוף אותך מעבר המטרה שאליה אתה מכוון. כשאתה הולך רחוק מדי, אתה יוצר אויבים חדשים מעבר לאלו שכבר הבסת. אל תאפשר להצלחה לעלות לראש שלך. אין תחליף לאסטרטגיה ותכנון זהיר. הגדרת המטרה, וכאשר אתה מגיע אליה, להפסיק ולתכנן מחדש.

48. עליכם להיות חסרי צורה
על ידי לקיחת צורה, על ידי פעולה בתכנית גלויה, אתה פותח את עצמך למתקפה. במקום להיות בעל צורה שהאויב שלך יכול לתפוס, שמור את עצמך גמיש ובתנועה. קבל את העובדה כי שום דבר אינו בטוח ואין חוק קבוע. הדרך הטובה ביותר להגן על עצמך היא להיות נזיל וחסר צורה כמו מים; לעולם אל תהמר על יציבות או סדר קבוע. הכל משתנה.




אם אתם רוצים ליישם את העקרונות של "48 חוקי הכוח" בעסק או בקריירה, אני יכול לעזור.

אני מתמחה בסיוע לאנשים פרטיים ומנהלי עסקים לנווט במצבים של דינמיקת כוח מורכבת ולהגיע להצלחה מול אתגרים עסקיים.

צרו איתי קשר עוד היום כדי לקבוע פגישת ייעוץ ולהתחיל להפעיל עבורכם את האסטרטגיות הללו.
בואו נעבוד יחד כדי לעזור לכם להיות בשליטה בכוחות שסביבכם ולהשיג את המטרות שלכם.


לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן


לשליחת הודעת Whatsapp עכשיו   לחצו כאן

לשליחת הודעת Telegram עכשיו לחצו כאן


צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל


לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן


למידע על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים ומנהלים
- לחצו: סטרטגו 360 


צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

עקבו אחריי ב Instagram לחצו כאן

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן


#managementconsulting #executivecoaching #leadership #productivity
#strategy #negotiation #personaldevelopment #networking #lean
 #projectmanagement #gettingthingsdone #business 
#operationsmanagement #grit #stoicism #sales #profit
 #businessstrategy #entrepreneurship
 #startups #bodylanguage #leanstartups #israel #startupnation

 #personalbranding

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

8 סוגי אינטליגנציה שיכולים להביא להצלחה

מדריך לביצוע דברים ע"פ פילוסופיית הטאו

אסטרטגיה עסקית קלאסית ע"פ מייקל פורטר